«Rīgas vicemēra ideja Doma laukumu ietērpt stikla kupolā, lai no redzētā aizrautos elpa visiem NVS un Eiropas valstu mēru sanāksmes viesiem, dienas gaismu neieraudzīs,» svētdien vēstīja TV3 raidījums Nekā personīga.
Uz Rīgu arī neatbraukšot Šlesera iecerētie 150 pilsētu mēri. Izsludinātais iepirkums, ko rīko Airbaltic šefa Bertolta Flika vadītais nodibinājums Rīgas tūrisma attīstības birojs liecinot, ka uz Rīgu varētu atbraukt augstākais 40 mēri. Kopumā plānots, ka forumā piedalīsies 250 cilvēki, noskaidrojuši raidījuma veidotāji.
Iepirkums izsludināts 6. martā, bet pieteikumus pretendenti var iesniegt tikai 10 dienas – līdz 16.martam. Līguma summa – 250 000 latu. Rīgas mērs apliecinājis, ka tā arī būšot vienīgā nauda, ko Rīga atļausies tērēt viesu izmitināšanai un izklaidēm, kuras šķiet, ka būs daudz pieticīgākas nekā gribēja Šlesers, norādīja Nekā personīga.
Iepirkums liecinot, ka sabiedrisko attiecību kompānija, kas atlasi izturēs, rīkos visu pasākumu – sākot no viesnīcu, ēdināšanas un transporta pakalpojumu meklēšanas beidzot ar ielūgumu gatavošanu, kurā būšot gan Rīgas mēra Ušakova, gan Maskavas galvas Jurija Lužkova paraksti. «Lužkovs tiek uzskatīts par īsto pasākuma saimnieku un rīdziniekiem nāksies izpatikt visām viņa iegribām,» informēja raidījums, piebilstot, ka gada sākumā par steigu un slikto pasākuma rīkošanas stilu domei aizrādīja ārlietu ministrija, taču šobrīd par steigu aizrāda sabiedrisko attiecību nozares uzņēmēji.
Iepazīstoties ar konkursa nolikumu un prasībām pretendentiem esot radušās bažas, vai konkurss nav rīkots jau iepriekš zināmam pretendentam. Daži no Nekā personīga aptaujātajiem uzņēmējiem norādījuši, ka atlases kritēriji, kam sabiedrisko attiecību kompānijai ir jāatbilst, sašaurina pretendentu loku: «Punktam, ka uzņēmuma apgrozījumam pēdējo trīs gadu laikā jābūt vismaz pusmiljonam latu gadā, atbilst gandrīz 10 kompānijas. Prasībai, ka firmai jāpieder pie starptautiska sabiedrisko attiecību tīkla un zīmola no šīm atbilst tikai četras. Bet punktā, ka pēdējo trīs gadu auditam jābūt veiktam četru lielāko auditorfirmu birojos, no atlikušajām kompānijām kvalificējas tikai viena firma - Hill&Knowlton, kuru revidējusi Deloitte&Touche».
Šī prasība šķietot dīvaina arī nozares asociācijai.
Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas viceprezidents Māris Plūme sacījis, ka «prasība par auditētu gada pārskatu nav tipiska, tā ir vienīgā, kas lec ārā no kvalifikācijas prasībām».
Par konkursu atbildīgā persona Rīgas tūrisma attīstības biroja pārstāve Vita Jermoloviča uz Nekā personīga piektdien nosūtītajiem jautājumiem atbildi nav sniegusi, savukārt Rīgas mērs noliedzis jebkādas aizdomas par iespējamu negodīgu konkursa rīkošanu.
Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācija par aizdomām, ka kritēriji rakstīti vienam jau iepriekš zināmam uzņēmumam izsakoties uzmanīgi un, cerot uz domes godaprātu, tādu iespēju pieļaut negribētu. Asociācija cer, ka dīvainības konkursa nolikumā radušās tikai steigas dēļ. Tā iesakot domei nākamreiz pakonsultēties ar profesionāļiem, lai izvairītos no pārpratumiem.