Jaunākais izdevums

Vācijā pilnībā izdedzis divstāvu pasažieru autobuss Ecolines no Latvijas, taču neviens no 46 pasažieriem laimīgā kārtā nav cietis, vēsta Vācijas mediji.

Negadījums notika svētdienas rītā ap plkst.10 uz autošosejas A2 netālu no Bādoeinhauzenes, vēsta laikraksts Minden Tageblatt. Autobuss bija ceļā uz Parīzi.

Autobusa vadītājs pamanījis liesmas un piestājis ceļa malā, nekavējoties uzsākot pasažieru evakuēšanu. Pasažieri pat paguvuši izņemt savu bagāžu līdz autobusu pilnībā pārņēmušas liesmas.

Autošosejas policijas dienesta pārstāvis Bjerns Litke uzslavēja autobusa šofera operatīvo rīcību, nekavējoties reaģējot uz pamanīto sadūmojumu un evakuējot pasažierus, kas ļāvis izvairīties no lielākas nelaimes.

Negadījuma dēļ policija uz četrām stundām svētdien apturēja satiksmi uz autošosejas Dortmundes virzienā, kur izveidojās sastrēgums vairāku kilometru garumā.

Kā liecina notikumu vietā uzņemtās fotogrāfijas, dzeltenais Ecolines divstāvu autobuss pilnībā izdedzis. Negadījuma iemesls pagaidām nav zināms.

46 pasažieri nogādāti Hannoverē, kur viņiem pakaļ ieradīsies rezerves autobuss, vēsta Minden Tageblatt.

Uzņēmumā apstiprina, ka svētdien, 26. janvārī, Ecolines autobusa reisā uz Parīzi izcēlies ugunsgrēks. Kad autobuss atradies ceļā uz Vācijā, aiz Hannoveres, tajā nostrādājusi drošības signalizācija, kas brīdina par ugunsgrēka trauksmi. Ievērojot drošības instrukcijas, autobusa vadītājs apturējis transportlīdzekli, bet stjuarte sākusi momentānu pasažieru evakuāciju. Autobusa šoferi konstatējuši degšanu autobusa motora nodalījumā, ievērojot instrukcijas, sākuši dzēšanas darbus ar autobusā pieejamajiem ugunsdzēšamajiem aparātiem, kā arī izsaukuši ugunsdzēsējus.

Negadījumā cietušo nav. Bojātas tikai dažas bagāžas vienības, kuru īpašniekiem tiks kompensēti materiālie zaudējumi. Uzreiz pēc pasažieru evakuācijas un pārliecināšanās par viņu drošību izsaukts Ecolines autobuss no tuvākā maršrutu savienojuma punkta Berlīnē, bet pasažieri izvietoti speciālā teltī. Izsauktais autobuss ieradies maksimāli īsā laikā un uzņēmis visus pasažierus, kas turpinājuši ceļu plānotajā maršrutā uz Parīzi. Jau tajā pašā dienā visi pasažieri nogādāti savos mērķa galapunktos.

Ievērojot procedūras, par negadījumu informētas atbilstošās iestādes, un uzņēmums jau sācis iekšējo izmeklēšanu. Kā sākotnējais aizdegšanās iemesls identificēts īssavienojums autobusa apkures sistēmā. Autobuss bijis apdrošināts.

Ecolines vadītājs Andris Podgornijs informēja, ka pasažieri ar kompānijas piesūtītu autobusu Parīzē ieradušies vien ar četras stundas nokavēšanos. Autobuss uz šosejas jau sen vairs nestāvot, jo to evakuēt esot Vācijas ugunsdzēsēju komandas kompetencē, skaidroja Podgornijs, gan uzsverot, ka viņu uzmanības lokā pirmām kārtām esot bijis nogādāt pasažierus uz ceļojuma mērķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Protestējot pret sabiedriskā transporta subsidēšanu, Lux Express mēnesi maršrutā Rīga-Liepāja vadās bez maksas

Gunta Kursiša,23.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Asi kritizējot pašreizējo situāciju pasažieru pārvadājumu jomā Latvijā, pasažieru autobusus reisu operators Lux Express uzsācis akciju, kuras laikā vēlas Latvijas iedzīvotājiem demonstrēt «kādā kvalitātē pasažieru pārvadājumi varētu būt arī Latvijā», piedāvājot 30 dienas pārvadāt pasažierus maršrutā Rīga – Liepāja – Rīga bez maksas. Tikmēr Lux Express konkurenti pauž, ka igauņu pārvadātāja apgalvojumi liecina par Latvijas tirgus nepārzināšanu.

