Tehnoloģijas

Google «izķidā» Motorola Mobility

Jānis Rancāns,20.12.2012

Jaunākais izdevums

Tehnoloģiju kompānija Google pārdos TV resīveru biznesu Motorola Home, kas nonāca tās rīcībā, kad aizvadītajā gadā interneta gigants pārņēma Motorola Mobility. Darījuma vērtība aplēsta 2,35 miljardu ASV dolāru apmērā.

Motorola Home iegādāsies ASV kompānija Arris, kura pavēstījusi, ka darījuma finansēšanai piesaistīs kredītresursus. Darījuma ietvaros paredzēts arī, ka Google iegūs 16% Arris akciju 300 miljonu ASV dolāru vērtībā, vēsta Financial Times.

Paredzēts, ka darījums noslēgsies 2013. gada otrajā ceturksnī un tas vēl jāapstiprina ASV regulatoriem. Kompānijas norāda, ka darījums papildinās Arris patentu portfeli un pastiprinās Motorola Mobility licences.

Runas par to, ka Google paredzējusi šķirties no Motorola Home parādījās jau iepriekš, kad Lielbritānijas televizoru ražotājs Pace pavēstīja, ka izteicis piedāvājumu to iegādāties.

Motorola Home struktūrvienība nonāca Google rīcībā pēc tam, kad kompānija par 12,5 miljardiem ASV dolāru iegādājās Motorola Mobility. Šis darījums tiek skaidrots ar Google vēlmi papildināt savu komunikācijas patentu klāstu.

Pēc Motorla Mobility pārņemšanas Google spēris vairākus soļus, lai reorganizētu ar zaudējumiem strādājošo Motorola Mobility tālruņu struktūrvienību, mazāku uzmanību pievēršot TV resīveru biznesam.

Analītiķi norāda, ka Motorola Home pārdošana samazinās investoru bažas, kuras uzvirmoja, kad Google pārņēma Motorola Mobility. Investorus uztrauc Google spējas pārvaldīt kompānijai neraksturīgus aktīvus.

«Viņi patur tās lietas, kas viņiem ir svarīgas – dizains un mobilo ierīču patenti,» sacīja Needham & Co analītiķis Kerijs Raiss (Kerry Rice). Viņš arī norādīja, ka Google patlaban faktiski atbrīvojies no sev nevajadzīgiem aktīviem, kas nāca kopā ar Motorola Mobility pārņemšanu.

Gada trešajā ceturksnī Motorola Home strādāja ar 3,4 miljardu ASV dolāru lieliem ienākumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā Google ieviesusi jaunu privātuma politiku, kas raisījusi bažas, vai tā nav pretrunā ar personas privātuma tiesībām. Trīs datornozares speciālisti dalās savā redzējumā par Google jauno politiku, paužot pilnīgi pretējus viedokļus, vēsta BBC.

«Uzdevu sev jautājumu, vai man patīk Google pakalpojumu izmantošanas noteikumi un vai esmu gatavs tos ievērot? Abos gadījumos atbilde bija noraidoša,» stāsta Extreme Labs rīkotājdirektors Toms Hendersons (Tom Henderson). Viņš pieņēma lēmumu atteikties no Google pakalpojumiem, ieskaitot YouTube, Blogger un Gmail, kā arī uzrakstīja manifestu IT pasaulei - Kā es izšķīros ar Google (How I divorced Google). Pēc manifesta publicēšanas ir pagājuši aptuveni četri mēneši, un Extreme Labs rīkotājdirektors norāda, ka šajā laikā viņš nav izmantojis meklētāja gigantu vai kādu no citiem kompānijas pakalpojumiem. Viņš norāda, ka aizvien «ilgojas» pēc YouTube, tomēr tagad video skatās Vimeo. Braukšanas norādījumu saņemšanai viņš izmanto MapQuest, bet meklētāja vietā – platformu Duck Duck Go, kas ir speciāli radīta privātuma aizsargāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka Google pietuvojies izlīgumam ar Eiropas Komisiju (EK), tehnoloģiju milzi Eiropā, iespējams, sagaida vēl viena apsūdzība monopolstāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā.

