2010. gada Reputācijas Topa pirmajā trijniekā ierindojušies mobilo sakaru operators SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT), kam seko sabiedriskās ēdināšanas uzņēmums SIA Lido un pārtikas ražotājs SIA Spilva.
Ceturtdien, 27. maijā, laikraksta Diena redakcijā notika gadskārtējā Uzņēmumu Reputācijas Topa rezultātu paziņošana.
Reputācijas Topa ceremonijā tika apbalvoti Reputācijas Top 10 jeb 10 Latvijas uzņēmumi ar labāko reputāciju, kā arī sveikti katras nozares vadošie uzņēmumi un labākie debitanti. 2010.gadā reputācijas līderis ir SIA Latvijas Mobilais Telefons, 2.vietā ierindojies SIA Lido, 3.vietā SIA Spilva, 4.vietā AS Laima, 5.vietā SIA Latvija Statoil, 6. vietā SIA Lattelecom, 7.vietā AS Aldaris, 8.vietā SIA Rimi Latvia, 9.vietā AS Swedbank, 10.vietā SIA Cido Grupa.
Pateicoties Zaļā punkta iniciatīvai, šogad jau trešo gadu tika pasniegta īpaša «Zaļā balva» Latvijas «zaļākajam» uzņēmumam. Latvijas «zaļākais» uzņēmums šogad ir SIA Lāči, kas ir izpelnījies visaugstākos vērtējumus faktorā «Atbildība pret vidi». Savukārt sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un Rūpniecības kameru (LTRK) Reputācijas topā ir izveidots jauns faktors un balva «Uzņēmuma eksporta potenciāls», kuru šogad ieguva SIA Stenders.
LTRK Eksporta padome pasniedza arī divas īpašās balvas - «Krišjāņa Valdemāra balvu» «Latvji, brauciet jūriņā» uzņēmumam SIA Pure Food un «Sprīdīša balvu» uzņēmumam SIA PharmIdea.
Šogad aprit sestais gads, kopš tiek veidots Uzņēmumu Reputācijas Tops. Tas ir kļuvis par nozīmīgu uzņēmējdarbības vides sastāvdaļu, pildot «spoguļa» lomu un precīzi attēlojot sabiedrības viedokli ne tikai par Latvijas vadošajiem un redzamākajiem uzņēmumiem, bet arī par procesiem valstī kopumā. Šogad, kad Latvijas un pasaules ekonomika joprojām atrodas izaicinājumu pilnajā situācijā, ko radījusi globālā finanšu krīze un Latvijas iekšējie sociālekonomiskie procesi, Tops vērtē un uzskatāmi parāda arī to, kurš uzņēmums ir gatavs un spējīgs pietiekami elastīgi adaptēties jaunajai situācijai, kā arī reaģēt uz sabiedrības vispārējo noskaņojumu.
Topa metodoloģiju veidojis laikraksts Diena sadarbībā ar sabiedrisko attiecību aģentūru Nords Porter Novelli, sociālantropologu Robertu Ķīli un Somijas reputācijas pētniecības uzņēmumu Pohjoisranta. Tāpat kā iepriekšējos gados, aptauju veic sabiedriskā domas pētījumu centrs SKDS. Uzņēmumus vērtēja un atsevišķu Reputācijas Topu veidoja arī neatkarīgi eksperti - uzņēmēji, sabiedrisko organizāciju, valsts pārvaldes iestāžu, nozares asociāciju vadītāji, akadēmiķi un mediju pārstāvji.
Ar rezultātiem detalizēti būs iespējams iepazīties sākot no piektdienas, 28.maija, žurnāla Dienas bizness & Lietišķā Diena speciālizlaidumā.
Reputācijas Tops ir apjomīgākais uzņēmumu reputācijas pētījums Baltijā, kura apbalvošanas ceremonija pulcēja vairāk nekā 100 Latvijas vadošo uzņēmumu vadītājus un topa ekspertus.