Jaunākais izdevums

Nule kā Latvijā ir parādījušies jaunākās paudzes Subaru Legacy sedans un universāls. Iebraucot piektajā paaudzē Legacy modeļi ir kļuvuši nesalīdzināmi lielāki nekā iepriekš.

Neiedziļinoties par cik centimetriem augstāks, platāks vai garāks Legacy ir kļuvis, kopumā var teikt, ka tik iespaidīgi plašumi salonā vēl nebūs redzēti. Turpmāk gan sedans, gan universāls draudzēsies ar ģimenēm, kam svarīgs ērts salons ar tikpat iespaidīgu bagāžas telpa. Otrs lielākais Legacy trumpis būs cena, proti, glauni aprīkots bāzes modelis, kurā varēs atrast visas nepieciešamās ekstras, ieskaitot divzonu klimatkontroli, kruīzkontroli ar borta datoru, biksenona lampas (!) u.c ekstras, maksās 16 050 Ls, bet tikpat glauni aprīkots Legacy universāls maksās par 800 Ls vairāk.

Subaru Legacy sedana un universāla rīcībā ir četri t.s. boksertipa četrcilindru dzinēji. Trīs no tiem būs benzīndzinēji ar jaudu no 150 līdz 265 ZS, kā arī 150 ZS jaudīgais boksertipa dīzeļmotors. Mazākajam divu litru 150 ZS jaudīgajam benzīnmotoram, kā arī bokserdīzelim lielākais uzsvars tiks likts uz sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu.

Tomēr lielākais jaunums ir bezpakāpju variators Lineartronic, ko sākotnēji varēs pasūtīt komplektā ar divu litru 150 ZS versiju, kā arī 167 ZS 2.5 litru benzīnmotoru. Bezpakāpju variatora klātbūtne mainīs arī Legacy dabu. Ja komplektā ar sešpakāpju mehāniku automobiļa griezes moments starp priekšējo un aizmugurējo asi ir godīgi sadalīts 50:50, tad kombinācijā Lineartronic variatoru griezes sadalījums būs 60 % par labu priekšējai asij, bet 40 % tiks novirzīti uz aizmugurējo asi.

Iepriekš Subaru Legacy acīmredzamais trūkums bija šaurība otrajā sēdekļu rindā. Bez tam, lai tur nokļūtu vajadzēja salocīties četros līkumos vai arī izpildīt lunkana vingrotāja cienīgus trikus, jo durvju sprauga, pa kuru vajadzēja iespraukties bija ļoti šaura, proti, tikai 51.5 cm (sedanam). Jaunajam Legacy sedanam tie būs 92 cm (!) jeb par 40.5 centimetriem vairāk nekā iepriekš. Tik pat ērti uz otrās sēdekļu rindas varēs nokļūt arī universālam. Pats galvenais, ka arī automobiļa astes galā varēs atrast iespaidīgus plašumus, piemēram, sedana bagāžas nodalījums būs 486 litri jeb par 53 litriem vairāk nekā iepriekš.

picturegallery.06884809-a4f4-4ab8-adfe-e6fc466e0618

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Karstasinīgā Subaru WRX Sti priekšdaļu salaulājot ar universāļa pakaļgalu, japāņu ražotājam ir izdevies uzmeistarot saimniecisku un dinamisku vāģi ar nosaukumu Subaru Levorg

Patiesībā Levorg japāņi sākotnēji nemaz neplānoja tirgot Eiropā, taču pēc uzstājīgiem Eiropas Subaru tirgotāju lūgumiem japāņu ražotāja vadība atmaiga un pieņēma lēmumu šo modeli piedāvāt arī Vecajam kontinentam. Starp citu, pirmajā tirdzniecības gadā Japānā Subaru pārdeva vairāk nekā 50 tūkst. jauno Levorg. Kas attiecas uz Eiropu, tad atsevišķu valstu tirgū, tostarp Šveicē, Skandināvijā un arī Baltijas valstīs būs jaunā eksemplāra lielākie cienītāji. Šis ir unikāls auto, kam grūti atrast līdzīgu pretinieku ne tikai pēc izmēriem, bet arī pēc pildījuma. Pēc Eiropas Subaru marketologu domām, jaunais Levorg itin labi varētu iet pie dūšas tiem, kas iepriekš fanojuši par Subaru Legacy.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

A. Egle rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 startēs ar Subaru Impreza WRC

,01.10.2009

"Patiesībā jau ir tā, ka sākotnēji bija doma braukt ar pavisam citu auto, bet igauņi izteica piedāvājumu, no kura atteikties būtu grēks, jo kādreiz izbraukt ar īstu WRC mašīnu - tas ir tāds sen lolots sapnis. Protams, tehnoloģijas mūsdienu skatījumā ir novecojušas, bet tas nosaukums WRC ir!" tā A. Egle. (Foto: R. Volonts, V4 motors)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 šī gada N4 klases čempiona titulu izcīnījušais Aivis Egle, kurš savu sacīkšu Mitsubshi Lancer EVO ir novietojis garāžā, bet tā vietā uz starta izies ar Subaru Impreza WRC automobili.

