Tehnoloģijas

Sekojot idejai: 360 grādu skata izstrādātājs piepilda sapni eksportēt

Anda Asere,15.01.2014

Jaunākais izdevums

Ja ļoti gribas ieiet vienā tirgū, bet pieprasījums ir citā, jāmaina prioritātes un jāieklausās tirgus prasībās.

«2013. gadā izaugsme bija 100% un tā ir bijis no pirmās dienas trīs gadus pēc kārtas,» saka Mikus Opelts, 360 grādu vizualizāciju izstrādātāja SkatSkat valdes loceklis. Zīmols SkatSkat apvieno divus līdzīga profila uzņēmumus – 2010. gadā dibināto SIA Freš grupa, kas vairāk orientējas uz pašmāju tirgu, un 2012. gadā dibināto SIA Giraffe Visualizations Group, kuras galvenais darbības fokuss ir eksports. Katru gadu SkatSkat apgrozījums ir aptuveni divas reizes lielāks nekā iepriekšējā gadā, un pērn abu uzņēmumu kopējais apgrozījums bija aptuveni 140 tūkstoši eiro. Šī brīža iestrādnes un sāktie projekti liecinot, ka arī šogad gaidāms vismaz divas reizes lielāks apgrozījums. Vaicāts, kā ir augt tik strauji, Mikus atbild: «Izaugsme, protams, prasa milzīgu enerģijas un laika ieguldījumu, vieglāk ir stāvēt uz vietas, apkalpot vienus un tos pašus klientus. Izaicinājums ir nepalielināt tehniskās komandas apjomu. Daudz izmantojam ārpakalpojumus, lai efektīvi realizētu projektus.»

Katrai sava pieeja

«Mēs taisījām vizualizāciju un sapņojām tikt ārzemju tirgū. Tagad reāli tur esam. Atsevišķi projekti mums ir jau sen, bet pagājušais gads iezīmējies ar to, ka ir stabila virzība eksporta tirgū. Mūsu – dizaina, mākslas – jomās var «noķert» vienu projektu, bet svarīgi ir pastāvīgi būt tirgū, lai par mums zinātu. Latvijā taisām aptuveni 90% no visām tirgū esošajām vizualizācijām. Tā studenti rēķināja, kad veica tirgus pētījumu. Kā to pašu panākt kaut kur citur?» prāto Mikus. Šobrīd eksports veido aptuveni 20% no abu uzņēmumu apgrozījuma. Kompānijai ir četri eksporta tirgi, faktiski – konkrētas pilsētas, jo piedāvātais produkts ir lokāls. Tās ir Sanktpēterburga Krievijā, Minhene Vācijā, Stokholma Zviedrijā un Amsterdama Nīderlandē. Uzņēmumam ir bijuši projekti citās valstīs, bet Mikus ir sapratis, ka labāk strādāt pārdomāti un strukturēti, fokusējoties uz konkrētiem tirgiem.

SkatSkat šī un nākamā gada prioritāte ir Sanktpēterburga, kur iecerēts arī atvērt savu pārstāvniecību. Tāpat kompānija turpinās darboties arī jau pieminētajā Nīderlandē, Vācijā un Zviedrijā.

«Visu laiku braucam uz Zviedriju, bet man zvana no Krievijas. Vienā brīdī sapratām, ka laužamies tur, kur mūs negrib. Viens ir tas, ko mēs gribam, otrs – ko pieprasa tirgus,» saka Mikus. Tāpēc SkatSkat mainīja prioritātes un, lai arī Zviedrija joprojām ir svarīgākais ilgtermiņa mērķa tirgus, ir skaidrs, ka šajā tirgū ieiešana būs lēnāka, vairāk resursu uzņēmums veltīs Krievijai, kur jau ir pieprasījums. Krievijā uzņēmuma klienti ir viesnīcas, lielo tūrisma objektu īpašnieki. Mikus novērojis, ka uzņēmumiem, kas Sanktpēterburgā izmanto 360 grādu vizualizāciju, tā lielākoties ir bēdīgā kvalitātē (ap 80%). Latvijas kompānijām šajā laukā ir iespējas. «Latvijā ir kādas desmit kompānijas, kas taisa 360 grādu vizualizāciju – jebkurš no mums uztaisītu labāk. Mēs varam konkurēt ar kvalitāti,» teic Mikus.

