Jaunākais izdevums

Autovadītāji sociālajos tīklos bieži sūdzējušies par Rīgas ielu un pagalmu dramatisko stāvokli – starp bedrēm nākas lavierēt kā pa slaloma trasi, un ik pa laikam ierastos maršrutos pārsteidz jauns caurums asfaltā.

Jo īpaši pavasaros pēc sniega nokušanas. Problemātisko situāciju Rīgā apstipirina arī apdrošināšanas akciju sabiedrības «BTA Baltic Insurance Company» (BTA) saņemtie KASKO atlīdzību pieteikumi. Pēdējo trīs gadu laikā pēc palīdzības pie apdrošinātāja vērsušies 945 klienti, un puse no tiem negadījumu piedzīvojuši tieši galvaspilsētā.

Lielākās problēmas bedres autovadītājiem sagādā agrā pavasarī, jo ziemā asfaltā izveidojušies jauni bojājumi, kas sākumā nemaz nav redzami, jo iedobes aizpildījis ūdens. Bieži vien šoferi nepienācīgi novērtē šos riskus un iebrauc bedrē, bet citkārt vienkārši nav iespējams izvairīties, jo draudīgais šķērslis tiek pamanīts par vēlu, iela ir pārāk šaura, lai bedri apbrauktu, nesaskrienoties ar pretim braucošo auto, vai arī uz braucamās daļas pēkšņi izskrējis dzīvnieks liek strauji mainīt trajektoriju. Turklāt, vairākos gadījumos autovadītāja izvairīšanās no bedrēm izraisa daudz nopietnākas avārijas, kurās iesaistīti vairāki transportlīdzekļi.

«Apdrošināšanas pieteikumi rāda, ka iebraukšana bedrē visbiežāk beidzas ar pārsistu riepu, salocītu vai ieplaisājušu disku, norautu bamperi vai aizsargvāku zem automašīnas, sabojātu izpūtēju vai pat rokas bremzes mehānismu. Izmaksātā vidējā atlīdzība šajos satiksmes negadījumos ir virs 500 eiro, turklāt bieži automašīnu uz servisu jātransportē ar evakuatoru. KASKO polisi nopirkušajiem autovadītājiem šādas situācijas pārdzīvot ir vieglāk, jo remonta izmaksas sedz apdrošinātājs. Turklāt labās polisēs tiek iekļauti arī evakuatora pakalpojumi un pat servisa maiņas auto, lai nebūtu jāpaliek bez transporta līdzekļa remonta laikā,» norāda BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš.

Autovadītājiem jāpatur prātā, ka cīņa ar ielu bedrēm ir nebeidzama. Iepriekšējā ziemā Rīgas dome ziņoja par bedru likvidēšanu 17 571 kvadrātmetra platībā, tomēr laika apstākļu un intensīvās satiksmes dēļ rodas aizvien jauni bojājumi asfaltā.

Ekonomika

BTA un Latvijas Nacionālais sporta centrs uzsāk ilgtermiņa sadarbību aktīvā dzīvesveida veicināšanai

Db.lv,20.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA “Latvijas Nacionālais sporta centrs” (LNSC) un AAS "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) noslēguši trīs gadu sadarbības līgumu, kura ietvaros kopīgi plānots strādāt pie aktīva dzīvesveida popularizēšanas LNSC sporta bāzēs un sabiedrībā visā Latvijā.

Šis ir nozīmīgs solis gan BTA, gan LNSC, jo šāda veida sadarbību abas puses noslēdz pirmo reizi. BTA sadarbībai ar LNSC paredzējis piešķirt vairāk nekā 245 tūkst. EUR trīs gadu laikā.

Plānots kopīgi arī strādāt pie aktīva dzīvesveida popularizēšanas, organizējot informatīvās kampaņas.