Aivis Egle šā gada Latvijas autorallija čempionāta pēdējā, sestajā posmā uz starta stāsies ar 1999.gada Subaru Impreza WRC, taču tas nebūtu bijis iespējams, ja vien nu jau pieckārtējais Latvijas autorallija čempions šā gada titulu nebūtu nodrošinājis iepriekšējā čempionāta posmā – rallijā Kurzeme 2009. Tieši ar šādu tehniku savā laikā braucis arī britu rallists Ričards Bērnss, kurš 1999.gadā ieguva pasaules vicečempiona titulu, savukārt Subaru rūpnīcas komanda pietrūka tikai četri punkti, lai togad iegūtu Ražotāju kausu.

Kā stāsta Aivis Egle, viņam Subaru Impreza WRC sagādājusi kompānija Baltic Rally Rent. "Auto pieder somu rallistam Saku Vierimā un igauņu kompānija, ar kuras starpniecību to dabūju, apgalvo, ka auto ir pilnā komplektācijā – tieši tāds, kāds piedalījās 1999.gada pasaules rallija čempionātā. Par rezultātu prognozēm pagaidām vēl neizteikšos, jo Impreza ir tehnoloģiski vecāka nekā pārējie WRC auto, kas brauks Latvijas rallijā. Bet imprezai vēl ir visi aktīvie reduktori, tā kā domāju, ka būs interesanti braukt," saka Aivis Egle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru reizi, satiekot kādu no Toybaru ģimenes locekļiem, smaids sejā ir līdz ausīm. Vēl jo vairāk, kad, noķerot ziemu aiz astes, ar Subaru BRZ var kārtīgi izbraukāties gan pa trasi, gan slīpēt driftēšanas iemaņas uz speciāli izveidota ledus laukuma

Atgādināsim, ka vārdu salikums Toybaru radās brīdī, kad Subaru un Toyota laulību rezultātā 2012. gadā dzima divas fascinējošas klasiskās piedziņas kupejas Subaru BRZ un Toyota GT 86. Šobrīd abi modeļi jau ir izgājuši renovēšanas procedūras. Izmaiņas tehnikā un vizuālajā tēlā nav graujošas, bet tieši tik daudz, cik tas ir nepieciešams.

Subaru uz Rovaniemi Somijā bija uzaicinājis autožurnālistus izbaudīt ziemas priekus, sasaucot kopā visus galvenos zīmola personāžus, iekaitot Subaru XV, Subaru Outback, Subaru WRX Sti un uzlaboto rotaļlietu lieliem puikām Subaru BRZ.

Atslēdzot visus elektroniskos vagarus, ar BRZ ir kaifs slidināties pa sniega un ledus trasi. Neatsverams palīgs šādiem piedzīvojumiem ir radžotās riepas, jo pat ar mīkstajām frikcijas ziemas riepām BRZ jau varētu pārvērsties par nevadāmu lādiņu. Precīzā un ātrdarbīgā stūres reakcija ir viena no Subaru BRZ firmas zīmēm. Starp citu, uzlabotajam BRZ salonā ir parādījusies jauna stūre ar mazāku diametru un vēl ērtāku satvērienu. Sarkanas krāsas diegu nošuves salonā arī ir jaunums, kā arī tas, ka BRZ ir pirmais no Subaru modeļiem, kas izmantos full LED gaismas tehniku, bet aizmugurē uz bagāžnieka vāka ir uzsēdināts jaunā parauga antispārns, kas nodrošinās vēl labāku astes gala piespiedējspēku, nekā tas bija līdz šim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Subaru oficiālais dīleris Latvijā AD REM Auto saņēmis pirmo Subaru kupeju BRZ. Sākot no 25. jūlija, Subaru BRZ pieejams testa braucieniem.

Pirmā Subaru BRZ kupeja, kas ir devusies Rīgas ielās, ir sarkanā krāsā un tās 2,0 litru, 200 zirgspēku opozītdzinēja radīto jaudu aizmugurējiem riteņiem nodod jaunākās paaudzes sešu pārnesumu automātiskā pārnesumkārba, kuru papildina pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņas pie stūres rata.

Agresīvā izskata un rakstura BRZ kupeja ir jaunākais Subaru modelis. BRZ ir Subaru automobiļiem raksturīgās virsbūves formas un virsbūves elementi. Taču atšķirībā no citiem šobrīd tirdzniecībā esošajiem Subaru modeļiem BRZ nav aprīkots ar visu riteņu piedziņu un tas nav pieejams komplektācijā ar Subaru turbodzinēju. Subaru inženieri uzskata, ka nedaudz vairāk nekā 1300 kg smagajam automobilim pilnībā pietiek ar dinamiku, ko spēj sniegt 2,0 litru atmosfēriskais dzinējs un klasiskā aizmugurējo riteņu piedziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa atlikusi krimināllietas izskatīšanu, kurā par 1 000 latu kukuļa pieprasīšanu un pieņemšanu apsūdzēts Rīgas ceļu policists Renāts Babājevs, kurš aizturēšanas brīdī esot daļu no naudas apēdis.