Savukārt Vācijas tirgū SkatSkat izvēlējies Minheni, kur ir aktīvs nekustamo īpašumu tirgus. «Mēs fokusēsimies uz vizualizācijām šajā jomā,» saka Mikus. Minhenē uzņēmums mēģina ieiet tirgū, piedāvājot jaunu produktu – foto procesu veic klients pats, bet Latvijas uzņēmums izstrādā vizualizāciju. «Protams, tā ir nedaudz standartizēta, ar mazāk funkcijām, tāpēc tai ir arī daudz zemāka cena,» skaidro Mikus. Tādējādi uzņēmumam ir katram tirgum sava pieeja un piedāvājums.

Vispirms jāizglīto

«Latvijā visu laiku nodarbojamies ar izglītošanas procesu – stāstām, ko dod 360 grādu vizualizācija un kāpēc tā nepieciešama, nevis apkalpojam pasūtījumus. Tagad ir nišas, kuru pārstāvjiem vairs nav jāskaidro – tam bija nepieciešami trīsarpus gadi,» apgalvo Mikus. Šī iemesla dēļ eksportā, iespējams, labāk būtu nogaidīt, kad tirgu izglīto vietējie uzņēmumi, un tad iet ar savu piedāvājumu. Tāpēc pagaidām uzņēmums koncentrējas uz tiem reģioniem, kur kaut kas šajā jomā jau notiek. Piemēram, 360 grādu vizualizācija lielākajai daļai viesnīcu Eiropā ir standarts, savukārt citās nozarēs, piemēram, nekustamajā īpašumā to aktīvi izmanto atsevišķās valstīs – Vācijā un Lielbritānijā.

Saglabā fokusu

Mikus spriež, ka no šodienas skatu punkta pirmie biznesa gadi būtu «jānoraksta», bet tobrīd citādi nevarēja. «Man liekas, ka katram biznesā ir savs ceļš, piegājiens, galvenais pie tā turēties, nevis mētāties apkārt,» viņš uzskata. Viņš ir pārliecināts, ka visu laiku vajag strādāt. SkatSkat komanda ir aizrāvusies ar «filozofiju», testiem un pētījumiem, taču rezultāts tiek sasniegts tikai tad, kad sāc kaut ko darīt. Mikus ir pārliecināts, ka nav labāka testa kā aiziet pie klienta un pajautāt, ko viņš domā par kompānijas piedāvāto. «Ja kaut ko izdomājam, uzreiz ejam pie klienta un prasām viņa viedokli,» viņš saka. Mikus uzskata, ka darīt visu ko ir vienkārši, bet naudu tā nenopelnīsi – bizness ir sistēma, struktūra, organizācija.

«Sen jau varējām piedāvāt foto un video servisu, būt pilna servisa aģentūra, kādu ir daudz. Taču paliekam pie tā, ka darām tikai šo un gribam būt labākie Eiropā šajā specifiskajā nišā – 360 grādu vizualizāciju izstrādē,» viņš teic.

Palīdz pārdot vairāk

360 grādu vizualizācija ir interaktīva vietas vai produkta vizualizācija, kas internetā palīdz palielināt pārdošanas apjomus. «Nav svarīgi, vai tas ir interneta veikals, kas grib parādīt produktus no visām pusēm, vai tu pārdod automašīnas un dzīvokļus. Tehnoloģiju «izkožam» līdz galam un sasniedzam labāko rezultātu. Svarīgākais – kopā ar klientu atrast, kā tas viņam palīdzēs nopelnīt vairāk,» saka Mikus. Vaicāts, kā to var izmērīt, viņš atzīst, ka bieži vien rezultāts ir grūti pierādāms.

