Mazumtirdzniecība

Rīkos pop-up restorānu Liepājas Olimpiskā centra VIP ložā

Vēsma Lēvalde,13.02.2013

Jaunākais izdevums

Liepājas kokteiļbārs Red Sun Buffet un Rīgas kafejnīca Tvaiks 23.februārī rīkos pop-up restorānu Liepājas Olimpiskajā centrā.

Pop-up restorāns ir restorāns jebkur, tikai ne restorānā. Tas durvis ver tikai vienu reizi vienā vietā, piedāvājot apmeklētājiem restorāna kvalitāti netradicionālā interjerā un atmosfērā. 23.februārī restorāns tiks ierīkots liepājniekiem maz zināmās telpās – Liepājas Olimpiskā centra VIP ložā, kur šoreiz varēs iekļūt jebkurš interesents, kurš iepriekš rezervēs galdiņu, sola pasākuma rīkotāji.

Kafejnīcas Tvaiks pavārs Uģis Veits ir liepājnieks, un pārliecināts, ka pazīst vietējo gaumi. Viņš plānojis pop-up ēdienkartē iekļaut burkānu un ingvera biezzupu ar piparmētru pesto un dabīgo jogurtu, ceptu bumbieru un mēles salātus ar vīnogām, marinētiu sarkano sīpolu, valriekstu un bekona-medus vinegretu, lēni sautētu cūkas pavēderi ar sālī sutinātiem kartupeļiem, Porto Bello sēnēm, brūkleņu čatniju un ķiploku soubise, kā arī šokolādes – biešu kūku ar kardamona putukrējumu, magoņu sēkliņām un granātābolu demi-glace sīrupu.

Līdz šim Liepājā pop-up restorāni kā publiski pasākumi nav notikuši.

Foto

Pirms Ziemassvētkiem zeļ pop-up veikalu bizness

Anda Asere,04.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku laikā uzplaukst pop-up jeb īstermiņa veikalu bizness, kuri piedāvā svētku dāvanas, kas lielākoties ražotas tepat Latvijā.

Pop-up veikali parasti ir atvērti noteiktu laika posmu un par godu kādam notikumam. Šobrīd Rīgā tādi ir vismaz četri – Christmas Popup Store, Ziemassvētku veikals, ArtiChic Latvian Pop-Up Store un Paviljons. «Pēc pirmās reizes likās, ka otrajam nekad dzīvē neķeršos klāt, jo tas ir smags darbs. Nav nemaz tik vienkārši atvērt veikalu uz nedēļu, divām vai mēnesi,» stāsta Liena Kalna, Ziemassvētku veikala īpašniece. Taču šogad viņas veikals savas durvis ver jau piekto reizi. Iepriekšējos gados tas ir bijis iekārtots tirdzniecības centros, bet šogad – Barona ielā. L. Kalna atzīst, ka ar katru gadu kļūst arvien grūtāk realizēt šādu projektu, jo Ziemassvētku laikā parādoties daudz līdzinieku. Konkurence gan ir laba lieta, liek sapurināties, atrast jaunus ražotājus un izdomāt ko interesantu, lai piesaistītu apmeklētājus.

Eksperti

"Uznirstošie" jeb pop-up veikali – kā pēcpandēmijas "produkts"

Andžela Veselova, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore,22.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastāv uzskats, ka pēc pandēmijas patērētāji ir noilgojušies pēc reālās dzīves pieredzes, tāpēc tas ir īstais laiks, lai izveidotu "uznirstošo" jeb pop-up veikalu.

Turklāt pašlaik visā pasaulē ir pieejamas brīvas telpas. Saskaņā ar Appear Here pētījumu ASV, Apvienotajā Karalistē un Francijā no 2020. gada jūnija līdz augustam pieejamās tirdzniecības platības palielinājušas par 125%. Un līdzīgas tendences ir novērojamas arī citās valstīs, tai skaitā Latvijā.

Daudzi klienti ir noguruši no lieliem tirdzniecības centriem, kur galvenā priekšrocība ir liels viena veida veikalu skaits, kas patērētājam var kļūt garlaicīgi. Tāpēc daudzi pazīstamu zīmolu uzņēmumi pārskata līdzšinējās stratēģijas.

