Radoši laika plānotāji, veselīgi našķi kārumniekiem un vegāniem, džemperi, kas viegli transformējami spilvenos un vēl virkne aizraujošu, inovatīvu produktu, ko radījuši skolēni no visas Latvijas, būs atrodami lielākajā skolēnu mācību uzņēmumu pasākumā Cits Bazārs, kas 9. martā notiks tirdzniecības centrā Domina Shopping.
Šogad noskaņoties pavasarim un gūt iedvesmu ikdienas un dzīves kvalitātes izkrāsošanai ļaus 270 skolēnu mācību uzņēmumos veidotie produkti. Skolēnu radītos darinājumus varēs iegādāties astoņās kategorijās: interjera preces, elektropreces un gaismas objekti, suvenīri, dāvanas un sezonas preces, apģērbi un aksesuāri, spēles un preces bērniem, pakalpojumi un izklaide, pārtika un preces virtuvei, kā arī skaistumkopšana un bižutērija.
«Skolēnu mācību uzņēmumu programma ļauj skolu jaunatnei attīstīt līdera garu un rosina jauniešus domāt plašāk, radīt iespējas pašiem sev. Ja arī ne visi no viņiem kļūs par milzīgu uzņēmumu vadītājiem vai nacionāla mēroga ekspertiem, mēs palīdzam augt profesionāļiem, kuri veidos mūsu nākotni. Cits Bazārs sniedz iespēju parādīt savu veikumu plašākai sabiedrībai, novērtēt radīto preču un produktu dzīvotspēju reālā vidē un pārliecināties par savu uzņēmējdarbības potenciālu. Topošajiem nākotnes uzņēmējiem svarīgs ir atbalsts, tādēļ aicinu ikvienu šajā nedēļas nogalē novērtēt jauniešu paveikto un, ja iepatīkas – sniegt savu ieguldījumu viņu attīstībā, iegādājoties skolēnu radītos produktus,» aicina Junior Achievement Latvia valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns.
Cits Bazārs notiek Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras projekta Inovāciju motivācijas programma ietvaros, un to rīko Latvijas lielākā izglītības organizācija Junior Achievement Latvia.
«Šis ir jau ceturtais gads, kad pie mums Dominā pulcējas Latvijas uzņēmīgākie jaunieši - ik reizi esam novērojuši, ka pasākuma dalībnieku produkcija un tās prezentēšanas veids kļūst aizvien radošāks un profesionālāks. Tāpēc ticam, ka arī šī gada dalībnieki pārsteigs gan žūrijas locekļus, gan centra apmeklētājus vēl vairāk, gūstot neatsveramu pieredzi darbā ar reāliem klientiem. Un, kas zina – varbūt pēc pāris gadiem tiksimies ar viņiem jau citādākā statusā, slēdzot telpu nomas līgumu viņu biznesa attīstībai», saka Dina Bunce, t/c Domina Shopping direktore.
Pasākumā uzņēmēju un akadēmisko spēku komanda jaunos uzņēmumus vērtēs un apbalvos septiņās nominācijās – Sociāli atbildīgs uzņēmums, Inovatīva biznesa ideja, Labākais stends, Labākā pārdošanas komanda, Komerciālākais produkts, Sociālo mediju komunikācija un Uz zināšanām balstīts produkts.
Skolēnu mācību uzņēmumu programmas stratēģiskais partneris un atbalstītājs ir Swedbank.
Pasākuma laikā jaunajiem uzņēmējiem būs iespēja saņemt konsultācijas tirgvedībā, finanšu plānošanā, produktu attīstīšanā un uzņēmuma vadībā Swedbank mentoru speed-dating aktivitātes ietvaros. Kopā ar Swedbank mentoriem jaunieši meklēs atbildes uz jautājumiem, kāda ir laba klientu apkalpošana un kāpēc tā ir tik būtiska uzņēmuma izaugsmei, kur un kā tirgot savu produktu, kā piesaistīt finansējumu un citiem.