360 grādu vizualizācija lieti noderot auto un nekustamā īpašuma tirdzniecībā. Piemēram, virtuālā vidē no visām pusēm izpētot auto vai īpašumu, daļai potenciālo pircēju kļūst skaidrs, vai tieši konkrētais auto modelis vai dzīvoklis viņus interesē vai ne, tādējādi tiek taupīts pārdevēju laiks.

SkatSkat veido vizualizāciju nekustamajam īpašumam, tirdzniecības uzņēmumiem, tūrismam, auto u.c. «Sākumā naivi gribējām uzbūvēt biznesu tikai nekustamā īpašuma jomā. Loģiski – nesanāca, jo tirgus ir par mazu,» saka Mikus. Taču tik un tā visvairāk projektu uzņēmums pērn realizēja tieši šajā sfērā.

Šobrīd SkatSkat strādā pie virtuālā pilsētprojekta. «Esam vienojušies ar pašvaldībām, šogad sāksim projektu trijās pilsētās – Liepājā, Cēsīs un Jelgavā, nākamgad vēl desmit. Pašvaldība izveido savu skaistāko tūrisma vietu vizualizāciju, un jebkurš komersants var izveidot savu vizualizāciju un pielikt klāt. Kopā tas ir liels pilsētas vizuālais piedāvājums,» saka Mikus.

Pieprasa interaktivitāti

Pērn SkatSkat īstenojis 150 jaunus projektus, kas nozīmē, ka Latvijā ir tikpat daudz mājaslapu, kurās pagājušajā gadā ieintegrētas uzņēmuma veidotās 360 grādu vizualizācijas. Kopumā četros gados Latvijā uzņēmums realizējis ap 450 projektu.

Mikus nedomā, ka SkatSkat realizēto projektu skaits varētu samazināties, jo internets pieprasa interaktīvu komunikāciju. «Bilde un video ir statiski formāti. Internets pēc būtības saka, ka saturam jābūt inter- aktīvam – ja tas tāds nav, tas auditorijai ir garlaicīgs. Tāpēc varam hipotētiski pieņemt, ka jebkurš interaktīvs vizualizācijas formāts būs aktuālāks,» viņš spriež.

Mikus paredz, ka pieprasījums vēl vairāk palielināsies brīdī, kad cilvēki varēs izveidot 360 grādu vizualizāciju ar savu mobilo telefonu, jo būs redzama piedāvājuma kvalitātes atšķirība un vēl vairāk novērtēs to kā palīgu, lai pārdotu vairāk vai ātrāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstrādājot SkatSkat.lv 360 grādu virtuālās tūres, uzņēmējiem rodas ideja par vienkārši lietojamu kameru, kas ļautu to darīt ātrāk un bez pakalpojuma

Kopš 2010. gada, kad kompānija sāka darbu, tā lēnām «apaugusi» ar pakalpojumiem, kas palīdz parādīt klientam viņa produktus labāk. Uzņēmums fotografē un filmē ar bezpilota lidaparātiem no gaisa, veic 3D modelēšanu un veido vizualizācijas nekustamā īpašuma objektiem.

Pērn šo pakalpojumu bizness – SIA Giraffe Visualization Group Latvijā, LTD Giraffe360 Lielbritānijā un LLC Giraffe Visual Gruzijā – sasniedza pusmiljonu eiro lielu apgrozījumu. Uzņēmums piecos pastāvēšanas gados ir audzis teju par 100% ik gadu. Tomēr, lai cik veiksmīgs būtu bizness, tas nav viegli mērogojams – aug pakāpeniski, ļoti strauja izaugsme nav iespējama, jo ir liels roku darba apjoms. Lai paātrinātu virtuālo tūru izstrādes laiku, SkatSkat.lv vadītājs Mikus Opelts ar komandu pērn sāka strādāt pie jaunas tehnoloģijas – vienkārši lietojamas 360 grādu fotokameras ražošanas. «Cilvēkiem nepieciešams uztvert vidi, nodot informāciju. Lai gan iPhone taisa labas bildes, ar to ne vienmēr pietiek – fotogrāfijas nenodod pilnīgu informāciju par vidi,» saka Mikus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas startup dibinātājs: 500 tūkstoši eiro mums ir maza summa