(Ziņa papildināta ar Ecolines komentāru)

Atklājot akciju, Lux Express vadītājs Hannes Sārpū (Hannes Saarpuu) uzsvēra, ka pašlaik Latvijas pārvadājumu tirgus regulējums «neveicina kvalitatīvu un mūsdienīgu pasažieru pārvadājumu jomas pakalpojumu attīstību». Viņš skaidroja, ka pašlaik tirgus ir slēgts un tas neveicina konkurenci pārvadātāju staprā. «Esošais regulējums, kas nosaka, ka pasažieru pārvadājumu tirgus ir slēgts un valdības nepārtraukti dotē pārvadātājus, ir bezatbildīgs un var funkcionēt tikai īstermiņā. Neesošā konkurence pasažieru pārvadājumu sistēmā faktiski liedz cilvēkiem pieeju moderniem un augstas kvalitātes pakalpojumiem,» norādīja Lux Express vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ecolines trešajā ceturksnī pārvadā par 7% vairāk pasažieru

Dienas Bizness,11.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru pārvadātājs Ecolines šī gada trešajā ceturksnī apkalpojis 180 000 cilvēku, kas ir par 7% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2013. gadā, informē Ecolines sabiedrisko attiecību konsultante Ksenija Mirošņika.

Ievērojamākais pasažieru plūsmas pieaugums – par 25%, vērojams Baltkrievijas virzienā. Par 4% pieaudzis pasažieru skaits reisos starp trim Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgu, Viļņu un Tallinu, kuros Ecolines 2014. gada trešajā ceturksnī pārvadājis vairāk nekā 15 tūkstošus cilvēku. Tāpat pieprasījums par 10% audzis Kaļiņingradas virzienā, par 2,5% Vācijas virzienā un par 11% Čehijas virzienā.

Populārākie maršruti tāpat kā pagājušajā gadā bijuši uz Berlīni, Tallinu un Viļņu.

«Ecolines novērojumi liecina, ka jūlijs, augusts un septembris ir iemīļotākais ceļošanas laiks īpaši studentu vidū,» stāsta Ecolines vadītājs Andris Podgornijs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautisko sauszemes pasažieru pārvadājumu operators Ecolines maina maršrutus, kuru gala mērķis ir Ukrainā. Turpmāk Ecolines Ukrainā centīsies iebraukt no Polijas, izslēdzot Baltkrieviju, pavēstījuši uzņēmuma pārstāvji.

Ecolines pārstāvji skaidro, ka tādas izmaiņas tiek veiktas, ņemot vērā saspīlējumu Ukrainā.

Maršruti tiks mainīti iespēju robežās. «Piemēram, uz Odesu Ukrainā no šā gada 17. jūnija pilnīgi visi pārvadājumi tiks veikti nevis cauri Baltkrievijai, kā līdz šim, bet gan tikai cauri Polijai. Savukārt pasažieri, kuru galamērķis ir Kijeva, varēs izvēlēties maršrutu pēc nepieciešamības, proti, cauri Polijai vai Baltkrievijai,» teikts Ecolines paziņojumā.

Braucot, piemēram, no Rīgas uz Odesu cauri Polijai nevis Baltkrievijai, ceļā pavadītais laiks ieilgst par trim stundām, taču divu robežu vietā ir jāšķērso tikai viena, turklāt Latvijas iedzīvotājiem vairs nebūs nepieciešama tranzīta vīza, ceļojot cauri Baltkrievijai, ieguvumus un zaudējumus skaidro Ecolines vadītājs Andris Podgornijs. Viņš arī atzīst, ka, pasliktinoties kaimiņvalstu attiecībām, tiek ietekmēts arī robežu šķērsošanas un muitas kontroles process.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ecolines šā gada pirmajā pusgadā pārvadājis par 10 % vairāk pasažieru kā attiecīgajā laika posmā pērn un kāpinājis apgrozījumu par 2 %, informē uzņēmums.

«Pasažieru skaita pieaugums vērojams teju visos virzienos, kas liecina, ka cilvēki vairāk ceļo un arī labprāt izvēlas autobusu,» stāsta Ecolines vadītājs Andris Podgornijs.

Pasažieru plūsma starp Baltijas valstīm pieaugusi par 5 %, Vācijas virzienā par 11 %, savukārt Čehijas virzienā vērojams vairāk nekā 30 % pieprasījuma pieaugums, kura apmierināšanai Ecolines ieviesis intensīvāku kustības grafiku uz Prāgu. Turpretī Ukrainas virzienā pasažieru skaits samazinājies par 35 %.

«Neskatoties uz saspīlējumu Austrumeiropā, kur vēsturiski atrodas liela daļa mūsu gala mērķu, no kuriem atsevišķus, piemēram, uz Doņecku, nācies slēgt, esam spējuši saglabāt pozitīvu pārvadājumu tendenci,» norāda A. Podgornijs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru pārvadātājs Ecolines 2013. gadā palielinājies apgrozījumu par 11%, bet pārvadāto pasažieru skaits audzis par 13%, informē uzņēmuma pārstāvji.

Pērn ar Ecolines autobusiem pārvadāti 1,4 miljoni pasažieru. Starptautiskajos reisos – vairāk nekā 600 tūkstoši pasažieru, bet iekšzemes reisos – aptuveni 800 tūkstoši pasažieru.