Pirmie pop-up veikali Eiropā un ASV radās jau 2000. gadu sākumā, bet tikai tagad tie gūst lielāku popularitāti. Pilsētas centrā, autostāvvietās vai vienkārši ielas vidū spoguļa kuba vai pārvadājuma konteinera veidā parādās neparasta vieta, kurā atrodas un tiek pārdota vadošo kosmētikas, apģērbu vai apavu ražotāju zīmolu produkcija. Šāda veida pop-up veikals pirmo reizi parādījās ASV, kad Losandželosas veikals Vacant nolēma uz laiku atvērt papildu tirdzniecības vietu, lai ātri pārdotu nepieciešamo preču daudzumu. Pēc izpārdošanas, kas ilga vairākas stundas, veikals tika slēgts. Šī ideja vadībai iepatikās tik ļoti, ka tika nolemts ar Vacant produkciju ceļot pa visu valsti, atverot pop-up veikalus dažādās pilsētās. Pēc tam Prada, Stella Mccartney, Louis Vuitton, Chanel, Yves Saint Laurent, Red Bull un daudzi citi atvēra savus pop-up veikalus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas salā Ibicā noskatītais plumales kafejnīcas koncepts Liepājas zīmolam Red Sun Buffet izrādījies veiksmīgs un bizness jūras krastā turpinās arī ziemas periodā.

Zīmols Red Sun Buffet savu darbību uzsāka 2010. gada vasarā, atverot pludmales kafejnīcu Liepājā. Gadu gaitā, ņemot vērā to, ka aizvadītās vasaras bija biznesam veiksmīgas, nolemts, ka, spītējot sezonalitātei, jāstrādā arī ziemas periodā. 2017. gada septembrī blakus esošajai vasaras laikapstākļiem piemērotajai teltij tika novietota moduļu tipa kafejnīca, kas ir pārvietojama un strādā visu sezonu.

Jaunajā kafejnīcā ieguldīta uzņēmuma vairāku gadu peļņa, un kopējās projekta investīcijas veidoja aptuveni 70 tūkstošus eiro, no tiem 4000 eiro tika iegūti Liepājas pašvaldības mazo un vidējo uzņēmēju projektu konkursā.

Kafejnīcas īpašnieks Mikus Alberts novērojis, ka pēdējo gadu gaitā ir bijušas tikai trīs siltas vasaras – 2010.,2015. un šajā gadā. Siltie laikapstākļi veicina konkurenci, kas neļauj atslābt.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Tokijā atklāts Latvijas ražojumu īstermiņa jeb pop-up veikals

LETA,13.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas lielveikalā Isetan Shinjuku Departament Store, kas tiek dēvēts par valsts pazīstamāko universālveikalu, līdz 18.novembrim būs atvērts Latvijas ražojumu īstermiņa jeb pop-up veikals, aģentūra LETA uzzināja Ārlietu ministrijā (ĀM).

Veikala atklāšanu 12.novembrī organizējusi LIAA pārstāvniecība Japānā sadarbībā ar Latvijas vēstniecību un uzņēmumu Isetan Mitsukoshi Ltd.

Kā norāda ĀM pārstāvji, šīs sezonas tēma Isetan universālveikalā ir Ziemeļeiropas dzīves stils un Latvijas "pop-up" veikals ar koncepciju Old and New Lifestyle piedāvā gan tradicionālus ar rokām darinātus izstrādājumus, gan arī mūsdienu dizaina ražojumus.

Lai atlasītu zīmolus prezentācijai pop-up veikalā, Isetan vadošie iepircēji šā gada septembrī apmeklēja Latviju un jau vizītes laikā atzinīgi novērtēja Latvijas ražojumu augsto kvalitāti un dabīgos izejmateriālus.

Latvijas pop-up veikalā tiek prezentēti vairāki apģērbu un interjera zīmoli - Natālija Jansone, One Wolf, Miesai, Riga Chair, Maffam Freeform, An&Angel, Ars Tēla, Munio Home, Munio Candela, Anna Kilpe, Feltstyle, HUGU un Ginta. Tāpat veikalā pieejama zīmola Emils Gustavs šokolāde un latviešu amatnieku izstrādājumu kolekcija, ko pārstāv japāņu aģente Akiko Mizoguči no Subaru. Veikalā iespējams iegādāties arī grāmatas japāņu valodā par Latviju un Latvijas amatnieku izstrādājumiem.

Pakalpojumi

Restorāns uz vienu dienu

Linda Zalāne,16.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pop-up maltītes esence ir to ieturēt netradicionālā vietā, veidā un sajust bagātīgu garšas buķeti

