Kopš 2011. gada mopēdistiem, tāpat kā citiem transportlīdzekļiem, ir nepieciešams iegādāties OCTA. Arī gadījumos, kad mopēda īpašnieks nodevis lietošanā citai personai transportlīdzekli, par kuru nav noslēgts apdrošināšanas līgums vai mopēda lietošanas laikā ir beidzies OCTA termiņš, apdrošināšanas līgumu uz īpašnieka vārda slēdz transportlīdzekļa tiesīgais lietotājs. Tomēr daudzi mopēdisti nav informēti par OCTA nepieciešamību.
Nav jau arī pārsteigums, jo šobrīd mopēdistu vadītāja apliecību var iegūt jebkurš jaunietis, kurš ir sasniedzis 14 gadu vecumu. Daudziem no tiem šis ir arī pirmais personīgi vadītais motorizētais transportlīdzeklis. Līdz ar ko informētība par to, ko regulē un nosaka likums, nav tik liela. Tāpēc, lai nerastos pārpratumi, ieteicams visos gadījumos, kuri ir neskaidri, piemēram, vai ir vai nav nepieciešama OCTA, kāds ir minimālais OCTA iegādes termiņš, droši vaicāt apdrošinātājiem. Jo gadījumā, ja mopēdists tiks notverts bez spēkā esošas OCTA polises, tam tiks piemērots naudas sods – 30 – 55 Eiro apmērā.
OCTA iegāde ir būtiska, ne tikai tāpēc, ka to nosaka likums, bet tāpēc, ka tas ir veids kā pasargāt sevi un citus no nevēlamām sekām. Piemēram, ja mopēdists iekļūs ceļu satiksmes negadījumā (CSNg), kuras rezultātā tā pasažierim tiks nodarīti zaudējumi, visus viņam radītos zaudējumus kompensēs apdrošinātājs. Savukārt, ja CSNg tiks izraisīts mopēdista vainas dēļ, turklāt tam nebūs spēkā esošas OCTA polises, mopēdistam būs jāsedz visi izdevumi, kuri radušies avārijas rezultātā. Turklāt ne tikai par sava spēkrata atjaunošanu, bet arī pretējās puses transportlīdzekli. Tāpat būs personīgi jāsedz visu iesaistīto pušu veselībai nodarītie zaudējumi, iespējams, valsts un pašvaldību izdevumi utt.
Summas var būt mērāmas tūkstošos, kas nav adekvāts mērs polises cenai, ņemot vērā, ka OCTA polise mopēdistam uz trim mēnešiem var maksāt tikai četrus eiro. Būtiski ir arī uzsvērt, ka nereti mopēdisti tieši savas vainas pēc iekļūst CSNg. Negadījumi notiek lielākoties pārgalvības un savu prasmju pārvērtēšanas dēļ. Strauja manevrēšana, netiek ievērotas braukšanas joslas, šad tad pamanās braukt arī pa ietvēm. Tas ir tipisks mopēdistu darbības raksturojums, kas noved pie CSNg izraisīšanas. Tāpat gadās, ka transportlīdzeklis tiek vadīts alkohola reibumā, bez jebkādiem dokumentiem.
Iezīmējas arī zināma tendence – daudzi no šobrīd esošajiem mopēdiem ir pārveidoti un var attīstīt ātrumu 70-80 km/stundā. Rekords sasniegts attīstot pat 118 km/stundā. Līdz ar ko mopēdu nekādi nevar pielīdzināt ritenim, kā to daudzi dara, bet gan drīzāk mazam motociklam. Abi ir motorizēti transportlīdzekļi. Tādēļ abiem ir jābūt līdzīgai atbildībai. Īpaši jau ņemot vērā, ka to paliek arvien vairāk - jau reģistrēti vairāk kā 25 000 mopēdu.