Anda Asere,15.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Investīcijas vienīgā pievienotā vērtība ir atbildība. Mums ir dots uzticības kredīts pusmiljona eiro apmērā. Tas ir riska kapitāls, viņi zina, ar ko riskē, bet es nebūtu apmierināts, ja mēs nenopietni realizētu šo iespēju,» saka Mikus Opelts, virtuālo tūru tehnoloģiju ražotāja SIA Giraffe360 dibinātājs un vadītājs.

Uzņēmuma nule piesaistītā investīcija 500 tūkstošu eiro apmērā ir viens no šogad apjomīgākajiem publiski zināmajiem investīciju darījumiem startup jomā. Šis finansējums domāts produkta izstrādnei, bet nākamā investīcija plašākiem darbiem pārdošanas jomā gaidāma jau pēc diviem gadiem. Vairāk par investīcijām, startup attīstību Latvijā un to, kāpēc šādu ierīci nav izstrādājis neviens cits fotoaparātu ražotājs, M. Opelts stāsta intervijā DB.

Fragments no intervijas:

Tavs uzņēmums Giraffe360 tikko piesaistīja investīcijas pusmiljona eiro apmērā. Iepriekš publiski vairāk zināms tavs otrs projekts – Skatskat virtuālās tūres. Ar ko īsti nodarbojas Giraffe360?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Giraffe Visual gada laikā attīstījis vairākus jaunus interaktīvo vizualizāciju projektus, tostarp unikālu risinājumu, kas ļauj apmeklēt objektu 3D virtuālajā vidē, informē uzņēmums.

Projekts īstenots ar savu finansējumu un bankas Citadele 20 tūkstošu eiro kredītlīniju. Šis projekts ļauj pielaikot vēlamo interjeru arī vēl nepabeigtos nekustamo īpašumu projektos.

Sadarbībā ar klientu Zviedrijā Giraffe Visual komanda radījusi risinājumu, apvienojot tajā vairākus līdz šim izstrādātos produktus. Modelējot 3D nākotnes dzīvojamo ēku kompleksu, izveidota unikāla aplikācija, kas klientam, uzliekot virtuālās realitātes brilles, ļauj nokļūt vēl neuzbūvētā ēku kompleksā un to «izstaigāt». Tā kā cilvēku gaumes un vajadzības ir dažādas, tad topošā mājokļa iekārtojumu iespējams pielāgot katra klienta vēlmēm. Virtuālās vizītes laikā uzņēmuma pārstāvis, izmantojot planšetdatoru, vada klientu pa mājokli un piedāvā dažādus gan interjera, gan funkcionālo risinājumu variantus. Šāds rīks ir noderīgs, lai iepazītu kaut ko, kas dzīvē vēl nemaz neeksistē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bieži vien uzņēmēji veido biznesu idejas vārdā un pirmais solis tajā nav matemātisks aprēķins, tomēr ienākumu plūsmas aprēķins lieti noderēs