Pop-up (jeb vienreizējs un īstermiņa projekts) koncepcija paredz sagādāt pārsteiguma sajūtu, un šādu pasākumu organizatori cenšas ne vien gādāt par augstvērtīgu ēdienu, bet arī baudu acīm, ausīm un citām maņām. Latvijā pēdējos gados ir vairāki uzņēmīgi cilvēki, kuri šādas svinības rīko. Šie cilvēki ir gan cieši saistīti ar ēdināšanas biznesu, gan tie, kuri darbojas pasākumu organizēšanas jomā. Spēcīgu rezonansi ieguvušas pasākumu organizatores Gundegas Skudriņas veidotās Nepieradinātās vakariņas. Savu artavu pop-up maltītes rīkošanā devuši arī šefpavāri Mārtiņš Sirmais un Ēriks Dreibants, kuri šādus pasākumus ir veidojuši vairākas reizes. Austeru un citu jūras velšu baudīšanas mākslā īpašās vakariņās Ēst, runāt, smieties ieved Mārtiņš Reinis. Pagājušā gada vasarā pie Kongresu nama norisinājies arī L’elegante Pop-Up Picnic jeb Vakariņas baltā, kas ir populāras gan Eiropā, gan ASV. Rīgā regulāri iegriežas arī pop-up restorāns Dinner in The Sky, kas ļauj izbaudīt maltīti 50 metrus virs zemes. Pagājušā gadā neierastu pasākumu virpulī tika ierauta arī LU Botāniskā dārza palmu māja, kurā vairākas maltītes sarīkoja viesmīlības eksperts Arvis Zēmanis un šefpavārs Artūrs Taškāns.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brāļu Mareka un Mikus radītais zīmols Red Sun Buffet jau četras vasaras noturējies Liepājas pludmalē, piesaistot arī sekotājus.

Uzkrātā četru gadu pieredze kafejnīcu biznesā šovasar vainagojusies ar pirmo peļņu. Eksperiments ar kokteiļbāru, kas darbojas līdzīgi klubam, pāraudzis nopietnā uzņēmējdarbībā, kuras galvenais balsts ir pludmales bāri. Ļoti veiksmīga izrādījusies arī jaunākā ideja par īpašu suvenīru sēriju ar devīzi I Love Liepaja, atzīst Mikus un Mareks Alberti. Liepājai aktīvāk sevi jāreklamē, domā abi brāļi, kuri pārcietuši ne vienu vien skarbāku biznesa vēja brāzmu, tomēr azartu un uzņēmību veidot Liepāju par vasaras galvaspilsētu nav zaudējuši.

Pirms četriem gadiem Liepājā izveidotajam kokteiļbāram Red Sun Buffet sākumā piepulcējās viena, bet šovasar – jau divas pludmales kafejnīcas. Ja pirms četriem gadiem viņiem bija pirmais pludmales bārs Liepājā, tad šogad tādu bija jau seši. Konkurence ir laba lieta, saka brāļi. Vienīgā nelaime – cilvēku paliek arvien mazāk. No tā gan necieš suvenīru bizness - pirmo peļņu Red Sun Buffet tīkla saimniekiem nesusi arī ideja par Liepājas suvenīru sēriju. Devīze I Love Liepāja rotā krūzītes, pildspalvas, krekliņus, konfektes, cepurītes un vēl daudz citu suvenīru. Nākamgad tai tiks veltīta vesela apģērbu kolekcija, sola brāļi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30. jūlijā Rīgā notiks slepens un elegants pop-up pikniks pilsētvidē, kura norises vietu pasākuma dalībnieki uzzinās tikai dažas stundas pirms vakariņu sākuma. Šādi pasākumi jau guvuši milzu popularitāti visā pasaulē, ik gadu pulcējot vairākus simtus un pat tūkstošus kultūras entuziastu un gardēžu.

Pop-up pikniks ir vakariņas pilsētvidē - skaistā, bet vakariņošanai neierastā, publiskā vietā. Šis pasākums ļauj izrauties no ikdienas rutīnas un sajusties kā tūristam paša pilsētā, ieraugot agrāk nepamanīto.

Tiem, kuri vēlas nokļūt slepenajā piknikā, iepriekš jānosūta pieteikums un jāsamaksā dalības maksa. Intriga par slepenās piknika vietas adresi tiek saglabāta līdz pat pēdējam brīdim un tikai pasākuma dienā plkst. 15 vakariņu dalībnieki saņems norādes, kur plkst. 18, eleganti baltā tērptiem, jāierodas, līdzi ņemot uzkodas, vīnu, galda dekorācijas un īstus traukus svētku atmosfēras radīšanai. Savukārt organizators ir parūpējies par visām atļaujām un saskaņojumiem pasākuma rīkošanai. Tāpat organizators nodrošina galdus, krēslus un muzikāli izklaidējošo daļu. Ir padomāts arī par aizņemtajiem vakariņotājiem, viņiem būs iespēja savlaicīgi pasūtīt ēdienus piknika grozam, kurus sarūpēs Vīna bāra Garage pavāri. Pārējais pasākuma process un pasākuma atmosfēra tiek radīta kopīgi sadarbojoties, un procesā tiks iesaistīti visi vakariņu viesi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” papildinājis ražoto saldējumu kolekciju ar deviņiem jauniem zīmolu “Pols” un “Jungle Pop” saldējumiem, kuru izveidē un palaišanā tirgū ieguldīti vairāk nekā 85 000 eiro.

