Liepājas būvvalde izsniegusi SIA GI Termināls būvatļauju naftas produktu uzglabāšanas ēku rekonstrukcijai un būvniecībai.
Kā būvdarbu veicējs minēts ICC Engeneering. Dienas Bizness rakstīja, ka pērn dibinātā Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) SIA GI Termināls īpašnieki sola trīs gadu laikā rekonstruēt naftas produktu pārkraušanas un uzglabāšanas bāzi un sakārtot ostas piestātni, palielinot kravu apjomus līdz 12 tūkstošiem tonnu mēnesī. Pirmās kravas termināls apkalpoja šā gada janvārī. Nākotnē kravu apstrādi varētu papildināt smērvielu ražošana, jau iepriekš par nākotnes plāniem informēja LSEZ SIA GI Termināls valdes priekšsēdētājs Jānis Kisiels. Termināļa rekonstrukcija plānota vairākās kārtās - pirmajā kārtā ap pusmiljonu latu jāiegulda modernākās iekārtās, lai nodrošinātu kvalitatīvu tehnoloģisko procesu. Otrajā kārtā plānots palielināt naftas bāzes jaudas, bet trešajā posmā ieguldītāji sola sakārtot laika zoba skartās bāzes «seju». Pēc rekonstrukcijas kravas varētu plūst arī no rietumiem uz austrumiem, intensīvāk noslogojot termināli. Savukārt tālākā nākotnē Liepājā, iespējams, attīstīsies pārstrāde, no bāzes eļļām radot gatavu produktu.
SIA GI Termināls pērn septembrī ieguva LSEZ kapitālsabiedrības statusu, Liepājas SEZ valde ir noslēgusi ar SIA GI Termināls nomas līgumu uz 30 gadiem par Liepājas ostas 28. piestātnes nomu gandrīz 64 tūkst. m2 platībā, nosakot nomas maksu 0,5 Ls/m2 gadā (bez PVN). Uzņēmuma vadībā ir divas amatpersonas - Jānis Kisiels un Jurgs Joners (Šveice).