Citas ziņas

Vecrīgas satiksmes problēmu risināšanā uzņēmējiem un iedzīvotājiem radikāli atšķirīgi viedokļi

Atis Rozentāls, Db,20.01.2009

Jaunākais izdevums

Vecrīgas satiksmes problēmu risinājumam iedzīvotāji un uzņēmēji redz pilnīgi atšķirīgus risinājumus, liecināja diskusija Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē.

Uzņēmēji uzskata, ka iedzīvotājiem savas mašīnas nav jātur pie mājām, bet prioritāte jāpiešķir preču piegādes transportam, taksometriem un operatīvajiem dienestiem. Savukārt iedzīvotāji prasa atjaunot caurlaižu sistēmu, kas tika likvidēta pēc tam, kad Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija atteicās pagarināt īpaša režīma zonas statusu Vecrīgai.

«Vecrīgā ir trīs braucēju kategorijas. Pirmā ir transports, kas apkalpo uzņēmumus. Darba transportam nav jāstāv Vecrīgā, tas atved, izlaiž pasažieri vai izkrauj preci un aizbrauc. Bet nav risinājums gājēju ielās noteikt dažas stundas preču piegādei no rīta, jo, piemēram, restorānam Gūtenbergs veļa jāpieved un jāaizved divas reizes dienā, un, saskaņā ar sanitārajiem noteikumiem, to nedrīkst stiept pa ielu. Katli un pannas uz banketu jāstiepj nevis no 6 līdz 10 no rīta, bet tad, kad bankets notiek. Otra kategorija ir tūristi, kas mūsu valstī atstāj savu naudu. Taksometram ir jāvar šo tūristu atvest līdz viesnīcai. Kas attiecas uz iedzīvotājiem, man nav pieņemami, ka viņiem atļauj pa nakti turēt automašīnas zem logiem,» norādīja viesnīcas Gūtenbergs valdes priekšsēdētāja Mairita Solima. Uzņēmēji arī neatbalsta caurlaižu sistēmas atjaunošanu. M.Solima ieteica atļaut uz 10 minūtēm iebraukt gājēju ielās un apstāties transportam ar preču pavadzīmēm un ceļazīmēm, komunālajiem dienestiem, diplomātiskajam transportam un taksometriem. Savukārt iedzīvotāju pārstāvji, kas savākuši 117 parakstus, asi kritizēja satiksmes departamenta darbu pašreizējās sistēmas ieviešanā un pauda uzskatu, ka ceļazīmes izvietotas neprofesionāli, atļaujot stāvēt mašīnām abās ielas pusēs ļoti šaurās ielās, bet liedzot apstāšanos platās ielās. Iedzīvotāji iestājas par vecās sistēmas atjaunošanu, kas deva viņiem iespēju iebraukt Vecrīgā ar ievērojamām atlaidēm un novietot transportu pie mājām. Iedzīvotāju pusē ir arī deputāts Edmunds Krastiņš, kurš pats dzīvo Vecrīgā un uzskata, ka problēmu var atrisināt, uzstādot ceļa zīmes «Braukt aizliegts» jeb tā dēvētās saulītes, taču Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods uzskata, ka pastāv pārāk daudz kategoriju, kuras šo zīmi drīkst neievērot, tāpēc nekas netikšot līdzēts. Arī deputāts Juris Zvirbulis atzina, ka šī zīme ļauj iebraukt visiem, kas strādā šajā teritorijā, bet to nekā nevar pierādīt.

Komiteja nolēma gaidīt reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas lēmumus, jo drīzumā ministrijai jāizlemj, vai atļaut ieviest Vecrīgā maksas stāvvietas ar paaugstinātu maksu – 5 lati par pirmo stundu un 8 lati par katru nākamo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Uzņēmējdarbība Vecrīgā – izmirstoša parādība vai iespēju laiks?

Kristīne Krama, skaistumkopšanas salonu “Old Riga SPA” un “SIBI salons” īpašniece,20.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan ļoti daudzu Vecrīgas namu pirmo stāvu komercplatības ir tukšas, tiek iznomātas vai pat izskatās vienkārši pamestas, situācija nav tik dramatiska, lai Vecrīgu sāktu uzskatīt par “spoku pilsētu”.

Turklāt, pakāpeniski atgriežas arī ārvalstu tūristi - pērn uz Rīgu brauca jau krietni vairāk tūristu nekā 2022. gadā, un tika sasniegti 80% no pirmspandēmijas tūristu apjoma. Rūpīgi analizējot telpu nomas piedāvājumu, ir iespējams atrast arī ļoti izdevīgus variantus – attiecīgajai uzņēmējdarbībai piemērotas telpas par atbilstošām cenām. Vienlaikus būtu svarīgi, lai pašvaldība turpinātu organizēt dažādus atbalsta pasākumus, piemēram, Vecrīgas modināšanas nedēļu un citus.

