Tehnoloģijas

Reklāma audzē Google peļņu

Jānis Rancāns,20.07.2012

Jaunākais izdevums

Interneta gigants Google šā gada otro ceturksni noslēdzis ar peļņas pieaugumu 11% apmērā. Peļņas kāpums saistīts ar pieaugušiem ienākumiem no reklāmas, liecina kompānijas paziņojums.

Google ceturtā ceturkšņa peļņa viedoja 2,79 miljardus ASV dolāru. Tādā pašā periodā pirms gada ASV tehnoloģiju gigants strādāja ar peļņu 2,51 miljarda dolāru apmērā. Kompānijas ieņēmumi ceturtajā ceturksnī auguši par 21 procentu.

«Ceturksnis bija īpašs arī ar to, ka mēs nācām klajā ar jauniem produktiem un mūsu ģimenes sastāvā bija Motorola Mobility,» klāstīja Google izpilddirektors Lerijs Peidžs.

12,9 miljardus vērto Motorola Mobility pārņemšanu Google noslēdza šā gada maijā. Pārņemot Motorola Mobility, Google rīcībā nonāk arī 17 tūkstoši dažādu patentu, kas ļaus tai pastiprināt savas pozīcijas «patentu karos».

Google arī devusi mājienus, ka varētu atlaist Motorola Mobility darbiniekus, norādot, ka struktūrvienībai jāgatavojas izmaiņām, vēsta CNN.

Db.lv jau vēstīja, ka interneta giganta Google e-pasta pakalpojuma Gmail aktīvo lietotāju skaits sasniedzis 425 miljonus. Tas nozīmē, ka Gmail apsteidzis Microsoft Hotmail un kļuvis par pasaulē lielāko e-pasta pakalpojumu.

Vēl šā gada janvārī Gmail izmantojuši 350 miljoni lietotāju, bet piecu mēnešu laikā to skaits pieaudzis par 75 miljoniem. Google arī norāda, ka pašlaik Gmail izmantojot 45 ASV valsts iestādes, bet kompānijas produkti tiek aktīvi lietoti 65 no 100 lielākajām universitātēm, kā arī tos izmanto pieci miljoni dažādu kompāniju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google «izķidā» Motorola Mobility

Jānis Rancāns,20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google pārdos TV resīveru biznesu Motorola Home, kas nonāca tās rīcībā, kad aizvadītajā gadā interneta gigants pārņēma Motorola Mobility. Darījuma vērtība aplēsta 2,35 miljardu ASV dolāru apmērā.

Motorola Home iegādāsies ASV kompānija Arris, kura pavēstījusi, ka darījuma finansēšanai piesaistīs kredītresursus. Darījuma ietvaros paredzēts arī, ka Google iegūs 16% Arris akciju 300 miljonu ASV dolāru vērtībā, vēsta Financial Times.

Paredzēts, ka darījums noslēgsies 2013. gada otrajā ceturksnī un tas vēl jāapstiprina ASV regulatoriem. Kompānijas norāda, ka darījums papildinās Arris patentu portfeli un pastiprinās Motorola Mobility licences.

Runas par to, ka Google paredzējusi šķirties no Motorola Home parādījās jau iepriekš, kad Lielbritānijas televizoru ražotājs Pace pavēstīja, ka izteicis piedāvājumu to iegādāties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google ar atlaišanām cīnās par Motorola Mobility «noturēšanu virs ūdens»

Jānis Rancāns,11.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google iecerējusi par 1,2 tūkstošiem jeb 10% samazināt darba vietu skaitu uzņēmumā Motorola Mobility, lai veicinātu viedtālruņu ražotāja atgriešanos pie rentabilitātes.

Aizvadītā gada augustā no darba Motorola Mobility tika atlaisti jau četri tūkstoši darbinieku, kuru darbs bija saistīts ar vienkāršu mobilo tālruņu izgatavošanu, vēsta Reuters.

«Šie samazinājumi ir turpinājums aizvadītajā vasarā uzsāktajam procesam. Mēs apzināmies, ka [samazinājumu skartajiem] darbiniekiem būs grūti, tāpēc esam apņēmušies viņiem palīdzēt visos iespējamajos veidos,» sacīja Motorola Mobility pārstāve Niki Fenvika.