"Mēs jau vairākus gadus aktīvi atbalstām sporta pasākumus un sporta komandas, bet šī partnerība ļauj mums spert nākamo soli, lai stiprinātu sporta ekosistēmu Latvijā kopumā. Mēs uzskatām, ka veselīga un aktīva sabiedrība ir visas valsts ilgtermiņa ieguvums, tāpēc meklējām uzticamu partneri, ar kuru varētu veidot sadarbību. LNSC kā viens no lielākajiem un nozīmīgākajiem sporta infrastruktūras uzturētājiem Latvijā bija dabiska izvēle, lai kopīgi strādātu pie aktīvā dzīvesveida veicināšanas," norāda BTA valdes priekšsēdētājs Oskars Hartmanis.

Pakalpojumi

Daugavas stadions un Daugavas vieglatlētikas manēža iegūst jaunus nosaukumus

Db.lv,07.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA “Latvijas Nacionālais sporta centrs” (LNSC) un AAS "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) ilgtermiņa sadarbības ietvaros tiek uzsākta aktīva dzīves veida kampaņa, un Daugavas stadiona un Daugavas vieglatlētikas manēžas jaunie nosaukumi būs "BTA Daugavas stadions" un "BTA Daugavas vieglatlētikas manēža".

Vienlaikus tiek uzsākta kampaņa “Kusties, kusties, lai var labi justies!”, kas vērsta uz sabiedrības motivēšanu vairāk kustēties un uzlabot dzīves kvalitāti. Fiziskās aktivitātes trūkums Latvijā ir nopietna problēma – tikai 9% regulāri nodarbojas ar sportu, turklāt gandrīz puse iedzīvotāju savu brīvo laiku pavada mazkustīgi. Veselīgo dzīves gadu skaits Latvijā ir viszemākais Eiropas Savienībā – 54,3 gadi sievietēm un 52,6 gadi vīriešiem. BTA un LNSC savas sadarbības ietvarā vēlas šo mainīt, iedvesmojot plašāku sabiedrību aktīvam un veselīgam dzīves veidam.

“Ar kampaņu “Kusties, kusties, lai var labi justies!” mēs vēlamies pievērst uzmanību tam, cik svarīga ir kustība ikdienā un cik būtiski ir radīt vidi, kas motivē cilvēkus būt aktīvākiem. Sporta centru nosaukuma maiņa ir nākamais solis mūsu sadarbībā. Jaunajā nosaukumā tiek saglabāts vēsturiskais "Daugavas stadiona" nosaukums, kas jau ir labi zināms un iemīļots sabiedrībā. Tādējādi tiek saglabāta stadiona vēsturiskā nozīme un ieguldījums Latvijas sporta attīstībā, vienlaikus piešķirot tam mūsdienīgu un laikmetīgu veidolu. Ceram, ka ar šo iniciatīvu spēsim iedvesmot vairāk cilvēku atrast prieku kustībā un padarīt to par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu,” norāda BTA valdes priekšsēdētājs Oskars Hartmanis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apledojuši, slideni ceļi, sniegputenis un sals – ziemai raksturīgie laikapstākļi mēdz sagādāt papildu izaicinājumus mazāk pieredzējušiem autovadītājiem. Turklāt ne vien pieaug risks iekļūt satiksmes negadījumā, bet arī aukstā laikā saasinās dažādas transporta līdzekļu tehniskās problēmas.

Minēto iemeslu dēļ ir vērts pirms ziemas iestāšanās parūpēties par maiņas auto papildpakalpojumu KASKO apdrošināšanas polisē, kas pasargās no palikšanas kājniekos pat tad, ja pēc iebraukšanas kupenā vai spēkrata «sasalšanas» nāksies to nogādāt autoservisā.

Kā liecina statistikas dati, apdrošinātāju pieredze nepārprotami parāda, ka tieši gada aukstākajos mēnešos autovadītājiem nākas biežāk meklēt automehāniķu palīdzību.