Vairāku kompāniju, kurā ietilpst arī Microsoft, apvienība ICOMP vērsusies EK ar jaunu sūdzību, norādot, ka Google panākusi savu internetā dominējošo stāvokli slēdzot negodīgus līgumus, vēsta Bloomberg. ICOMP pauž uzskatu, ka Google veidojusi plašu ekskluzīvu attiecību tīklu, kuru nelegāli izmantojis, lai nodrošinātu sev izdevīgu stāvokli tirgū.

Aizvadītajā nedēļā Google Eiropas Savienības (ES) regulatoriem iesniedza piedāvājumu noslēgt mierizlīgumu strīdā par konkurences pārkāpumiem. ES izmeklēšanu saistībā ar iespējamiem Google pārkāpumiem uzsāka 2010. gadā. Google tiek pārmests, ka kompānija savā interneta pārlūkprogrammā priekšroku dod meklējumu rezultātiem, kas atbilst tās pašas sniegto pakalpojumu interesēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Google biroji izpelnījušies atvērtas un inovatīvas darba vides reputāciju, un šoreiz piedāvājam aplūkot vienu no multinacionālākajiem Google birojiem, kas atrodas Šveices lielākajā pilsētā Cīrihē.

«Ārpus darba laika Google darbinieki nodarbojas ar visdažādākajām lietām, sākot ar riteņbraukšanu un beidzot ar biškopību, frisbiju un fokstrota dejošanu,» tā kompānija raksturo savus darbiniekus. Šķiet, Google nebaidās arī savas darba telpas padarīt pietuvinātas dzīvei ārpus darba laika, un, piemēram, sapulces vadīt tām speciāli paredzētās «šūnās», izveidot apzaļumotas terases ar skatu uz pilsētu un biroja vestibilu dizaina ziņā veidot īru kroga labākajās tradīcijās.

«Lai gan nav divu vienādu uzņēmuma Google biroju, tiem visiem ir dažas kopīgas iezīmes — sienas gleznojumi un rotājumi, kas raksturo vietējās tradīcijas; Google darbiniekiem ir kopīgas darba vietas, telpas darbam un apspriežu telpas; ir iespēja spēlēt videospēles, biljardu un klavieres; kafejnīcas un nelielas virtuves, kurās ir pieejams veselīgs ēdiens; jau pierastās baltās tāfeles, ko izmantot pēkšņi radušos ideju apspriešanai,» skaidrots Google mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google par privātuma pārkāpšanu piekrīt maksāt rekordlielu soda naudu

Gunta Kursiša,10.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google piekritusi maksāt vēsturē lielāko sodu, ko uzņēmumam jebkad piespriedusi ASV Federālā Tirgus komisija. Piemērotais sods saistīts ar privātuma aizsardzību, vēsta BBC.

Jau iepriekš rakstīts, ka šā gada jūlija sākumā Google izteica iespēju, ka tā varētu maksāt 22,5 milj. ASV dolāru soda naudu. Soda naudas apmērs piespriests par to, ka Google «apgājusi» iestatījumus Apple Safari interneta pārlūkā, kas paredz nesekot tam, kādas lapas apmeklējis pārlūka lietotājs. Google iepriekš norādīja, ka šāda situācija nav radusies speciāli, bet gan kļūdas dēļ.

Tomēr sods piešķirts nevis par to, kādas metodes Google izmantojusi, lai «apietu» Safari pārlūka iestatījumus, bet gan par kompānijas rīcības nepareizu interpretēšanas veidu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) jau otrdien varētu noteikt rekordlielu sodu ASV tehnoloģiju korporācijai Google par konkurences noteikumu pārkāpšanu, atklājuši anonīmi avoti.