Paredzēts, ka darbinieki tiks atlaisti Motorola Mobility ASV, Ķīnas un Indijas pārstāvniecībās. Darbiniekiem izplatītajā vēstulē, kompānija atzīst, ka ražošanas izmaksas ir pārāk augstas, nākas strādāt tirgos, kuros uzņēmums nav konkurētspējīgs, kā arī zaudē naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google jaunā konfidencialitātes politika pārkāpj Eiropas Savienības (ES) likumu, pavēstījis Eiropas komisijas (EK) tieslietu komisārs, vēsta BBC. Savukārt portāls Techland Time jau apkopojis veidus, kā lietotājs var izvairīties no Google konfidencialitātes politikas. Jaunā Google konfidencialitātes politika, kas stājusies spēkā šā gada 1. martā, paredz to, ka dati, kas izmantoti Google pakalpojumu sniedzējiem var tikt izmantoti arī kompānijas citās platformās, piemēram Youtube, Gmail un Blogger. Google uzskata, ka tā jaunā politika atbilst ES likuma normām, savukārt datu regulatori Francijā pauduši bažas par Google konfidencialitātes politikas legalitāti un ir uzsākuši Eiropas mēroga izmeklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā Google ieviesusi jaunu privātuma politiku, kas raisījusi bažas, vai tā nav pretrunā ar personas privātuma tiesībām. Trīs datornozares speciālisti dalās savā redzējumā par Google jauno politiku, paužot pilnīgi pretējus viedokļus, vēsta BBC.

«Uzdevu sev jautājumu, vai man patīk Google pakalpojumu izmantošanas noteikumi un vai esmu gatavs tos ievērot? Abos gadījumos atbilde bija noraidoša,» stāsta Extreme Labs rīkotājdirektors Toms Hendersons (Tom Henderson). Viņš pieņēma lēmumu atteikties no Google pakalpojumiem, ieskaitot YouTube, Blogger un Gmail, kā arī uzrakstīja manifestu IT pasaulei - Kā es izšķīros ar Google (How I divorced Google). Pēc manifesta publicēšanas ir pagājuši aptuveni četri mēneši, un Extreme Labs rīkotājdirektors norāda, ka šajā laikā viņš nav izmantojis meklētāja gigantu vai kādu no citiem kompānijas pakalpojumiem. Viņš norāda, ka aizvien «ilgojas» pēc YouTube, tomēr tagad video skatās Vimeo. Braukšanas norādījumu saņemšanai viņš izmanto MapQuest, bet meklētāja vietā – platformu Duck Duck Go, kas ir speciāli radīta privātuma aizsargāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijas Google akciju vērtība samazinājusies par 10%, pēc tam kad kļūdas dēļ, ātrāk nekā paredzēts atklātībā parādījās interneta giganta ceturkšņa darbības pārskats, kas liecina par ievērojamu peļņas kritumu, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi.

Google peļņa aizvadītajā ceturksnī sasniegusi 2,18 miljardus ASV dolāru, kas, salīdzinot ar attiecīgu periodu pirms gada, ir samazinājums 20 procentu apmērā, liecināja ceturtdien publiskots Google pārskats. Šāds peļņas kritums bijis milzīgs pārsteigums daudziem analītiķiem.

Drīz vien kļuva skaidri saprotams, ka kompānijas pārskata publiskošana bijusi kļūda – jo otrajā nodaļā esot bijis ieraksts «gaida Lerija [Lerijs Peidzš – Google izpilddirektors] komentāru».

Tomēr, neskatoties uz to, Google akcijas acumirklī «gāzās lejā», zaudējot līdz 10% no savas vērtības. Pēc tam Google akciju tirdzniecība tika pārtraukta uz divām ar pusi stundām. Pēc tirdzniecības atsākšanas, dienas beigās Google akcijas bija atguvušas divus procentus no zaudētās vērtības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google izstrādā mūzikas atskaņošanas sistēmu

Jānis Rancāns,10.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google izstrādā mūzikas atskaņošanas ierīci, kas darbosies izmantojot bezvadu tīklus. Ierīces pārbaudes uzsāktas Google birojā Kalifornijā.

«Google izstrādā izklaides ierīci, kuru nepieciešams pārbaudīt ārpus laboratorijas apstākļiem,» norāda kompānija. «Ierīce pašlaik atrodas prototipa fāzē un tiks modificēta saskaņā ar pārbaužu rezultātiem,» uzsvēra Google.