Lielākais pasažieru skaita pieaugums - par 45%, bijis maršrutā Rīga – Viļņa, otrs lielākais pieaugums, par 31% novērots no Rīgas uz Tallinu, bet trešajā un ceturtajā vietā ierindojušās Berlīne (20% pieaugums) un Sanktpēterburga (19% pieaugums).

Ecolines ir Latvijā bāzēts pasažieru pārvadājumu uzņēmums, kurš veic pasažieru pārvadājumus uz 18 valstīm, 169 pilsētām.

Ecolines zīmola uzņēmumu pārvalda SIA Norma-A. Kā liecina Lursoft dati, kompānijas apgrozījums 2012. gadā bija 17,6 miljoni eiro, bet peļņa pēc nodokļu nomaksas veidoja vairāk nekā 102 tūkstošus eiro. Vidēji kompānijā strādāja 365 cilvēki. Lursoft pašlaik nav pieejami dati par 2013. gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijā vidējā autobusa biļetes cena ir pieci eiro

Dienas Bizness,25.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par situāciju vietējos pasažieru pārvadājumos un izaicinājumiem biznesā intervijā laikrakstam Diena stāsta Ecolines (SIA Norma-A) valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs.

Fragments no intervijas:

Vai Latvijas reģionālie maršruti Rīga-Madona un Rīga-Rēzekne, ko apkalpo SIA Norma-A, ir rentabli?

Mūsu bizness Latvijā sastāv no divām daļām - Eiropas tirgus un iekšzemes tirgus. Pēdējā daļa ir ļoti maza, un tas ir valsts pasūtījums - strādājam tikai tāpēc, ka pirms četriem gadiem atklātā konkursā vinnējām vienu no lotēm. Valsts nosacījums bija, ka tā maksā mums peļņu, bet mēs 12 gadus darām darbu. Paši tur neko neizdomājam un arī lielāku peļņu gūt nevaram, jo likumā ir noteikts apmērs. Kāpēc to uzņēmāmies? Tajā brīdī, kad valsts izsludināja konkursu, bija vieni spēles nosacījumi, bet valsts izmantoja savas priekšrocības, tos mainīja un tagad maksā daudz mazāk, nekā solīja. Otrreiz šādā konkursā mēs vairs nestartētu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ecolines atsāks autobusu satiksmi starp Baltijas valstu galvaspilsētām

Lelde Petrāne,14.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru pārvadātājs "Ecolines" plāno atsākt starptautisko autobusu satiksmi starp Baltijas valstu galvaspilsētām pēc robežu atvēršanas 15.maijā.

Reisu atvēršanas datums pašlaik tiek precizēts un tiek prognozēts, ka tiks izpildīti 2- 3 reisi dienā starp Rīgu, Tallinu un Viļņu.

Lux Express prognozē vāju sezonu 

Lai gan Baltijas iedzīvotājiem no 15. maija ir atļauts brīvi šķērsot robežas,...

Uzņēmuma vadītājs Andris Podgornijs norāda, ka pašlaik tiek saskaņota informācija ar atbildīgajām valstu institūcijām par starptautisko pārvadājumu noteikumiem pēc 15.maija. "Esam gatavi uzsākt pārvadājumus un biļešu tirdzniecību tiklīdz tiks atrisinātas tehniskās detaļas," stāsta uzņēmuma vadītājs.

Sekojot valstu institūciju lēmumiem, pašlaik par iespējamo satiksmes atjaunošanas datumu uz citām valstīm ir noteikts jūnija vidus, jo tiek prognozēta vairāku valstu robežu atvēršana.

Biļetes uz starptautiskajiem reisiem pēc 15.06.2020 jau ir pieejamas interneta tirdzniecībai vietnē ecolines.net, reisu daudzums un biežums tiks atjaunots atbilstoši pieprasījumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Swedbank finansējumu 2,7 miljonu eiro apmērā, autobusu operators «Ecolines», kura pārstāvis Latvijā ir SIA «Norma-A», papildina savu autobusu parku – iegādāti četri jauni «MAN» markas autobusi un seši mazlietoti «SETRA» markas autobusi.

«Starptautisko autobusu pārvadājumu tirgus attīstība Baltijas valstīs tiek prognozēta ar pozitīvu attīstības virzienu un «Ecolines» sadarbībā ar Swedbank turpina ieguldīt līdzekļus pakalpojumu kvalitātes uzlabošanā. Autobusi būs aprīkoti ar bezvadu internetu, multimediju ierīcēm, klimata kontroli, bezmaksas kafijas aparātiem un labierīcībām,» stāsta SIA «Norma-A» valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs.

«Swedbank ar SIA «Norma-A» sadarbojas jau kopš 1998. gada un šo gadu laikā uzņēmums ir būtiski veicinājis savu izaugsmi, kļūstot par vienu no lielākajiem un veiksmīgākajiem Latvijas uzņēmumiem savā nozarē,» norāda Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais autobusu pasažieru pārvadātājs "Ecolines" no 15.jūnija atsāks starptautisko autobusu satiksmi starp Rīgu un Berlīni, informē uzņēmumā.