Visu jauno saldējumu receptes ir radījuši pašmāju saldējuma meistari “Food Union” Saldējuma kompetences centrā, Rīgā, ar mērķi primāri tos piedāvāt patēriņam Latvijā. Taču daži no jaunajiem “Pols” un “Jungle Pop” saldējumiem drīzumā tiks eksportēti arī uz Lietuvu, Rumāniju, Lielbritāniju, Uzbekistānu, Īriju, Irāku un Poliju.

“Īpaši aktuālas šobrīd ir saldējumu receptes ar nostalģiskām bērnības našķu garšām, piemēram, marmelādi un vafelēm. Bez-piena, tai skaitā sulu saldējumi, kļuvuši jau par stabilu nišu. Modē atkal ir atgriezušies neordināras formas saldējumi – ar izteiksmīgi glazētu cepurīti vai savijušies ap kociņu. Visbeidzot dabai draudzīgs iepakojums līdzās augstākās kvalitātes sastāvdaļām ir kļuvis par neatņemamu elementu, kas piešķir saldējuma zīmoliem papildu vērtību,” stāsta Ieva Lejniece, “Food Union” mārketinga vadītāja un valdes locekle Latvijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu un bāru aprīkojuma tirgotājs un riekstu un žāvēto augļu importētājs SIA Gemoss šonedēļ Rīgā plāno atvērt pop-up veikalu - noliktavu bāriem un restorāniem, informē uzņēmumā.

Tā kā pop up vietām raksturīgi atvērties uz noteiktu laiku, Gemoss veikals Brīvības ielā. Veikals 250 kvadrātmetru platībā apmeklētājiem būs pieejams vismaz gadu.

«Gemoss pop up veikals ir mūsu radošuma izpausme. Māja, kurai tuvākajos gados paredzēta nojaukšana, tiek iedzīvināta ar vai nu vecām, aizmirstībā nonākušām, vai tieši otrādi - speciāli šai vietai radītām mēbelēm. Ar jauno veikalu mēs nedaudz izaicinām, bet vienlaikus arī meklējam interesantākus veidus, kā uzrunāt klientus, pietuvoties jaunai, modernai paaudzei. Klienti, kuriem ir tuvas zero waste vērtības, ir laipni aicināti, jo riekstu, žāvētu augļu, sēkliņu, graudaugu, kā arī BIO produkcijas klāsts šeit būs gana plašs. Tomēr jāatzīmē, ka šis nav zero waste koncepta veikals, jo šeit būs pieejama arī fasēta produkcija,» pastāstīja Gemoss vadītāja Ieva Treija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo, ka nodrošinās pop-up lidojumus no Rīgas uz Liepāju gan 2024. gada pasaules rallija čempionāta (WRC) posma Latvijā Tet Rally Latvia, gan mūzikas festivāla Summer Sound norises laikā.

Reisi paredzēti no 11. jūlija līdz 22. jūlijam un no 1. augusta līdz 5. augustam, veicot lidojumus divas reizes nedēļā (uz Liepāju ceturtdienās un sestdienās, bet uz Rīgu pirmdienās un piektdienās). Vienvirziena biļešu cenas ekonomiskajā un biznesa klasē ir noteiktas attiecīgi 39 EUR un 99 EUR. Ekonomiskajā klasē būs tikai viens papildu pārdošanas līmenis.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss): “Par lidojumu atsākšanu uz Liepāju mēs diskutējam jau kopš pandēmijas, un zinām, ka pieprasījums ir, jo daudzi cilvēki vēlas regulāri ceļot starp galvaspilsētu un Latvijas trešo lielāko pilsētu darba, mācību, kultūras un izklaides nolūkos. Esam gandarīti izmantot mūsu jauno pop-up lidojumu konceptu, lai nodrošinātu netraucētu ceļošanu uz šīs vasaras lielākajiem pasākumiem – ralliju un mūzikas festivālu, tādējādi nodrošinot tīkla efektivitāti un uzlabojot savienojamību ar Rīgu un arī citām valstīm.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu un bāru aprīkojuma tirgotājs, riekstu un žāvēto augļu importētājs SIA "Gemoss" savam pop-up veikalam Brīvības ielā, Rīgā plāno būvēt piebūvi uz jumta.

"Gemoss" pop-up veikals Brīvības ielā tika atvērts tieši pirms gada un dzīvos šādā izskatā, līdz būs pabeigts jaunais projektēšanas darbs un būs pienācis laiks projektu īstenot, sociālajā tīklā "Facebook" informē uzņēmums.

Gemoss atver e-veikalu

Restorānu un bāru aprīkojuma tirgotājs un riekstu un žāvēto augļu importētājs "Gemoss"...

