Valsts ieņēmumu dienests (VID) uzsācis «pārbaudi par iespējamo darbinieku negodprātīgo rīcību, nepildot darba uzdevumus, kā arī par šo darbinieku tiešo vadītāju iespējamo nolaidību, nekontrolējot darbinieku pienākumu izpildi».
Lai gan VID vēl dienas pirmajā pusē paziņoja, ka tajā nav darbinieku, kas atrastos darba vietās bez noteiktiem darba pienākumiem, tomēr nolemts uzsākt dienesta pārbaudi.
Jau rakstīts, ka raidījums Nekā personīga 23.maijā vēstīja, ka VID reorganizācija norisinoties formāli un atsevišķu iestāžu darbinieki nepildot savus tiešos pienākumus, bet algu saņemot.
«Administrācijas vadītājs ir vistiešākā veidā atbildīgs par savu padoto darbinieku kontroli un viņu pienākumu pildīšanas kvalitāti. Ir nepieņemams, ka VID ierēdņi nepilda savus tiešos pienākumus, bet algu turpina saņemt, savukārt viņu tiešā vadība reģionos to nekontrolē,» norādīja Repše.
Jezdakovai arī uzdots noskaidrot situāciju VID reģionālajās iestādēs.
Kopumā no 5074 faktiski strādājošajiem darbiniekiem uz 2009.gada 1.janvāri šī gada 1.maijā palikuši 4310, taču nav korekti apgalvot, ka darbinieku skaita samazinājums ir balstīts vienīgi uz atlaišanu. Ir gadījumi, kad personas nav piekritušas pārcelšanai citos amatos vai pārtraukuši darba attiecības ar VID personīgu apsvērumu dēļ, norāda VID.
Reorganizācijas laikā tika rīkoti iekšējie konkursi, uz kuriem varēja pieteikties visi VID darbinieki. Bija arī gadījumi, kad darbinieki, uzvarot konkursos, nokļuva augstāk apmaksātos amatos, piemēram, no galvenajiem speciālistiem kļuva par nodaļu vadītājiem, skaidro VID.
VID skaidro, ka normatīvais regulējums paredz atšķirīgu pieeju darbinieku un ierēdņu atbrīvošanā no amata - darbiniekam mēnesi iepriekš tiek nosūtīts uzteikums, un pēc norādītā termiņa beigšanās darbinieks tiek atbrīvots.
Savukārt lēmums par ierēdņa atbrīvošanu ir administratīvais akts, pirms kura izdošanas ir jādod iespēja adresātam izteikt viedokli, tātad ierēdni jābrīdina par plānoto atbrīvošanu, pēc lēmuma pieņemšanas tas stājas spēkā ar brīdi, kad kļuvis zināms adresātam, ka arī nav izpildāms, kamēr nav beidzies apstrīdēšanas termiņš.
Minēto iemeslu dēļ mēdz būt gadījumi, kad nav iespējams precīzi samērot brīdi, kad jaunizveidotā struktūrvienība ir pilnībā pārņēmusi lietas, ar konkrētu ierēdņu atbrīvošanas brīdi.