Apdrošināšanas akciju sabiedrības «BTA Baltic Insurance Company» (BTA) apkopotā informācija liecina, ka ziemā brīvprātīgi apdrošināto transporta līdzekļu jeb KASKO segmentā ceļu satiksmes negadījumu skaits ir par 14% augstāks nekā vasarā. Piedevām ik gadu pirmajos aukstajos rudens rītos vairākiem desmitiem vai pat simtiem autovadītāju nākas izsaukt evakuatoru, jo dažādu tehnisko nepilnību dēļ auto nav iedarbināms.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc futbola līdzjutēju sarīkotajām nekārtībām akciju sabiedrība «BTA Baltic Insurance Company» (turpmāk - BTA) konstatējusi, ka fanu izraisītajos nemieros finansiāli zaudējumi Brīvības piemineklim nav radīti.

BTA valdes locekle Evija Matveja norāda, ka, ja Brīvības piemineklim būtu nepieciešami kādi remontdarbi, ar tiem saistītās izmaksas tiktu pilnībā segtas no BTA apdrošinātāja puses.

Gatavojoties spēlei pret Latvijas futbola klubu «RFS», 23. janvāra vakarā Amsterdamas «Ajax» futbola kluba fani sarīkoja nekārtības Rīgas centrā, tajā skaitā – uguņošanu pie Brīvības pieminekļa. Sākotnēji pastāvēja aizdomas, ka fanu izmantotā pirotehnika apskādējusi arī Brīvības pieminekli, taču Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldes inspektori apstiprinājuši, ka piemineklis izraisītajos nemieros nav cietis.

“Esam atviegloti, ka Brīvības piemineklim nav radīti nekādi bojājumi, taču šāda necieņa pret mūsu valsts simboliem no ciemiņu puses mūsu pilsētā nav pieļaujama,” pauž Rīgas vicemērs Edvards Ratnieks. «Atbildīgās personas ir jāsoda un mēs ceram, ka tas arī tiks darīts! Vienlaikus esam pateicīgi BTA, kas nepieciešamības gadījumā bija gatavi segt zaudējumus, ja tādi būtu radušies. Brīvības piemineklis ir viens no mūsu tautas svētākajiem simboliem, tāpēc mums tas ir jāsargā,» atzīmē E. Ratnieks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldība sadarbībā ar uzņēmumu SIA "We Build Parks" šogad Uzvaras parkā plāno izveidot unikālu skriešanas trasi BTA RIGA RUN PARK ar dažādiem šķēršļu elementiem, kas būs pieejama gan iedzīvotājiem, gan pilsētas viesiem.

Projekta realizācijai Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja ceturtdien, 10.aprīlī, atbalstīja 167 000 eiro piešķiršanu Mājokļu un vides departamentam, lai sagatavotu teritoriju skriešanas parka izbūvei.

AAS "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) un SIA "We Build Parks" ir veikusi ziedojumu Rīgai vairāk nekā 170 000 eiro vērtībā, kas ietver skriešanas parka konstrukciju izgatavošanu un uzstādīšanu, savukārt pašvaldība nodrošinās infrastruktūras sagatavošanu un apzaļumošanu.

BTA nesen sāka sabiedrības informēšanas kampaņu "Kusties, kusties, lai var labi justies", kuras mērķis ir iedvesmot cilvēkus kļūt aktīvākiem, uzlabot veselību un dzīves kvalitāti, veicinot veselīgāku un priecīgāku vidi Latvijā. Skriešanas parka izveide pieejamā un ērti sasniedzamā Rīgas vietā tiešā veidā atbilst kampaņas misijai - padarīt sporta vidi pieejamāku ikvienam iedzīvotājam.

Apdrošināšana

Veselības apdrošināšanas polise darbiniekam vidēji gadā ļauj ietaupīt 350 eiro

Db.lv,23.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā medicīnas pakalpojumu izmaksas Latvijā pieauga par 7-12%, un šogad daļa pakalpojumu turpina sadārdzināties, padarot rūpes par veselību aizvien dārgākas.