Šajā laikā paralēli veikala darbībai uzņēmums risinājis pop-up veikala mājas nākotnes vīziju un cer, ka tā būs māja kulinārijas entuziastiem, kurā inovatīvas tehnoloģijas un radošums satiksies ar kvalitatīviem un veselīgiem produktiem.

"Gada laikā sadarbībā ar Arhitektu savienību, Rīgas būvvaldi un Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldi esam noorganizējuši konkursu, kurā piedalījās trīs Latvijā pazīstami arhitektu biroji, un par uzvarētāju kļuva "NRJA" ar Uldi Lukševicu priekšgalā.

Šī bija mums pilnīgi jauna pieredze un mēs daudz mācījāmies. Projekts respektē mājas vēsturi un tās kultūrvēsturisko mantojumu. Esam gandarīti, ka projekts ir ne tikai atbilstošs izvirzītajām prasībām, bet arī mūsdienīgs un gemosīgs," tā par ēkas nākotni stāsta uzņēmuma vadītāja Ieva Treija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču arhitektu birojs Multipod Studio šā gada sākumā radījuši pop-up mājas prototipu, kas celta no Lego konstruktoram līdzīgiem blokiem, vēsta Business Insider.

Mājas uzcelšanai nepieciešamas 1 – 2 nedēļas, bet visam procesam kopumā, ieskaitot dizaina izvēli un pasūtīšanu, aptuveni četri mēneši.

Pirmo šādu pop-up māju Multipod Studio kopā ar spāņu celtniecības kompāniju Wilbat House uzcēluši Spānijas pilsētā L’armenterā Katalonijā. Tā celta no koka paneļiem, kas tiek likti viens uz otra un pieskrūvēti, un izolācijas materiāliem.

Šādas pop-up mājas pašlaik pieejamas Francijā un Spānijā. Viena kvadrātmetra izmaksas ir 1200 līdz 1900 dolāru.

Kā top māja, izmantojot tikai skrūvgriezi, skatiet galerijā!

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļas nogalē Berlīnē tika atvērts nu jau otrais Paviljona pop-up projekts - Po Berlin (Paviljons Berlin), kas ir pirmais konceptveikals ārpus Latvijas robežām, kurš fokusējas uz latviešu dizaineru darbiem, informē konceptveikala Paviljons līdzīpašniece Elīza Ceske-Feldmane.

Gūstot pieredzi Berlīnē pagājušajā gadā, ir apstiprinājies Berlīnes tirgus potenciāls, kurā ir daudz patērētāju ar spilgtām personībām un vēlmi izvēlēties dizaineru apģērbu. Šajā gadā Po Berlin mērķis ir audzēt zīmola atpazīstamību Berlines tirgū, piedāvājot alternatīvu Berlīnē jau pieejamajām dizaina precēm. Po Berlin atšķiras ar unikālu produktu selekciju kā arī demokrātiskāku cenu segmentu nekā tas ir vietējā dizaina precēm lidzīgā kvalitātē.

«Pagājušajā gadā sākām stāstīt Berlīnei savu stāstu par Latvijas dizaina identitāti,» stātsta E. Ceske- Feldmane. «Mūsu zīmoli ar katru gadu attīstās arvien straujāk un kļūst starptautiski arvien konkurētspējīgāki, tāpēc arī pārdošanas iespējas ar katru gadu paplašinās,».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot tirdzniecību internetā, Apavi 40+ paplašina klientu loku ārvalstīs un audzē apgrozījumu.

Sākotnējo apavu veikala Apavi 40+ (SIA Aseim) dibinātāju un īpašnieču ceļi biznesā šķīrušies, taču, piesaistot komandai jaunu partneri, Zaiga Brača turpina iesākto un negrasās apstāties. Pieprasījums pēc lielāku izmēru apaviem aug, izplešoties klientu lokam Latvijā un arī ārpus tās. Baltijas vienīgajā veikalā, kas specializējas tikai lielo izmēru apavu tirdzniecībā, iepērkas atlēti, citi stabila pamata meklētāji.

No grāmatvedības uz mārketingu

Pēc lēmuma pieņemšanas, ka var iztikt ar veikalā gūtajiem ienākumiem, Z. Brača pēdējos piecus gadus ir veltījusi savam uzņēmumam, lai gan sākotnēji apvienoja biznesu ar pamatdarbu. «Savienot pamatdarbu un attīstīt savu biznesu ir ļoti grūti,» viņa secina.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dziedātāja Aija Andrejeva radījusi savu pirmo aksesuāru un apģērbu kolekciju "bum bum", ko pirmssvētku laikā piedāvās aplūkot un iegādāties POP-UP tirdzniecības vietā t/c "Alfa".