Vecrīgai nav jākļūst par “spoku pilsētu”

Noteikti nevēlos piekrist apgalvojumam, ka Vecrīgai jāatmet ar roku, ka telpu nomas cenas šeit ir nesamērīgi augstas un, ka šī Rīgas daļa jau kļuvusi vai tuvākajā laikā kļūs par “spoku pilsētu”. “SIBI salons” ir lielākais skaistumkopšanas salons Vecrīgā, un klientu vidū ir gan vietējie iedzīvotāji, gan ārvalstu viesi, tāpēc ļoti uzskatāmi redzam, kāda ir situācija. Uzņēmējdarbībā vienmēr bijis spēkā princips – kas vienam ir izaicinājums, citam ir iespēja. Lai gan cilvēki tiešām pēc pandēmijas ir mainījuši paradumus un aizvien vairāk preces pasūta internetā, bieži izvēlas arī pasūtīt maltīti ar piegādi, joprojām ir virkne pakalpojumu, kuriem nepieciešamas atbilstošas telpas, un skaistumkopšana ir tikai viens no piemēriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Satiksmes organizēšanai nepietiek ar spēju bruģī ieskrūvēt stabiņu

Guntars Gūte, Diena,31.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas jaunās varas pirmā pilnvaru gada laikā paveikto darbu kvalitāti galvaspilsētas satiksmes sistēmas sakārtošanā sarunā ar laikraksta Diena žurnālistu Guntaru Gūti vērtē satiksmes eksperts Pauls Timrots.

Pēdējā gada laikā daudz dzirdama kritika par satiksmes organizēšanas dīvainībām galvaspilsētā. Kāda, tavuprāt, ir kopējā situācija Rīgā satiksmes jomā?

Patiesībā jau nekas liels un būtisks nenotiek. Drīzāk redzam jaunās varas jaunas politikas parādīšanu un pierādīšanu. Ja tev radusies iespēja parādīt sevi kā jaunu spēku, tad tev arī ir jāparāda, ka tu esi savādāks. Līdz ar to tev nav tik daudz laika, kamēr uzbūvēsi, piemēram, Ziemeļu pārvadu vai Rīgas apvedceļu, tāpēc, lai tu kļūtu pamanāms, tu ātri un butaforiski mēģini paveikt jebkādas lietas un iebāzt kāju durvīs. Līdz ar to no tāda politiskā viedokļa tā parādīšanās ir izdevusies – visi viņus ir pamanījuši. Cits jautājums, cik šī politika ir konsekventa un vēsturiski paliekoša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi informatīvo ziņojumu "Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027.gadam starpposma ietekmes izvērtējums" ar priekšlikumiem īstenot papildus pasākumus, lai sasniegtu plānā izvirzīto mērķi - samazināt ceļu satiksmes negadījumos (CSNg) smagi ievainoto un bojāgājušo personu skaitu 2027.gadā par 35%, salīdzinot ar 2020.gadu.

Papildu steidzami veicamie un ilgtermiņa pasākumi izstrādāti, balstoties uz pētījumu datiem un diskusijām ar nozares ekspertiem. Tāpat uz Saeimas otro lasījumu ir sagatavoti satiksmes ministra priekšlikumi Ceļu satiksmes likuma grozījumiem.

Ar Eiropas Komisijas piešķirto tehniskā atbalsta instrumenta finansējumu pēc Satiksmes ministrijas pasūtījuma SIA "Ernst & Young Baltics" ir veicis pētījumu "Ceļu satiksmes drošības uzlabošana mazaizsargātiem satiksmes dalībniekiem Latvijā", kurā ietverti priekšlikumi papildu pasākumiem, lai sasniegtu plānā izvirzīto mērķi. Pētījumā analizēta situācija Latvijā, aplūkota citu valstu pieredze, izvērtējot drošas satiksmes pamata elementus: ceļus, ātrumu, transportlīdzekļus, satiksmes dalībniekus un aprūpi pēc negadījumiem. Pētījuma autori ir identificējuši virkni pasākumu, kuru ieviešana veicinātu situācijas uzlabošanu, kas ir iekļauti informatīvajā ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. janvāra Vecrīgas teritorijā varēs iebraukt ikviens, jo iebraukšanas kontroles sistēma tiks demontēta.

Jau vairākkārt vēstīts, ka Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) neatbalstīja īpašā režīma zonas statusa pagarināšanu Vecrīgai, tādēļ Rīgas domei nebūs tiesību iekasēt nodevu par iebraukšanu vecpilsētas teritorijā.