Taču strādājošajiem, kuriem darba devējs sarūpējis veselības apdrošināšanas polisi, medicīnas pakalpojumi ir krietni pieejamāki. Apdrošināšanas akciju sabiedrības «BTA Baltic Insurance Company» (BTA) apkopotie dati rāda, ka polise ļauj ietaupīt vidēji 350 eiro gadā un tādējādi vajadzības gadījumā biežāk doties pie ārsta, «neiecērtot» lielu robu ģimenes budžetā.

Veselības apdrošināšanas polises Latvijā strādājošajiem pieejamas jau vairāk nekā 20 gadus, un tūkstošiem uzņēmumos tās kļuvušas par nozīmīgu atspaidu darbiniekiem kā veselības profilaksē, tā medicīnisko pakalpojumu saņemšanā. BTA dati rāda, ka cilvēki apzinās polišu sniegtās priekšrocības un aktīvi tās izmanto. Visbiežāk apdrošinātāji saņem pieprasījumus kompensēt laboratorisko izmeklējumu izmaksas un par ārsta konsultācijām samaksāto naudu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Republikas proklamēšanas dienas priekšvakarā apdrošināšanas akciju sabiedrības "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) valdes locekle Evija Matveja svinīgā pasākumā pie Brīvības pieminekļa pasniegusi Rīgas vicemēram Edvardam Ratniekam monumenta apdrošināšanas polisi 1,5 miljonu eiro vērtībā.

Tādējādi BTA jau 21. gadu pēc kārtas turpina tradīciju Patriotisma nedēļā dāvināt Rīgas pašvaldībai Brīvības pieminekļa apdrošināšanu.

Pēc ekskursijas Brīvības pieminekļa telpās un parakstīšanās Goda grāmatā, E.Matveja nodeva E.Ratniekam apdrošināšanas polisi, kas nosedz Latvijas brīvības simbolam nodarīto postījumu novēršanas izmaksas. Brīvības piemineklis turpmāko gadu būs apdrošināts pret uguns, šķidruma vai tvaika noplūdes, dabas stihiju, kā arī trešo personu prettiesiskas rīcības rezultātā radītiem bojājumiem pieminekļa masīvam.

"Brīvības pieminekļa simboliskā nozīme nācijas kolektīvajā apziņā ir nenovērtējama, tādēļ visas sabiedrības pienākums ir rūpēties par šo brīvības, neatkarības un vienotības simbolu, lai tas turpinātu stiprināt valstiskuma un nacionālās piederības sajūtu Latvijas iedzīvotājos vēl daudzās paaudzēs. Brīvības piemineklis tika uzbūvēts par tautas saziedotiem līdzekļiem, taču par tā uzturēšanu kārtībā sabiedrībai nebūtu jāmaksā. To par savu pienākumu uzskatām mēs. Esam pagodināti par ilgstošo sadarbību ar Rīgas pašvaldību un augstu novērtējam mums izrādīto uzticību," sacīja BTA valdes locekle Evija Matveja.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skolēnu ilgi gaidītais pavasara brīvlaiks ir klāt, un pirms bērni metas brīvo dienu izbaudīšanā publiskās izklaides vietās un sporta laukumos, sakravā somas sporta nometnei vai ģimenes ceļojumam, vecākiem vajadzētu ar atvasēm pārrunāt drošu uzvedību. Apdrošināšanas akciju sabiedrības «BTA Baltic Insurance Company» (BTA) gadu gaitā saņemtie apdrošināšanas atlīdzību pieteikumi rāda, ka neuzmanība ik gadu vairākiem desmitiem ģimeņu sabojā brīvlaika prieku.

Statistika par pēdējo trīs gadu pavasara brīvlaikiem liecina, ka visbiežāk bērni traumas gūst sporta aktivitāšu laikā. Divas trešdaļas no visiem brīvajā nedēļā saņemtajiem Nelaimes gadījumu atlīdzību pieteikumiem ir saistīti ar bērnu traumām sporta laukumos. Tas skaidrojams gan ar to, ka brīvlaikā bieži notiek basketbola, futbola un citu sporta veidu turnīri vai nometnes, gan ar to, ka paši pusaudži izmanto silto laiku, lai kopā ar draugiem nodotos sportošanai bez pieaugušo uzraudzības.