Kolekcija tapusi sadarbībā ar zīmola "UNUSI" īpašnieci Ramonu Lazdu. Savukārt apģērba iegāde un apdruka veikta, sadarbojoties ar reklāmas un korporatīvo apģērbu vairumtirgotāju SIA "Ervitex". Kolekcijas izstrādes laiks esot ildzis divus mēnešus.

Pati māksliniece saka, ka esot pāragri teikt, ka viņa pievērsusies apģērbu ražošanas biznesam. "Man "bum bum" apģērbs nozīmē vēl vienu mākslas formu, ar kuru iepriecināšu atbalstītājus un nodošu savu vēstījumu. Šis process man rada lielu prieku un svētku sajūtu par gaidāmo koncertu Siguldā nākošā gada vasarā," stāsta A.Andrejeva. Līdz šim viņa jomā kā tikai mūzikā, kas ir viņas pamatnodarbošanās, iesaistījusies nebija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar mērķi attīstītt pop up restorāna Dinner in the Sky koncepciju Austrijā, Balkānu valstīs un Itālijā Uldis Kalniņš pārcēlies uz dzīvi Vīnē, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Vīnē viņš dzīvo un strādā kopš 2011. gada. Pagaidām Ulda ambīcijas ir cieši saistītas ar Dinner in the Sky ģeogrāfiskā pārklājuma attīstīšanu un vismaz pagaidām par atgriešanos Latvijā nedomā. «Spēles noteikumi ārvalstīs, protams, ir citi, un vienmēr šeit būsi iebraucējs, vismaz sākotnēji nebūs tādu privilēģiju, kādas ir vietējiem iedzīvotājiem. Caur vienu, maksimāli divām paziņām nevarēsi sazvanīt sev nepieciešamo cilvēku. Būs nepieciešams laiks, lai izveidotu sociālo loku. Zināmu laiku būs akli jāseko vietējiem nerakstītajiem likumiem, lai pēc tam tajos piedāvātu korekcijas,» pieredzē dalās DITS Europe valdes loceklis, pop up restorāna Dinner in the Sky franšīzes ņēmējs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 30. septembra līdz 1. oktobra pēcpusdienai pašā Rīgas sirdī uz 24 stundām durvis vēra īpašs pop-up SPA, kas Rīgā bija ieradies no Igaunijas kūrortpilsētas Pērnavas. Pop-up SPA bija veidots kā 5* viesnīcas numuriņš, kurā gan bija iespējams baudīt SPA procedūras, gan arī noritēja īpašas vakariņas ar mūziķa Laura Reinika piedalīšanos.

Pārējo pop-up SPA darba laiku kupolveidīgajā telpā, kas tika iekārtota, demonstrējot 5* viesnīcas numuriņa komfortu, noritēja procedūras, ko veica Pērnavas viesnīcu un SPA centru Resort Hotel and SPA Estonia un Tervise Paradiis SPA meistari.

Pērnava kā kūrortpilsēta ir pazīstama kopš 19. gadsimta, bet, laikam ejot, Pērnavas SPA centri ir kļuvuši par vietu, kur baudīt labāko no mūsdienu pasaules SPA tradīcijām. Vairāk par Pērnavas SPA centriem iespējams uzzināt oficiālajā Pērnavas pilsētas interneta vietnē visitparnu.com/spa.

Foto

Pamatīgi applūdusi Liepājas Pop/Rok skola, nodarot lielus zaudējumus

Dienas Bizness,04.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien pēc lielā lietus pamatīgi applūdusi Liepājas Pop/Rok skola, kas atrodas Republikas ielā 8. Cietuši ir skolas mūzikas instrumenti un telpas, vēsta reģionālais medijs ReKurZeme.

To, ka skolas telpas ir pamatīgi applūdušas, skolas vadītājs Gints Purgailis konstatējis pēcpusdienā, nākot uz nodarbībām. Pamatīgais lietus ar negaisu Liepājā bija rīta pusē.

«Pāris tūkstoši ir, bet cik, to pagaidām ir grūti pateikt. Daudzi instrumenti stāvēja sakabināti pie sienām, bet daudzi bija uz zemes - bungas, klavieres, šķīvji, ģitāras, vadi,» uzskaitījis G. Purgailis. Viņš vēl neņemas spriest par nodarītajiem zaudējumiem.

«Plus vēl kosmētiskais remonts. Kas to varēja iedomāties?» piebildis skolas vadītājs, norādot, ka pirms četriem mēnešiem, kad Liepājas Pop/rok skola ievākusies telpās, tajās veikts remonts. Izmircis ir arī dīvāns, tepiķi. «Kur es to visu izžāvēšu,» savas bēdas ReKurZemei paudis G. Purgailis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Madonas pusē tiks atvērts ziemas pop-up restorāns «Tas nav tas, ko tu domā», biznesa portālam db.lv pastāstīja organizatori.