Tiesas process nenotika, jo apsūdzētais esot saslimis. Par to informējis apsūdzētā advokāts Aivo Leimanis. Nākamā sēde šajā kriminālprocesā notiks 5.oktobrī plkst.10.

Iepriekš krimināllietas izskatīšana nenotika, jo bija saslimusi tiesnese.

Laikraksts Latvijas Avīze iepriekš vēstīja, ka, iespējams, pierādījumu slēpšanas nolūkā daļu no kukulī pieņemtajām banknotēm nu jau apsūdzētā statusā nonākušais ceļu policists aizturēšanas brīdī apēdis, būdams kopā ar kolēģi Edmundu Slogu ieslēdzies netrafarētā dienesta automašīnā Subaru.

Laikraksts ziņoja, ka 2009.gada 23.maijā ap plkst.13 ceļu policija Stopiņu novadā, netālu no tilta pār Lielo Juglu, apturējusi mikroautobusu, kuram pie stūres sēdējis kāda uzņēmuma siltumtīklu tehniķis. Mašīnā atradusies arī šofera sieva un meita. Policisti lūguši autovadītājam iepūst alkometrā, kas viņa izelpā uzrādījis 0,7 promiles alkohola. Šoferis teicis, ka tas nav iespējams, jo todien alkoholu viņš neesot lietojis, vien iepriekšējā vakarā izdzēris puslitru alus un 150 gramus degvīna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Subaru krosovers XV sasniedzis Latviju un drīzumā tiks prezentēts potenciālajiem pircējiem.

Kā informēja Subaru oficiālais dīleris Latvijā AD REM Auto, pirmais Latvijas tirgum paredzētais Subaru XV tika nopirkts vēl to neiepazīstot dzīvē.

9. un 10. martā AD REM Auto salonā Dārzciema ielā tiks rīkotas jaunā Subaru atvērtās dienas.

Subaru XV ir pirmais Subaru modelis, kura tehniskā aprīkojuma paletē iekļauts jaunais 1,6 litru, 114 zirgspēku benzīna dzinējs un jaunā Lineartronic automātiskā transmisija, kā arī jaunā Auto Start Stop sistēma benzīna dzinējiem. Paralēli jaunajam dzinējam, klientiem Subaru XV tikšot piedāvāts arī komplektācijā ar jau pazīstamajiem 2,0 litru benzīna un dīzeļdzinējiem, kuri spēj attīstīt attiecīgi 150 un 147 zirgspēku jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Subaru oficiālais dīleris Latvijā AD REM Auto ir nodevis jauno Subaru krosoveru XV pirmajai klientei Latvijā, kura šo automobili pasūtīja vēl pirms oficiālās prezentācijas.

Par pirmo Subaru XV īpašnieci Latvijā ir kļuvusi ģimenes ārste Dace Zirnīte.

«Meklēju viegli vadāmu automobili ar automātisko pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņu, jo, dodoties uz mājas vizītēm, ar savu līdzšinējo automobili bieži nespēju pārvarēt piesnigušos vai dubļainos piebraucamos ceļus,» stāsta jaunākā Subaru modeļa īpašniece.

Viņa arī uzskata, ka šis esot labs auto sievietei.

Kā informē AD REM Auto, Subaru XV ir pirmais Subaru modelis, kas tiek komplektēts ar pilnīgi jauno 1,6 litru, 114 zirgspēku benzīna dzinēju un jauno Lineartronic automātisko pārnesumkārbu, kā arī Auto Start Stop sistēmu. Subaru XV dzinēju paletē iekļauti arī 2,0 litru benzīna un dīzeļdzinēji. Auto ar dīzeļdzinēju patērē 5,6 l/100 km un 6,5 l/100 km ar benzīna dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizētais Subaru krosovers XV joprojām ir pašpietiekams un uzticams auto, kas viegli iekļausies pilsētas satiksmē, taču tam pa zobam ir arī krietni sarežģītāki braukšanas apstākļi

Savelkot kopā visus labumus, ir jāsecina, ka lauku skolas direktoram vai lauku ārstam, kam ziemā ir jābrauc pa ne tik gludiem un te tik labi tīrītiem ceļiem Subaru XV varētu būt vajadzīgās sirdszāles, lai neuztrauktos par iebraukšanu grāvī vai iestigšanu kādā kupenā.