«Skolēnu pavasara brīvlaiks ierasti ir laiks, kad bērni un pusaudži «atlaiž bremzes». Brīvi no skolas un bieži vien arī no darbā aizņemto vecāku uzraudzības, skolēni mēdz aizmirst par piesardzību uz ielas, sporta laukumos un izklaides vietās. Tas diemžēl mēdz novest pie nepatīkamiem incidentiem. Lai nesabojātu prieku par brīvo nedēļu, aicinu vecākus atgādināt bērniem par drošības noteikumu ievērošanu ārpus mājas un parūpēties par bērnu apdrošināšanu, kas pasargās no neplānotiem izdevumiem,» iesaka BTA Apdrošināšanas valdes locekle Evija Matveja.

Apdrošināšana

Apdrošinātājs: elektroapgādes pārmaiņas iedzīvotājiem zaudējumus nav radījušas

Db.lv,11.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens sabojāts ledusskapis – tie ir visi zaudējumi, ko varētu attiecināt uz bažīgi gaidīto Baltijas valstu atslēgšanos no Krievijas elektrotīkla aizvadītajā nedēļas nogalē.

Ņemot vērā iepriekšējās nedēļās izteiktos minējumus par iespējamām sprieguma svārstībām elektrotīklā pārejas procesa laikā, kas varētu novest pie elektroierīču sabojāšanas, apdrošināšanas akciju sabiedrības «BTA Baltic Insurance Company» (BTA) darbinieki aizvadīja nedēļas nogali paaugstinātā gatavībā, tomēr pāreja noritējusi pēc plāna un ar elektrotīkla problēmām saistītu atlīdzību pieteikumi lielos daudzumos no klientiem nav saņemti.

Kopš Baltijas valstu pilnīgas pieslēgšanās Eiropas vienotajam energotīklam BTA saņēmusi tikai vienu atlīdzības pieteikumu, ko varētu attiecināt uz sprieguma svārstībām elektrotīklā. Tas gan nenozīmē, ka bojājums nodarīts tieši atslēgšanās vai pieslēgšanās procesā. Apdrošinātāji regulāri saņem lūgumus kompensēt līdzīgus elektroierīču bojājumus, kuru cēlonis ir kāda lokāla problēma.

Apdrošināšana

Piecu gadu laikā valsts un pašvaldību iestādēm OCTA atlīdzībās izmaksāti 17 miljoni eiro

Db.lv,16.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2024.gada pirmajos deviņos mēnešos apdrošinātāju veikto izmaksu apjoms par ceļu satiksmes negadījumiem (CSNg) valsts un pašvaldības iestādēm sasniedzis 3,46 miljonus eiro, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā informācija.

Pēdējo piecu gadu (2019. - 2023.) laikā OCTA atlīdzībās valsts un pašvaldību iestādēm kopumā izmaksāti 17,02 miljoni eiro, turklāt šajā periodā izmaksāto atlīdzību apjoms pieaudzis vairāk nekā par trešdaļu (2,63 miljoni eiro 2019.gadā un 3,93 miljoni eiro pērn).

Šī gada pirmajos deviņos mēnešos no visa kopējā izmaksāto OCTA atlīdzību apjoma par CSNg (55,02 miljoni EUR), valsts un pašvaldību iestādēm izmaksāti 6,3% (3,46 miljoni EUR). No visām izmaksātajām atlīdzībām valsts un pašvaldību iestādēm, šī gada deviņos mēnešos 1,30 miljoni eiro izmaksāti Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai pensijās un pabalstos invalīdiem par CSNg gūtajām traumām. 1 miljons eiro izmaksāts Nacionālajam veselības dienestam. Atlīdzību izmaksu apjoms katru gadu šīm iestādēm būtiski pieaug, un kopš 2019.gada ir dubultojies.