«Daudz kas tiek darīts tāpēc, ka intuīcija saka, ka tā vajag, bet arī tad, ja uz acīm ir rozā brilles, ir jāstāv ar abām kājām uz zemes. Ja cilvēks vēlas realizēt savu sapni, tad tā arī jāsaka, nevis jāmēģina kādam iestāstīt, ka tas būs liels bizness. Startup bieži māna sevi, slēpjoties aiz lielām frāzēm, un beigās sanāk tikai tāda nevalstiskā organizācija, kas daudzos līmeņos ir forši, bet biznesam jābūt kvalitatīvam, un tas nozīmē veselīgu naudas plūsmu. Ja tā nav, uzņēmums nevar atļauties novirzīt līdzekļus jauna projekta izstrādei vai dalībai izstādēs, kas nozīmē, ka kompānija nevar attīstīties,» uzskata Mikus Opelts, SkatSkat (SIA Giraffe Visualization Group) vadītājs. Viņa skatījumā nav problēmu sapņot, bet tad skaidri jāapzinās, ka grib konkrēto ieceri realizēt tāpēc, ka ir neracionāla vēlme to darīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grāmatā apkopoti Latvijas uzņēmēju un vadītāju vērtīgākie padomi

Dienas Bizness,10.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apgāds Mansards izdevis grāmatu «Panākumi dzīvē un biznesā. Latvijas uzņēmēju un vadītāju vērtīgākie padomi», kurā apkopoti Latvijas uzņēmēju un vadītāju vērtīgākie padomi, informē apgāda pārstāvis Arvis Ostrovskis.

Grāmatā, kurai ievadvārdus veltījis Latvijas Valsts prezidents Raimonds Vējonis, ar saviem vērtīgākajiem dzīves un biznesa padomiem dalās 100 mūsdienu Latvijas profesionāļi, starp tiem arī SIA Latvijas Mobilais Telefons prezidents Juris Binde, uzņēmējs Vilis Vītols, AS Olainfarm padomes locekle Gunta Veismane, AS LIDO īpašnieks Gunārs Ķirsons, maizes ceptuves Lāči saimnieks Normunds Skauģis, izglītības programmas Iespējamā misija valdes priekšsēdētāja Ingrīda Blūma, Andele Mandele vadītāja Līva Jaunozola, SIA Pure Chocolate līdzīpašnieks Pēteris Žimants, Valmiermuižas alus darītavas saimnieks Aigars Ruņģis, IT jomas uzņēmumu SKATSKAT & Giraffe360 dibinātājs Mikus Opelts, MILZU! saimnieks Enno Ence, uzņēmēja Aiva Vīksna, grāmatas Latvietes Karma autore Inta Blūma un daudzi citi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starta kapitāla lielumu jaunajai biznesa idejai lielā mērā nosaka pati iecere un industrija, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tas būs atkarīgs no tā, vai uzņēmums ražos produktu vai fokusēsies uz pakalpojumu sniegšanu, vai šī ideja palīdz cilvēkiem risināt specifisku problēmu vai sniedz estētisku baudu, tā ir inovācija vai kaut kas, kas tiek jau darīts vai sniegts. «Šie jautājumi un atbildes uz tiem palīdz efektīvi novērtēt, kādi resursi ir nepieciešami biznesa sākšanai un cik ātri produkts vai pakalpojums varētu būt pieprasīts tirgū,» saka Irina Kuzmina, fotosomu zīmola Pompidoo radītāja.

Viņa uzskata, ka nepieciešami vismaz 5000 eiro uzņēmuma reģistrēšanai un starta kapitāla ieguldījumam, algām darbiniekiem un nodokļiem, papildus pierēķinot izmaksas, kas ir individuālās katram biznesam un industrijai. «Es teiktu, ka vidēji būtu jārēķinās ar kādiem 20 tūkstošiem eiro,» saka I. Kuzmina. Arī 360 grādu vizualizāciju izstrādātāja SkatSkat valdes loceklis Mikus Opelts uzskata, ka viss ir atkarīgs no biznesa veida un tam nepieciešamajām izmaksām, kā arī sākuma ambīcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nekustamo īpašumu darījumu asociācija (LANĪDA) un nekustamo īpašumu sludinājumu portāls City24.lv pirmo reizi Latvijā organizēja konkursu Nekustamo īpašumu aģents 2016, lai noskaidrotu un godinātu nozares labākos profesionāļus.