Šajā maršrutā reisi tiks veikti katru dienu ar pieturām Varšavā, Belostokā, Viļņā, Kauņā, Augustovā, Mariampolē un Suvalkos.

Reiss no Rīgas uz Berlīni izbrauks katru dienu plkst.11, bet no Berlīnes uz Rīgu plkst.22 un no Varšavas uz Rīgu plkst.6.15.

Maršrutos uz Berlīni būs norīkoti modernākie divstāvu autobusi Setra S 431, kas ir aprīkoti ar multimediju ierīcēm, bezmaksas internetu, WC un gaisa kondicionieriem.

Pašlaik ceļošana uz Poliju un Vāciju Eiropas savienības pilsoņiem ir atļauta ar dažādiem ierobežojumiem un karantīnas pasākumiem, tomēr līdz 15.06.2020 tiek paredzēti šo ierobežojumu mīkstināšanas pasākumi vai atcelšana.

Atsākot regulāros starptautiskos pārvadājumus autobusā būs pieejami dezinfekcijas līdzekļi rokām. Autobusi pirms un pēc reisa tiks pilnībā dezinficēti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobusu pasažieru pārvadātājs Ecolines (SIA Norma-A) ar Swedbank finansējumu 4 miljonu eiro apmērā šogad iegādājies jau 10 jaunus autobusus - 5 SETRA S431DT un 5 MAN R08 modeļus.

Jaunie autobusi tiks izmantoti reisos uz Rietumeiropu, Baltijas valstīs, kā arī Latvijas iekšzemes pārvadājumos.

Savukārt autobusos, kas apkalpos Baltijas un Rietumeiropas maršrutus, tiek uzstādīti multimediju monitori ar plašām izklaides iespējām – laiku ceļā būs iespējams īsināt, skatoties filmas, klausoties mūziku, meklējot informāciju internetā un spēlējot spēles.

«Savu autoparku atjaunojam katru gadu un tās ir ievērojamas investīcijas. Swedbank finansējums ļauj to izdarīt īsākā laika periodā, un lielākā apjomā nekā tas būtu ispējams autobusus iegādājoties par saviem līdzekļiem,» saka no Norma-A valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautisko sauszemes pasažieru pārvadājumu operators Ecolines iegādājies deviņus jaunākās paaudzes autobusus pasažieru pārvadājumiem starptautiskajos maršrutos.

Kopējās investīcijas ir 4,378 miljoni eiro, ko palīdzēja finansēt AS Swedbank.

Jauniegādātie Setra autobusi nodrošinās autobusu satiksmi uz Vāciju, Franciju, Beļģiju, Čehiju un citām pilsētām.

Tāpat jauno, ES prasībām attiecībā uz izmešu daudzumu – Euro 6 atbilstošo autobusu izmantošana ļauj arī iebraukt tajās Eiropas pilsētās, kurās iebraukt aizliegts, ja autobusa dzinējs atbilst zemākiem standartiem, piemēram, Berlīnē, Londonā, vairākās Dānijas pilsētās.

Autobusiem šobrīd pieejamas tāda paša līmeņa vadītāja atbalsta sistēmas kā vieglajiem pasažieru transporta līdzekļiem, kas brīdina vai iejaucas, kad vadītājs veic drošības prasībām neatbilstošu manevru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ecolines starp Baltijas valstīm pārvadā par 13% vairāk pasažieru

Dienas Bizness,03.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru pārvadātājs ar autobusiem Ecolines šā gada pirmajā ceturksnī pārvadājis vairāk nekā 170 tūkstošus pasažieru un kāpinājis apgrozījumu par 6% salīdzinājumā ar pērnā gada attiecīgo periodu, informē kompānijā.

Pasažieru skaita pieaugums vērojams teju visos virzienos. Pasažieru plūsma starp Baltijas valstīm pieaugusi par 13%, Ukrainas virzienā par 15%, savukārt Baltkrievijas virzienā vērojams pieprasījuma pieaugums ap 30%. Eiropas vispopulārākie galamērķi – Vācija, Čehija un Polija šā gada pirmajā ceturksnī turpina saglabāt aktualitāti. Turpretī Maskavas virzienā pasažieru skaits samazinājis par 30%.

Kompānijas vadītājs Andris Podgornijs skaidro: «Ģeopolitiskā situācija noteikti ietekmē pasažieru pārvadātājus, tāpēc arī pasažieru plūsmai starp Baltijas valstīm un Krieviju šobrīd ir tendence mazināties».

Ecolines ir 100% Latvijas kapitāla uzņēmums. Tas dibināts 1993. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atļauj veikt starptautiskos pasažieru pārvadājumus starp Baltijas valstīm

Lelde Petrāne,14.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien valdība lēma no 15. maija atļaut atsākt starptautiskos pasažieru gaisa, jūras, autobusa un dzelzceļa pārvadājumus no un uz Lietuvu un Igauniju, informē Satiksmes ministrija.