Eksperti

Farmācijas nozare turpina investēt konkurētspējā un izaugsmē par spīti “sprunguļiem riteņos”

Raina Dūrēja-Dombrovska, Latvijas zāļu ražotāju asociācijas izpilddirektore,28.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir vienīgā Baltijas valsts, kurai vairāk nekā pusgadsimtu ir sava nacionālā farmācijas industrija. Šī nozare ir spējusi izturēt dažādus “pārmaiņu vējus”, apliecinot savu dzīvotspēju un nozīmīgumu.

Arī 2024. gads nebija viegls – tas nesa gan jaunas iespējas, gan ievērojamus izaicinājumus. No vienas puses, vadošie zāļu ražošanas uzņēmumi ir uzņēmuši gandrīz reaktīvu investīciju tempu, ieguldot desmitiem miljonu eiro infrastruktūras modernizācijā, jaunu produktu izstrādē un eksporta tirgu paplašināšanā.

Šīs investīcijas jau tuvāko gadu laikā sniegs ievērojamu atdevi visas Latvijas ekonomikai, taču, no otras puses, dažādu politisku lēmumu dēļ lielajām ārvalstu farmācijas kompānijām Latvijas tirgū tiek radīti nepamatoti labvēlīgi apstākļi, kas kavē vietējo ražotāju konkurētspēju gan vietējā, gan starptautiskā mērogā.

Zāļu ražošana ir viens no stūrakmeņiem, uz kuriem balstās Latvijas eksporta ekonomika. 2024. gada deviņos mēnešos farmācijas produktu eksports sasniedza 466,98 miljonus eiro, un šis skaitlis tikai apstiprina nozares nozīmīgumu. Mūsu aplēses liecina, ka nozares ieguldījums Latvijas IKP veido ap 3,5-4%, kā arī tajā ir vieni no augstākajiem ieguldījumiem R&D. Farmācijas industrija eksportē 92% no saražotās produkcijas, un, pateicoties ieguldījumiem jaunos produktos un tirgos, sagaidāms, ka eksporta apjomi nākotnē būtiski pieaugs, radot pozitīvu vilkmi arī saistītajās nozarēs.

Eksperti

"Sarkanās lampiņas" pensiju sistēmas panelī

Kristīne Lomanovska, SEB Life and Pension Baltic SE valdes locekle,25.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien pensiju sistēmas “panelī” deg vairākas “sarkanās lampiņas”. Tā vietā, lai mēs stiprinātu pensiju otro līmeni un palielinātu iemaksas līdz sākotnēji plānotajiem 10%, mēs liekam papildu slodzi pensiju pirmajam līmenim. Tā teikt, esam bedres malā, bet plānojam izrakt vēl vienu lāpstu dziļāk, jo ignorējam demogrāfijas prognozes. Kādi būtu situācijas risinājumi?

Lasot Labklājības ministrijas mājas lapu, redzam, ka stabilai pensiju sistēmai nepieciešami trīs pensiju līmeņi. Tā kā pirmā pensiju līmeņa shēmas finansiālo stāvokli galvenokārt ietekmē demogrāfiskie un darba tirgus faktori, bet fondētās shēmas (tā sauktā pensiju otrā līmeņa) – finanšu kapitāla tirgus, tad šie līmeņi, savstarpēji izlīdzinot riskus, viens otru atbalsta ceļā uz kopējā mērķa – pensionāru labklājības – īstenošanu.