Lai nodrošinātu priekšroku gājējiem un riteņbraucējiem un nepieļautu tranzīta satiksmi Vecrīgā, SIA Rīgas luksofors ir izstrādājis ceļa zīmju uzstādīšanas shēmu no 1. janvāra. Gājēju un velosipēdistu ielu skaits palielināts līdz 35 ielām un to posmiem, auto satiksmei slēgts būs Doma laukums. Pārējā Vecrīgas teritorijā braukšanas ātrums nedrīkstēs pārsniegt 20 km/h. «Vecrīgas teritorija tiks sadalīta četrās zonās ar iebraukšanas vietām Audēju, Smilšu, Grēcinieku ielā un Poļu gātē. Pa to ielu, pa kuru Vecrīgas teritorijā iebrauks, būs arī jāizbrauc, jo tranzītā vecpilsētu šķērsot nevarēs, ielas būs norobežotas ar stabiņiem. Katrā zonā būs vairākas iespējas apgriezties. Paredzēts vairākās ielās noteikt vienvirziena satiksmi,» brīdināja Rīgas domes Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas pārvaldes priekšnieks Georgijs Sovetovs. 1. janvārī uzstādīs pagaidu ceļazīmes un pagaidām stāvvietas būs bezmaksas. Kad stāsies spēkā domes saistošie noteikumi, kurus paredzēts pieņemt 16.decembra domes sēdē, par automašīnu stāvēšanu maksas stāvvietās būs jāmaksā 5 lati par pirmo stundu un 8 lati par katru nākamo. Iedzīvotājiem būs iespēja iegādāties stāvvietu abonementus par 60 latiem mēnesī, bet ne vairāk kā 1 automašīnai uz dzīvokli. Ierobežojumi vajadzīgi, jo šobrīd Vecrīgā deklarējušies 1655 iedzīvotāji, kuriem ir automašīnas, bet Vecrīgas teritorijā ir ne vairāk par 600 stāvvietām. Nakts stundās no 24 līdz 6 stāvvietas būs bezmaksas, pastāstīja Rīgas domes Satiksmes komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs. Ja noteikumus pieņems, kā plānots, RAPLM četru nedēļu laikā tos vai nu saskaņos vai noraidīs, tādēļ jaunā maksa par stāvvietām stāsies spēkā ne ātrāk kā janvāra vidū. Amatpersonas vēl nezināja teikt, cik kopumā pašvaldībai izmaksās esošās sistēmas demontāža un jauno stāvvietu kases aparātu, stabiņu un ātrumvaļņu uzstādīšana. Ceļazīmju uzstādīšana izmaksās 8 tūkstošus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai attīstītu UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā iekļauto Vecrīgas publisko ārtelpu, Rīgas pašvaldība plāno līdz 2029. gada beigām veikt Vaļņu ielas, Teātra laukuma un saistīto ielu infrastruktūras pārbūvi, uzlabojot, attīstot un veidojot gājējiem prioritāru ielu telpu vecpilsētā.

Projekts paredz veikt inženiertīklu pārbūvi, uzstādīt labiekārtojuma elementus, kā arī ar satiksmes organizāciju uzlabot gājēju drošību.

Vaļņu ielas un Teātra laukuma un saistītās infrastruktūras pārbūve ir viens no nozīmīgākajiem Vecrīgas publiskās ārtelpas attīstības projektiem, ko pašvaldība plāno realizēt tuvākajos gados. Projekta mērķis ir attīstīt Vecrīgas publisko ārtelpu, kas ir iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā, lai nodrošinātu šajā telpā kvalitatīvu gājēju infrastruktūru, vides un kultūras objektu pieejamību dažādām iedzīvotāju grupām, kā arī iespēju uzņēmējiem attīstīt daudzveidīgus kultūras un tūrisma pakalpojumus.

Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone skaidro: “Šis projekts ir nozīmīgs solis, lai padarītu Vecrīgu pievilcīgu tūristiem, rīdziniekiem un uzņēmējiem. Tas būs izaicinājumiem bagāts uzdevums, jo svarīgi saglabāt Vecrīgas kultūrvēsturisko ainavu, saudzējot un atjaunojot apbūves aizsardzības teritorijas. Vaļņu ielai pārmaiņas nepieciešamas jau sen un mūsu mērķis ir pārvērst to par kvalitatīvu un mūsdienīgu gājēju ielu, kas atbilstu Eiropas kvalitatīvas pilsētvides principiem.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.marta atsevišķās Vecrīgas ielās sāks darboties maksas autostāvvietas, taču norēķināties tajās varēs tikai ar mobilā tālruņa īsziņām.