Valdības apstiprinātie grozījumi rīkojumā par ārkārtējo situāciju paredz atļaut atsākt starptautiskos pasažieru gaisa, jūras, autobusa un dzelzceļa pārvadājumus starp Baltijas valstīm no 15. maija. Savukārt starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem uz citiem galamērķiem joprojām būs nepieciešama satiksmes ministra atļauja.

airBaltic atsāks lidojumus no Rīgas uz Tallinu un Viļņu  

Pēc Latvijas valdības lēmuma, sākot ar 15. maiju, atļaut starptautiskos pasažieru aviopārvadājumus...

Valdība šodien tāpat lēma, ka satiksmes ministrs var noteikt ierobežojumus un nosacījumus starptautisko pasažieru gaisa, jūras, autobusa un dzelzceļa pārvadājumu veikšanai.

Latvijas valstspiederīgajiem un pastāvīgajiem iedzīvotājiem, kā arī ārzemniekiem, kuri pēdējo 14 dienu laikā nav apmeklējuši citas valstis, izņemot Lietuvu vai Igauniju, kā arī Lietuvas un Igaunijas valstspiederīgajiem, kuri Latviju šķērso tranzītā, nav jāpavada 14 dienas pašizolācijā. Arī personām, kas tranzītā šķērso Latviju, ja personai ir biļete tālākam starptautiskam pasažieru pārvadājumam, vai tā Latviju šķērso ar savu vai citas personas transportlīdzekli, nav jāpavada 14 dienas pašizolācijā.

Ecolines atsāks autobusu satiksmi starp Baltijas valstu galvaspilsētām 

Pasažieru pārvadātājs "Ecolines" plāno atsākt starptautisko autobusu satiksmi starp Baltijas valstu...

Grozījumi rīkojumā nosaka, ka personas, kas ieradušās Latvijā no ārvalstīm, izņemot Igauniju un Lietuvu, sabiedrisko transportu drīkst izmantot tikai tādā gadījumā, ja ir jānokļūst pašizolācijas vietā, turklāt tām sabiedriskajā transportā ir jālieto mutes un deguna aizsegs.

No 15.maija savstarpējās Baltijas valstu robežas tiek atvērtas brīvai iedzīvotāju kustībai. Starp Baltijas valstīm bez ierobežojumiem varēs ceļot valstspiederīgie un personas, kurām ir tiesības uzturēties Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Ceļot starp Baltijas valstīm varēs, ja persona pēdējās 14 dienās nebūs apmeklējusi citas valstis vai tai nebūs noteikta pašizolācija vai karantīna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Kārtējais ugunsgrēks... Kā novērst zaudējumus un strādāt ar peļņu?

Eva Berlaus, SORAINEN Latvijas biroja vadošā partnere,14.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms dažām nedēļām Rīgas laku un krāsu rūpnīcas ražošanas cehā notikušais ugunsgrēks liek aizdomāties par vienu interesantu jautājumu – kā uzņēmējam pasargāt savu biznesu no zaudējumiem un saglabāt peļņu?

Pat tad, ja ražotnē esošais īpašums ir apdrošināts, paies noteikts laiks, kamēr nelaimes sekas tiks novērstas. Īpašuma apdrošināšana risina tikai aktīvu aizvietošanas vai salabošanas jautājumu. Tomēr ar to viss nebeidzas, jo ražošanas apturēšana rada zaudējumus, it īpaši ilgstošas dīkstāves gadījumā. Sabiedrībai saglabājas nemainīgās izmaksas, piemēram, kredīta procentu maksājumi bankai un apsardzes izmaksas. Visbeidzot, jebkurš īpašnieks grib saņemt peļņu, bet, ja ir notikusi nelaime, tad peļņa būs mazāka vai vēl sliktāk – sabiedrība var kļūt maksātnespējīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas starptautiskie autobusu pārvadātāji, neraugoties uz pieaugošo konkurenci ar aviopiedāvājumiem, spējuši piesaistīt aizvien vairāk pasažieru. Saskaņā ar Autotransporta direkcijas (ATD) datiem populārākie autobusu maršruti gan nav Rietumeiropas valstis, bet Lietuva, Igaunija un Polija, kā arī Krievija un Baltkrievija, trešdien raksta laikraksts Diena.

Kā galvenie autobusu plusi tiek minēts fakts, ka daudzos maršrutos to biļetēm ir zemāka cena nekā aviopārvadājumiem, kā arī iespējas pārvadāt lielu un smagu bagāžu bez lidmašīnās prasītajām diezgan dārgajām piemaksām. Savukārt galvenais mīnuss ceļošanai uz Rietumeiropas valstīm ar autobusu ir ilgais ceļā pavadītais laiks, kas nereti ietver arī nakts braucienu autobusā. Tādējādi starptautisko autobusu pārvadājumu nozares attīstība ilgtermiņā atkarīga tieši no balansa starp piedāvāto cenu un komfortu, tas attiecas arī uz ceļā pavadīto laiku.