Konkurss piedzīvojis necerēti lielu atsaucību: tajā piedalījās vairāk nekā 100 dalībnieku, no kuriem konkursa 2.kārtā tika 69 cilvēki. Žūrijas vērtēšanai tika nodoti 25 video, savukārt seši no tiem tika izvirzīti konkursa trešajai – fināla kārtai. Par finālistiem kļuva: Uldis Cīrulis (Ober-Haus Real Estate Latvia), Konstantīns Ķiuka (Royal Estate), Līga Kohtanena (Real Estate Jurmala SIA), Edgars Švecs (ImperioEstate), Gunārs Valtenbergs (Telpas biznesam) un Kristīne Dubane (Ober-Haus Real Estate Latvia). Šiem konkursantiem bija jāprezentē sevi un sava darba specifiku, kā arī jāpiedalās interaktīvā lomu spēlē, izspēlējot iespējamo situāciju saskarsmē ar potenciālo klientu, kura lomu spēlēja Dailes teātra aktieris Lauris Dzelzītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Eksporta izcilības balvas The Red Jackets pasniegtas 25 eksporta zīmoliem

Dienas Bizness,22.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksporta atbalsta kustība The Red Jackets nosaukusi 25 labākos Latvijas eksporta zīmolus un desmit uzlecošās eksporta zvaigznes Rising Stars, informē kustības iniciatore, uzņēmuma GatewayBaltic vadītāja Inese Andersone.

«Latvijas ekonomikas izaugsmes dzinējspēks ir un arī turpmāk būs eksports. Veiksmīgs eksportētājs ir radošs uzņēmējs ar labu biznesa ideju, rūpīgi izstrādātu biznesa plānu, ambicioziem mērķiem un spēju tos sasniegt,» norāda Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Ringolds Beinarovičs.

2015.gadā tituls The Red Jackets un simboliskā sarkanā žakete piešķirta ABLV Bank, vēja tuneļu ražotājam Aerodium Technologies, koka palešu ražotājam Baltic Block, olu produkcijas ražotājam Balticovo, BTA, mēbeļu ražotājam Daiļrade Koks, IT uzņēmumam DPA, neatstarojošā stikla pārklājuma ražotājam Groglass, zivju pārstrādes uzņēmumam Karavela, siltumtehnikas ražotājam Komfort, kūdras ieguves ražotājam Laflora, Latfood, Lattelecom Technology, audumu ražotājam Mežroze, elektroniskās komunikācijas sistēmu ražotājam Mikrotīkls, otrreizējo izejvielu pārstrādes uzņēmumam Nordic Plast, minerālmēslu ražotājam NPK Expert, zāļu ražotājam Olainfarm, iepakojuma materiālu ražotājam Polipaks, putnu gaļas ražotājam Putnu fabrika Ķekava, piena pārstrādes uzņēmumam Rīgas Piena Kombināts, Rīgas Stradiņa universitātei, čarterkompānijai Smartlynx Airlines, kokapstrādes uzņēmumam Staļi, koka mēbeļu ražotājam Wenden Furniture.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

30 kilometri drošības risinājumu pasaulē

Miks Stūrītis, SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs,20.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstāde Security Essen, kurai šogad tika atzīmēta 40. gadadiena, notika no 23. līdz 26. septembrim Vācijas pilsētā Esenē. Tā ir viena no lielākajām pasaules mēroga drošības izstādēm, kurā savu sniegumu apskatei izliek visi nozīmīgākie nozares spēlētāji. Ik gadu izstāde apvieno ap 1000 dalībnieku no visas pasaules un vairāk kā 35 000 apmeklētāju no 115 valstīm. Izstāde ir vieta, kur gūt drošības nozares jaunumu un tehnoloģisko atklājumu esenci. Tā apvieno gan pasaulē plaši atpazīstamus ražotājus, kā, piemēram, Bosch, Honeywell, Siemens un citus, gan arī mazāk atpazīstamus ražotājus no Āzijas. Arī mums ar kolēģi bija iespēja apmeklēt šo izstādi, lai mēs būtu informēti par aktuālākajiem drošības nozares sasniegumiem. Mūsu sarakstā bija vismaz 150 ražotāji, kurus, mūsuprāt, būtu vērts apmeklēt, līdz ar to izstādes dienās no viena paviljona uz citu nostaigājām vismaz 30 km. Daudz kilometru noieti. Daudz atziņu gūts.

