Zviedrijas telekomunikāciju gigants Tele2 aizvadīto gadu noslēdzis ar tīro peļņu 3,26 miljardu Zviedrijas kronu (aptuveni 278 miljonu latu apmērā), liecina kompānijas pārskats.
Pārskatā par situāciju Latvijā, Zviedrijas kompānija norāda, ka, neskatoties uz konkurentu agresīvo cenu politiku, savas pozīcijas šeit izdevies noturēt, relatīvo kritumu pirmsapmaksas sektorā kompensējot ar pēcapmaksas segmentu.
Kompānija paredz, ka Latvijas tirgū būs stipras konkurences apstākļi arī šogad. Tele2 Latvijā strādāšot pie savas tirgus daļas aizstāvēšanas un palielināšanas. Viens no kompānijas trumpjiem, paralēli cenai, būšot pakalpojuma kvalitātes uzlabošana. Aizvadītajā gadā Tele2 Latvijā bijis 1,04 miljoni klientu, teikts pārskatā.
Salīdzinājumā ar gadu iepriekš, kad Zviedrijas Tele2 strādāja ar tīro peļņu 4,751 miljarda Zviedrijas kronu apmērā, pērn piedzīvots samazinājums. Tikmēr Tele2 peļņa no pamatdarbības jeb EBITDA pērn bijusi 10,960 miljardu Zviedrijas kronu apmērā, bet neto apgrozījums - 43,726 miljardu kronu apmērā. Gadu iepriekš Tele2 neto apgrozījums bija 41,001 miljardu kronu apmērā.
Kompānija norāda, ka pērn dzimtajā Zviedrijas tirgū piedzīvota spēcīga konkurence no citu telekomunikāciju operatoru puses. Neskatoties uz to, mobilais segments Zviedrijā, salīdzinājumā ar 2011. gadu, audzis par 4,9%. Veiksmīga kompānijai darbība bijusi Norvēģijā, kur Tele2 izdevies palielināt tirgus daļu un pamatdarbības peļņu. Izaugsme šajā tirgū nodrošināta ar cenu politiku un uzmanības fokusēšanu uz viedtālruņiem.
Savā pārskatā kompānija norāda, ka aizvadītajā gadā īstenojusi izaugsmi savas pamatdarbības virzienos, piesaistījusi jaunus klientus un apguvusi jaunus ienākumu avotus. Kompānija norāda, ka 2010. gadā iegādājusies 51% no Kazahstānas telekomunikāciju operatora Neo, kuram aizvadītajā gadā bijis jau trīs miljoni klienti. Zviedrijas Tele2 norāda, ka Kazahstānas kompānija turpinās savu izaugsmi. Savukārt Igaunijā Tele2 pērn pārņēmusi kompāniju Televürgu.
Saskaņā ar Tele2 pārskatu, pērn Zviedrijā kompānijai piederēja 25% tirgus, Norvēģijā – 19% tirgus, Krievijā – 7,3% tirgus, Igaunijā – 29% tirgus, Lietuvā un Latvijā – abās 34% tirgus, Horvātijā – 15%, Kazahstānā – 6,9% tirgus, bet Nīderlandē – 1,5% tirgus.