Kā norāda transporta nozares eksperts Tālis Linkaits, Baltijas reģionā tuvāko desmit gadu perspektīvā autobuss noteikti būs visizdevīgākais pārvietošanās līdzeklis pasažieriem, jo diezgan nelielos attālumos aviocenas nekad nebūs tik zemas, lai spētu konkurēt ar autobusu piedāvājumu. Turklāt šajā reģionā ceļā pavadītais laiks ir pieņemams gan tūristiem, gan biznesa ceļotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļu izmanto mazāk, autobusu kompānijām pagaidām rādītāji labāki, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Eiropas Savienības un Krievijas savstarpējo sankciju, kā arī mūsu austrumu kaimiņvalsts ekonomisko nedienu sekas nav pagājušas secen arī kompānijām, kas veic pasažieru pārvadājumus uz citām valstīm. Sāpīgāk tas skāris SIA L-Ekspresis, kuras vilcieni dodas uz Maskavu, Sanktpēterburgu un Minsku, taču tas nav traucējis kompānijai investēt jaunos vagonos. Savukārt Lux Express Group un Norma-A (Ecolines) autobusos aizvien vērojams pasažieru skaita kāpums, taču neziņa par nākotni komersantus dara bažīgus.

Vilcieni tukšāki

Rubļa vērtības samazināšanās un biļešu cenu sadārdzinājums Šveices franka svārstību rezultātā negatīvi ietekmējuši Krievijas tūristu plūsmu ārvalstīs, skaidro L-Ekspresis komercdiretore Ieva Veinberga. Pasažieru plūsmu skāris arī ar korporatīvo segmentu saistītais risks. «Iepriekšējos gadus Rīga bija populāra vieta, kur pasākumus rīkoja Krievijas lielākās farmācijas, informācijas tehnoloģiju kompānijas, bankas un citas kompānijas, bet šobrīd Krievija pati attīsta savas tūrisma un atpūtas vietas, piemēram, Sočus,» saka uzņēmuma pārstāve. Pēc viņas teiktā, Krievijas tūristu skaits Eiropā samazinājies par 30%, būtiski ietekmējot arī L-Ekspreša pārvadājumus. Samazinās grupu tūrisms, stipri pieaug individuālo un ar savu transporta līdzekli ceļojošo tūristu skaits. Tā visa rezultātā Krievijā bankrotējušas vairākas lielas tūrisma aģentūras. L-Ekspreša gadījumā šī gada pirmajā ceturksnī ir par 38,5% (-34,13 tūkst.) pasažieru mazāk nekā pērn attiecīgajā laika periodā. Maršrutu izteiksmē tie ir -36,17% (-21,61 tūkst.) Maskavas virzienā, -32,77% (-7,08 tūkst.) Sanktpēterbugas virzienā un -74,64% (-5,44 tūkst.) Minskas virzienā, kur no februāra kursē tikai Baltkrievijas formējuma sastāvs. Pērn vasaras mēnešos kompānija apkalpoja 106 tūkst. pasažieru, bet šogad cer uz 80 tūkst. klientu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komersanti neredz Eiropas dzelzceļa projektam ekonomisko pamatojumu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pretstatā lielai daļai politiķu un Eiropas platuma sliežu infrastruktūras projekta Rail Baltica (RB) īstenotājiem, autobusu biznesā iesaistītie ir par to visai skeptiski. Vaicāts, vai RB īstenošana nebūs starptautisko autobusu pārvadājumu kapakmens, Lux Express (LE) vadītājs Latvijā Krišjānis Reķis saka: jautājums ir par to, cik bieži vilciens brauks. LE no Tallinas uz Rīgu brauc 11 reizes dienā. Protams, vilciens brauks ātrāk, ja vien neņem vērā to, kāds būs ātrums Polijā, kur vēl nebūs ātrvilcieniem piemērotas infrastruktūras. Viņš pieļauj, ka vilcienu lidmašīnu vietā varētu izvēlēties cilvēki, kam biļetes cena nav būtiska, bet ir svarīgi taupīt laiku. Tomēr arī daudzi uzņēmēji skatās līdzi, cik tērē, tostarp, piemēram, labāk brauc nevis ar uzņēmuma auto, bet autobusu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas-Baltkrievijas ekonomisko sakaru veicināšanas biedrība (LBESVB) ir sabiedriska organizācija, kas izveidota 2005. gadā.

Jau vairāk nekā desmit gadu Biedrība veic aktīvu darbību divpusējas ekonomiskas sadarbības starp Latviju un Baltkrieviju stiprināšanai un paplašināšanai. Ka sabiedriskā organizācija mēs cenšamies izmantot visas iespējas, lai pozitīvi ietekmētu lietišķo klimatu starp mūsu valstīm.

Kopš 2019.gada sākuma Biedrībai ir jauns valdes priekšsēdētājs. Tas ir Ivars Sormuļa kungs, vadītājs ar ļoti lielu pieredzi kravas pārvadājumu un tranzītbiznesa jomā. Biedrībai tranzīta un loģistikas sfēra bijusi un joprojām paliks viena no galvenajām prioritātēm.