Pašsaprotami, ka Subaru XV pēc definīcijas nevarēs būt lētāks par priekšpiedziņas līdzinieku armiju. Jāpatur prātā, ka ieguldījums savā un salonā esošo pasažieru drošībā ir nenovērtējams lielums. Pašā liesākajā izpildījumā ar standarta 114 Zs jaudīgo 1,6 l benzīnmotoru Subaru XV cena būs, sākot no 20 400 eiro. Savukārt tandēmā ar 150 ZS benzīnmotoru un Lineartronic variatoru – sākot no 23 750 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Zviedrijā veiktā apmierinātības pētījuma AutoIndex 2010 ir redzams, ka visvairāk ar savu automašīnas izvēli ir apmierināti Subaru īpašnieki.

Skandināvijā lielākais apmierinātības pētījums šogad savāca aptuveni 15 000 Zviedrijā dzīvojošo automašīnu īpašnieku vērtējumus par savu transportlīdzekli un par klientu apkalpošanu tajos uzņēmumos, kas nodarbojas ar viņu auto pārdošanu un apkopi.

AutoIndex, kas tiek sastādīts kopš 2001. gada, ir lielākais autoīpašnieku vidū realizētais apmierinātības pētījums Skandināvijā. Subaru ir regulāri figurējis šī pētījuma labāko starpā.

Autovadītāji, kas piedalījās pētījumā, atbildēja uz vairāk nekā simts jautājumiem par sava transportlīdzekļa kvalitāti un klientu apkalpošanu uzņēmumā, kurš nodarbojas ar tā apkopi. Visi pētījumā piedalījušies autoīpašnieki bija privātas personas, kuru automašīnu maksimālais vecums nepārsniedz septiņus gadus. Tāpat kā pagājušajā gadā, arī šoreiz ar pārliecinošu pārsvaru ar savu automašīnas izvēli visvairāk apmierināti bija Subaru īpašnieki. Subaru sekoja BMW un Toyota klienti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Subaru Legacy modelis nule kā ir kļuvis par Japānas Gada auto 2009.-2010.

Pēc žūrijas lēmuma jaunais Legacy ir daudz paveicis, lai automašīnas salona ietilpība atbilstu klientu prasībām, kuri to vēlētos iegādāties kā ģimenes auto. Joprojām Subaru Legacy stiprā kārts esot Symmetrical All-Wheel-Drive pilnpiedziņas sistēma un konkurētspējīgā cena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Auto mēbeļu izgatavotājs: Cilvēku sajūsma man dod enerģiju turpināt

Lelde Petrāne,07.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Esam traki un gatavi realizēt vēl trakākas gan savas, gan citu cilvēku idejas,» biznesa portālam db.lv saka Rolands Grantiņš, pēc profesijas Stila mēbeļu modelētājs, kurš meistaro paša izdomātas auto mēbeles.

Līdz šim brīdim ar viņa rokām tapis Subaru Legacy komplekts, kurā ietilpst dīvāns, divi vienvietīgie krēsli un galdiņš, kā arī BMW 525 dīvāns. «BMW «dzīvo» manā istabā un ir man skaistākā naktslampiņa rajonā. Tumsā tiešām izskatās, ka mašīna būtu iebraukusi istabā,» saka R. Grantiņš. Savukārt, Subaru komplekts izvietots vecāku viesu nama telpās.

«Esmu pabeidzis Rīgas Amatniecības vidusskolu, koka nodaļu, pēc profesijas skaitos Stila mēbeļu modelētājs. Ikdienā līdzdarbojos līdzi tēvam viņa uzņēmumā, kas arī oficiāli ir mana darba vieta. Izgatavojam visa veida galdniecības darbus, durvis, logus, mēbeles, kāpnes, kā arī mums ir Mucu muzejs. Izgatavojam ozolkoka mucas pēc vecajām tradīcijām, koka kublus, koka vannas. Tapusi pat pārvietojama pirts kuģa izskatā ar visu kublu. Vadu arī ekskursijas mucu muzejā. Otra darba vieta man ir mēbeļu veikalā - esmu pārdevējs - konsultants,» par sevi stāsta jaunietis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada auto 2010 titulu Lietuvā ir ieguvis japāņu ražotāja Subaru vidējās klases modelis Legacy, kurš cīņā par uzvaru ir pārspējis Toyota Prius un Mercedes E klases modeli, vēsta konkursa Metu Automobilis 2010 rīkotāji.

Subaru markas jaunākais modelis ir ieguvis negaidīti vieglu uzvaru, cīņā par titulu apsteidzot arī 2010. gada Eiropas gada auto VW Polo, kā arī čehu kompakto modeli Škoda Yeti.

Lietuvas Gada auto 2010

Marka, modelis, savāktie punkti

1. Subaru Legacy 52

2. Toyota Prius 39

3. Mercedes-Benz E-klass 38

4. VW Polo 37

5. Škoda Yeti 37

6. Opel Insignia 34

7. Citroen C3 Picasso 13

Avots: Metu Automobilis 2010

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vācijā apmierinātākie ir Subaru īpašnieki

,29.10.2009

Vācijā Subaru īpašnieki par savu pirkumu ir apmierināti, ko nevar teikt par Renault, Chevrolet un Peugeot pircējiem. (Foto: ADAC)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc žurnāla ADAC Motorwelt veiktā pētījuma, Vācijā visbiežāk par savu braucamrīku ir apmierināti japāņu markas Subaru īpašnieki.

Pēc vairāk nekā 42 700 lasītāju aptaujas Subaru markas īpašnieki par savu pirkumu visbiežāk pauž sajūsmu. Ne mazāk prieku saviem īpašniekiem spējuši sagādāt Lexus un Jaguar. Neliels pārsteigums, ka augsto piekto pozīciju ir izcīnījis rumāņu mazcenas autozīmols Dacia. Zīmīgi, ka no vācu autoražotājiem iecienītākais un mīlētākais ir slavenais Porsche, kurš ierindojies astotajā vietā, savukārt otrs mīlētākais vācietis ir BMW, kurš ierindojies 15 pozīcijā. Pie automašīnu markām, kuru īpašnieki nav apmierināti ar savu pirkumu ir Renault, Chevrolet, Peugeot un Fiat.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Subaru XV: vīrišķīgāks, vairāk prasmju

Aldis Zelmenis,06.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā brīža mazākais Subaru krosovers XV ir mikroskopiski mainījis savu ārējo imidžu, toties pēc satura tas ir pilnīgi jauns auto

Subaru XV viss ir jauns, ieskaitot jaunu platformu, izturīgu virsbūves karkasu un daudz tehnisku risinājumu, kas palīdz jaunajam XV kļūt par modernu un mūsdienīgu auto gan braukšanas komforta, gan drošības ziņā. Garāks, platāks, ar īsākām pārkarēm un garāku riteņu bāzi. Garumā klāt nākuši 15 mm, platumā tie jau ir 20 mm, attiecīgi blakussēdētāja plecs vairs nebūs tik uzmācīgs, kā tas bija iepriekš. Subaru marketologi aprēķinājuši, ka plecu rajonā starp priekšā sēdošajiem telpas ir kļuvis par teju 3 centimetriem vairāk, un tas ir arī jūtams. Visbeidzot XV riteņu bāze ir palielināta par 30 mm. Tas savukārt stiprinās XV vadāmību un stabilitāti uz ceļa, pie reizes piesolot vairāk vietas aizmugurējo pasažieru kājām. Nemainīgs no iepriekšējās paaudzes ir palicis auto augstums, kā arī iespaidīgais 22 centimetru klīrenss un standartā esošā Symetrical All Wheel Drive (AWD) pilnpiedziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viegls, bezbailīgs un tagad arī nedaudz atsvaidzināts ar modernāku bižutēriju – tāds ir uzlabotais Subaru Forester

Jau ieraušoties pie Subaru Forester stūres, ir skaidrs, ka šī auto dabā nav baidīties no sniega, dubļiem un citiem izaicinošiem braukšanas apstākļiem, kam lielākā daļa kompakto SUV modeļu met līkumu. Vēl vairāk – Subaru Forester redzesloks ir daudz plašāks pat par tiem, kas apkrāvušies ar dārgām pilnpiedziņām un pazeminātiem pārnesumiem un sauc sevi par tīrasiņu dubļu karaļiem. Īsās pārkares, viegla pašmasa un teju rekordliels 22 centimetru klīrenss paplašina Forester izmantošanas iespējas. Subaru Forester nav baltrocītis, un tas izsaka daudz. Vienīgais, kas varētu atbaidīt, ir visai augstā bāzes modeļa cena, proti, sākot no 24,2 tūkst. eiro. Nopakojot auto pēc savas gaumes un patikšanas un vēl piesviežot klāt divu litru dīzeli, jau būs jārēķinās vismaz ar 30 tūkst. eiro. Tomēr, rafinētāk paanalizējot visus labumus, ko var iegūt, slēdzot draudzību ar Forester, daudzi būs spiesti atzīt, ka tas piedāvā diezgan unikālu kombināciju. Arī pret pasažieriem japāņu krosovera salons būs gana viesmīlīgs. Diviem brangas miesasbūves večiem otrā sēdekļu rindā vietas būs gana arī tad, ja pirmās rindas krēslos omulīgi būs iekārtojušies tikpat apaļīgi kolēģi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektās paaudzes Subaru Forester nav diži mainījis savu tēlu, tomēr tam «aiz ādas» ir pilnīgi jauna tehnika

Jauna platforma, lai automobili spētu «saprecināt» ar hibrīdsistēmu un AWD pilnpiedziņu, jauns virsbūves karkass, kas veidots no augstas izturības metāliem, pilnveidotas atbalsta sistēmas – tas viss kopā paaugstina Forester kopējo vērtību, lai to atkal sauktu par vienu no pasaulē daudzpusīgākajiem krosoveriem.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Joprojām universālais kareivis, kam pilnīgi vienalga, vai aiz loga ir vasara, ziema vai pavasaris. Tam ir vienalga, kur ar to būs izlēmis braukt tā īpašnieks. Dubļus, dziļus sniegus vai izdangātu un apledojušu lauku ceļu Subaru Forester uzņems ar sajūsmu. Auto ir kļuvis vēl ērtāks, attiecīgi priekšā un jo īpaši aizmugurē sēdošajiem pasažieriem vietas ir kļuvis vēl vairāk. Paliekot bateriju bloku zem aizmugurējā sēdekļa, Subaru inženieriem ir izdevies panākt, ka bagāžas nodalījums salīdzinājumā ar esošo Forester ir pat nedaudz lielāks, proti, 505 litru vietā turpmāk būs 509 litru liela telpa. Vēl iepriecinošs fakts, ka bagāžnieka dzīlēs zem grīdas varēs atrast mazizmēra rezerves riteni, kas pie mums ir noderīgs aksesuārs. Vēl viens patīkams sīkums, ka bagāžnieka aizvēršana ar elektropiedziņu ir paātrināta un vairs nekaitinās steidzīgos klientus, kas pēc veikala apmeklējuma vēlēsies Forester bagāžnieku atvērt un pēc tam arī aizvērt. Superērts un parocīgs auto ar AWD pilnpiedziņas sistēmu, iespaidīgu 22 centimetru klīrensu, kas veidots, strikti ievērojot iepriekšējo paaudžu tradīcijas. Jāatzīst, ka kopā ar hibrīdsistēmas komponentēm jaunais Forester ir kļuvis par 110 kg smagāks nekā priekšgājējs, turklāt tas aiz sevis spēs pavilkt nedaudz mazāk kilogramu, proti, 1270 kg. Citu acīmredzamu trūkumu nav, ja nu vienīgi tas, ka jauno, Eiropas tirgum paredzēto Forester, kas vēl gaida ražošanas sākumu, pie mums ieraudzīsim tikai 2019. gada novembrī, un tā provizoriskā cena būs, sākot no 33 līdz 40 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ceturtās paaudzes Subaru Impreza tirgo, sākot no 13 tūkstošiem latu

Lelde Petrāne,06.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 1992.gada, kad saules gaismu ieraudzīja pirmā Subaru Impreza, ir pagājuši vairāk nekā divdesmit gadi un šonedēļ, krietni pirms oficiālās tirdzniecības uzsākšanas, arī Latviju sasniegusi jaunākā, ceturtās paaudzes Impreza.

Izstrādājot jaunākās paaudzes Impreza, Subaru inženieri un dizaineri īpašu uzmanību veltījuši dizainam, vienlaikus paturot prātā, ka mūsdienās automobiļiem ir jābūt ekonomiskiem un videi draudzīgiem.

Vēsturiski gandrīz visu Subaru modeļu raksturīgākā īpašība ir bijusi paaugstināta caurgājamība un pazemināts smaguma centrs. Tas tiek panākts ar Subaru pastāvīgo visu riteņu piedziņas sistēmu Symmetrical AWD un boksera tipa dzinējiem. Ceturtās paaudzes Impreza modelī ir izmantoti jaunie 1,6 litru atmosfēriskie benzīna dzinēji, kas aprīkoti ar beznomaiņas ķēdi, iepriekš izmantotās zobsiksnas vietā. Jaunajam dzinējam ir mazāka berze, labāks griezes moments pie nelieliem un vidējiem dzinēja apgriezieniem, kas kopumā ir ļāvis panākt degvielas ekonomijas pieaugumu un kaitīgo izmešu līmeņa samazinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmuma «Subaru» vadītājs Jasujuki Josinaga otrdien paziņoja, ka viņš un pārējie augsta līmeņa vadītāji atmaksās daļu no sava atalgojuma līdz nākamā gada martam saistībā ar automašīnu pārbaužu skandālu.

«Visi vadītāji brīvprātīgi atmaksās daļu no sava atalgojuma,» preses konferencē norādīja Josinaga.

«Subaru» pagājušajā mēnesī paziņoja, ka valstī atsauc 395 000 automobiļu saistībā ar automašīnu pārbaužu skandālu.

Šis atsaukums aptver deviņus modeļus, tostarp automašīnu, ko «Subaru» ražo Japānas autobūves kompānijai «Toyota», taču ārvalstīs pārdotie automobiļi nav ietekmēti.

«Subaru» oktobrī atzina, ka tas ļāvis nesertificētiem darbiniekiem veikt atsevišķu automobiļu pārbaudes.

