Kidday – tas ir divu uzņēmīgu sieviešu – Zanes Edules sākts un Lienes Apšvalkas piepildīts – bērnistabas aksesuāru interneta veikals
Sēžot mājās ar bērnu, Zanes Edules ideja bija «paspēlēties» ar digitālo mārketingu, tādējādi attaisnojot iegūtos divus maģistra grādus programmēšanā: «Tehnoloģijas «iet» uz priekšu, nevar sēdēt mājās un to visu laist garām.» No sākuma tika radīts veikals, un tikai pēc tam tas piepildīts ar saturu.
Veikala izkārtnei vajag preci
«Nevar spēlēties tikai teorijas līmenī, vajag to darīt praktiski, tātad vajag preci, ko pārdot,» pragmatiski nosaka Zane. «Kad sēž ar zīdaini, pats neko uztaisīt īsti nevar, un tad ir lieliski, ja ir labākā draudzene Liene, kura prot visu ko un arī sēž mājās ar bērnu.»
Par abu uzņēmuma partneru realizēto pirmo produktu, spēlējoties ar idejām, kļuva ziedu burti – pirmie Lienes aplīmētie mēneša laikā bija pārdoti, nākamajā mēnesī bija vēl vairāk burtu, un tad jau, kopā turpinot sadarbību, abu bērni bija tie, kuri noteica katru nākamo produktu. Meitene un puika – ar savām vēlmēm un vajadzībām, kuras mammām jārisina. Tā, piemēram, kad Lienei vajadzēja dēlu «dabūt laukā no vecāku guļamistabas», tika radīta Montessori tipa gulta–māja, kurā bērns jūtas droši. Vēlāk tika radīti jaukie plauktiņi–mājiņas – uz spicītes var uzlikt atvērtu vakara pasaku grāmatu, bet plauktiņš ir mājiņa mīļlietai. Katram priekšmetam ir gan stāsts, gan funkcionalitāte. Kidday nepretendē uz oriģinālu, jaunradītu dizainu un autorību. Abas dāmas atzīst, ka idejas nav tikai viņu: «Sekojam Instagram un Pinterest mammām un savu klientu vēlmēm – vai to varat?» «Nu ko mēs nevaram?» nosmej Zane. Ja ir pieprasījums, tad jārada piedāvājums. Tā ir radīta kombinēta bērnu gulta ar izvelkamu otru gultu. Zane dalās iegūtajā interneta tirdzniecības pieredzē: «Amerikā ir modē, ka bērni nakšņo pie draugiem, tāpēc ir nepieciešamība pēc šādām viesu gultiņām. Nu vairākas tādas gultas ir tapušas un jau varam likt Kidday katalogā!»
Visu rakstu Mammu tandēms bērnistabā lasiet 6. marta laikrakstā Dienas Bizness.