Ņemot vērā īpašās prasības, kas piemērojamas vecpilsētas pieminekļu un vides aizsardzībai, Vecrīgā maksas stāvvietās netiks izvietoti citur pilsētā ierastie norēķinu aparāti, informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas projektu koordinators Dzintars Zaļūksnis. Par stāvvietas izmantošanu vecpilsētā nebūs iespējams maksāt skaidrā naudā vai ar viedkartēm, norēķināties varēs tikai ar mobilā tālruņa īsziņas (SMS) palīdzību.

Taču Rīgas domes satiksmes departamenta preses sekretārs Mareks Ivans pastāstīja, ka tiekot apsvērta iespēja, ka maksāt varēs arī Rīgas satiksmes kontrolieriem, kas dežurēs vecpilsētā. Jaunākā informācija liecina, ka maksas autostāvvietas tiks ieviestas pakāpeniski, un 1. martā sāks darboties sešas stāvvietas. Vēl neesot arī skaidri zināms, kas būs rakstīts uz ceļazīmēm, informējot par maksāšanas veidu, jo, piemēram, britu tūristi varētu nesaprast, ka saīsinājums SMS nozīmē mobilā tālruņa īsziņu. Jau ziņots, ka maksa par automobiļa novietošanu autostāvietā Vecrīgā par pirmo stundu būs 5 lati, par katru nākamo – 8 lati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas dome vēlas Vecrīgas problēmas risināt valdības līmenī

Atis Rozentāls, Db,09.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs ir sagatavojis vēstuli Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministram Edgaram Zalānam, kurā informē par vairākām ar satiksmi Vecrīgā saistītām problēmām, kuras risināmas valdības līmenī, jo atrodas ārpus pašvaldības kompetences robežām.

Pagājušā gada beigās Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) informēja Rīgas domi, ka nesaskata pamatojumu īpaša režīma zonas statusa pagarināšanai Vecrīgai. Tāpēc Rīgas pašvaldībai no 1.janvāra bija jāatceļ Vecrīgas caurlaižu kontroles sistēma. Patlaban satiksme Vecrīgā tiek organizēta, izvietojot ceļa zīmes, lai saglabātu gājēju un velosipēdu priekšrocību vecpilsētā un nepieļautu Vecrīgas ieliņu izmantošanu sastrēgumu apbraukšanai.

A.Požarnovs norāda, ka pēc Vecrīgas īpaša režīma zonas statusa izbeigšanās Rīgas pašvaldībai nav tiesisku instrumentu optimālai satiksmes organizācijai Vecrīgā, tāpēc rodas virkne problēmu, piemēram, preču piegādes transportam, Vecrīgas iedzīvotājiem un Vecrīgā izvietotajām iestādēm un uzņēmumiem. Atbildot uz E.Zalāna pausto viedokli par nepieciešamību organizēt satiksmi, uzstādot ceļa zīmes „Iebraukt aizliegts” jeb t.s. „ķieģeļus” kombinācijā ar iebraukšanas caurlaižu izsniegšanu daļai iedzīvotāju, A.Požarnovs atgādina, ka pašvaldība nav tiesīga izsniegt caurlaides, kas atļautu kādai daļai iedzīvotāju neievērot Ceļu satiksmes noteikumus. Tā kā šo jautājumu risināšana ir ārpus pašvaldības kompetences, A.Požarnovs lūdz ministru veicināt minēto problēmu risināšanu valdības līmenī atbilstoši Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un aizsardzības likumam. Viņš arī lūdz iespējami ātrāk reģistrēt Rīgas domes pieņemtos un RAPLM nosūtītos grozījumus Rīgas domes saistošajos noteikumos, lai, izveidojot Vecrīgā maksas stāvvietu sistēmu, pašvaldība varētu risināt minētās problēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad ārvalstu tūrisma iespējas ir ierobežotas, ceļojumu aģentūra un muzejs piedāvā jaunus un radošus risinājumus, lai paplašinātu Latvijas iedzīvotāju izklaides iespējas un padarītu interesantāku divu metru distancēšanos.

Vīruss nespēj nogalināt zinātkāri un piedzīvojumu garu, ir pārliecinātas SIA "A-Sono" un zīmola "FaceLatvia" līdzīpašnieces un Rīgas gides Iveta Vanaga un Zanda Šēna. Viņām krīzes laiks ir pavēris iespēju izstrādāt vairākus jaunus produktus, par kuriem ticis domāts jau sen, bet nav pieticis laika tos īstenot.

