Tīrīšanas un mazgāšanas līdzekļu ražotājs AS Spodrība pērn, salīdzinot ar 2011. gadu, palielinājis apgrozījumu par 12%, sasniedzot 1,7 miljonus latu. Šogad plānots apgrozījumu palielināt līdz 2 miljoniem latu, kā arī audzēt eksporta rādītājus.
Kopš 2006. gada, kad par AS Spodrība lielāko īpašnieku un valdes priekšsēdētāju kļuva Īslandes uzņēmējs Fridriks Ingi Fridrisksons, uzņēmuma attīstībā ir investētii 1,2 milj eiro, kuri ieguldīti uzņēmuma ražotnes un ēku atjaunošanā, kā arī produktu dizaina izstrādē. AS Spodrība attīstību ir sekmējusi jaunas eko produktu līnijas Eco Seal for Nature izveide, kuras izstrādē un virzībā ir ieguldīti aptuveni 50 000 LVL, norāda uzņēmums.
Baiba Megre - Ansviesule, AS Spodrība direktore, komentējot darbības rezultātus, stāsta: «Spodrības turpmāko attīstību saskatām eksportā, tāpēc ir īpaši būtiski ieguldīt produkcijas un produktu sortimenta attīstībā. Lai paplašinātu eksporta iespējas Skandināvijas un citu ES valstu virzienā, izveidojām Eco Seal for Nature produktu līniju. Protams, vēlamies nostabilizēt tirgus pozīcijas arī Latvijā, iegūstot arvien lielāku pircēju uzticību, lai Eco Seal produkti būtu iecienītākie eko tīrīšanas un mazgāšanas līdzekļi Latvijā.»
Kā norāda uzņēmums, sabiedrība pagaidām neizprotot, kāpēc ir būtiski izvēlēties eko produktus parasto tīrīšanas līdzekļu vietā. Tāpēc lielākais izaicinājums esot pārliecināt patērētāju.
AS Spodrība produkcija šobrīd tiek eksportēta uz Lietuvu, Igauniju, Krieviju un Ukrainu. Papildus tiek strādāts, lai Eco Seal for Nature produktus ieviestu Skandināvijas tirgū.
Spodrība pirmsākumi ir meklējami 1921. gadā, kad tika dibināta apavu krēma ražošanas sabiedrība Mednis un Biedri.