Uzņēmuma otrdien Japānas valdībai iesniegtajā ziņojumā, ko veikusi trešā puse, teikts, ka nesertificētu darbinieku veiktas pārbaudes varētu būt aizsākušās pirms aptuveni 30 gadiem 20.gadsimta 80.gados.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab pieņem darbā Ziemeļamerikas labāko speicālistu no Subaru

Gunta Kursiša,10.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru autoražotājs Saab paziņoja, ka pieņems darbā bijušo japāņu uzņēmuma Subaru pārdošanas izpilddirektoru Ziemeļamerikā Timu Kolbeku (Tim Colbeck). T. Kolbeks novērtēts kā viens no labākajiem pārdošanas izpilddirektoriem reģionā, un viņš solījis atjaunot Saab cietušā zīmola prestižu, vēsta The Local.

T. Kolbeka vadībā Subaru Amerikā sasniedzis rekordlielus pārdošanas apjomus un tirgus daļu pieaugumu, turklāt Subaru pēdējo trīs gadu laikā bija vienīgais uzņēmums, kura pārdošanas apjomi reģionā tikai pieauga.

Uzņēmumam Saab Ziemeļamerikā nebija vadošā izpilddirektora kopš janvāra.

«T. Kolbeka iespaidīgie sasniegumi automobiļu nozarē, atjaunojot Subaru zīmolu, liecina, ka viņš varēs atjaunot arī Saab zīmolu,» medijiem norādīja Saab starptautiskās pārdošanas vadītājs Matiass Seidi (Matthias Seidi).

Šī mēneša sākumā Saab slēdza līgumu ar Ķīnas automašīnu ražotāju Hawtai. Jau iepriekš vēstīts, ka Spyker nopirka Saab no General Motors pērnā gada februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija satiksmes drošības uzraudzībā saņēmusi ne tikai jaunas netrafaretās Škoda un Subaru markas automašīnas, bet arī trafarētus busiņus Renault.

Valsts policijas vadība šodien automašīnu prezentācijas pasākumā skaidroja, ka ir iegādāti ne tikai 40 jaunas tumšas krāsas netrafarēti Subaru Forester apvidus automobiļi un Škoda Superb markas spēkrati, bet arī trafaretās automašīnas - 45 Opel Mokka, 46 Škoda Octavia un 15 mikroautobusi Renault Traffic.

Visas iepriekšminētās automašīnas ir aprīkotas ar nepieciešamo aparatūru, lai konstatētu ātruma pārkāpējus.

Viens no būtiskākajiem akcentiem automašīnas parka papildināšanai ir tieši Subaru Forester un mikroautobusi Renault Traffic. Policijas vadība nenoliedz, ka šādas markas izvēlētas, lai sajauktu kārtis un satiksmes noteikumu pārkāpēji nedomātu, ka ceļu policija pārvietojas tikai ar pāris konkrētu marku spēkratiem. Tāpat sabiedrība uzskatot, ka ar Opel Mokka automašīnām pārvietojas vien iecirkņu inspektori, taču tagad ar tiem kontrolēs arī satiksmes noteikumu pārkāpējus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums «Subaru» ceturtdien paziņoja, ka valstī atsauc gandrīz 400 000 automobiļu saistībā ar automašīnu pārbaužu skandālu.

Šis atsaukums aptver deviņus modeļus, tostarp automašīnu, ko «Subaru» ražo Japānas autobūves kompānijai «Toyota», taču ārvalstīs pārdotie automobiļi nav ietekmēti.

«Subaru» oktobrī atzina, ka tas vairāk nekā 30 gadus ļāvis nesertificētiem darbiniekiem veikt atsevišķu automobiļu pārbaudes.

Tajā laikā uzņēmums norādīja, ka, visticamāk, nāksies atsaukt 250 000 automobiļu, kas izmaksās aptuveni piecus miljardus jenu (37,4 miljonus eiro). Pagaidām nav zināms, cik kompānijai izmaksās 395 000 automašīnu atsaukšana, par ko tika paziņots ceturtdien.

Ietekmētās automašīnas ražotas divās rūpnīcās laika periodā no 2014.gada janvāra līdz 2017.gada oktobrim.

Automobiļi, kas iegādāti pirms tam, jau tikuši pakļauti obligātām pārbaudēm trīs gadus pēc pirkšanas, skaidro Japānas Transporta ministrijas amatpersona.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistot “BluOr Bank” finansējumu 2,14 miljonu eiro apmērā, Rīgā, K.Ulmaņa gatvē uzsākta Eiropā lielākā “Subaru” autocentra būvniecība, kurā automobiļu tirdzniecības un servisa pakalpojumus sniegs autoražotāja “Subaru” oficiālais pārstāvis Latvijā SIA “AD REM Auto”.

Kopējās investīcijas projekta īstenošanā plānotas 2,8 miljonu eiro apmērā.

Autocentra jaunbūve projektēta kā paaugstinātas energoefektivitātes – gandrīz nulles enerģijas ēka.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka šis būs lielākais “Subaru” autocentrs Eiropā un, iespējams, energoefektīvākais autocentrs Latvijā. Uz ēkas jumta plānots uzstādīt 216 saules paneļus ar kopējo sistēmas jaudu 78kW. Aprēķināts, ka gada laikā tie spēs saražot 70 080 kWh zaļās enerģijas, nodrošinot aptuveni 40% no autocentra darbībai nepieciešamā elektroenerģijas apjoma.

Vienlaikus, papildu energoefektivitāti nodrošinās arī pēc kaskādes principa uzstādītie siltumsūkņi, kas gādās par dabai draudzīgu ēkas apkuri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada vācu automobiļu kluba ADAC veiktajā aptaujā AutoMarxX 2009 japāņu autoražotājs Subaru ir saņēmis virkni augstāko godalgu dažādās kategorijās.

Visvairāk Subaru pārstāvju sirdis silda iegūtā godalga kategorijā Vispārējā apmierinātība ar marku. Šajā elementā Subaru ir apsteidzis Jaguar un Porsche. Subaru ir bijis nepārspēts arī kategorijā Klientu apmierinātība ar auto servisu, kur otrajā un trešajā vietā ir atstāti britu Jaguar un japāņu Toyota.

AutoMarxX aptauju ADAC veic kopš 2001. gada. Tās mērķis ir novērtēt 33 Vācijā darbojošos autoražotāju reputāciju un ietekmi tirgū.

Vērtējums sastāv no vairākiem atsevišķiem kritērijiem, kā, piemēram, auto markas imidžs, ietekme tirgū, klientu apmierinātība un produkta ietekme. Tāpat tiek iesaistīti vides aizsardzības un drošības jautājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākā Subaru Outback vizuālie uzlabojumi ir tik niecīgi, ka tos pat zinātājiem pamanīt nebūs viegli

Tomēr tādu ir gana daudz.

Latvijas koplietošanas ceļiem neko piemērotāku par Subaru Outback nevar vēlēties. Šis auto, līdzīgi kā talantīga un čakla lauku saimniece ar veselīgiem apaļumiem, prot visu. Ar standartā uzstādīto Subaru Symetrical All Wheel Drive (AWD) pilnpiedziņas sistēmu Outback omulīgi jutīsies pat īpaši sarežģītos braukšanas apstākļos, izpildot to pašu, kas ir pa spēkam kārtīgam džipam ar pazeminātajiem pārnesumiem. Kritiskākajos brīžos, kad ar atslēgtu pretbuksēšanas sistēmu nepietiks, var likt lietā X-Mode sistēmu, kas līdz 40 km/h lielam ātrumam salāgos transmisijas, motora un elektronikas vagaru darbu tā, lai Outback spētu izkārpīties no draudīgākiem brikšņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vēl viens solītis autonomās braukšanas virzienā

Aldis Zelmenis,26.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotais astotās paaudzes VW Passat sper vēl vienu soli autonomās braukšanas virzienā, tostarp neaizmirst par pamatlietām, kas virza auto uz priekšu

Rietumeiropā D segmenta sedani ir izzūdoša parādība un visai ticams, ka devītās paaudzes Passat, ja tāds vispār būs, iespējams, būs tikai universāla čaulā. Pagaidām nav pamata spekulācijām un būtu aplami Passat, kas savā mūžā kopš 1974. gada ir tiražēts vairāk nekā 30 milj. eksemplāru, norakstīt pirms laika. Starp citu, Vācijā, kur norisinājās atjaunotā Passat testa braucieni, izdevās izbraukt tieši ar jubilejas 30 milj. modeli, kas pēc testa braucieniem taisnā ceļā devās uz Volkswagen muzeju.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

VW Passat ir viens no atpazīstamākajiem dienesta vāģiem Baltijā, kas iepriekš sīvi cīkstējās ar citu tikpat pieprasītu personību Toyota Avensis. Šobrīd, kad japāņu ražotājs ir nolēmis pārtraukt Toyota Avensis ražošanu, Volkswagen tirgotājiem tā ir ļoti priecīga ziņa, jo jaunais Toyota Camry hibrīds ir dārgāks, konkurējot vienīgi ar dārgā gala Passat un viņam līdzīgiem modeļiem, turpretim, lai kā Toyota vēlētos, nedz jaunais Toyota Corolla universālis, nedz arī sedans pilnvērtīgi neaizstās Avensis. Atšķirībā no Rietumeiropas, D segmenta sedani pie mums ir lielā cieņā, piemēram, Lietuvā bilance starp Passat sedanu un universālu ir 70% pret 30%. Arī Latvijā sedani ir tikpat lielā cieņā kā universāli, jo visbiežāk dažāda līmeņa privātā sektora menedžeri izvēlas sedana virsbūvi. Tas liek domāt, ka arī uzlabotajam Passat netrūks pircēju, kas līdzīgi kā līdz šim nesmādēs arī dīzeļmotorus. Passat tiek mīlēts arī privātpersonu vidū. Vācijā vai citās bagātajās Rietumeiropas valstīs salīdzinoši viegli sasniedzams, turpretim pie mums tas jau vairāk apliecinās bagātas ģimenes statusu.

Komentāri

Pievienot komentāru