Konkurences komisāres Margrētes Vestageres vadībā ES noteiks sodu Google, kas būs lielāks nekā 2009.gadā noteiktais 1,06 miljardu eiro sods ASV mikroshēmu ražotājam Intel, atklāja lietai pietuvinātas personas, kas vēlējās palikt anonīmas.

Anonīmie avoti atklājuši, ka sods Google varētu būt 1,1-2 miljardi eiro. Lai gan tas būtu visu laiku lielākais sods, kādu ES noteikusi par konkurences pārkāpumiem, maksimālais pieļaujamais sods ir 10% no kompānijas iepriekšējā finanšu gada ieņēmumiem, kas Google gadījumā būtu astoņi miljardi eiro.

Vienlaikus ES arī prasīšot Google mainīt savu biznesa praksi, lai kliedētu ES bažas.

Lēmums, kura paziņošana gaidāma otrdien vai trešdien, pieņemts gadu pēc tam, kad Vestagere pārsteidza pasauli un saniknoja toreizējā ASV prezidenta Baraka Obamas administrāciju ar rīkojumu ASV tehnoloģiju kompānijai Apple atmaksāt 13 miljardus eiro Īrijas budžetā, ko kompānija saņēmusi kā nodokļu atvieglojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google par «cepumiem» maksās lielāko sodu vēsturē

Gunta Kursiša,11.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijai Google būs jāmaksā vēsturē lielākais sods, ko uzņēmumam jebkad piespriedusi ASV Federālā Tirgus komisija. Piemērotais sods saistīts ar privātuma aizsardzību, vēsta The Wall Street Journal.

Meklētāja gigants jau teju piekritis piespriestajam 22,5 miljonus ASV dolāru sodam, citējot kāda ierēdņa teikto par vienošanos, raksta medijs.

Sods saistāms ar to, ka Google «apgājusi» iestatījumus Apple Safari interneta pārlūkā, kas paredz nesekot tam, kādas lapas apmeklējis pārlūka lietotājs. Google norādīja, ka šādas situācija nav radusies speciāli, bet gan kļūdas dēļ.

Jau šā gada februārī Stenfordas Universitātes (Stanford Univeristy) pētnieks ievēroja, ka Google izmanto Safari trūkumus – programma paredz, ka Google sīkfaili jeb cookies tiek instalēti, izmantojot populāru mājas lapu reklāmas, pat tādā gadījumā, ja lietotājs pārlūka iestatījumos norādījis, ka vēlas izvairīties no «cepumiem». Tādējādi Google spēja novērot cilvēku interneta lietošanas paradumus pat tad, ja pārlūka lietotāji iestatījumos bija norādījuši, ka to nevēlas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kāda būtu iepirkšanās izmantojot Google paplašinātās realitātes brilles?

Jānis Rancāns,12.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Nebraskas štata Omahas pilsētas pārtikas kompānija ConAgra Foods, sadarbībā ar Google radījusi ieskatu iepirkšanās procesā, izmantojot Google paplašinātās realitātes brilles Google Glass, vēsta Mashable.

Izmantojot Google Glass būs iespējams saņemt informāciju par pārtikas produktu sastāvu, atgādinājumus par to, kas ir jānopērk, kā arī norādījumus, kur meklējama nepieciešamā prece.

Savukārt Teksasā notiekošajā izklaides nozares konferencē SXSW Google iepazīstinājusi ar paplašinātās realitātes briļļu lietojumprogrammām. Kompānija prezentējusi laikraksta New York Times lietojumprogrammu, kas balsī nolasa interesējošo rakstu. Tāpat konferences apmeklētāji iepazīstināti ar populārās piezīmju lietojumprogrammas Evernote Google Glass versiju un prezentējusi ar balsi kontrolējumu Gmail e-pasta lietojumprogrammu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Google laiž klajā 249 dolārus vērtu klēpjdatoru

Gunta Kursiša,23.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavisam neilgi pēc tam, kad atklātībā kļūdas pēc nonāca Google ceturkšņa darbības pārskats, kas lika kompānijas akcijas vērtībai krist par 10%, Google laidusi klajā savu jauno klēpjdatoru 249 ASV dolārus vērto Chromebook, kas met izaicinājumu Microsoft un Apple produktiem, raksta thestreet.com.

