Pēc Latvijas dalības Pasaules EXPO izstādē Šanhajā, Ķīnā, Latvijas paviljona veidotāji SIA Aerodium saņēmuši sadarbības piedāvājumus no dažādiem Ķīnas reģioniem. Šobrīd pirmā vienošanās par SIA Aerodium vertikālā vēja tuneļa uzstādīšanu panākta ar pasaulē pazīstamo Šaoliņas mūku templi, liecina kompānijas sniegtā informācija medijiem.
SIA Aerodium valdes priekšsēdētājs Ivars Beitāns norāda, ka sadarbība ar Šaoliņas mūku templi palīdzēs veidot Latvijas atpazīstamību Ķīnā un nākotnē ļaus izvērst plašāku darbību, piedāvājot arī citus ķīniešiem interesantus Latvijas produktus.
«Ķīnā interese par Latviju pieaug un tāpēc ir svarīgi šobrīd nostiprināt iegūto pozitīvo atpazīstamību ar praktiskiem soļiem ekonomiskās sadarbības veicināšanā,» piebilst I. Beitāns.
Kā vēstīts, laikraksta Dienas bizness žurnāliste Ieva Mārtiņa, kura apmeklēja Latvijas paviljonu Ķīnā, rakstīja, ka Aerodium vēja tunelis, kurā puiši un arī meitenes no Latvijas sešus mēnešus ik dienu ar dažādiem trikiem pārsteidza vairāk nekā miljonu ķīniešu, Latvijas vārda, latviešu pazīstamībai ir devis labu grūdienu. Triku meistari atklājuši, ka cilvēki Ķīnā viņus pazīst kā «lidojošos cilvēkus».
Dienas laikā no ārpuses askētisks un pelēkās nokrāsās tērpts arī iekštelpās, Latvijas paviljons sākotnēji licis nedaudz vilties. Tomēr šo nelielo vilšanos pilnībā un ar uzviju kompensējis Latvijas delegācijai demonstrētais «lidojošo cilvēku» šovs, sagādājot ļoti pozitīvas emocijas. «Šova laikā novēroju, ka drošības dienesta pārstāvji no Ķīnas kāri ēda atvestos Latvijas saldumus - šokolādi, zefīru, turklāt kāds puisis pamanījās nodrošināties vismaz ar piecām Laimas šokolādītēm,» rakstīja žurnāliste.
Jāatgādina, ka Valsts Prezidents Valdis Zatlers Latvijas paviljonu iepriekš nodēvēja par veiksmes stāstu.
Savukārt Latvijas ģenerālkomisārs izstādē Šanhajā Roberts Stafeckis, vērtējot Latvijas dalību World Expo 2010, sacīja: «Mēs esam nopirkuši mersedesu, bet nav pieticis naudas degvielai, lai ar to brauktu.» Valsts iestādes, pašvaldības un arī uzņēmēji Latvijas paviljonu faktiski neesot izmantojuši par platformu attiecību veidošanai ar Ķīnas vai konkrēti Šanhajas iestādēm un uzņēmumiem.