SEB banka Baltijā sadarbojas ar vienu no Latvijas finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem Nordigen, lai pārbaudītu Nordigen darījumu kategorizēšanas un klientu uzvedības analīzes iespējas, veicot šī risinājuma testēšanu.
2018. gadā ieviešot savu API platformu (lietojumprogrammu saskarne jeb Application Programming Interface) un izstrādātāju portālu, SEB ir viena no vadošajām bankām Open Banking infrastruktūras nodrošināšanā. Lai arī jaunā Eiropas Savienības direktīva par maksājumu pakalpojumiem (PSD2), kas regulē Open Banking darbību Eiropā, vēl nav pilnvērtīgi stājusies spēkā, lielākā daļa uz inovāciju ieviešanu orientēto banku jau investē risinājumos un datu analītikā, kas radīs nākotnes vērtību saviem klientiem.
«Esam priecīgi par iespēju sadarboties ar SEB banku Baltijā un redzēt, kā mūsu risinājumu pārbauda nozares vadošie profesionāļi. SEB banka koncentrējas tikai uz produktiem, kas viņu klientiem sniedz vērtību. Varam droši teikt, ka visa Nordigen komanda atbalsta šos mērķus,» stāsta Rolands Mesters, Nordigen līdzdibinātājs un izpilddirektors.
Bankām, kas vēlas ar jaunāko tehnoloģiju iespējām veicināt savu klientu panākumus, pirmajām jāsāk lietot Open Banking koncepciju un jāizmanto atvērto datu un analītikas sniegtās iespējas. SEB banka un Nordigen sadarbības mērķis ir pārbaudīt, kā Nordigen risinājumi var palīdzēt SEB bankai un tās klientiem sasniegt biznesa mērķus.
«2018. gadā SEB Baltijas valstīs aizsāka vairākas Open Banking aktivitātes, lai atrastu partnerus finanšu tehnoloģiju (fintech) uzņēmumu vidū. Nordigen bija viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas uzsāka sadarbību ar SEB banku. Šī pieredze ir ļoti vērtīga, lai saprastu, cik lielā mērā tehnoloģiju izmantošana analītikas attīstīšanā varam izmantot mūsu klientu labā,» saka Ragnārs Tomla (Ragnar Toomla), SEB bankas digitālās stratēģijas vadītājs Baltijā.
Nordigen ir 2016. gadā dibināts fintech uzņēmums, kura uzdevums ir palīdzēt bankām un aizdevējiem izmantot Open Banking iespējas. Uzņēmums specializējas kontu datu analīzē, sniedzot darījumu kategorizēšanas un klientu uzvedības vērtēšanas pakalpojumus. Pašlaik Nordigen darbojas 13 valstīs – Spānijā, Vācijā, Polijā, Čehijā, Zviedrijā, Dānijā, Somijā, Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, Austrālijā, Jaunzēlandē un Brazīlijā.