Google Chromebook, ko ražo Samsung, izskatās teju identisks Apple 11,6 collu MacBook Air, kas nopērkams par 999 ASV dolāriem. Tādējādi jaunais Google dators ir par 75% lētāks nekā visai līdzīgais Apple produkts.

Šis ir arī pirmais klēpjdators, kas ražots bez ventilatora, tādēļ dators darbojas tikpat klusi un ir tikpat vēss kā viedtālrunis vai planšetdators, raksta medijs.

Klēpjdators darbojas, izmantojot Chrome OS operētājsistēmu, un tas uzsāk darbību desmit sekunžu laikā no tā ieslēgšanas, skaidrots Google mājas lapā. Datorā «iebūvētas» tādas programmas kā Google Docs, Sheets and Slides, Google Play Music un Hangouts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google nav jāmaksā Francijas valsts pieprasīts nodokļu parāds 1,115 miljardu eiro apmērā, jo interneta milža Īrijas meitsabiedrība nav apliekama ar nodokļiem Francijā, trešdien nolēma Francijas tiesa.

«Francijas kompānija Google Ireland Limited (GIL) nav apliekama ar nodokļiem Francijā par periodu no 2005. līdz 2010.gadam,» teikts tiesas lēmumā.

Google 2015.gadā samaksāja Francijā uzņēmuma ienākuma nodokli tikai 6,7 miljonu eiro apmērā, jo tās Eiropas meitsabiedrības ienākumi bija reģistrēti zemo nodokļu valstī Īrijā. Šādu iespēju ir izmantojuši arī citi multinacionālie uzņēmumi.

Grupa nodarbina Francijā 700 cilvēkus, bet reklāmas kontrakti tās interneta pārlūkam vai videofailu apmaiņas vietnei YouTube ir parakstīti ar Īrijas meitsabiedrību.

Francijas pieprasītais nodokļu parāds bija tikai viena no vairākām juridiskām problēmām, ar kurām Kalifornijas štatā bāzētā Google ir saskārusies Eiropas Savienībā (ES).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google saņem sodu par bezvadu tīklu informācijas pārtveršanu

Jānis Rancāns,13.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google maksās septiņu miljonu ASV dolāru lielu sodu par bezvadu interneta tīklos pārsūtītas informācijas pārtveršanu un citiem Street View projekta ietvaros veiktajiem privātuma pārkāpumiem.

Google piekritusi samaksāt septiņus miljonus ASV dolāru, lai atrisinātu 38 ASV štatu uzsāktu tiesvedību, kuras ietvaros interneta kompānija tika apsūdzēta par neaizsargātos bezvadu komunikāciju tīklos pārsūtītas informācijas, kā piemēram paroles un e-pasti, pārtveršanu, raksta Deutsche Welle. Google, veicot ielu fotografēšanu, savas automašīnas bija aprīkojusi ar iekārtām, kas spēj konstatēt WiFi bezvadu interneta tīklus, lai tādējādi pārbaudītu savu atrašanās vietu.

Pieslēdzoties WiFi tīkliem, Google rīcībā nonākuši arī to īpašnieku privātie dati. Kompānija gan uzsver, ka šādus datus neapkopoja, bet iespēja pārtvert privātu informāciju tikusi izveidota kļūmes dēļ, jo iekārtām sākotnēji vajadzējis tikai konstatēt WiFi tīklus. Apsūdzētāji gan atzīmē, ka Google zinājusi par šādas iespējas eksistenci.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas datu aizsardzības regulatori draudējuši uzsākt tiesvedību pret tehnoloģiju kompāniju Google saistībā ar tās 2012. gadā pieņemto privātuma politiku, kas pārkāpjot «caurspīdīguma saistības».

