Maksas caurlaides iebraukšanai Vecrīgā nav attaisnojušās, uzskata Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Edgars Zalāns.
Dome atzīst ka automašīnu skaits Vecrīgā nav mazinājies, taču neraugoties uz to dome negrasās attiekties no caurlaidēm, raksta Diena.
Ja viena mēneša laikā pašvaldība nespēs paskaidrot, kā tā izlieto caurlaidēs iekasēto naudu, lai sasniegtu mērķi — ierobežot automašīnu plūsmu Vecrīgā, iespējams, ar 1. janvāri tai šādas iespējas iekasēt naudu par iebraukšanu vecpilsētā vairs nebūs. Domei ir 100 caurlaižu iebraukšanai Vecrīgā.
Pērn par iebraukšanu Vecrīgā iekasēti Ls 1 091 159. Vienreizēja iebraukšana par vienu stundu - 5 lati, par otro stundu - 6 Ls/h, par trešo stundu - 7.2 Ls/h, par ceturto un katru nākamo stundu - 8 Ls/h. Juridiskajām personām, kurām saskaņā ar speciālas komisijas lēmumu piešķirta atļauja regulārai iebraukšanai Vecrīgā atkarībā no caurlaides derīguma ilguma jāmaksā 300 līdz 1 250 latu. Valsts un pašvaldību budžeta finansēto iestāžu un komercsabiedrību autotransportam - 10 latu par pusgadu. Iedzīvotājiem, kuru dzīvesvieta vai nekustamais īpašums atrodas Vecrīgā, ir tiesības saņemt bezmaksas abonementa viedkarti iebraukšanai Vecrīgā.
Īpaša režīma zonas statusu Vecrīgai valdība piešķīrusi no 1996.gada augusta. Tas dod iespēju pašvaldībai kontrolēt un ierobežot autotransporta plūsmu Vecrīgā, par to iekasējot maksu. Vairāk nekā desmit gadu laikā šis statuss pagarināts astoņas reizes. Taču šogad E.Zalāns aizdomājies par statusa lietderību. "Netiek sasniegti mērķi, kuru dēļ to naudu vispār iekasē. Mašīnu skaits Vecrīgā nav mazāks," tā ministrs, kurš norāda, ka iedzīvotājiem, ejot pa Doma laukumu, nav jādomā, kā izvairīties no automašīnām, un Vecrīga nedrīkst tikt pārvērsta stāvvietā Vecrīgas caurlaižu īpašniekiem.
E. Zalāns līdz oktobra beigām gaida domes atbildi, kā tā izlieto no caurlaidēm iekasēto naudu. "Jebkuriem ierobežojumiem, šajā gadījumā — maksas caurlaidēm un barjerām, ir jānes augļi tam mērķim, kuru dēļ tie noteikti, un tas, ko mēs neredzam no Rīgas domes iesniegtās informācijas, ir — kā šis vēsturiskais piemineklis ar to naudu, kas tiek iekasēta, tiek pasargāts un kā tiek nodrošināta gājēju un satiksmes drošība," saka E. Zalāns. Liela daļa no caurlaidēs iekasētās naudas (2007.gadā tas bija vairāk nekā miljons latu) tiek izlietota pašas caurlaižu sistēmas uzturēšanai. Vēl par caurlaidēs iekasēto naudu tiek remontētas Vecrīgas ielas, apgaismojums, kā arī nodrošināta ikdienas ielu uzturēšana, raksta Diena.
Arī Rīgas dome ar pašreizējo automašīnu kontroli Vecrīgā nav apmierināta