Premium ražotāji aizņem milzu teritorijas atsevišķos paviljonos, bet mazāk atpazīstami un bieži vien arī zemākas kvalitātes ražotāji pulcējas citos, mazākos, paviljonos. Vairāki ražotāji no Āzijas valstīm varēja lepoties ar stendiem tajos paviljonos, kuros bija atzītie pasaules zīmoli. Atrašanās blakus zināmiem ražotājiem nebija nejaušība, jo savas produkcijas kvalitāti un funkcionalitāti viņi cenšas tuvināt attīstības virziena noteicējiem šajā nozarē. Tomēr kopumā ir vērojama viena konceptuāla lieta, kas atšķir Āzijas ražotāju produkciju no lielo zīmolu produkcijas. Āzijas ražotāji fokusējas uz gala iekārtām – kamerām, detektoriem, sensoriem un citiem dzelžiem, tādējādi cenšoties līdzināties rietumu analogiem, bet par būtiski zemāku cenu. Dažiem vislielākajiem tas arī sāk izdoties. Savukārt lielo zīmolu ražotājiem dzelžu kvalitāte un funkcionalitāte ir kā standarts, bet fokuss ir uz informācijas analīzi, pārvaldību, integrācijas iespējām, lietošanas ērtumu – kā ērtāk visu šo informāciju sistematizēt, apstrādāt un izvilkt maksimālu labumu lietotājam. Tāpat ļoti svarīgs ir tehniskais atbalsts, kas Āzijas ražotājiem vai nu nav, vai ir ļoti lēns un neelastīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais «Giraffe360» kameras modelis ir pirmais rezultāts nesenajai riska kapitāla fonda «Change Venture» un citu investoru ieguldījumam; šī gada laikā plānots desmitkāršot klientu skaitu.

«Šī, iespējams, ir šobrīd labākā telpu dokumentēšanas kamera pasaulē. Mēs ticam, ka no Latvijas var izveidot uzņēmumu, kas kļūs par nozares līderi pasaulē. Lai to izdarītu, mums ir jābūt labākajam produktam, tāpēc daudz laika un enerģijas tiek veltīts vismazākajām detaļām produktā,» teic Mikus Opelts, «Giraffe360» līdzdibinātājs.

Jaunais kameras modelis esot teju divas reizes ātrāks par iepriekšējo un ir vienkāršota tās lietojamība, padarot produktu pieejamāku plašam lietotāju lokam. «No trim pogām kameras interfeisā esam spējuši nonākt pie divām pogām. Tāpat pilnībā esam izmainījuši lāzeri kamerā, kas mums tagad ļauj skenēt punktu mākoni. Tas ļauj izveidot precīzu plānojumu ar visiem mērījumiem un profesionālas kvalitātes bildes. Šī ir unikāla kombinācija,» viņš apgalvo. M. Opelts izceļ, ka jaunās kameras funkcionalitāte ietver LiDAR 360 grādu mērīšanas sensoru, kas rotē vairākas reizes sekundē un izveido 200 tūkstošus mērījumu punktus, vienmēr ieslēgtu kameras statusa ekrānu, lai monitorētu failu augšupielādi un bateriju. Kameras lietošanai neesot nekādu ierobežojumu un to varot brīvi lietot gan lielās, gan mazās telpās, kā arī brīvā dabā.

Komentāri

Pievienot komentāru