Kompānija Google vēlas pastiprināt savas pozīcijas patēriņa elektronikas jomā, lai tādējādi samazinātu savu atkarību no interneta meklēšanas pakalpojumiem. Interneta gigants jau ir izstrādājis populāro mobilo ierīču operētājsistēmu Android, kā arī pērn pavēstīja par Android@Home sistēmas, kas ļaus dažādām ierīcēm komunicēt savā starpā, izstrādāšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google pārvarējusi pēdējo šķērsli Motorola Mobility pārņemšanā

Gunta Kursiša,21.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas regulējošā institūcija akceptējusi Google 12,5 miljardu ASV dolāru vērto ASV tālruņu ražotāja Motorola Moblity iegādes darījumu. Tas bija pēdējais akcepts, kas Google bija nepieciešams, lai pārņemtu Motorola Mobilty, vēsta BBC.

Šis iegādes darījums būs lielākais Google vēsturē, un tas jau iepriekš, pirms Ķīnas regulatora akcepta, saņēma arī ASV un Eiropas regulatoru piekrišanu. Pirmo reizi kompānijas vēsturē Motorola Mobility iegāde sniegs Google iespēju ražot mobilos tālruņus un planšetdatorus. Tāpat arī līdz ar Motorola Mobilty iegādi Google kļūs pieejami vairāk nekā 17 tūkst. kompānijas patentu.

Ne ASV, ne Eiropas regulējošās institūcijas neizvirzīja jautājumus par brīvas konkurences bažām, tomēr katrs no regulatoriem norādīja, ka sekos turpmākai Motorola Mobiltiy patentu «stratēģiskai» izmantošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Apple iecērt pliķi Google

Jānis Rancāns,14.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju gigantam Google piederošajai Motorola Mobility var nākties atsaukt visus Vācijā piegādātos viedtālruņus un planšetdatorus pēc tam, kad tiesa izlēma, ka tikuši pārkāpti Apple patenti.

Minhenes tiesas lēmumu, ar Google atbalstu, jau apstrīdējusi Motorola Mobility. Eksperti tomēr norāda, ka, visticamāk, apelācijas instance atstās spēkā iepriekšējo spriedumu, vēsta The Guardian. Apple uzskata, ka Motorola pārkāpusi patentus, kas apraksta veidu kā notiek ierīcēs notiek izvēlnes ritināšana.

Analītiķi uzskata, ka Minhenes tiesas lēmums diez vai jūtami ietekmēs Motorola ierīču tirdzniecību, jo strīdīgo funkciju var salīdzinoši viegli mainīt. Tomēr tas ir kārtējais Apple panākums globālajā karā ar ierīcēm, kuras izmanto Google Android operētājsistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google izmaiņas jauniegādātajā Motorola sākas ar 20% darbinieku atlaišanu

Gunta Kursiša,13.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google sākusi pirmās lielās izmaiņas šā gada maijā iegādātajā amerikāņu uzņēmumā Motorola Mobilty, paziņojot par 20% kompānijas darbinieku atlaišanu, informē Bloomberg Businessweek.

Tas nozīmē, ka tuvākajā laikā no darba kompānijā būs jāšķiras aptuveni četriem tūkstošiem darbinieku, no kuriem divas trešdaļas ir strādājošie ārpus ASV. Tāpat Google grasās slēgt aptuveni vienu trešdaļu no 90 Motorola Mobilty ēkām un birojiem, kā arī vienkāršot tās ražoto bezvadu produktu portfolio.

Google norāda, ka līdz ar 20% darbinieku atlaišanu kompānijai izdosies ietaupīt ap 275 miljoniem ASV dolāru.

«Pārmaiņas notiek, lai Motorola mobilo ierīču nodaļa varētu atkal atgriezties pie peļņas,» oficiālā paziņojumā norādījuši Google pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Arī Motorola mēģina «iekost» Apple

Jānis Rancāns,21.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta milzim Google piederošā tehnoloģiju kompānija Motorola Mobility lūgusi ASV Starptautiskajai tirdzniecības komisijai aizliegt visu Apple produktu tirdzniecību. Motorola uzskata, ka Apple pārkāpusi tai piederošos patentus.

