Salīdzinot ar pērno gadu, šogad pirms Ziemassvētkiem pieaugusi patērētāju interese par sīkrīkiem jeb tā sauktajiem «gadžetiem» - planšetdatoriem un viedtālruņiem, Db.lv noskaidroja, aptaujājot Elkor, Capital, LMT un oficiālā Apple izplatītāja Baltijā AVAD Baltic pārstāvjus.
Salīdzinot iPhone tirdzniecību šā gada decembrī ar pērnā gada decembri, šogad pārdoto viedtālruņu skaits ir dubultojies, Db.lv stāstīja LMT Biznesa vadības dienesta vadītājs Vigants Radziņš.
Salīdzinot Apple datoru pārdošanas apjomu, Latvijā pēdējā ceturksnī līdz 16. decembrim tika pārdoti 1323, bet 2010. gadā šajā laikā – 681 datori, kas liecina, ka Latvija ir piedzīvojusi visstraujāko tirdzniecības apjomu kāpumu 94% apmērā – salīdzinot ar kāpumu citās Baltijas valstīs. Salīdzinājumā ar abām pārējām valstīm Latvijā ir vismazākais Apple pārdoto datoru un iPad skaits, Db.lv atklāja Apple oficiāla izplatītāja Baltijā AVAD Baltic direktors Toms Palšis.
Tostarp decembrī, salīdzinot ar novembri, par 15%-20% pieaugusi arī iPhone 4S tirdzniecība. Vidēji pirmssvētku nedēļās tiek pārdots par 35% vairāk telefonu, liecina LMT apkopotie dati. Mainoties iedzīvotāju paradumiem attiecībā uz mobilo tālruņu lietošanu ikdienā, LMT ir ir savā piedāvājumā būtiski palielinājis viedtālruņu un planšetdatoru skaitu, norādīja V. Radziņš.
«Kopējā pircēju aktivitāte šajā segmentā šogad decembrī ir par 10% lielāka nekā pagājušajā gadā šajā pašā laikā,» Db.lv atklāja Elkor valdes loceklis Ronalds Feldmanis. Viņš stāsta, ka apjomi auguši attiecīgi šim laika periodam, un «nepārprotami ir manāma cilvēku interese pēc sīkrīku elektronikas – gan planšetdatoriem, gan viedtālruņiem».
Pastiprināta interese par sīkrīkiem bija visa 2011. gada laikā, un tā sakrīt ar kopējo elektronikas tendenci, stāstīja Elkor valdes loceklis R. Feldmanis.
Šis gads kopumā esot bijis veiksmīgāks par iepriekšējo arī iPad pārdošanā, bet šā gada novembrī pircēju aktivitāte esot bijusi aptuveni tikpat liela, kā pērnā gada decembrī, tādēļ tiek paredzēts, ka šā gada decembris šogad būs ievērojami veiksmīgāks nekā pērn, Db.lv stāstīja Capital mārketinga speciālists Aivars Litaunieks.
«Kā ierasts, pirms Ziemassvētkiem pieprasījums pēc sīkrīkiem un arī pēc iPad palielinās. Pašlaik gan pircēju aktivitāte ir «normāla», bet mēs sagaidām, ka liela daļa savus pirkumus veiks arī Ziemassvētku priekšvakarā,» stāstīja A. Litaunieks. Viņš arī norādīja, ka iPad «ir produkts, pēc kura ir pieprasījums, neņemot vērā globālās ekonomiskās svārstības, ir diezgan stabils».
«Cerams, ka gada pēdējās divas decembra nedēļas nesīs vislabākos pārdošanas apjomus. Vispozitīvākās prognozes ir tieši par iPad planšetdatoriem, ko cilvēki ļoti labprāt izvēlas tieši kā Ziemassvētku dāvanas,» cer arī oficiālā Apple izplatītāja Baltijā AVAD Baltic direktors T. Palšis.
Viedtālruņu pārdošanas apjomiem ir tendence ik gadu pieaugt. Kopumā šo tehonloģiju pārdošanas apjomu pieaugums šogad ir divas reizes lielāks, nekā pērn.
«Viedtālruņu pārdošanas skaits tomēr vēl atpaliek no pārdoto «parasto» mobilo tālruņu skaita, tomēr ja saglabāsies tendence, ka strauji pieaug viedtālruņu pārdošanas apjomi, neizbēgami tuvākajā nākotnē viedtālruņu tirgus daļa aizņems tikpat, cik «parasto» mobilo telefonu daļa, turklāt ar pieauguma tendenci,» stāstīja R. Feldmanis. Līderi «parasto» mobilo tālruņu segmentā ir Nokia un Samsung, tiem seko HTC produkcija un citu kompāniju ražojumi.
Kopumā elektronikas un sadzīves preču tirdzniecība Elkor veikalos ir pieaugusi par 15%, salīdzinot ar pagājušo gadu.
Iepriekšējos gados gūtā pieredze liecina, ka tālruņu tirdzniecība palielināsies tieši svētku periodā, jo daudzi iedzīvotāji dāvanas steidz iegādāt pēdējā brīdi, stāstīja LMT pārstāvis.