Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) izdevis pagaidu noregulējumu, uzdodot SIA Baltic Able Traders interneta tirdzniecības vietnē 2u.lv nekavējoties izbeigt komercpraksi, informē PTAC.
Interneta veikalam uzdots pārtraukt piedāvāt un pārdot patērētājiem preces, kuru piegādi komersants apsolītajā termiņā nevar nodrošināt, sniegt patiesu informāciju par patērētāju pasūtīto un pasūtāmo preču piegādes termiņiem; sniegt patiesu informāciju par patērētāju samaksātās pirkuma maksas atmaksāšanu gadījumos, kad patērētāja pasūtīto preci komersants nepiegādā; nodrošināt patērētājiem tādus saziņas līdzekļus, kuri izmantojami, lai patērētāji ātri un efektīvi varētu sazināties ar komersantu.
PTAC par SIA Baltic Able Traders šogad ir saņēmis 34 patērētāju sūdzības, kā arī sniedzis gandrīz 160 konsultācijas. Patērētāji izteica pretenzijas, par to, ka nav piegādātas interneta vietnē 2u.lv nopirktās preces, par kurām ir veikta samaksa.
Pēc PTAC iesaistes, komersants ar 2016.gada 9.novembra rakstveida apņemšanos pauda gatavību atmaksāt patērētājiem naudu par nepiegādātajām precēm, kā arī turpmāk nodrošināt pieejamību un pienācīgu komunikāciju ar patērētājiem.
Izvērtējot PTAC rīcībā esošos lietas materiālus, PTAC secina, ka SIA Baltic Able Traders nav pildījusi rakstveida apņemšanos, jo PTAC turpina saņemt patērētāju sūdzības par neizpildītajiem preču pasūtījumiem un nepiegādāto pasūtījumu maksas neatmaksāšanu patērētājiem, kā arī to, ka vietnē piedāvātās un pasūtītās preces netiek piegādātas un ar komersantu nav iespējams sazināties.
Vienlaikus PTAC, turpinot saņemt patērētāju iesniegumus par sabiedrības nepienācīgu saistību izpildi, secina, ka konkrētās sabiedrības īstenotās komercprakses ietekmē daudziem patērētājiem tiek radīti zaudējumi.
PTAC aicina patērētājus rūpīgi izvērtēt iepirkšanos interneta vietnē 2u.lv. Gadījumā, ja patērētājs pieņem lēmumu iegādāties preci šajā interneta vietnē, samaksu veikt tikai pēc preces piegādes.