Nīderlandes kompānija VDL piedāvājusi Lietuvas galvaspilsētai ieviest sabiedriskā transporta sistēmu Phileas – tramvajus ar gumijas riteņiem, vēsta Lietuvas plašsaziņas līdzekļi.
Piedāvātais risinājums ir pilnīgi jauna sabiedriskā transporta koncepcija, kas pirmo reizi tika ieviesta Nīderlandes pilsētā Eindhovenā, norādīja VDL Advanced Public Transport Systems direktors Rūds Bouvmans (Ruud Bouwman). Pirmie šādi tramvaji veduši pasažierus no pilsētas centra līdz lidostai.
Phileas tramvaji var arī bez vadītājiem pārvietoties pa iepriekš ieprogrammētu ceļu. Tas tiek nodrošināts izmantojot speciālus magnētus, kas iestrādāti asfalta segumā, bet tramvajam nepieciešama atsevišķas joslas izveide. Magnēti tiek izvietoti 3 – 4 metru attālumā cits no cita.
Transportlīdzekļa garums, atkarībā no sekciju skaita, var sasniegt no 18 līdz 26 metriem. Kā Lietuvas portālam eBus.lt pastāstīja R. Bouvmans, tad tramvajus var pielāgot klienta vēlmēm gluži kā Lego klucīšus.
Nīderlandes kompānija norāda, ka šāda veida tramvaju ieviešana Viļņai izmaksātu par 50% lētāk nekā tradicionālas tramvaju sistēmas izveidošana. Transportlīdzeklis spēj pārvadāt līdz 300 cilvēkiem.
Pašlaik aptuveni 100 šāda veida tramvaju jau tiek izmantoti Francijas, Turcijas, Itālijas, Vācijas, Izraēlas un Nīderlandes pilsētās.
Nīderlandiešu izstrādātais tramvajs nosaukts par godu Žila Verna romāna «80 dienās apkārt zemeslodei» varonim, norāda kompānija. Šāds nosaukums ilustrējot transportlīdzekļa ātrumu un punktualitāti. Pašlaik vidējais nīderlandiešu tramvaja ātrums ir 22 kilometri stundā.