«Esam traki un gatavi realizēt vēl trakākas gan savas, gan citu cilvēku idejas,» biznesa portālam db.lv saka Rolands Grantiņš, pēc profesijas Stila mēbeļu modelētājs, kurš meistaro paša izdomātas auto mēbeles.
Līdz šim brīdim ar viņa rokām tapis Subaru Legacy komplekts, kurā ietilpst dīvāns, divi vienvietīgie krēsli un galdiņš, kā arī BMW 525 dīvāns. «BMW «dzīvo» manā istabā un ir man skaistākā naktslampiņa rajonā. Tumsā tiešām izskatās, ka mašīna būtu iebraukusi istabā,» saka R. Grantiņš. Savukārt, Subaru komplekts izvietots vecāku viesu nama telpās.
«Esmu pabeidzis Rīgas Amatniecības vidusskolu, koka nodaļu, pēc profesijas skaitos Stila mēbeļu modelētājs. Ikdienā līdzdarbojos līdzi tēvam viņa uzņēmumā, kas arī oficiāli ir mana darba vieta. Izgatavojam visa veida galdniecības darbus, durvis, logus, mēbeles, kāpnes, kā arī mums ir Mucu muzejs. Izgatavojam ozolkoka mucas pēc vecajām tradīcijām, koka kublus, koka vannas. Tapusi pat pārvietojama pirts kuģa izskatā ar visu kublu. Vadu arī ekskursijas mucu muzejā. Otra darba vieta man ir mēbeļu veikalā - esmu pārdevējs - konsultants,» par sevi stāsta jaunietis.
Ideja par auto mēbelēm viņam esot radusies jau sen - aptuveni pirms septiņiem gadiem. «Ideja man radās pašam. Es internetā pat nepaskatījos, neienāca tāda doma galvā, bet, ja šobrīd «iegooglē», tad var atrast diezgan daudz līdzīgu lietu. Šāda ideja, pēc manām domām, ir ienākusi galvā ļoti daudziem džekiem, bet uztaisīt to jau ir cita lieta,» viņš stāsta.
Jautāts, cik ilgu laiku aizņem viena šāda auto mēbeļu komplekta uzmeistarošana, R. Grantiņš atbild, ka pats strādājis vakaros: «Šad tad aizrāvos līdz rītam, bet, ja strādātu no vietas, domāju, ka ar 10 dienām vienam komplektam pietiktu. Tas, protams, ir ļoti atkarīgs no komplektācijas. Tas pats attiecas uz finansēm, viss atkarīgs no tā, ko liek iekšā. Ja runājam par jau gatavajām mēbelēm, tad pašizmaksas cenu es varu pateikt tikai tam, kas ir ieguldīts, neskaitot pašu «dzelzi». Jo mašīnas detaļu dabūšana ir pilnīgi cits stāsts.» Subaru komplektā esot ieguldīti aptuveni 300 eiro. Savukārt BMW dīvānā - 150 eiro.
«Manuprāt, pats nepatīkamākais šajā darbā ir «fleksēšana». Aiziet daudz laika un arī pūļu, lai to aizmuguri dabūtu nost, pie tam - pēc iespējas vieglāku, tai pat laikā saglabājot izturību,» skaidro meistars.
Vaicāts par viņa auto mēbeļu iespējamo tirgus vērtību, viņš saka: «Iekļaujot materiālus, darbu, es domāju, ka tādam Subaru komplektam vajadzētu maksāt aptuveni 2000 eiro. BMW - 1000 eiro. Mūsu valstī cilvēkiem vienkārši nav naudas, jo es jau tā esmu nolaidis cenu līdz pēdējam, bet pircējs vēl pagaidām nav atradies. Subaru komplektu gribēju pārdot par 800 eiro, BMW - par 400 eiro.»
Sarežģītākais esot izdomāt: «Kad taisīju pirmo mēbeli, es aptuveni 70% sava laika domāju un tikai 30% darīju. Jo ir jāizdomā gan augstums, gan atzveltnes slīpums, gan, kā to visu kontrukciju veidot izturīgu, kā vietu pēc iespējas vairāk ietaupīt, kā uztaisīt izjaucamu divās daļās, lai varētu ienest pa parastām durvīm, kā lampiņas ielikt, kur vadus vilkt, kā savienot koka konstrukcijas ar metālu. Ja grib ekstras, tad ir vēl, ko domāt. Salīdzinot šādu mēbeli ar parastu mēbeli - tās galvenā funkcija joprojām ir sēdēt, tikai dizains interesants.»
Runājot par ģimenes locekļu un citu cilvēku reakciju, ieraugot šādas mēbeles, R. Grantiņš atzīst: «Mazais brālis bija sajūsmā. Principā visi ir sajūsmā. Tas man dod enerģiju turpināt taisīt arvien trakākas mēbeles.»
Jaunajam meistaram ideju netrūkstot: skapis no busiņa aizmugures, TV skapīts - no priekšas, baseins «pikapa» aizmugurē...