Lielbritānijas, Vācijas un Itālijas regulatori kompānijai Google likuši mainīt privātuma politiku, pretējā gadījumā interneta gigantam nāksies rēķināties ar juridiskām sankcijām. Iepriekš līdzīga satura iebildumus pret Google izteica arī Francijas un Spānijas regulatori.

Google jaunā privātuma politika, kuras ietvaros tiek apvienoti lietotāja dati no vairākiem kompānijas pakalpojumiem, radot nopietnus jautājumus saistībā ar tās atbilstību Lielbritānijas Datu aizsardzības aktu, pavēstījis britu regulators. Privātuma politikas mainīšanai Apvienotā Karaliste kompānijai devusi laiku līdz 20. septembrim. Savukārt Vācijas regulators pavēstījis, ka Google nāksies stāties priekšā, lai atbildētu uz jautājumiem par privātuma politiku, kas «pārkāpj kompānijas apņemšanos ievērot datu izmantošanas un uzglabāšanas caurspīdīgumu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā programma Google Developers Launchpad sāk sadarbību ar jaunuzņēmumu akseleratoru Startup Wise Guys kā vienīgo partneri Baltijā; Eiropā tam ir vēl trīs partneri

Jaunā sadarbība ar Google palīdzēs programmas dalībniekiem piekļūt augstas klases mentoriem un arī Google Firebase un Google Cloud pakalpojumiem, stāsta Startup Wise Guys mārketinga direktore Zane Bojāre. Līdz šim Startup Wise Guys akselerācijas programmās Baltijā ir piedalījušies 145 uzņēmumi, tostarp 14 no Latvijas, piemēram, Anatomy Next, CastPrint, Zeew, Lahdes, Orocon, Motivio, Vartus.eu, CEnOS.

Fragments no intervijas, kas publicēta 6. jūnija laikrakstā Dienas Bizness:

Kā radusies šāda sadarbība?

Savā ziņā šī sadarbība ir attīstījusies un izaugusi no ilgtermiņa sadarbības. Google speciālisti jau ilgstoši ir bijuši Startup Wise Guys programmu mentori. Kompānija novērtē mūsu ilgtermiņa darbu un to, ka strādājam visā Baltijā. Reģionā ir vēl citi akseleratori, kas darbojas aptuveni tikpat ilgi, piemēram, BuildIt, bet tas nestrādā visā Baltijā. Google Eiropā sadarbojas tikai ar četriem akseleratoriem šajā programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijas Google akciju vērtība samazinājusies par 10%, pēc tam kad kļūdas dēļ, ātrāk nekā paredzēts atklātībā parādījās interneta giganta ceturkšņa darbības pārskats, kas liecina par ievērojamu peļņas kritumu, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi.

Google peļņa aizvadītajā ceturksnī sasniegusi 2,18 miljardus ASV dolāru, kas, salīdzinot ar attiecīgu periodu pirms gada, ir samazinājums 20 procentu apmērā, liecināja ceturtdien publiskots Google pārskats. Šāds peļņas kritums bijis milzīgs pārsteigums daudziem analītiķiem.

Drīz vien kļuva skaidri saprotams, ka kompānijas pārskata publiskošana bijusi kļūda – jo otrajā nodaļā esot bijis ieraksts «gaida Lerija [Lerijs Peidzš – Google izpilddirektors] komentāru».

Tomēr, neskatoties uz to, Google akcijas acumirklī «gāzās lejā», zaudējot līdz 10% no savas vērtības. Pēc tam Google akciju tirdzniecība tika pārtraukta uz divām ar pusi stundām. Pēc tirdzniecības atsākšanas, dienas beigās Google akcijas bija atguvušas divus procentus no zaudētās vērtības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

ASV Google Glass valkātājiem varētu liegt piedalīties ceļu satiksmē

Jānis Rancāns,26.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijas Google topošās paplašinātās realitātes brilles Google Glass izmantošana, vadot automašīnu, ASV varētu tikt aizliegta. Rietumvirdžīnijas štata likumdevēji izstrādājuši nepieciešamās izmaiņas likumdošanā, kas liegs autovadītājiem izmantot šādu tehnoloģiju.