"Rīgas gidu realitāte vismaz uz nākamo gadu ir - fiziskā distancēšanās un fokuss uz Latvijas iekšzemes un Baltijas valstu tūrismu. Tādējādi pavisam loģiski nonācām pie jauna Vecrīgas maršruta Latvijas iedzīvotājiem - privātas tūres "Zudušās Vecrīgas pēdās", pievēršoties tām zīmēm, kurām ikdienā mēdzam paiet garām, pat nenojaušot, ka tās mums stāsta par Rīgu, kāda tā bijusi sensenos laikos. Tāpat radījām arī digitālos Rīgas maršrutus - spēles, kuras var spēlēt ar telefonu jebkurā izdevīgā laikā," stāsta I. Vanaga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par pusmiljonu eiro iegādāto sistēmu satiksmes regulēšanai Vecrīgā izsolīs par 6400 eiro

LETA,05.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien lēma nodot atsavināšanai sistēmu, kas savulaik tika iegādāta, lai regulētu iebraukšanu un izbraukšanu Vecrīgā. Plānots rīkot izsoli ar augšupejošu soli.

Vēl 2009.gadā šī sistēma tika nopirkta par 539 829 eiro (379 394 latiem) un netika izmantota, bet tagad tā novērtēta vien 6394 eiro apmērā, kas arī varētu būt izsoles sākumcena.

Lai tehniku novērtētu, domes Satiksmes departaments piesaistīja sertificētu vērtētāju SIA Ekspertu pakalpojumi. Eksperti atzinuši, ka atsevišķus sistēmas komponentus nebūs iespējams pārdot, jo tie ir tehniski novecojuši un vairs netiek izmantoti. Savukārt sistēmā ietilpstošo vēl realizējamo komponentu iespējamā pārdošanas tirgus vērtība esot 6394 eiro. Atsavināšanai gan tiks nodota sistēma kopumā - ietverot gan realizējamo, gan nerealizējamo sistēmas daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar nepieciešamību uzlabot tirdzniecības un citu uzņēmumu apkalpošanu un īpašumu apsaimniekošanu Vecrīgas teritorijā ielās, kur atļauta tikai gājēju un velosipēdu kustība, ir sagatavots Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojums, kurā noteikts preču piegādes laiks Vecrīgas uzņēmumiem.

Transportlīdzekļiem, kas apkalpo tirdzniecības vai citus uzņēmumus un veic ar īpašumu apsaimniekošanu saistītus darbus (pievedot preces, būvmateriālus u.c.) objektos, kas atrodas tieši pie gājēju un velosipēdu ielām, ir atļauts braukt un stāvēt darba dienās un sestdienās no plkst.6.00 līdz plkst.10.00 un svētdienās un svētku dienās no plkst.6.00 līdz plkst.14.00 ar nosacījumu, ja nav citu piebraukšanas iespēju, netiek traucēta gājēju pārvietošanās, attiecīgo transportlīdzekļu pilna masa nepārsniedz piecas tonnas un transportlīdzeklis tiek novietots stāvēšanai ne ilgāk kā vienu stundu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (PP) nolēmis atkāpties no amata, teikts viņa šodien izplatītajā paziņojumā.

Šo lēmumu izraisīja nesaskaņas un šķelšanās koalīcijā saistībā ar iespējamo pārkāpumu izmeklēšanu Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Kā norāda Staķis, kopš Rīgas domes ārkārtas vēlēšanām 2020.gadā viņš esot strādājis, lai Latvijas galvaspilsētā ieviestu modernas, ilgtspējīgas pārmaiņas un labākās pārvaldības prakses.

Viens no galvenajiem principiem viņam esot bijusi godīga pārvaldība, kas izpaužas kā atklāti konkursi, profesionāļi kapitālsabiedrību vadībā, nulles tolerance pret izšķērdību, korupciju vai politiskajiem ielikteņiem.

Šo principu viņš esot ievērojis, nododot izvērtēšanai informāciju par naudas izšķērdēšanu Rīgas domes Satiksmes departamentā, kā arī laikus par to informējot par satiksmes jomu atbildīgās Rīgas domes amatpersonas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību - Nacionālajai izaugsmei un vienotībai

Mēs esam vienojušies strādāt Latvijas nacionālajai vienotībai un izaugsmei. Veidot Latviju, kuras sabiedrība ir izglītota, vesela, pārtikusi un droša par nākotni. Nostiprināt Latviju kā nacionālu, eiropeisku un demokrātisku valsti, kuru raksturo laba pārvaldība, cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums un sociālais atbildīgums, kas ietver arī rūpes par cilvēkresursu atjaunošanu un tautas ataudzi.