ASV Starptautiskā tirdzniecības komisija piekritusi izskatīt Motorola sūdzību. Ja komisija atzīs to par pamatotu, tirdzniecības aizliegums var skart gan Apple ražotos iPhone viedtālruņus, gan iPad palnšetdatorus un arī Mac datorus.

Motorola uzskata, ka Apple savā iMessage pakalpojumā pretlikumīgi izmanto Google piederošās kompānijas patentētas tehnoloģijas. Kā skaidro tehnoloģiju medijs AllThingsDigital, Motorola ASV Starptautiskās tirdzniecības komisijā ar sūdzību vērsās pēc tam, kad izgāzās abu kompāniju sarunas par izmantoto tehnoloģiju licencēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Motorola ar ilgi gaidīto Moto X centīsies mainīt spēku samēru viedtālruņu tirgū

Jānis Rancāns,02.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigantam Google piederošā kompānija Motorola Mobility prezentējusi ilgi gaidīto viedtālruni Moto X .

Ierīce aprīkota ar skārienjūtīgu 4,7 collu ekrānu, 1,7 Ghz divkodolu Qualcomm Snapdragon S4 procesoru, 2GB RAM un Android 4.2.2 operētājsistēmu. Viedtālrunis būs pieejams divās versijās – ar 16 vai 32 gigabaitu atmiņu. Papildus tam lietotāji varēs izmantot Google Drive mākoņskaitļošanas pakalpojumu, kurā Moto X īpašniekiem uz diviem gadiem bez maksas tiks piešķirti 50 gigabaiti.

Viedtālruņa lietotāji varēs modificēt tā vizuālo izskatu – būs pieejami dažādu krāsu gan priekšēji, gan aizmugurējie vāciņi. Motorola apgalvo, ka tādējādi iespējams izveidot vairāk nekā divus tūkstošus kombināciju. Tāpat ierīce aprīkota ar balss asistentu, kas var atbildēt uz lietotāja uzdotiem jautājumiem un sniegt palīdzību un kontrolēt viedtālruni. Moto X tiek ražots ASV Teksasas štatā, tādējādi ilustrējot tendenci, kad kompānijas savas ražotnes pārceļ no Ķīnas atpakaļ uz mītnes zemi. Ierīces sastāvdaļas – displeji un mikroshēmas – gan joprojām tiks ražotas Āzijā. Tirdzniecībā ASV ierīce nonāks augusta beigās un maksās sākot no 200 dolāriem. Patlaban nav zināms, kad Moto X varētu nonākt tirdzniecībā Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas tiesa atzinusi, ka ASV kompānija Microsoft pārkāpusi Motorola Mobility patentus un ļāvusi pieprasīt aizliegt valstī Windows 7 operētājsistēmu un Xbox 360 spēļu konsoli, vēsta BBC.

Tomēr Motorola šīs tiesības nevar izmantot, līdz savu slēdzienu nesniegs ASV tiesa. Minētais pavērsiens ir jaunākais notikums patentu cīniņā starp Microsoft un Motorola. Strīdīgie patenti ir saistīti ar video atskaņošanas tehnoloģijām.

«Kompānijai Motorola ir aizliegts rīkoties saistībā ar tiesas lēmumu un mūsu darbība Vācijā norisināsies bez traucējumiem, kamēr mēs pārsūdzēsim tiesas lēmumu,» norādīja Microsoft. Tāpat kompānija skaidro, ka tiesas lēmums neatstās nekādu iespaidu uz produktu pārdošanu Eiropā, jo Microsoft jau iepriekš pārcēlis produktu izplatīšanas centrus no Vācijas uz Nīderlandi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka Google pietuvojies izlīgumam ar Eiropas Komisiju (EK), tehnoloģiju milzi Eiropā, iespējams, sagaida vēl viena apsūdzība monopolstāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā.

Vairāku kompāniju, kurā ietilpst arī Microsoft, apvienība ICOMP vērsusies EK ar jaunu sūdzību, norādot, ka Google panākusi savu internetā dominējošo stāvokli slēdzot negodīgus līgumus, vēsta Bloomberg. ICOMP pauž uzskatu, ka Google veidojusi plašu ekskluzīvu attiecību tīklu, kuru nelegāli izmantojis, lai nodrošinātu sev izdevīgu stāvokli tirgū.

