Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar mērķi attīstītt pop up restorāna Dinner in the Sky koncepciju Austrijā, Balkānu valstīs un Itālijā Uldis Kalniņš pārcēlies uz dzīvi Vīnē, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Vīnē viņš dzīvo un strādā kopš 2011. gada. Pagaidām Ulda ambīcijas ir cieši saistītas ar Dinner in the Sky ģeogrāfiskā pārklājuma attīstīšanu un vismaz pagaidām par atgriešanos Latvijā nedomā. «Spēles noteikumi ārvalstīs, protams, ir citi, un vienmēr šeit būsi iebraucējs, vismaz sākotnēji nebūs tādu privilēģiju, kādas ir vietējiem iedzīvotājiem. Caur vienu, maksimāli divām paziņām nevarēsi sazvanīt sev nepieciešamo cilvēku. Būs nepieciešams laiks, lai izveidotu sociālo loku. Zināmu laiku būs akli jāseko vietējiem nerakstītajiem likumiem, lai pēc tam tajos piedāvātu korekcijas,» pieredzē dalās DITS Europe valdes loceklis, pop up restorāna Dinner in the Sky franšīzes ņēmējs.

Pēc skolas sola

Pēc bakalaura iegūšanas Rīgas Ekonomikas augstskolā un maģistrantūras pabeigšanas Stokholmas Universitātē Uldis 1997. gadā sāku savu karjeru elektronikas kompānijas Philips Baltijas struktūrvienībā. «Biju jauns, nepieredzējis, tikko skolas solu atstājis, mācījos praktiskās biznesa iemaņas no toreizējā pārstāvniecības vadītāja Nila Poļa, kā arī kolēģiem Elīnas Gaitnieces, Raimonda Polačenko, Guntara Otto, Agņa Vikmaņa, Justa Dzedona un citiem, kuri tagad Latvijā ir augstos amatos dažādās kompānijās. 90. gadu beigās pietiekami ātri jauni cilvēki tika iecelti vadošos amatos, un man jau dažus mēnešus pēc darba sākšanas tika piedāvāts aizvietot kolēģi un vadīt Baltijas mājturības preču nodaļu. Vēlāk, 1999. gadā, pieņēmu izaicinājumu un vadīju Philips Baltijas loģistikas darbību restrukturizāciju,» atminas Uldis. Ar iespēju veidot starptautisku karjeru viņš saskāries agri, jo Philips jauno talantu programmas ietvaros bijuši dažādi darba piedāvājumi, piemēram, Holandē asistēt globālo sponsorēšanas programmu ieviešanu vai Vīnē, lai darbotos ar tirgus pētīšanu.

Tomēr Uldis pieņēma izaicinājumu 2000. gadā doties uz Ukrainu, kur viņš vadīja Philips mājturības preču pārstāvniecību. Divus gadus Uldis pavadīja Kijevā, lai pēc 1999. gada Krievijas krīzes attīstītu elektronikas preču distribūciju Ukrainā un Moldovā, kā arī palīdzētu uzņēmuma kolēģiem Krievijā. «Pēc nepilnu piecu gadu darba Philips koncernā, pieņēmu piedāvājumu no privātajiem investoriem attīstīt reklāmas aģentūru biznesu Baltijā. Tas bija radošs, izaicinājumu pilns laiks manā karjerā. 2008. un 2009. gada krīze samazināja vietējo reklāmas tirgu, taču lika atvērt acis un skatīties ārpus Latvijas, ārpus Baltijas,» stāsta Uldis. 2011. gadā jaunu attīstības koncepciju meklējumos viņš kopā ar igauņu kolēģiem uz Rīgu un Tallinu atveda pasaules slaveno pop up restorānu Dinner in the Sky.

Visu rakstu Pacelts restorāns virs Vīnes lasiet 25. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrija nereti tiek uztverta kā «piedeva» Vācijai, un, tā kā ne visiem ir pa spēkam uzreiz ielauzties tās tirgū, Austrija var būt valsts, ar ko sākt eksportu šajā virzienā

Eksporta konsultāciju un tirgus izpētes kompānijas GatewayBaltic pieredze liecina, ka Austrija nav pārāk populārs galamērķis Latvijas eksportējošajiem uzņēmumiem. To apliecina arī statistikas dati, jo Austrija ir tikai 29. lielākā Latvijas eksporta partnere, raksturo Inese Andersone, GatewayBaltic direktore. Latvijas uzņēmumu vidū Austrija bieži tiek uztverta nevis kā atsevišķa valsts, bet kā «piedeva» vienam no aktuālākajiem eksporta tirgiem – Vācijai. Viņas vadītā uzņēmuma pieredze liecina, ka biznesa kultūras ziņā Austrija tik tiešām daudzējādā ziņā ir līdzīga Vācijai, kaut gan pašiem austriešiem noteikti nepatiks, ja viņus pielīdzinās lielajam kaimiņam. Austrieši uzsver savu kultūru, atšķirīgās tradīcijas, valodas dialektu un Austroungārijas vēsturi, taču vienlaicīgi Austrijas ilggadējā ciešā komunikācija ar Vāciju ir radījusi pamatu līdzīgam domāšanas veidam un biznesa darījumu veikšanas paradumiem. «Tur biznesa vide ir ļoti formāla, pat vēl formālāka nekā Vācijā, piemēram, pat ilggadējus sadarbības partnerus pierasts uzrunāt uzvārdā, nevis vārdā, piemēram, par Kalniņa kungu vai kundzi. Ir svarīga punktualitāte, augsta kvalitāte,» teic I. Andersone. Arī SIA Silvanols valdes priekšsēdētājs Artjoms Borcovs norāda, ka biznesa vidē dominē vācu kultūra, kas nozīmē precizitāti, formulētas un skaidras prasības. Novirzes no sākotnējā plāna nav pieļaujamas. «Lai sasniegtu kvalitatīvu rezultātu un spētu konkurēt Austrijas tirgū, ir jābūt ļoti strukturētiem un mērķtiecīgiem,» viņš saka.

Komentāri

Pievienot komentāru