Mūsu pienākums ir nostiprināt latviešu valodu, latvisko kultūrtelpu un nacionālo identitāti, vienlaikus esot tolerantiem un rūpējoties par visu Latvijā dzīvojošo tautību kultūras pienesumu, jo daudzveidība ir bagātība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome (RD) otrdien, 23. novembrī, atbalstīja maksas samazināšanu Vecrīgas autostāvvietās, liecina RD lēmums.

Saskaņā ar sagatavotajiem dokumentiem turpmāk par pirmo maksas autostāvvietu lietošanas stundu Vecrīgā būs jāmaksā trīs lati līdzšinējo piecu latu vietā, bet par katru nākamo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - pieci lati līdzšinējo astoņu latu vietā. Tādējādi maksa par pirmo stundu saruks par diviem latiem jeb 40%, bet par katru nākamo stundu lietošanas maksa saruks par trim latiem jeb 37,5%.

RD Satiksmes departamenta Administratīvās pārvaldes Tiesiskā nodrošinājuma, personāla un informācijas nodaļas galvenā juriste nodaļas vadītāja vietniece Karīna Blass iepriekš RD Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē paskaidroja, ka Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums Rīgas satiksme (RS), kas apsaimnieko arī pašvaldības autostāvvietas, pēc iedzīvotāju lūgumiem ir izvērtējis situāciju un konstatējis, ka ir mainījusies ekonomiskā situācija un iedzīvotāju maksātspēja, tādēļ Vecrīgas autostāvvietu maksu varētu samazināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvijā beidzot nebūtu laiks ieviest ceļa zīmi "Melnais punkts"?

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja,06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir trešā valsts Eiropas Savienībā pēc ceļa satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita 2022. gadā1. Ir redzams, ka daļa negadījumu notiek vienās un tajās pašās vietās, ko mēdz saukt par satiksmes “melnajiem punktiem”.

Vairākās Eiropas valstīs tie tiek īpaši atzīmēti ar ceļa zīmēm, lai brīdinātu autobraucējus. Latvijā šādu punktu uzskaite notiek, bet informācija ir speciāli jāmeklē, turklāt ir vairākus gadus veca. Šādas ceļa zīmes ieviešana uz Latvijas ceļiem būtu svarīga gan kā preventīvs instruments satiksmes drošībai, gan īpaši nozīmīga, lai informētu tūristus, kas ar automašīnu dodas apceļot Latviju, kā arī vietējos autobraucējus, kas retāk brauc konkrētus ceļa posmus.

Uzmanīgāki autobraucēji = mazāk negadījumu

Ceļazīme “Melnais punkts” citās pasaules valstīs tiek izmantota, lai norādītu uz bīstamību attiecīgajā ceļa posmā, tādā veidā pievēršot īpašu autovadītāju uzmanību ceļam. Starp valstīm atšķiras veids, kā statistiski tiek noteikts “melnais punkts”, piemēram, tepat Lietuvā šādi apzīmē 500 m garu ceļa posmu, kur pēdējo četru gadu laikā ir notikuši četri vai vairāk satiksmes negadījumi ar cietušajiem vai bojāgājušajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijai būtu nepieciešami 90 miljoni eiro gadā būtiskai satiksmes drošības uzlabošanai, secināts starptautiskās auditorkompānijas "Price Waterhouse Coopers" veiktajā pētījumā.

Kompānija ir veikusi pētījumu par Ceļu satiksmes drošības plāna 2017.-2020.gada gala ietekmes izvērtējumu.

Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns šodien Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē skaidroja, ka pētījuma rezultātā iegūti četri iespējamie rīcības scenāriji attiecībā uz satiksmes drošību. A jeb nulles scenārijs, kurā nekādi papildu pasākumi nav paredzēti. B jeb minimālais scenārijs - bez finansējuma, C jeb optimālais un D jeb maksimālais, kas paredz plašu plānu ar finansēm.

Auditorkompānijas pārstāvis Egils Trumpe skaidroja, ka pētījums veikts šā gada otrajā ceturksnī un pētījumā īstenošanā izmantota pieeja "Droša sistēma", proti, droša vide, drošs transportlīdzeklis un drošs satiksmes dalībnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jaunbūves Vecrīgā - drosmīgi risinājumi vai dziļi pārpratumi?

Dienas Bizness,04.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskās krīzes sekām mazinoties, atsākta jaunu ēku būvniecība Rīgā, tajā skaitā Vecrīgā. Šādu būvju nav daudz, bet tās ir pamanāmas, piemēram, tautas valodā jau par ananasu nodēvētā māja Skārņu ielā 11 blakus Pēterbaznīcai. Jau tradicionāls diskusiju objekts ir jaunbūvēto ēku iekļaušanās pilsētvidē, pielāgojoties esošajai apbūvei vai piedāvājot ko principiāli jaunu, vēsta laikraksts Diena.

Rīgas pilsētas būvvalde neapkopojot informāciju par būvniecību tieši Vecrīgas teritorijā. Taču Dienas novērojumi liecinot, ka samērā nesen pabeigta viesnīcas ēkas rekonstrukcija Audēju ielā, būtībā ēku uzbūvējot no jauna, tāpat plānoto septiņu stāvu augstumā jau slejas viesnīcas jaunbūve Vaļņu ielā. Pirms gada publiskajā telpā parādījās arī stiklotas ēkas skice - viesnīca Minsterejas ielā. Pēc speciālistu atzinuma tikko pabeigtās vai būvniecības stadijā esošās jaunās Vecrīgas ēkas ir ļoti atšķirīgas un iezīmē dažādas arhitektu pieejas.

Lai uzbūvētu jaunu ēku galvaspilsētas vēsturiskajā centrā, ir vairāki priekšnoteikumi. Vispirms projektam jābūt tapušam konkursa rezultātā, stāstījis Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) vadītāja vietnieks Jānis Asaris. Tāpat jāiegūst Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomes akcepts, un Vecrīgā jārēķinās arī ar arheoloģisko izpēti. «Mēs atbalstām saprātīgas izmaiņas esošajos objektos, veicot rekonstrukciju, bet maksimāli saglabājot to, kas saglabājams,» uzsvēris Asaris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rātsnamā, 2. stāva vestibilā, atklāts atjaunotais Vecrīgas makets.

Makets ir 20 kvadrātmetru liels, tas ir 1983. gadā apstiprinātā Vecrīgas reģenerācijas projekta sastāvdaļa. Vecrīgas reģenerācijas projektu pirms 29 gadiem Latvijas Celtniecības zinātniskās pētniecības institūta Pilsētbūvniecības laboratorijā arhitekta Edgara Pučiņa vadībā izstrādājis autoru kolektīvs - arhitekti Andrejs Holcmanis un Edvīns Burkovskis, piedaloties Valentīnai Tarasovai, Vitai Rinkēvičai, Ervīnam Helfričam, Marinai Levinai, Harijam Gailim un citiem -, domājot par to, kā saglabāt unikālo Rīgas kultūrvēstures mantojumu, piemērojot laikmetīgai situācijai un padarot pieejamu sabiedrībai.

Atjaunotajā un papildinātajā Vecrīgas maketā attēlotas būves, kuru oriģinālajā 1983. gadā tapušajā versijā nebija - viesnīcas 13.janvāra un Teātra ielā, daudzdzīvokļu komplekss Kungu ielā pie Minsterejas ielas, tirdzniecības galerija Audēju ielā, daudzfunkcionālas ēkas Audēju, Kungu, Palasta un Teātra ielā, Rātsnams, Melngalvju nams un biroju ēkas Rātslaukumā, garāža Basteja bulvārī. Citādi nekā reģenerācijas projektā iecerēta dzīvē izskatās biroju ēka Peldu ielā pie 11.novembra krastmalas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai turpinātu satiksmes datu ievākšanu arī aktīvajā gājēju un velobraucēju sezonā, līdz šā gada 1.septembrim pagarinās A. Čaka ielas pagaidu velojoslu eksperimentu, nolēma Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti.

A.Čaka ielas posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai pagaidu velojoslu eksperiments turpināsies līdz šī gada 1. septembrim. Tostarp līdz šā gada 15. jūnijam Satiksmes departamentam komitejai jāiesniedz starpziņojums, savukārt līdz 1. augustam jāizstrādā risinājumi par satiksmes un ielas telpas organizācijas izmaiņām Marijas un A. Čaka ielā (kā arī tai pieguļošajām ielām – Kr. Barona un Avotu ielai), kas ļautu nodrošināt sabiedriskā transporta prioritāti.

"Departamenta un satiksmes ekspertu galvenais uzdevums patlaban ir atrast risinājumu tam, lai A. Čaka ielā varētu salāgot divas svarīgākās prioritātes satiksmes organizācijā – sabiedrisko transportu un velotransportu. Satiksmes organizācija A. Čaka ielā ir jāskata plašākā areālā, ietverot arī pieguļošās ielas, kā, piemēram, Kr. Barona ielu un Avotu ielu. Tas būs liels izaicinājums līdz vasaras beigām, bet mēs cieši sekosim līdzi katra posma norisei un darbu progresam" sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa apmierinājusi kāda autovadītāja prasību pret Rīgas domes Satiksmes departamentu, piedzenot no pašvaldības kompensāciju par nenorobežotā bedrē sabojātu riteņa disku un riepu, noskaidroja aģentūra LETA.