Ivars Sormulis atzīmē, ka šajā periodā Latvijā un Baltkrievijā jau ar Biedrības atbalstu norisinājusies virkne pasākumu - gan ekonomiskās, gan kultūras jomā – lietišķas vizītes, reģionālie biznesa forumi, sadarbības pilsētu forumi, Minskas dienas un Rīgas dienas, ministrijas un iestādes vadības tikšanās, nacionālas izstādes, zinātniskās konferences un daudz citu pasākumu. Visnozīmīgākais un lielākais pasākums – divpusējais Latvijas-Baltkrievijas biznesa forums, kas pulcēja lielu skaitu dalībnieku no abām valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ecolines

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Darba devēji piedāvās vairāk nekā 1 000 brīvās darba vietas

Lelde Petrāne,08.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

10.maijā, no pulksten 10.00 līdz 14.00, Rīgā, Kronvalda parkā pie Kongresu nama, norisināsies Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) rīkotais Vakanču gadatirgus.

Vakanču gadatirgū Rīgā piedalīsies ap 50 darba devēju, darba meklētājiem tiks piedāvātas vairāk nekā 1000 vakances. Darbiniekus sev meklēs Nacionālie Bruņotie spēki, Rīgas pašvaldības policija, Rīgas Sociālais dienests, Rīgas sociālās aprūpes centrs Gaiļezers, AS Veselības centru apvienība, Latvijas Pasts, Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme, AS Rīgas piena kombināts, AS Latvijas balzams, SIA Spilva, AS Putnu fabrika Ķekava, AS Drogas, SIA Čilija Pizza, SIA Maxima Latvija, SIA Post Service, SIA Pasākumu apkalpošana, SIA LATNET datu centrs, SIA TNS Latvia, SIA CVO Recruitment Latvia, SIA Jysk Linnen`n Furniture, SIA CX2, SIA Binders, SIA Karavela, SIA Eiropica, SIA Norma A (ECOLINES), SIA Baltic Restaurants Latvia, SIA Hotel Operator VVM, SIA GRIFS AG un citi uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo piecu gadu laikā ievērojami pieaudzis izsniegto būvatļauju skaits dzīvojamo ēku būvniecības uzsākšanai, kapitālajam remontam, rekonstrukcijai un restaurācijai.

Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati, šogad pirmajā pusgadā tas sasniedzis teju pusotru tūkstoti. Apdrošināšanas kompānija Gjensidige Latvija vērš uzmanību, ka līdz ar ēku būvniecību un renovāciju skaita pieaugumu aizvien biežāk sastopami gadījumi, kad būvniecības darbi veikti nekvalitatīvi un neatbilstoši būvnormatīviem.

“Izsniegto būvatļauju skaits ir tikai daļa no reālajiem būvdarbiem, kas norisinās dzīvojamo ēku segmentā, jo daļa darbu tiek veikti, apejot likumu. Diemžēl, šādi rīkojoties, iedzīvotāji pakļauj sevi lielam riskam,” skaidro Gjensidige Latvija risku inženieris Juris Puriņš.

Viņš norāda, ka visbiežākais iemesls mājokļa būvnormatīvu neatbilstībai ir nozīmīgi inženierkomunikācijas jeb tehnisko sistēmu normu pārkāpumi - ūdensapgāde un kanalizācija, elektroapgāde, apkure un ventilācija. Šīs sistēmas nodrošina ēkas normālu funkcionēšanu un tajā mītošo cilvēku vajadzības un drošību, uz kā rēķina taupīt nevajadzētu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrība ERGO izmaksājusi 4,3 miljonu eiro apdrošināšanas atlīdzību Latvijas olu ražošanas uzņēmumam “Balticovo” par pērn ugunsgrēka nodarītajiem postījumiem ārpus sprosta dējējvistu novietnē Iecavā.

Atlīdzības summu veido izmaksas gan par bojāto ēku un dējējvistu iekārtām, gan par uzņēmējdarbības pārtraukumu.

Tā ir otra lielākā līdz šim ERGO izmaksātā apdrošināšanas atlīdzība Latvijā.

Ugunsgrēkā, kas 2021. gada 23. jūnijā notika AS “Balticovo”, ar atklātu liesmu nodega angāra tipa ārpus sprosta dējējvistu novietne 3182 kvadrātmetru platībā kopā ar tajā iebūvētajām ražošanas iekārtām. Gāja bojā arī 4500 dējējvistas.

Balticovo angārā sadegušas ap 4500 vistas 

Trešdienas rītā Iecavas novadā, uzņēmuma "Balticovo" angārā, sadegušas ap 4500 vistas, noskaidroja...

Pēc ekspertīzes atzinuma, ugunsgrēks izcēlās īssavienojuma dēļ, īsslēguma liesmām un dzirkstelēm saskaroties ar degošiem materiāliem. Ugunsgrēka brīdī bija pagājis mazāk nekā gads kopš ēkas uzbūvēšanas.

