Pilsētas attīstības komiteja šodien akceptējusi Rīgas domes lēmuma projektu, kurā paredz nodot sabiedriskajai apspriešanai un atzinuma saņemšanai Latvijas Nacionālās bibliotēkas un Akustiskās koncertzāles, kā arī tām piegulošo teritoriju detālplānojuma pirmo redakciju, liecina Rīgas domes sniegtā informācija medijiem.
Detālplānojuma teritorijas kopējā platība ir 20,4 ha. Robežas – no Āgenskalna līča, ietverot AB dambi līdz plānotā Zemgales tilta teritorijai, Akmeņu ielas sākuma posms līdz Valguma ielai, šķērsojot Uzvaras bulvāri uz ziemeļiem, ietverot Kuģu ielu līdz Trijādības ielas sākumam un turpinājumu līdz Klīversalas ziemeļu galam. Detālplānojuma mērķis ir noteikt infrastruktūras nodrošinājuma attīstības iespējas un risinājumus Latvijas Nacionālās bibliotēkas un Rīgas koncertzāles būvniecībai paredzētajai teritorijai.
Rīgas koncertzāles novietne uz AB dambja noteikta, respektējot starptautiskā arhitektūras konkursa rezultātus un izstrādes stadijā esošo koncertzāles funkcionālo programmu, saglabājot skatu uz Vecrīgas panorāmu un pietiekami platu ainavisko spoguli starp AB dambi un Klīversalas krastmalu. Neapbūvētā dambja daļa ir plānota kā publiski pieejama ārtelpa ar rekreācijas iespējām. Daugavas krastmala ir saglabāta kā neapbūvēta publiskā ārtelpa, t.sk. iekļaujot risinājumus, kas veicina ūdenstilpes izmantošanu; gājēju kustības iespējas ir nodrošinātas visā krastmalu garumā. Transporta un satiksmes jomā veikta pašreizējās un perspektīvā paredzamās transporta kustības analīze un izstrādāta attīstības shēma divos posmos. Pirmajā posmā (2012.g.) paredzēti risinājumi, kas iekļaujas esošajā transporta organizācijā (Akmens tilts tiek izmantots jebkura veida transporta kustībai); 2012.g. izvēlēts, ņemot vērā plānoto LNB un Koncertzāles izbūves laiku. Otrajā posmā (2018.g.) paredzēti risinājumi, kas atbilst Rīgas teritorijas plānojuma 2006.–2018. gadam un Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas teritorijas plānojuma transporta attīstības risinājumam (Akmens tilts tiek izmantots sabiedriskajam transportam, velosatiksmei un gājēju kustībai); 2018.g.izvēlēts, ņemot vērā Rīgas attīstības plāna realizācijas laiku. Šajā posmā paredzēta arī jauna tramvaja līnija. Detālplānojumā izvērtētas iespējas šķērsojumu izbūvei AB dambja, Klīversalas un Ķīpsalas savstarpējās sasaistes nodrošināšanai (škērsojums transporta kustībai no Trijādības ielas, gājēju tiltiņš uz Ķīpsalu), kā arī izvērtētas iespējas nepieciešamo autostāvvietu izbūvei. Sabiedriskā transporta kustības organizācija plānota, nodrošinot teritorijai labu pieejamību un apkalpi, gājēju satiksme plānota, ņemot vērā optimālu piekļūšanu teritorijai no sabiedriskā transporta pieturvietām un autostāvvietām, kā arī un saiknē ar Daugavas krastmalu un savstarpēji starp Latvijas Nacionālo bibliotēku un Rīgas koncertzāli. Sagatavots sarkano līniju korekcijas risinājums, paplašinot ielu telpas, koncepcijas līmenī sagatavots arī apstādījumu un teritorijas ārtelpas risinājums.
Detālplānojuma izstrādes ierosinātājs ir Valsts aģentūra Jaunie Trīs brāļi. Detālplānojumu izstrādājis uzņēmums SIA Arhitektu birojs Ģelzis – Šmits – Arhetips sadarbībā ar apakšuzņēmējiem SIA Arhitekta E. Bērziņa birojs, SIA Grupa 93 un SIA E. Daniševska birojs.