Lai laicīgi saņemtu informāciju par Valsts ieņēmuma dienesta (VID) nosūtītajiem elektroniskajiem dokumentiem, elektroniskās deklarēšanās sistēmas (EDS) lietotājiem vajadzētu pārliecināties, vai EDS sadaļā Sarakste ar VID norādītā elektroniskā pasta adrese ir aktuāla un tiek ikdienā izmantota, aicina VID.
Kopš 2013. gada maija, VID saziņa ar nodokļu maksātājiem, kuri ir EDS lietotāji, notiek elektroniski. Tas nozīmē, ka nodokļu maksātājam elektroniski tiek nosūtīti VID izdotie administratīvie akti, VID lēmumi un cita veida informatīvie paziņojumi.
VID aicina pievērst uzmanību, ka vienlaikus ar minēto dokumentu nosūtīšanu EDS, uz nodokļu maksātāja uzrādīto e-pasta adresi tiek nosūtīts paziņojums par to, ka ir saņemts jauns sūtījums EDS.
Nodokļu maksātāji, kuri EDS lieto neregulāri un kuru EDS sadaļā Sarakste ar VID norādītā e-pasta adrese nav aktuāla un ikdienā netiek izmantota, par VID sūtītajiem administratīvajiem aktiem uzzina novēloti un tādējādi nereaģē uz tiem VID noteiktajos termiņos.
Nodokļu maksātājiem laicīgi neiepazīstoties ar VID nosūtītajiem dokumentiem, var iestāties negatīvas sekas, piemēram, palielinās nokavējuma nauda, tiek apturēta saimnieciskā darbība, nodokļu maksātājs tiek izslēgts no PVN maksātāju reģistra vai tiek sastādīts administratīvā pārkāpuma protokols par nesadarbošanos ar nodokļu administrāciju.