Štata likumdevēju sagatavotājā priekšlikumā teikts, ka automašīnas vadītājam būs aizliegts «izmantot valkājamu datoru ar uz galvas liekamu ekrānu». Lai gan priekšlikumā netiek pieminētas Google Glass paplašinātās realitātes brilles, dokumenta autors, Rietumvidžīnijas Pārstāvju palātas deputāts Garijs Hovels (Gary Howell), sarunā ar CNN norādījis, ka viņš iedvesmojies tieši no topošā interneta milža produkta.

Gadījumā, ja Rietumvirdžīnijas likumdevēji piekritīs šādam liegumam, štats var kļūt par pirmo ASV, kurā autovadītājiem tiktu aizliegta Google Glass izmantošana. «Galvenais [aizlieguma] iemesls ir saistīts ar drošību. Ierīce var jūsu redzes laukā projicēt attēlu. Es domāju, ka tam ir milzīgs uzmanības novēršanas potenciāls,» skaidrojis priekšlikuma autors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Google nāk klajā ar jauniem tālruņiem un viedskaļruņiem

LETA--AP,05.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānija «Google» trešdien nāca klajā ar jauniem tālruņiem, viedskaļruņiem un citām ierīcēm ar mākslīgā intelekta iezīmēm, mēģinot uzlabot savas pozīcijas konkurencē ar firmām «Amazon» un «Apple».

Trešdien prezentētajiem «Google» otrās paaudzes tālruņiem «Pixel» ir lielāki un spožāki ekrāni, kas aizņem lielāku daļu no tālruņa priekšējās virsmas. Šādas pārmaiņas arī «Apple» veic savā tālrunī «iPhoneX», kuru paredzēts izlaist nākamajā mēnesī.

Gan 6 collu «Pixel XL», gan 5 collu «Pixel» vairs nav austiņu pieslēgvietas (headphone jack), kādas kopš pērnā gada vairs nav arī «Apple» viedtālrunim «iPhone7».

«Google» arī uzlabojusi «Pixel» kameru un apgalvo, ka ar to varēs uzņemt labākas fotogrāfijas nekā ar «iPhone».

Mazākā tālruņa «Pixel» cena būs 650 ASV dolāri, tātad tas būs par 50 dolāriem lētāks nekā «iPhone 8». «Pixel XL» varēs iegādāties par 850 dolāriem, tātad par 50 dolāriem dārgāk nekā «iPhone 8 Plus». «iPhone X» cena ir, sākot no 1000 dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas starpplatformu web biznesa risinājumu izstrādātājs - uzņēmums Arcana Digital Group, ir izveidojis demonstratīvu versiju vietnei arcanaglobal.com, paredzētu Google Glass ierīcēm. Tā esot pirmā interneta mājaslapa Eiropā, kas speciāli paredzēta jaunās tehnoloģijas platformai, stāstīja uzņēmuma pārstāvis Andris Merkulovs.

Tehnoloģijas turpina strauji attīstīties, un ASV un Lielbritānijā laists klajā jauns augsto tehnoloģiju «sīkrīks» - Google Glass.

Jaunā platforma pieprasa principiāli citādāku pieeju no web izstrādāju puses. Ir nepieciešams apgūt informācijas atspoguļošanas īpatnības uz caurspīdīga displeja, kas izvietots uz Google Glass brillēm, skaidroja A. Merkulovs.

Vietnes arhitektūru nācies ievērojami vienkāršot un pielāgot Google Glass lietošanas īpatnībām. Lapas teksta informāciju tika nolemts pārveidot audio formātā. Šāda pieeja tika paredzēta, lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu ar Google Glass brillēm, nesamazinot lietošanas efektivitāti. Kā rezultātā, skatoties uz lapu arcanaglobal.com, izmantojot Google Glass, ir viegli pārvietoties starp lapas sadaļām, apskatīt portfolio un iegūt pamatinformāciju audio formātā.

Komentāri

Pievienot komentāru