Citējot Labklājības ministriju, valsts fondēto pensiju shēmas jeb pensiju otrā līmeņa mērķis ir, nepalielinot kopējo sociālās apdrošināšanas iemaksu likmi valsts vecuma pensijām (t.i. 20% no algas), iegūt pensijas palielinājumu, daļu no šīm iemaksām ieguldot finanšu kapitāla tirgū, kur šie naudas līdzekļi pelnītu procentus. Šajā teikumā vairs ne miņas no demogrāfijas risku izbalansēšanas uzdevuma, vien nopelnīt vairāk par inflāciju, jo tieši tā ir pamatā pensiju pirmā līmeņa indeksācijai. Tas nekas, ka pensiju otrā līmeņa ieguldīšanas nosacījumi šādu iespēju pavēra vien 2018. gadā, kad atļāva vismaz 50% no pensiju plāna līdzekļiem ieguldīt akcijās. Līdz tam tas būtu kā lūgt peldētājam ar sasietām rokām un kājām piedalīties olimpiskā peldējuma sacensībās. Stāsts par to, ka pirmā pensiju līmeņa aizvietojums kritīsies un to kompensēs otrā pensiju līmeņa pieaugums, Labklājības ministrijas mājas lapā netiek atspoguļots.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemai neraksturīgo laika apstākļu ietekmē vairāki simti grants ceļu posmu šķīdonī zaudējuši nestspēju, informē "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Šonedēļ transportlīdzekļu masas ierobežojumi šķīdoņa dēļ ieviesti 259 posmos: Latgalē ierobežojumi ir 110 posmos, Vidzemē - 48, Zemgalē - 90, Kurzemē - 5 un Rīgas reģionā - 6 posmos.

LVC aicina kravas transporta vadītājus ievērot grants ceļu posmos ieviesos transporta masas ierobežojumus, lai nepasliktināto to tehnisko stāvokli.

Ar šķīdoni LVC saprot situāciju, kad pārmitrinātie grants ceļu posmi zaudē nestspēju. Lai ceļus neatgriezeniski nesabojātu, uz tiem ievieš autotransporta masas ierobežojumu - tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām. Pārkāpjot šos ierobežojumus, smagie transporta līdzekļi var stipri bojāt ceļu, panākot, ka tas kļūst neizmantojams satiksmei. Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stagnācijā būvniecībā ir galvenais iemesls apstrādes rūpniecības vājumam, un sagaidāms, ka arī turpmākajos mēnešos apstrādes rūpniecībā turpinās valdīt lejupslīde, pavēstīja banku ekonomisti.

Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Puķe atzīst, ka apstrādes rūpniecība arī trešajā ceturksnī ir bijusi vāja, saglabājot otrā ceturkšņa ražošanas apjomu līmeni, un rūpju rievu rūpniecības pierē nemainīgi liek raukt Latvijas rūpniekiem tik svarīgā būvniecības segmenta vājums. Puķe arī atzīst, ka eksportējošajiem ražotājiem ir vēl kāds aktuāls sekmes vājinošs faktors minams - konkurētspējas vājināšanās pazīmes eksporta tirgos.

Ekonomiste skaidro, ka Latvijas ražotāji ir vidēji mazāki, nekā ierasts Eiropas Savienībā, un tam ir savas priekšrocības un trūkumi. Pie priekšrocībām Puķe min lielāku saimniekošanas elastību, kas lieti noder dažādu izaicinājumu periodos - kā tas bija pandēmijas laikā vai brīdī, kad Krievija uzbruka Ukrainai, un daudziem ražotājiem bija steigšus jāatrod citi izejmateriālu piegādes kanāli vai noieta tirgi. Tāpēc būvniecības vājuma periods nav izņēmums, un ražotāji meklē veidus, kā cenu konkurences pasliktinājuma un pieprasījuma krituma pēc standartprodukcijas apstākļos uzlabot sekmes.

Reklāmraksti

Riteņu ģeometrijas regulēšana: kas tā ir, un kāpēc īpaši būtiska ziemas apstākļos?

