Latvijas dzelzceļš (LDz) iecerējis palielināt līdzdalību sev piederošajā LDz Cargo, veicot mantisko ieguldījumu – vagonus, liecina valsts sekretāru sanāksmē izsludinātais Ministru kabineta rīkojuma projekts.
LDz valde 2012. gada 7. decembrī konceptuāli lēma ieguldīt atkarīgajā SIA LDz Cargo 4867 kravas vagonus 64,87 milj. Ls vērtībā, par attiecīgo vērtību palielinot LDz Cargo pamatkapitālu no 608,6 tūkst. Ls uz 65,48 milj. Ls.
Pašlaik LDz Cargo, lai varētu veikt savu saimniecisko darbību, no LDz nomā kravas vagonus. Ņemot vērā, ka līdzekļi investīcijām ir ierobežoti un LDz nav finansiālas iespējas ieguldīt līdzekļus vagonu atjaunošanā, kā arī ņemot vērā valsts dividenžu politiku, kas neļauj ilgtermiņā plānot kapitālsabiedrības pašas finanšu līdzekļu apjomu investīcijām, lietderīgāk ir palielināt LDz pamatkapitālu, veicot mantisko ieguldījumu (ieguldot kravas vagonus), jo palielināsies ne tikai sabiedrības pamatkapitāls, bet arī pašu kapitāls, kas ir noteicošais rādītājs, lai konkurējot ar citām sabiedrībām, varētu piesaistīt visizdevīgāko finansējumu plānotajām investīcijām, skaidrots rīkojuma projekta anotācijā.
Pēc pamatkapitāla palielināšanas un kravu vagonu ieguldīšanas LDz Cargo pamatkapitālā, uzņēmumam būs iespēja šos vagonus pārvest privātajā parkā, kas savukārt nodrošinās vagonu izmantošanas patstāvīgu kontroli ārzemēs. Tā rezultātā uzlabosies sadarbība ne tikai ar pamatklientūru, bet arī mazā un vidējā biznesa uzņēmumiem, jo privātvagonu ekspluatācijas noteikumi ļauj plānot un regulēt vagonu atgriešanos Latvijā, kas pašlaik nav iespējams, jo šie vagoni strādā kā koplietošanas parka vagoni.
Tāpat tiks izslēgta vagonu pārvaldības funkciju dublēšanās LDz Cargo un LDz atbildīgajās struktūrās, t.i. remonta plānošana, uzskaite, kontrole un grāmatvedība, kā arī paātrināsies vagonu, kuriem beidzies kalpošanas termiņš vai ir slikts tehniskais stāvoklis, izslēgšana no inventārā parka, kas ļaus samazināt vagonu parka uzturēšanas izmaksas, norādīts anotācijā.