Aizvadītajā nedēļā Google Eiropas Savienības (ES) regulatoriem iesniedza piedāvājumu noslēgt mierizlīgumu strīdā par konkurences pārkāpumiem. ES izmeklēšanu saistībā ar iespējamiem Google pārkāpumiem uzsāka 2010. gadā. Google tiek pārmests, ka kompānija savā interneta pārlūkprogrammā priekšroku dod meklējumu rezultātiem, kas atbilst tās pašas sniegto pakalpojumu interesēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Google biroji izpelnījušies atvērtas un inovatīvas darba vides reputāciju, un šoreiz piedāvājam aplūkot vienu no multinacionālākajiem Google birojiem, kas atrodas Šveices lielākajā pilsētā Cīrihē.

«Ārpus darba laika Google darbinieki nodarbojas ar visdažādākajām lietām, sākot ar riteņbraukšanu un beidzot ar biškopību, frisbiju un fokstrota dejošanu,» tā kompānija raksturo savus darbiniekus. Šķiet, Google nebaidās arī savas darba telpas padarīt pietuvinātas dzīvei ārpus darba laika, un, piemēram, sapulces vadīt tām speciāli paredzētās «šūnās», izveidot apzaļumotas terases ar skatu uz pilsētu un biroja vestibilu dizaina ziņā veidot īru kroga labākajās tradīcijās.

«Lai gan nav divu vienādu uzņēmuma Google biroju, tiem visiem ir dažas kopīgas iezīmes — sienas gleznojumi un rotājumi, kas raksturo vietējās tradīcijas; Google darbiniekiem ir kopīgas darba vietas, telpas darbam un apspriežu telpas; ir iespēja spēlēt videospēles, biljardu un klavieres; kafejnīcas un nelielas virtuves, kurās ir pieejams veselīgs ēdiens; jau pierastās baltās tāfeles, ko izmantot pēkšņi radušos ideju apspriešanai,» skaidrots Google mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google par privātuma pārkāpšanu piekrīt maksāt rekordlielu soda naudu

Gunta Kursiša,10.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google piekritusi maksāt vēsturē lielāko sodu, ko uzņēmumam jebkad piespriedusi ASV Federālā Tirgus komisija. Piemērotais sods saistīts ar privātuma aizsardzību, vēsta BBC.

Jau iepriekš rakstīts, ka šā gada jūlija sākumā Google izteica iespēju, ka tā varētu maksāt 22,5 milj. ASV dolāru soda naudu. Soda naudas apmērs piespriests par to, ka Google «apgājusi» iestatījumus Apple Safari interneta pārlūkā, kas paredz nesekot tam, kādas lapas apmeklējis pārlūka lietotājs. Google iepriekš norādīja, ka šāda situācija nav radusies speciāli, bet gan kļūdas dēļ.

Tomēr sods piešķirts nevis par to, kādas metodes Google izmantojusi, lai «apietu» Safari pārlūka iestatījumus, bet gan par kompānijas rīcības nepareizu interpretēšanas veidu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) jau otrdien varētu noteikt rekordlielu sodu ASV tehnoloģiju korporācijai Google par konkurences noteikumu pārkāpšanu, atklājuši anonīmi avoti.

Konkurences komisāres Margrētes Vestageres vadībā ES noteiks sodu Google, kas būs lielāks nekā 2009.gadā noteiktais 1,06 miljardu eiro sods ASV mikroshēmu ražotājam Intel, atklāja lietai pietuvinātas personas, kas vēlējās palikt anonīmas.

Anonīmie avoti atklājuši, ka sods Google varētu būt 1,1-2 miljardi eiro. Lai gan tas būtu visu laiku lielākais sods, kādu ES noteikusi par konkurences pārkāpumiem, maksimālais pieļaujamais sods ir 10% no kompānijas iepriekšējā finanšu gada ieņēmumiem, kas Google gadījumā būtu astoņi miljardi eiro.

Vienlaikus ES arī prasīšot Google mainīt savu biznesa praksi, lai kliedētu ES bažas.

Lēmums, kura paziņošana gaidāma otrdien vai trešdien, pieņemts gadu pēc tam, kad Vestagere pārsteidza pasauli un saniknoja toreizējā ASV prezidenta Baraka Obamas administrāciju ar rīkojumu ASV tehnoloģiju kompānijai Apple atmaksāt 13 miljardus eiro Īrijas budžetā, ko kompānija saņēmusi kā nodokļu atvieglojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru