Mazumtirdzniecība

Prisma piedāvās private label sadarbību pārtikas ražotājiem

Jānis Šķupelis,05.05.2010

Jaunākais izdevums

Somijas mazumtirdzniecības kompānija S-Group, kurai pieder lielveikalu ķēde Prisma, piedāvās Igaunijas pārtikas ražotājiem ražot pārtiku private label formā, lai varētu to pēc tam pārdot Somijā, raksta BBN. Kompānija plāno izvērst sadarbību arī ar Latvijas pārtikas ražotājiem.

Kopumā uz parunām esot ielūgti 49 Igaunijas pārtikas ražotāji, lai apspriestu sadarbību zem Rainbow brenda.

«Pašlaik mēs meklējam jaunus pārtikas un primāro preču ražotājus un esam ieinteresēti praktiski visos produktu veidos,» norādījuši S-Group pārstāvji.

Pašu igauņu ražotāju domas potenciālajā sadarbībā gan dalās. Vieni norāda, ka tā ir lieliska eksporta iespēja, ņemot vērā to, ka Somijā lielveikals Prisma ir mazumtirdzniecības līderis, kas to padara par pievilcīgu partneri. Tikmēr skeptiķi norāda, ka lielveikala preču zīmes izmantošana ir tikai risinājums īstermiņā, jo lielveikalam ir viegli atteikties no esošajiem piegādātājiem.

Pirmie mazumtirdzniecības tīkli, kas ieviesa savas preču zīmes Igaunijā bija Selver (1999. gadā) un Rimi (2003. gadā).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad modes un izklaides centru Rīga Plaza atstās Somijas lielveikalu ķēdes Prisma veikals, Rīga Plaza iecerējusi veikt rekonstrukciju hipermārketa zonā, kur patlaban atrodas Prisma veikals, informēja Rīga Plaza pārstāve Urzula Spickus.

Viņa vēl nevarēja norādīt rekonstruējamās zonas platību, kā arī datumu, kad Prisma atstās centra telpas, taču piebilda, ka rekonstrukcijas darbus paredzēts sākt šī gada rudenī.

Spickus atklāja, ka Rīga Plaza vadība patlaban jau sākusi darbu pie jauna pārtikas preču operatora piesaistes centram.

«Patlaban plānojam modes un izklaides centra Rīga Plaza hipermārketa zonas globālu rekonstrukciju, un darbi tiks sākti šī gada rudenī. Tāpat, protams, strādājam pie jauna pārtikas tirgotāja piesaistes, par ko noteikti vēl informēsim. Par termiņiem patlaban komentārus sniegt nevarēsim,» sacīja Rīga Plaza pārstāve.

Jau vēstīts, ka Somijas koncerns Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (SOK) nolēmis izbeigt Prisma lielveikalu darbību Latvijā un Lietuvā, jūnijā slēdzot visus veikalus abās valstīs, pavēstīja koncerna pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Prisma Latvija plāno paplašināties tikai Rīgā

NOZARE.LV,24.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas koncerna S Group meitasuzņēmums AS Prisma Latvija, kas Latvijā pārstāv Prisma lielveikalus, plāno paplašināties tikai galvaspilsētā, šogad atverot ceturto un piekto Prisma veikalu, stāstīja Prisma Latvija veikalu tīkla direktors Henriks Harkonens.

Viņš norādīja, ka Prisma Latvija darbības stratēģija un plānošana Latvijā paredz tikai lielveikalu izveidi un pagaidām tikai Rīgā. Uzņēmums patlaban atrodas piecu gadu plānošanas perioda vidū. Visa enerģija tiek koncentrēta tikai uz veikalu tīkla paplašināšanu Rīgā.

«Uzņēmumam svarīgāk nosegt visu Rīgas teritoriju tā, lai Prisma veikali būtu visapkārt. Galvenie uzņēmuma uzdevumi ir nostiprināt veikala tīklu Rīgā, kopumā izveidojot lielveikalu ķēdi, kuras sastāvēs no vismaz septiņiem veikaliem,» atzīmēja Harkonens.

«Prisma Latvija vēl arvien meklē vietas arī citos Rīgas rajonos, kuros varētu paplašināties,» atklāja Harkonens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepanākot vienošanos ar Domina Shopping īpašniekiem par telpu nomas līguma turpināšanu, maija beigās tiks slēgts Prisma Domina veikals, informēja Somijas lielveikalu ķēdes Prisma lielveikalu Latvijā īpašnieces AS Prisma Latvija pārstāve Vineta Rudzīte.

Visiem Prisma Domina veikala darbiniekiem tiks piedāvāts darbs citās uzņēmuma struktūrvienībās.

Prisma Latvija turpinās biznesa darbību Latvijā regulārā režīmā, koncentrējoties uz biznesa attīstību pārējās tirdzniecības vietās, kā arī ir ieinteresēta jaunu tirdzniecības vietu attīstībai Rīgā, vietās, kuras būtu piemērotas Prisma ģimenei draudzīgu lielveikalu konceptam, atzīmē Rudzīte.

Veikals Prisma Domina tiks slēgts 31.maijā.

Prisma Latvija 2014.gadā audzēja apgrozījumu un samazināja zaudējumus, liecina Firmas.lv informācija.

Uzņēmuma apgrozījums 2014.gadā bija 54,57 miljoni eiro, kas ir par 10% vairāk nekā 2013.gadā, kad apgrozījums bija 48,75 miljoni eiro. Tikmēr par 26,35% samazinājušies uzņēmuma zaudējumi - no 12,25 miljoniem eiro 2013.gadā līdz 9,02 miljoniem eiro 2014.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc lielveikalu tīkla Prisma aiziešanas no Latvijas tā tirgus daļu pārdalīs esošie spēlētāji; vērienīgas pārmaiņas gan šajā segmentā negaida, pašlaik kā potenciālais ieguvējs iezīmējas Maxima

Lai arī iepriekš izskanēja versija, ka vācu zemo cenu veikala Lidl ienākšana ir tikai laika jautājums, nozares eksperti sarunā ar DB gan izteic šaubas, vai jau tuvākajā laikā Latvijas tirgū varētu parādīties kāds jauns spēlētājs.

Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) izpilddirektors Noris Krūzītis norāda, ka Prisma nebija ārkārtīgi liels tirgus spēlētājs, kura aiziešana saviļņojusi tirgu. «Vieta tukša nepaliks, un tur, kur bijuši Prisma lielveikali, noteikti būs kāds cits, bet pagaidām grūti pateikt, kurš tas būs, jo viss atkarīgs no telpu iznomātājiem,» pauž N. Krūzītis. Lokāli pircējiem šīs vietas, kur atradās Prisma veikali, ir svarīgas, bet no globālā viedokļa – apkārt vēl ir citi veikali, līdz ar to piedāvājums ir. Par iespējamām izmaiņām un to, kā Prisma aiziešana no Latvijas tirgus ietekmēs situāciju mazumtirdzniecībā, komentārus nesniedz Rimi Latvia. Savukārt Maxima Latvija valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers nesen atzina, ka Maxima Latvija ir ieinteresēta kļūt par nomnieku trijos objektos, kurus šovasar Rīgā atbrīvos Somijas lielveikali Prisma. «Protams, šīs telpas mūs interesē, un Maxima Latvija jau ir sākusi sarunas ar to tirdzniecības centru īpašniekiem, kuros Prisma lielveikali pārtrauks darbu,» sacīja A. Vilcmeiers. Tagad sāk parādīties augļi no šīm pārrunām - nule SIA Maxima Latvija ir noslēgusi līgumu ar modes un izklaides centru Rīga Plaza par telpu nomu pārtikas lielveikala Maxima XXX atvēršanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Domina Shopping vasarā rekonstruēs veikala Prisma patlaban aizņemtās tirdzniecības centra zonas

LETA,01.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalam Prisma Domina atstājot tirdzniecības centru Domina Shopping, patlaban veikala aizņemtās zonas vasarā tiks rekonstruētas, stāsta Domina Shopping pārvaldošā uzņēmuma SIA Baltic Red pārstāve Ieva Siliņa.

Viņa norāda, ka rekonstrukcijas mērķis ir ievērojami uzlabot šīs tirdzniecības centra daļas darbības efektivitāti, paplašinot un daudzveidojot tirdzniecības centrā piedāvāto preču klāstu.

Izsmeļošāku informāciju par šo ieceri Baltic Red sniegšot nākamās nedēļas laikā, atzīmē Siliņa.

Kā vēstīts, nepanākot vienošanos ar tirdzniecības centra Domina Shopping īpašniekiem par telpu nomas līguma turpināšanu, maija beigās tiks slēgts Prisma Domina veikals, informēja Somijas lielveikalu ķēdes Prisma lielveikalu Latvijā īpašnieces AS Prisma Latvija pārstāve Vineta Rudzīte.

Prisma Latvija turpinās biznesa darbību Latvijā regulārā režīmā, koncentrējoties uz biznesa attīstību pārējās tirdzniecības vietās, kā arī ir ieinteresēta jaunu tirdzniecības vietu attīstībai Rīgā, vietās, kuras būtu piemērotas Prisma ģimenei draudzīgu lielveikalu konceptam, teica Rudzīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Papildināta - BVKB aizliedz Prisma Deglava ekspluatāciju līdz bīstamības novēršanai

LETA,06.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) pēc veikala Prisma Deglava apsekošanas pieņēmis lēmumu nekavējoties aizliegt ēkas ekspluatāciju līdz bīstamības novēršanai, aģentūru LETA informēja BVKB.

Iespējams, ka tirdzniecības centrs varētu būt slēgts līdz pat diviem mēnešiem.

Pārbaudot publiski izskanējušo informāciju par iespējamu bīstamību tirdzniecības centrā Prisma Deglava, Andreja Saharova ielā 30, BVKB inspektori šodien veica ēkas pārbaudi. Tās laikā konstatēta saliekamo dzelzsbetona pārseguma paneļu novirze no atbalsta sijas un izdrupumi paneļu apdarē. Būvinspektori norāda, ka, deformācijām progresējot, tiktu apdraudēta ēkas stabilitāte un drošība.

Birojs informējis ēkas īpašniekus par pārbaudes rezultātiem un plānoto lēmumu - nekavējoties aizliegt ēkas ekspluatāciju līdz bīstamības novēršanai. Lai noteiktu bojājumu cēloņus, to apjomu un ietekmi uz ēkas noturību, nepieciešams veikt padziļinātu ēkas konstrukciju tehnisko izpēti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas lielveikalu ķēdes Prisma lielveikalu Latvijā īpašnieces AS Prisma Latvija apgrozījums pērn bija 35,33 miljoni eiro, kas ir par 32,2% mazāk, bet uzņēmuma zaudējumi pērn bija 9,921 miljons eiro, kas ir par 8,5% mazāk nekā 2015.gadā, liecina Firmas.lv informācija.

Uzņēmuma apgrozījums 2015.gadā bija 52,098 miljoni eiro, bet zaudējumi - 9,147 miljons eiro.

Vadības ziņojumā teikts, ka pagājušais gads bija desmitais Prisma Latvija darbības gads. Pērn ciestie zaudējumi neesot pārsnieguši prognozēto apmēru, bet par apgrozījuma kritumu ziņojumā informācija netiek sniegta.

Taču, kā liecina aģentūras LETA arhīvs, pagājušā gada laikā slēgti divi no pieciem Prisma veikaliem. Neskatoties uz to, uzņēmums ir ieinteresēts turpināt darbu Latvijā, atverot jaunus veikalus, iepriekš informēja uzņēmumā.

Patlaban Rīgā ir atvērti trīs veikali - Prisma Plaza, Prisma Sporta un Prisma Imanta -, taču slēgti ir Prisma Deglava un Prisma Domina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Sāk ražot sidru
 Lielbritānijas tirgum

Sandra Dieziņa,22.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas balzams ticis pie nozīmīga privātās preču zīmes līguma sidra ražošanai Lielbritānijas tirgum.

Līgums noslēgts ar kompāniju Alcobond Consortium Ltd par trīs miljonu skārdeņu piegādi gada laikā. Tas ir lielākais pasūtījums Latvijas balzama (LB) vēsturē pēdējo gadu laikā. Privātās preču zīmes jeb private label pasūtījums ļaus Latvijas balzamam palielināt ražošanas apjomus.

Izstrādā recepti

Sidra receptūra izstrādāta speciāli Lielbritānijas tirgum un darbs pie tā ilga pusgada garumā, atklāj Latvijas balzama galvenā tehnoloģe vieglo dzērienu ražošanā Natālija Antoņenko.

«Sākumā bija piedāvājums no Alcobond Consortium Ltd izstrādāt recepti viņu tirgum. Bija arī jāizpēta Lielbritānijas likumdošana, jo Eiropas tirgū nav vienotu likumu sidra ražošanā, katra dalībvalsts pati izdod saistošos noteikumus,» par darbu pie šī projekta stāsta uzņēmuma galvenā tehnoloģe. Sidra gatavošanā kā izejviela tiek izmantots ābolu koncentrāts no Austrijas, no kā vēlāk tiek izgatavota ābolu sula atbilstoši Lielbritānijas likumiem, pēc tam ābolu sula tiek raudzēta un galarezultātā top sidrs. Uzņēmuma ražošanas laboratorijas vadītāja Gaļina Ostrovska uzsver, ka uzdevums nav bijis vienkāršs – gatavot sidru Lielbritānijai, kur ir atšķirīga sidra patēriņa kultūra. Proti, Latvijā šo dzērienu lielākoties patērē jaunas sievietes, bet Lielbritānijā to iecienījuši vīrieši. Baltijas tirgū iecienīti saldeni un aromātiski sidri, bet britiem cieņā ir stiprāks un sausāks raudzētais dzēriens. Šis nav vienīgais private label sidra pasūtījums, iepriekš sidrus ar privāto preču zīmi uzņēmums ražojis gan Lietuvas tirgum, gan citiem sadarbības partneriem. Šis līgums svarīgs, jo Latvijā raudzēto dzērienu tirgus šā gada pirmajos deviņos mēnešos sarucis par četriem miljoniem dekalitru, salīdzinot ar attiecīgo laikaposmu pērn, liecina VID dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas mazumtirdzniecības grupas SOK meitasuzņēmums Latvijā Prisma Latvija trešā veikala Latvijā izveidē ieguldīs 3,6 miljonus eiro (2,53 miljonus latu), aģentūrai BNS pastāstīja Prisma tirdzniecības tīkla direktors Henriks Harkonens (Henrik Härkönen).

Viņš klāstīja, ka jaunais lielveikals atradīsies Imantā, bijušās rūpnīcas "Radiotehnika" teritorijā, "Radiotehnikas" ēkas vienā pusē. «Jaunā hipermārketa platība būs nedaudz vairāk par 7000 kvadrātmetru,» sacīja Harkonens un piebilda, ka tajā strādās aptuveni 90 darbinieku.

«Investīciju kopsumma no mūsu puses ir 3,6 miljoni eiro, bet, tā kā mēs šīs telpas izīrējam, kopējās investīcijas projekta realizācijā kopā ar būvniecību ir daudz lielākas,» atzina Harkonens un piebilda, ka būvkompānija "Merks" ir projekta būvdarbu vadītājs. Pēc Prisma tirdzniecības tīkla direktora teiktā, investīcijas objekta būvniecībā ir aptuveni 5,5 miljoni eiro (3,865 miljoni latu).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koncerns Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (SOK) nolēmis izbeigt Prisma lielveikalu darbību Latvijā un Lietuvā, jūnijā slēdzot visus veikalus abās valstīs, aģentūrai LETA pavēstīja koncerna pārstāvji.

Kompānijā norādīja, ka komercdarbību iecerēts izbeigt kontrolētā veidā, un procedūra sāksies maija sākumā ar izpārdošanām. Prisma pildīs saistības pret piegādātājiem un pakalpojumu sniedzējiem.

«Šā gada sākumā mēs sākām atjaunot starptautiskās komercdarbības stratēģiju. Šajā procesā mēs nonācām pie secinājuma, ka mūsu Prisma veikalu tirgus daļa Latvijā un Lietuvā nav pietiekoši liela, lai spētu veikt ienesīgu uzņēmējdarbību tuvākajā nākotnē, un pietiekoša papildu apmēra iegūšana organiskas izaugsmes ceļā būtu ļoti grūta tuvāko gadu laikā,» sacīja SOK izpildu viceprezidents Jorma Vehvileinens.

Pēc viņa teiktā, mazumtirgotāji Latvijā un Lietuvā ir veikuši lielus ieguldījumus iepriekšējos gados, līdz ar to mazumtirdzniecības veikalu kvadrātmetri ir samērā plaši salīdzinājumā ar iedzīvotāju skaitu un patērētāju pirktspēju. Tāpat Prisma veikala izmantošanas aizliegšana Rīgā, Deglava ielā un priekšlaicīga nomas līguma izbeigšana ir būtiski pavājinājusi Prisma darbību Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klientu pieprasījumam pieaugot, sortiments sāk aptvert arī dārgo preču kategorijas, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Privāto preču zīmju jeb private label producijas īpatsvars mazumtirdzniecībā Latvijā pieaug, šāda tendence vērojama teju visā Eiropā. Tiek lēsts, ka pašmājās private label varētu būt sasniedzis pat 20%, tomēr mums vēl ir kur augt, jo, piemēram, Šveicē šis rādītājs pārsniedz pusi no kopējās produkcijas.

Private label ir paša lielveikala radīts zīmols, ar ko tas tirgo visbiežāk cita uzņēmuma ražotu produkciju. Šādam produktam tirgotājs var piedāvāt zemāku cenu, jo nav jātērē līdzekļi mārketinga aktivitātēm. Cena šādiem produktiem ir apmēram par 20% zemāka. Jāpiebilst, ka arvien biežāk produkciju, kas tiek tirgota ar lielveikala privātās preču zīmes zīmolu, ražo pazīstami uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Prisma Latvija netiek ārā no zaudējumiem

Žanete Hāka,19.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā AS Prisma Latvija apgrozījums sasniedzis 24,54 miljonus latu, kas ir par 42,94% vairāk nekā 2011.gadā.

Uzņēmuma apgrozījums ir ar pieaugošu dinamiku. Tā, piemēram, 2006.gadā AS Prisma Latvija apgrozījums bijis 1,668 miljoni latu, 2008.gadā – 10,859 miljoni latu, bet 2010.gadā – 13,58 miljoni latu.

Tomēr, neskatoties uz faktu, ka apgrozījums palielinājies, gada laikā auguši arī AS Prisma Latvija zaudējumi - no 4,49 miljoniem latum 2011. gadā līdz 5,65 miljoniem latu pērn.

Savā ziņojumā gan uzņēmuma vadība norāda, ka Prisma Latvija zaudējumus cietīs arī turpmāk, kamēr nebūs atvērts jaunais lielveikals Prisma Ozolciems. Jāpiebilst, ka kopš reģistrācijas brīža 2006.gadā, Prisma Latvija līdz šim vēl nevienu gadu nav noslēgusi ar peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināta - Veikals Prisma Deglava aizvien slēgts; pārbaudes veiks visās Prisma veikalu ēkās

LETA,06.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikals Prisma Deglava, kura konstruktīvajos elementos pamanītas izmaiņas, aizvien ir slēgts un tiks atvērts tikai tad, kad tas būs pilnīgi droši gan klientiem, gan darbiniekiem. Drošības nolūkos tiks veiktas tehniskās pārbaudes visās ēkās, kurās atrodas Prisma veikali, informēja AS Prisma Latvija Drošības un tehniskā dienesta vadītājs Ģirts Bondars.

«Šobrīd veikala ēkā turpinās tehniskās pārbaudes, to veikšanā iesaistīts gan ēkas īpašnieks, gan būvuzņēmējs,» skaidro Bondars.

Patlaban Bondars vēl nevēlējās komentēt, cik nopietnas ir izmaiņas veikala konstrukcijās. «Sniegt kādu vērtējumu būtu pāragri, varu tikai piebilst, ka konstrukcijas izskatījās aizdomīgi,» aģentūrai LETA sacīja Bondars.

Neesot pamata aizdomām par līdzīgām situācijām citos Prisma veikalos, tomēr drošības nolūkos tiks veiktas tehniskās pārbaudes visās ēkās, kurās atrodas Prisma veikali, piebilda Bondars.

Tirdzniecības centra ēku Andreja Saharova ielā 30 pirms četriem gadiem būvēja SIA Castor Construction, ēka nodota ekspluatācijā 2012.gada oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības kompānija Prisma LT, kas šogad aizgājusi no Lietuvas tirgus, pērn strādāja ar 7,738 miljonu eiro zaudējumiem, kas bija par 12,8% mazāki nekā 2015.gadā.

Par to liecina Prisma LT iesniegtais finanšu pārskats Lietuvas Reģistru centram.

Prisma LT pārdošanas ieņēmumi pērn bija par 15,6% mazāki nekā 2015.gadā un sasniedza 31,275 miljonus eiro.

Somijas kompānija Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (SOK), kam pieder Prisma LT, jūlijā slēdza savus veikalus Lietuvā un Latvijā, paziņojot, ka tirgus šajās valstīs ir par mazu, lai uzņēmums varētu strādāt ar peļņu.

LASI ARĪ:

Slēgs Prisma veikalus Latvijā un Lietuvā

Prisma Latvija: zaudējumi nav pārsnieguši prognozēto apmēru

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Vai pārtikas rūpniecība ietur diētu?

Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska,11.04.2019

1. attēls. Apstrādes rūpniecības kopā un tajā skaitā pārtikas produktu un dzērienu saražotās produkcijas apjoma un apgrozījuma indeksi (2000.g.=100%)

Avots: CSP, autores aprēķini

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecības izlaide pēc pieklājīga izrāviena par 8,2% 2017. gadā pērn vairāk nekā uz pusi samazināja izaugsmes tempus, augot vien par 3.4%.

Bija nozares, kurām veicās labāk, piemēram, kokrūpniecībai, augsto tehnoloģiju nozarēm, un tādas, kurām šis nebija veiksmīgs gads. Viena no apakšnozarēm, kas lika visvairāk vilties, bija pārtikas produktu un dzērienu ražošana. Kādi šķēršļi stājās šīs nozares ceļā?

Šajā rakstā ieskatīsimies detalizētāk, soli pa solim palielinot un pietuvinot skatam dažādu pārtikas produktu grupu ražotāju sekmes un problēmas ilgākā laikā un tieši pēdējos gados.Pārtikas un dzērienu ražošanas pievienotā vērtība veido 21% no apstrādes rūpniecības jeb 2.5% no kopējās pievienotās vērtības. Tātad mēs runājam par gana nozīmīgu tautsaimniecības jomu. Ar šīs nozares produkciju mēs visi saskaramies ik dienu. Nemaz nerunājot par citiem aspektiem – pārtikas kvalitātes nozīmi mūsu veselībā, pārtikas ražošanas lomu valsts ekonomiskās neatkarības kontekstā utt. Tā teikt – var bez daudz kā iztikt, bet bez pārtikas nudien neiztiksim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Papildināta - Krievijā atsauc banku pakalpojumu licenci M2M Private Bank

LETA,09.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas centrālā banka atsaukusi banku pakalpojumu sniegšanas licenci bankai M2M Private Bank, kas ir Latvijas Bank M2M Europe māsasbanka.

Kā norādīts Krievijas Bankas paziņojumā, lēmums par licences atsaukšanu stājies spēkā piektdien.

Krievijas centrālā banka norāda, ka M2M Private Bank izvietojusi naudas līdzekļus nekvalitatīvos aktīvos un nav veidojusi rezerves, kas būtu adekvātas riskiem, kurus tā uzņēmās.

Bankā iecelta pagaidu administrācija.

M2M Private Bank vienīgais akcionārs ir Krievijas banka "Aziatsko-tihookeanskij bank" (ATB).

Jau ziņots, ka M2M Private Bank pagājušajā mēnesī bija problēmas ar maksājumu veikšanu un 11.novembrī ATB paziņoja, ka kopā ar Krievijas centrālo banku veic pasākumus situācijas normalizācijai savā meitasbankā.

Latvijā darbojas Krievijas M2M Private Bank māsasbanka Bank M2M Europe, taču abām ir atšķirīgi akcionāri. M2M Bank Europe valdes priekšsēdētājs Roberts Idelsons aģentūrai LETA iepriekš norādīja, ka radusies situācija Latvijas M2M nekādi neietekmēs, jo abām bankām ir tikai viens kopīgs akcionārs - Andrejs Vdovins, un nekādu citu saistību nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Pārtikas un nepārtikas mazumtirdzniecības tīkla Prisma veikali bija Rīgā, kur galvenie tīkli ir Rimi un Maxima. Veikalu tīkls top! ir reģionāls tīkls, kurš neizjutīs Prisma iziešanu no Latvijas.»

Tā, komentējot veikalu tīkla Prisma aiziešanu no Latvijas, norāda Ilze Priedīte, SIA Iepirkumu grupa Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja. Viņa arī norāda, ka Lidl ienākšanai Latvijas tirgū nebūs saistība ar Prisma aiziešanu no Latvijas.

«Ņemot vērā, ka vēl nesenā pagātnē veikalu tīkls Lidl ienāca Lietuvas tirgū, domājams, ka tas kaut kad ienāks arī Latvijā, bet tas nenotiks šogad un tam nebūs saistība ar Prisma iziešanu no tirgus, jo Lidl un Prisma ir divas dažādas biznesa stratēģijas. Lidl galvenokārt ir zemo cenu veikalu tīkls, kas sortimentā piedāvā privātās preču zīmes produktus. Citu tirgus dalībnieku ienākšana varētu būt iespējama tikai ar nišas konceptu, jo esošajā ekonomiskajā situācijā un konkurences apstākļos jaunu tirgus dalībnieku ienākšana var būt tikai uz tirgus pārdalīšanas rēķina,» pauž Priedīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Imantā sola trešo Prisma hipermārketu

Ingrīda Drazdovska,05.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešais hipermārkets Prisma tiks atvērts 2011. gada pavasarī, ziņo nekustamo īpašumu konsultāciju kompānija Colliers International.

AS Prisma Latvija ir parakstījusi ilgtermiņa nomas līgumu ar SIA Imanta Retail Park.

Tuvākajos gados kompānija paredzējusi atvērt sešus Prisma dižveikalus Rīgā un tās apkārtnē, informējis AS Prisma Latvija izpilddirektors Pekka Sāskilahti (Pekka Sääskilahti).

Darījums rāda kompānijas ilgtermiņa plānus Latvijas galvaspilsētas tirgū. Šis ir labs laiks ilgtermiņa attīstības stratēģijas realizācijai Baltijā, komentēja Colliers International partnere Olga Kozina. Šī kompānija kā konsultants piedalījusies nomas darījumā.

SIA Imanta Retail Park ir nekustamā īpašuma projektu attīstīšanas kompānija, kas pašlaik ir sākusi īstenot tirdzniecības un izklaides kompleksa projektu bijušajā Radiotehnika RRR teritorijā. Projektu plānots īstenot vairākās kārtās, un tas paredz pilnīgu ēkas Kurzemes prospektā 3 rekonstrukciju. Pirmajā kārtā ēka tiks pielāgotas Prisma hipermārketa vajadzībām, tiks risināti satiksmes un gājēju plūsmas organizācijas jautājumi, sakārtota apkārtne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Prisma Latvija neizdodas izkļūt no zaudējumiem

Žanete Hāka,29.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Prisma Latvija 2014. gadā uzlabojusi finanšu rādītājus, liecina uzņēmuma iesniegtais gada pārskats Lursoft.

2014. gads bija jau astotais pilnais saimnieciskās darbības gads.

Prisma Latvija 2014. gadā turpināja strādāt ar zaudējumiem, gada nogalē tie sasniedza 9,021 miljonu eiro. Uzņēmums jau kopš tā dibināšanas darbojas ar zaudējumiem. Lursoft pieejama informācija rāda, ka pērn, salīdzinājumā ar 2013. gadu, par 10% pieauga Prisma Latvija apgrozījums. Mazumtirdzniecības uzņēmums pagājušajā gadā apgrozīja 53,57 miljonus eiro. Prisma Latvija, kas pērn nodrošināja 516 darbavietas, rentabilitātes rādītājs joprojām ir negatīvs, t.i., -54,25.

Lursoft, analizējot Prisma Latvija 2014. gada finanšu rādītājus, to novērtējis ar 1,9 reitinga punktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas mazumtirdzniecības tīkls «Prisma» līdz 2022.gadam plāno divkāršot veikalu skaitu Igaunijā, otrdien vēsta «Prisma» preses dienests.

Tas norāda, ka pašlaik «Prisma» Igaunijā ir astoņi hipermārketi Tallinā, Tartu un Narvā. Nākamajos piecos gados paredzēts dubultot veikalu skaitu šajā valstī, galvenokārt atverot jaunus supermārketus.

«Prisma» paziņojumā arī norādīts, ka tālākā perspektīvā «Prisma» mērķis ir kļūt par lielāko veikalu tīklu Igaunijā.

Savukārt Latvijā un Lietuvā «Prisma» nesen pārtrauca darbību un visus veikalus slēdza.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rekordliels Latvijas ražotāju skaits piedalās lielākajā privāto preču zīmju ražotāju izstādē Eiropā

Dienas Bizness,19.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pārtikas un dzērienu ražotāji piedalās Eiropas nozīmīgākajā privāto preču zīmju izstādē World of Private Label 2015, kas 19. un 20.maijā norisinās Amsterdamā, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības vadītāja Nīderlandē Egita Aizsilniece-Ibema.

Šogad izstādē piedalās rekordliels skaits ražotāju un organizāciju no Latvijas. Savu produkciju privāto preču zīmju iepircējiem piedāvās 23 uzņēmumi no Latvijas.

Lielākā daļa no Latvijas dalībniekiem pārstāv Zivrūpniecības nozari (10 uzņēmumi un organizācijas: AS Brīvais Vilnis, SIA Banga Ltd, Gamma-A Ltd, SIA Jaunkrasts, Karavela Ltd, LSEZ SIA Kolumbija Ltd, Piejūra Ltd, SIA Sabiedrība IMS, SIA AV Food, Latvijas Zivrūpnieku savienība) un ražotāji no citām nozarēm: SIA Aloja-Starkelsen (kartupeļu ciete un garšvielas), AS Balticovo (olas), CIDO Grupa Ltd (sulas), Dimdini Ltd (kāposti), Dobeles Dzirnavnieks (maize un konditorejas izstrādājumi), Latvijas Piens (piena produkti), Rēzeknes gaļas kombināts (gaļa un izstrādājumi), SIA Maiznīca Flora (konditoreja), Milda KM Ltd (mērces), Pernes L (Kulinārijas izstrādājumi, uzkodas), SITNO Ltd (saimniecības preces) un Venden Mineral Water (minerālūdens).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Latvijas ražotāji piedalās PLMA`s World of Private Label izstādē Nīderlandē

Žanete Hāka,26.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Latvijas pārtikas un dzērienu ražotāji piedalījās starptautiskajā izstādē PLMA`s World of Private Label Nīderlandē, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA).

PLMA`s World of Private Label ir viena no Eiropas nozīmīgākajām izstādēm privāto preču zīmju (private label) sektorā, kur ražotāji tiekas ar mazumtirgotājiem no visas pasaules, piedāvājot savu produkciju. Tajā piedalījās vairāk nekā 4000 dalībnieku, iekļaujot vairāk nekā 50 dažādu valstu nacionālos stendus.

2015. gadā izstādi apmeklēja nedaudz vairāk nekā 12 tūkstoši profesionālie apmeklētāju no 115 valstīm.

To, kā Latvijas ražotājiem veicās izstādē, iespējams aplūkot galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas stendam starptautiskā izstādē nozog konstrukcijas

Sandra Dieziņa,18.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien Amsterdamā atklāta ikgadējā World of Private Label izstāde, kurā, par spīti notikušajai zādzībai, izveidots arī Latvijas stends.

Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra (LTVC) vadītāja Ingūna Gulbe informē, ka pirms izstādes nozagtas stendam izšķiroši svarīgas konstrukcijas, taču, neskatoties uz zādzību un Īslandes vulkānu pelnu dēļ atcelto avioreisu dēļ, izstādes stends izveidots.

World of Private Label izstāde palīdz ražotājiem un tirgotājiem izveidot to privātās preču zīmju programmas un tā ilgs divas dienas - līdz 19.maijam. Starptautiskā izstāde noris RAI izstāžu centrā Amsterdamā.

Latviju Amsterdamas izstādē pārstāv divi kopstendi - Zemkopības ministrijas stends un Latvijas Zivrūpnieku stends. Zemkopības ministrijas stendā izvietojušies sekojoši uzņēmumi: SIA Anatols; a/s Balticovo; a/s Latvijas balzams; SIA NP Foods; SIA Pērnes L; SIA Pure food; a/s Rīgas piena kombināts; SIA Vinnis. Savukārt Latvijas Zivrūpnieku pārstāvētajā stendā atrodas SIA Karavela; A/S Brīvais vilnis; SIA Gamma; SIA Mottra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

White Label apvieno spēkus ar McCANN Rīga

Lelde Petrāne,01.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra White Label apvieno spēkus ar vienu no lielākajām reklāmas aģentūrām Latvijā McCANN Rīga.

White Label dibinātāji Kristaps Siliņš un Krišjānis Mazurs kļūst par McCANN Rīga partneriem, savukārt McCANN WorldGroup – par White Label līdzīpašnieku.

Ainārs Ščipčinskis, McCann WorldGroup īpašnieks, pastiprināti pievērsīsies integrētās komunikācijas attīstīšanai, lai stiprinātu kopējo McCann uzņēmumu grupu. Tās sastāvā ir McCANN Rīga, mediju aģentūra Inspired, digitālā aģentūra Inspired Digital, iepakojumu dizaina aģentūra BrandBox, nestandarta risinājumu aģentūra Momentum un PR aģentūra McCANN Consulting.

McCann zīmolam Latvijā ir 20 gadu vēsture.

Līdz ar White Label un McCann apvienošanos komandai pievienosies vēl divi reklāmas stratēģi - Tatjana Baranovska, kas līdz šim bijusi stratēģiskā plānotāja reklāmas aģentūrā DDB Latvija, un Bruno Vāvers, kas kā vadošais stratēģis strādājis reklāmas aģentūrā Guilty|Grey.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību - Nacionālajai izaugsmei un vienotībai

Mēs esam vienojušies strādāt Latvijas nacionālajai vienotībai un izaugsmei. Veidot Latviju, kuras sabiedrība ir izglītota, vesela, pārtikusi un droša par nākotni. Nostiprināt Latviju kā nacionālu, eiropeisku un demokrātisku valsti, kuru raksturo laba pārvaldība, cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums un sociālais atbildīgums, kas ietver arī rūpes par cilvēkresursu atjaunošanu un tautas ataudzi.

Mūsu pienākums ir nostiprināt latviešu valodu, latvisko kultūrtelpu un nacionālo identitāti, vienlaikus esot tolerantiem un rūpējoties par visu Latvijā dzīvojošo tautību kultūras pienesumu, jo daudzveidība ir bagātība.

Komentāri

Pievienot komentāru