Reklāmraksts,01.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Riepugaraza.lv / Riepu garāža

Riteņu ģeometrijas regulēšana ir viens no svarīgākajiem automašīnas apkopes darbiem, kas bieži tiek atstāts novārtā. Tomēr tieši ziemas apstākļos tā kļūst īpaši aktuāla. Precīzi noregulēta riteņu ģeometrija ne tikai palīdz pagarināt riepu mūžu, bet arī būtiski uzlabo saķeri ar ceļu un rūpējas par kopējo braukšanas drošību. Šajā rakstā uzzināsi, kāpēc riteņu ģeometrija ir tik svarīga un kādas pazīmes liecina par nepieciešamību to pārbaudīt!

Kas ir riteņu ģeometrijas regulēšana?

Riteņu ģeometrijas regulēšana ir process, kurā tiek pielāgoti trīs svarīgi leņķi:

Eksperti

Aptieka kā pēdējais mohikānis Latvijas veselības aprūpes sistēmā

Alvis Ērglis, SIA “Latvijas aptieka” valdes priekšsēdētājs,26.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā romāna “Pēdējais mohikānis” tā galvenais varonis paliek pēdējais no savas cilts, tā mūsdienu Latvijā aptiekas piespiedu kārtā kļūst par pēdējo vēl nesabrukušo pīlāru, uz kura balstīsies mūsu valsts veselības aprūpes sistēma.

Gada laikā veselības ministrija ir radījusi visus apstākļus tam, lai tiem cilvēkiem, kuri saskaras ar veselības problēmām, aptieka un farmaceits kļūtu gan par primāro, gan arī pēdējo atbalsta punktu. Neatliekamajai palīdzībai naudu samazina, slimnīcām samaksu par pacientu ārstēšanu šogad vairs nenodrošinās un rindas tikai pieaugs. Turklāt arī aptiekas un visu zāļu apgādes sistēmu no 1.janvāra sagaida Veselības ministrijas (VM) virzītas reformas, kas radīs jaunu haosu arī farmaceitiskās aprūpes jomā.

Vēl tik nesen Latvija, līdzīgi kā visa pasaule, piedzīvoja globālo Covid-19 pandēmiju, un skarbi izjuta tās sekas. Tās smagumu lielā mērā uz saviem pleciem iznesa privātās veselības un farmaceitiskās aprūpes nodrošinātāji – medikamentu apgādes uzņēmumi, aptiekas, medicīnas iestādes un laboratorijas. Ir pagājuši tikai daži gadi un mēs atkal nonākam līdzīgā situācijā. Arī šajā reizē aptiekām ir jāsakopo visi spēki un resursi, jo īpaši reģionos, lai palīdzētu cilvēkiem. Izklausās dramatiski. Jā, un šādā situācijā veselības ministra Hosama Abu Meri vadībā mēs esam nonākuši pusotra gada laikā, kas, nenoliedzami, ir rekordātrums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas pasaules biržās trešdien pārsvarā pieauga, ko veicināja Vācijas plāns ievērojami palielināt aizsardzības izdevumus un ASV lēmums uz mēnesi atbrīvot no muitas tarifiem automašīnu importu no Kanādas un Meksikas.

Frankfurtes biržas indekss pieauga par 3,4% pēc nākamā Vācijas kanclera Frīdriha Merca paziņojuma par šiem izdevumu plāniem arī cerībā atdzīvināt Eiropas Savienības (ES) lielāko ekonomiku.

"Ekonomisti gadiem bija teikuši, ka Vācijai vajag mainīt savus izdevumu noteikumus, lai izkļūtu no ekonomikas bedres. Bija vajadzīgs konservatīvs kanclers, lai to ierosinātu," sacīja tirdzniecības platformas XTB pētījumu direktore Ketlīna Bruksa.

Pieaugot Eiropas aizsardzības un rūpniecības uzņēmumu akciju cenām, palielinājās arī Parīzes un Milānas biržu indeksi.

Volstrītas indeksi pieauga, kad ASV prezidents Donalds Tramps pēc sarunām ar ASV autobūves "Lielo trijnieku" - "Stellantis", "Ford" un "General Motors" - trešdien nolēma uz vienu mēnesi atbrīvot no muitas tarifiem automobiļu importu no Kanādas un Meksikas.