Vācijas patērētāju noskaņojuma pasliktināšanās ir apstājusies, neskatoties uz to, ka Eiropas lielākajai ekonomikai tiek prognozēta izaugsmes bremzēšanās, raksta Associated Press.
Jaunākie Gfk dati liecina, ka patērētaju vides indekss novembrī pakāpies līdz 8,5 punktiem, salīdzinot ar 8,4 punktiem iepriekšējā mēnesī. Vāciešu vēlme iegādāties jaunas preces ir augusi, jo turpina uzlaboties jau tā zemais bezdarba līmenis un gaidas par ieņēmumiem, savukārt ekonomikas prognozes ir stabilizējušās.
Vācijas valdība un ekonomisti gan iepriekš ir samazinājuši savas izaugsmes prognozes, reaģējot uz vairākiem sliktiem ražošanas datiem par augustu. Tomēr, kā liecina Gfk aptauja, privātais patēriņš turpinās būt ekonomikas galvenais dzinējs. Pētījuma autori gan brīdina, ka patērētāju noskaņojumu var pasliktināt starptautiskās krīzes uzliesmojums vai Ebolas vīrusa teritorijas paplašināšanās.