Stundas biļetes ieviešana Rīgas sabiedriskajā transportā ir solis gaisa kvalitātes uzlabošanā pilsētas centrā, skaidro Rīgas dome; opozīcija iebilst – Rīgā pie varas esošie šādi gatavojas 2017. gada pašvaldību vēlēšanām.
Viens no veidiem, kā mazināt gaisa piesārņojumu Rīgas pilsētas centrā, ir samazināt privāto transportlīdzekļu plūsmu, motivējot personas pārvietoties ar sabiedrisko transportu. Kā risinājums šī mērķa sasniegšanai var būt braukšanas maksas atvieglojuma noteikšana, norāda Rīgas dome, kura otrdien lēma no 1. jūlija sabiedriskajā transportā ieviest stundas biļeti, kuras maksa rīdziniekiem būs 1,15 eiro, bet ārpus galvaspilsētas deklarētājiem – 2,3 eiro. Stundas biļete iedzīvotājiem būšot daudz izdevīgāka, tāpēc viņi no savām mašīnām pārsēdīšoties sabiedriskajā transportā, apgalvo Rīgas mērs Nilš Ušakovs un Satiksmes departamenta speciālisti.
Domē arī skaidro - jau apmēram 10 gadus tiek veikts Rīgas pilsētas centra gaisa monitorings, un iegūtie dati uzliek pienākumu pašvaldībai aktīvi rīkoties gaisa kvalitātes uzlabošanā. Turklāt par konstatētajiem rezultātiem ir jāziņo Eiropas Savienības struktūrām, kas pieprasa Rīgas pilsētas pašvaldībai pārskatīt esošās darbības un aktīvāk rīkoties gaisa piesārņojuma samazināšanā.
Opozīcijā esošie tam gan nepiekrīt. Deputāts Olafs Pulks (Vienotība) norāda, ka jau šobrīd katra piektā mašīna, kas iebrauc pilsētas centrā, nepieder rīdzeniekiem. Ieviešot diferencētu stundas biļetes maksu, tas viņus nekādi nemotivēs izvēlēties sabiedrisko transportu. Arī Jurģis Klotiņš (Nacionālā apvienība) norāda – lai motivētu cilvēkus no savas mašīnas pārsēsties sabiedriskajā transportā, vairāk būtu jādomā par stāvparku veidošanu, to sasaisti ar sabiedriskā transporta maršrutiem. Tāpat, satiksmes attīstība jāplāno integrēti ar pierīgas pašvaldībām.
Opozīcija uzskata – stundas biļetes ieviešana drīzāk uzskatāma par vadošo partiju centieni izdabāt pilsētniekiem, tuvojoties nākamgad paredzētajām pašvaldību vēlēšanām.
Db.lv jau ziņoja, ka Rīgas dome no 1. jūlija plāno ieviest stundas biļetes. Darbadienās cilvēkiem, kuri Rīgā deklarējuši dzīvesvietu (izņemot personas, kura Rīgā deklarējusi papildu adresi), cilvēkiem, kam Rīgā pieder nekustamais īpašums un citās pašvaldībās dzīvesvietu deklarējuši iedzīvotāji, ja attiecīgā pašvaldība pilnā apmērā Rīgas domei kompensēs zaudējumus, kas saistīti ar konkrēto cilvēku pārvadāšanu, tā maksās 1,15 eiro. Brīvdienās un svētku dienās stundas biļete būs lētāka – 0,6 eiro. Savukārt citiem braucējiem stundas biļeti būs iespējams iegādāties par 2,3 eiro.