«Tas nav tas, ko tu domā» piedāvās maltīti meža vidū, esot harmonijā ar dabu. Organizatoru piedāvājumā būs «spirgtais ziemas gaiss, sniegotas koku galotnes, gaismu spēles un sildošas uguns liesmas krāsniņā». Mežā rosīsies Latvijā populāri šefpavāri, kuri turpat uz vietas gatavos.

Kā atklāj pasākuma organizatori, radošā apvienība #VIEDI, no aukstuma nebūšot jābaidās, jo pop-up restorāns atradīsies apsildāmā kupolveida teltī. Telts ir caurspīdīga, kas ļaus vērot apkārt esošo ziemas ainavu.

Pirmais pasākums plānots 5.janvārī, un tajā piedalīsies šefpavārs Dzintars Kristovskis, kas ikdienā darbojas «Annas Design Hotel & Spa» virtuvē.

Pop-up restorāna nosaukums - «Tas nav tas, ko tu domā», liecinot, ka pasākuma tematikā būs jaušama neliela mistērija un noslēpumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) Modes mākslas katedra sadarbībā ar Galeriju Centrs un dizaineru apvienību Butterman atklājusi pirmo studentu pop-up veikalu, kurā varēs iepazīties ar jauno modes dizaineru jaunākajiem darbiem.

Pop-up veikala mērķis ir izveidot neatkarīgu reprezentācijas platformu, atklāt jaunus reprezentēšanas rīkus un aspektus, kā arī attīstīt sadarbības un mākslinieciskās jaunrades iespējas.

«Pēdējā desmitgadē modes un mākslas industrija ir strauji mainījusies. Tradicionālais ceļš no mākslinieka līdz patērētāju ar trade-show palīdzību zaudē aktualitāti, jo lielu auditoriju ātrāk un ērtāk var uzrunāt interneta vidē. Jaunajā pieejā trūkst iespējas dizainu un mākslu redzēt klātienē, kas ir īpaši būtiski, iepazīstot vēl nezināmu autoru darbus no jaunas un radošas valsts. Jaunajiem dizaineriem un māksliniekiem Latvijā ir īpaši problemātiski uzsākt radošo darbību, jo ir lielas izmaksas un lēna atdeve. Mazajiem zīmoliem un jaunajiem māksliniekiem grūti atrast noieta tirgu, ne tikai vietējā tirgus mazā apjoma dēļ, bet arī tādēļ, ka nav pietiekami attīstījusies specializēta attieksme sadarbībā ar jaunajiem dizaineriem, jo tiem nepieciešama īpaša pieeja darbu reprezentēšanā, kā arī jāveido dialogs ar apmeklētājiem,» norādīja veikala izveidotāji.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Šķūņu ielā durvis vēris Abavas vīna darītavas pop-up veikals, informē uzņēmuma līdzīpašniece Liene Barkāne.

Pop - up veikalā līdz šā gada beigām būs iespēja gan iegādāties uzņēmuma radītos produktus, gan arī tos nodegustēt. L.Barkāne atklāj, ka katru dienu kādam no Abavas vīna darītavas dzērieniem būs bezmaksas degustācija.

Viņa norāda, ka ideja atvērt veikalu radusies jau sen un šis pirmssvētku laiks bijis īstais, lai to īstenotu. L.Barkāne novērojusi, ka Rīgas ielās ir ļoti daudz tūristu grupas, kuras pop - up veikals ir ieinteresējis. «Ja mums un cillvēkiem patiks, tad, iespējams, atvērsim Rīgā patstāvīgu veikalu,» atklāj L.Barkāne. Viņasprāt, šī ir iespēja būt tuvāk Latvijas, Rīgas iedzīvotājiem un vīnmīļiem kopumā.

Citas ziņas

Pasniegtas mūzikas balvas Zelta mikrofons 2013

Dienas Bizness,06.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

88 izdevēji šoreiz gada balvai bija pieteikuši vairāk nekā 200 ierakstus. Žūrija mūziķa Aivara Hermaņa vadībā atlasīja 79, kuri pretendēja uz Zelta mikrofonu 19 nominācijās.

No 19 nominācijām trīs Zelta mikrofonus ieguva dziedātājs Dons, tostarp par gada labāko dziesmu.

Uzvarētājus visās 19 nominācijās skatieties arī augstāk galerijā!

