Lietuviešu uzņēmums, kas iepriekš izsniedza Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) sūdzību par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu, Kauno Tiltai nav mierā arī ar Starptautiskās lidostas Rīga izsludināto daudzmiljonu konkursu par būvdarbu veikšanu lidostas infrstruktūras attīstību. Tāpat sūdzību iesniegusi arī pašmāju personu apvienība CFB SIA Binders un SIA Arčers, liecina informācija IUB.
Kā jau ziņots, lidostas Rīga infrastruktūras rekonstrukcijas darbus plānots uzsākt jau šogad, un tiem kopumā paredzēts tērēt gandrīz 67 miljonus latu. Projektu paredzēts pabeigt nākamgad, kad ir arī jāpārsertificē lidostas skrejceļš.
Informācija IUB liecina, ka patlaban vēl nav noslēgts neviens no izsludinātajiem ieprikumu konkursiem saistībā ar lidostas infrastruktūras attīstību.
Ar Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda atbalstu izsludinātais konkurss «Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras attīstība: būvdarbu veikšana» tika izsludināts pērnā gada decembra beigās, un šā gada 3. februārī par to sūdzību iesniedza Latvijas uzņēmums a/s A.C.B., kas vēlāk sūdzību atsauca. Šā gada 8. februārī Valsts a/s Starptautiskā lidosta Rīga veica grozījumus izsludinātajā konkursā, tomēr jau aprīļa sākumā sūdzību par konkursu iesniedza CFB SIA Binders un SIA Arčers, un tajā pašā dienā arī a/s Kauno Tiltai.
Db.lv jau rakstīja, ka lietuviešu uzņēmums Kauno Tiltai, kas iepriekš bija iesniedzis pieteikumu konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu, jau pēc konkursa noslēgšanās iesniedza IUB sūdzību. Lietuvieši pārmeta, ka neesot saprotams, kurā no iepirkuma procesa momentiem samazināts iepirkuma priekšmets, kā arī neesot izsekojama pieņemto lēmumu secība. IUB tomēr pieņēma lēmumu atļaut Rīgas domei slēgt līgumu ar piegādātāju apvienību ACB, Tilts un Viadukts, kas uzvarēja minētajā konkursā un varēs veikt darbus par piedāvāto līgumcenu 14,25 milj. Ls.
Jau vēstīts, ka lidostas infrastruktūras rekonstrukcijas darbi ļaus uzņēmumiem tikt pie vairāku miljonu latu vērtiem līgumiem. VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse iepriekš skaidroja, ka visdārgāk šajā projektā izmaksās divu peronu rekonstrukcija, kas attiecīgi ļaus palielināt 2. perona lidmašīnu stāvvietu skaitu no astoņām līdz 13, bet 3. perona - no 11 līdz 22 stāvvietām. Kopumā tiek plānots, ka perona izbūve izmaksās 21 miljonu latu.
Projekta gaitā tiks nostiprinātas drošības skrejceļa lidjoslas, kas nozīmē, ka, ja arī lidmašīna noskrien no skrejceļa, tā neiestrēgs zālē, jo pamats zem zāles būs izveidots gandrīz identisks skrejceļa pamatam. Šie darbi izmaksās 5,2 miljonus latu. Precīzas nolaišanās un tuvošanās gaismu sistēmas izbūve izmaksās 6,2 miljonus latu.
A. Luhse iepriekš skaidroja, ka novecojusi esot meliorācijas sistēma un lietus ūdens atvade arī neesot pietiekama, līdz ar to nepieciešams uzstādīt skrejceļa un perona notekūdeņu attīrīšanas iekārtas. Šie darbi izmaksās 6,7 miljonus latu. Projektā paredzēta arī skrejceļa seguma renovācija, to paveikt būšot sarežģīti, jo būvnieki varēšot strādāt tikai naktīs no plkst.1 līdz 4, un pa šo laiku katru nakti būšot jāizbūvē 70 metri skrejceļa. Seguma renovācijai plānoti 3,4 miljoni latu. Nepieciešama esot arī manevrēšanas ceļu izbūve, jo katru gadu lidostā tiekot pieņemti 70 000 lidmašīnu. Pēc rekonstrukcijas lidmašīnas nevajadzēšot gaidīt uz nosēšanos un tās arī ātrāk varēšot piebraukt pie termināļa. Šie darbi izmaksās četrus miljonus latu. Tāpat paredzēta lidlauka un lidostas saimniecības vides aizsardzības pasākumu īstenošana, kas kopumā izmaksās 7,8 miljonus latu.
Eiropas Komisija Kohēzijas fonda projektu par lidostas infrastruktūras attīstību apstiprināja pērnā gada jūlijā.