Autovadītājs 2016.gada 14.februāra vakarā, braucot ar savu automašīnu pa Valdemāra ielu, pie Rīgas 49.vidusskolas sajutis stipru triecienu pa spēkrata labās puses riteņiem un konstatējis, ka ir iebraucis uz ceļa esošā aptuveni desmit centimetrus dziļā bedrē ar asām šķautnēm, kas acīmredzami bija radušās, izzāģējot asfaltu ap notekūdeņu savākšanas akas vāku. «Šajā vietā nekas neliecināja par to, ka uz ceļa notiek remontdarbi, un bedre, kurā es iebraucu, nebija nekādā veidā norobežota,» aģentūrai LETA apgalvoja autovadītājs.

Uzreiz pēc iebraukšanas bedrē mašīnai sākusi vibrēt stūre, kas, pēc autovadītāja domām, «nepārprotami liecināja par transportlīdzekļa ritošajai daļai nodarītiem bojājumiem pat tad, ja tie sākotnēji nav acīmredzami». Autovadītājs apstājies ceļa malā, telefoniski paziņojis par bedri Rīgas Pašvaldības policijai un izsaucis Valsts policiju, kas ieradusies un fiksējusi notikušo ceļu satiksmes negadījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Tallinas šosejas posmā pie Ādažiem paredzētas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas

LETA,09.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes drošības uzlabošanai 13 kilometrus garā Tallinas šosejas posmā pie Ādažiem paredzētas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas, liecina VAS "Latvijas valsts ceļi" informācija.

Tallinas šosejas posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju līdz Pulksteņezeram katru gadu notiek vairāki ceļu satiksmes negadījumi, tai skaitā ar bojāgājušajiem, šajā posmā ir vairāki tā saucamie "melnie punkti".

Lielākā daļa ceļu satiksmes negadījumu ar bojāgājušajiem šajā posmā notiek frontālu sadursmju dēļ. Lai uzlabotu satiksmes drošību un mazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, ir izstrādāts satiksmes organizācijas izmaiņu projekts, ko plānots realizēt līdz šī gada beigām. LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns informēja, ka šajos 13 kilometros ir seši tā dēvētie melnie punkti. Salīdzinājumam kopā uz 1650 kilometriem valsts galveno autoceļu ir 48 melnie punkti. Pēdējos gados satiksmes intensitāte šajā posmā pieaugusi līdz vairāk nekā 27 000 automašīnām diennaktī, lai gan ceļš projektēts ar caurlaidību līdz 20 000 automašīnām diennaktī. Zaļaiskalns norādīja, ka pērn šajā posmā notikuši 42 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bijuši pieci bojāgājušie, no tiem četri - frontālās sadursmēs. "Galvenais satiksmes organizācijas izmaiņu mērķis ir novērst frontālo sadursmju iespēju apdzīšanas manevra laikā, vai veicot kreisos pagriezienus," uzsvēra Zaļaiskalns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Edgars Zalāns nosūtījis vēstuli Rīgas domei, kurā paziņo, ka nav pamatojuma Vecrīgas īpaša režīma zonas statusa pagarināšanai.

Tas nozīmē, ka 2009. gada budžeta projektā nāksies veikt steidzamas izmaiņas, jo no ieņēmumu prognozes jāizsvītro viens miljons latu, ko pašvaldība cerēja iekasēt par iebraukšanu Vecrīgā. Rīgas domei nāksies demontēt uzstādītos iebraukšanas punktus ar barjerām, tai skaitā nesen nomainītos bezkontakta viedkaršu termināļus, par kuru uzstādīšanu Rīgas dome jau samaksājusi 265.5 tūkstošus latu SIA BIS S.

E.Zalāns uzskata, ka esošā caurlaižu sistēma Vecrīgā ir morāli novecojusi un nav attaisnojusi tās ieviešanas mērķus. Viņš aicinājis galvaspilsētas vēsturiskā centra saglabāšanai meklēt efektīvākus risinājumus. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra preses sekretāre Dace Kārkliņa norādīja, ka ministrs neplāno vērsties valdībā ar priekšlikumu pagarināt īpaša režīma zonas statusu. Rīgas mērs Jānis Birks nosūtījis sūdzību par E.Zalāna rīcību premjeram Ivaram Godmanim, taču E.Zalāns neesot saņēmis no I.Godmaņa nekādus norādījumus, izteicās D.Kārkliņa.

Komentāri

Pievienot komentāru