Gada labākā dziesma:

Dons - Pēdējā vēstule

Labākais metāla un rokmūzikas albums:

RŪSA - No vāka līdz vākam

Labākais pop albums:

Otra puse - Uzzīmē mani

Labākais pop-rock albums:

The Sound Poets - Tavs stāsts

Labākais kantri un šlāgermūzikas albums:

Mēs tikāmies... (Žoržs Siksna dzied Raimonda Paula dziesmas)

Labākais tautas mūzikas albums:

Auļi - Dižducis

Bankas

DNB banka atvērs kafejnīcu

Lelde Petrāne,19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DNB banka uzsākusi programmu jauniešiem – TRY. Papildus jauniešiem piemērotiem pakalpojumiem banka ir radījusi arī grāmatu – tajā apkopotās atziņas jauniešiem noderēšot dažādās dzīves situācijās no traipu tīrīšanas līdz pat auto iegādei.

Tāpat tiks atvērta arī tematiska pop-up kafejnīca, kurā jaunieši varēs radošā ballītes atmosfērā pavadīt laiku.

Bezmaksas grāmatā, kuras nosaukums arī ir TRY, apkopoti dažādi padomi no A līdz Z, kas esot noderīgi jauniešiem, uzsākot patstāvīgu dzīvi. Grāmatā ir apkopotas atziņas par tādām tēmām kā automātiskā rēķinu apmaksa, dress code, dzīvokļa meklēšana, dažādi glāžu veidi, nodokļi, olīveļļas dažādie pielietojumi, tapešu līmēšana, traipu tīrīšana u.c.

«Sasniegumiem dažkārt ir nepieciešami neskaitāmi mēģinājumi, un tikai tie, kuri nebaidās izmēģināt ko jaunu, nonāk pie laba rezultāta. Tieši tāpēc DNB bankas programmai jauniešiem vecumā no 20 līdz 26 gadiem izvēlējāmies nosaukumu TRY jeb tulkojumā uz latviešu valodu – Mēģinājums. Bankas izdotā grāmata būtībā ir noderīgu ideju kopums, kas palīdzēs tikt galā ar lietām, ar kurām, iespējams, nekad agrāk jaunietim nav bijusi vajadzība saskarties – gan bankas pakalpojumiem, gan sadzīviskām situācijām mājās, darbā vai mācību iestādē,» par grāmatu stāsta Līva Brakša, DNB bankas Mārketinga projektu vadītāja.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Jūrmalā atklāj Lido vasaras terasi

Sandra Dieziņa,02.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lido «pop-up bistro» jeb vasaras terase atklāta Jūrmalā un tā būs atvērta līdz pat septembra sākumam.

Šis ir jau devītais uzņēmuma bistro Latvijā un pirmā reize, kad Lido pakalpojumi kļūst pieejami jūrmalniekiem un Jūrmalas viesiem. Lido valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa skaidro, ka Jūrmala ir ļoti iecienīta tūristu vieta, un tūristi mīl baudīt vietējo ēdienu un tradīcijas. Tā kā Lido ir latviešu tradicionālās virtuves vizītkarte, tad uzņēmums vēlas gan vietējiem iedzīvotājiem, gan arī ārvalstu viesiem piedāvāt daudzveidīgu latviskās tradīcijās ieturētu ēdienkarti.

«Lai arī Lido ir ievērojama pieredze izbraukuma tirdzniecībā, nodrošinot ēdināšanu gan Līgo svētkos krastmalā, gan Dziesmu un Deju svētkos, gan dažādos festivālos – Positivus festivālā un citur, šī mums tomēr ir jauna pieredze. Skatīsimies, kā mums veiksies, kā iedzīvotājiem patiks. Izvērtēsim iespējas, vai šādu bistro nākamgad izveidot šeit pat Jūrmalā vai varbūt kādā pavisam citā vietā un pilsētā,» tā R.Auziņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki uz iepirkšanās centriem dodas mērķtiecīgi, tāpēc tirgotājiem, kuri piedāvā ko atšķirīgu un neierastā vietā, nepieciešams īpaši piedomāt pie potenciālo pircēju uzrunāšanas

Viens no t/p Alfa un laikraksta Dienas Bizness projekta Biznesa eskalators šī mēneša dalībniekiem ir garšvielu uzņēmums Manas garšas.

Kompānija sevi piesaka ar dažādiem sāls veidiem, bet pavisam drīz piedāvās plašāku garšvielu sortimentu ar iespēju individualizēt garšvielu maisījumus. «Viss, ko šomēnes tirgojam Alfā, ir viena maza daļa no tā, kas ir tapis un būs,» stāsta Raivis Balodis, SIA Manas garšas līdzīpašnieks. Šī mēneša laikā viņš secinājis, ka cilvēki ir pārsteigti, ka ir tik daudz sāls veidu. Manas garšas mazumtirdzniecībā ir desmit sāls veidu, bet mājaslapā iecerēts piedāvāt aptuveni 30 sāls variantus, un tas ne tuvu nav viss – kopumā pasaulē ir ap 60 dažādu sāļu.