Saskaņā ar “Balticovo” un ERGO noslēgto īpašuma apdrošināšanas līgumu un uzņēmējdarbības pārtraukuma apdrošināšanas līgumu, olu un olu produktu ražotājam izmaksāta 2,9 miljonu eiro liela atlīdzība par nodegušo putnu novietni, tostarp par ēkā iebūvētajām ražošanas iekārtām, un 1,4 miljonu eiro atlīdzība par uzņēmējdarbības pārtraukumu.

“Joprojām sāp sirds par ugunsgrēka postījumiem. Gan par putnu zaudējumu, gan psiholoģisko triecienu kolēģiem un to, ka nodegusī kūts bija mūsu nesen uzbūvētā pirmā lielizmēra novietne no jaunā ārpus sprosta novietņu kompleksa, ar kuru simboliski atklājām pāreju uz olu ražošanu ārpus sprosta apstākļos. Situācijā, kad notiek tik liela nelaime un tiek zaudēta daļa no uzņēmuma resursiem, apdrošināšana sniedz neatsveramu atbalstu un iespēju turpināt darbību bez milzīgiem zaudējumiem. Pateicamies ERGO par pretimnākšanu un arī citiem uzņēmumiem iesakām apdrošināt ne vien īpašumu, bet arī uzņēmējdarbības pārtraukšanas riskus, kas ir cieši saistīti ar īpašuma bojājumiem. Otra lieta, ko esam mācījušies no šī gadījuma: ir ārkārtīgi svarīgi izvēlēties tādu apdrošināšanas summu, kas nav mazāka par īpašuma atjaunošanai nepieciešamajiem līdzekļiem. Tad nelaimes gadījumā izmaksātā apdrošināšanas atlīdzība būs vēl lielāks atbalsts īpašuma atjaunošanai,” uzsver AS “Balticovo” valdes loceklis Toms Auškāps.

“Zemapdrošināšana jeb situācija, kad klienta izvēlētā apdrošināšanas summa ir mazāka par īpašuma atjaunošanas vērtību, ir plaši izplatīta problēma gan komercīpašumu, gan privātīpašumu apdrošināšanā. Tā aizvien biežāk saistīta ar pieaugošajām būvniecības izmaksām, kas rada lielu atšķirību starp ēkas atjaunošanas vērtību laikā, kad tika noslēgts apdrošināšanas līgums, un tagad, kad notikusi nelaime. Zemapdrošināšanā, ar ko saskārās arī “Balticovo”, būtisks faktors bija tieši ēkas materiālu (galvenokārt metāla) cenu straujais kāpums jau nepilna gada laikā pēc putnu novietnes uzbūvēšanas. Tas nozīmē, ka papildus apdrošināšanas atlīdzības summai uzņēmumam būs jāiegulda arī savi līdzekļi, lai pilnībā atjaunotu ēku un iegādātos jaunas ražošanas iekārtas. Ikvienam apdrošināšanas ņēmējam, īpaši tiem, kas savus īpašumus apdrošinājuši pirms ilgāka laika, iesakām regulāri pārskatīt un indeksēt apdrošināšanas summas, lai atlīdzība maksimāli segtu zaudējumus,” skaidro ERGO Risku parakstīšanas un produktu attīstības departamenta direktors Pēters Kabuns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kardiologs Ērglis: Veselības nozari var vadīt ģēnijs vai muļķis, nekas no tā nemainīsies

LETA,08.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselības nozares priekšgalā var likt ģēnijus vai pilnīgus muļķus, nekas no tā nemainīsies, jo Latvijas nelaime ir tā, ka šeit tiek nepareizi sadalīti līdzekļi veselības aprūpei, intervijā laikrakstam Neatkarīgā pauž Latvijas Universitātes Kardioloģijas institūta direktors, Latvijas kardioloģijas centra vadītājs profesors Andrejs Ērglis.

«Mēs mokāmies ar pamatjautājumiem, un, kamēr tos neatrisināsim, viss pārējais ir tikai detaļas. Latvijas nelaime ir tā, ka šeit ir nepareizi sadalīti līdzekļi. Tikai nevajag pārprast: ne tikai tie līdzekļi, kas atrodas valsts pārziņā, bet visi, kurus izmantojam veselības aprūpei,» norāda Ērglis. Pēc viņa teiktā, Latvijas pacienti tiek atstāti pašplūsmā, ļaujot viņiem pašiem meklēt sev noderīgās lietas, un tas nav pareizi.

«Piemēram, es dzirdu, ka viens cilvēks gada laikā uztaisījis desmit vai 11 datortomogrāfijas. Viņš vienkārši izmet naudu vējā. Labāk lai samaksā nodokli un lai ārsts viņam pasaka, kur iet un ko darīt. Bet visi sāk kliegt: «Kādi vēl nodokļi?!» Taču tagad tajos 3%, kurus nefinansē valsts, ietilpst zāļu iegāde, privātārstu apmeklējums, vizītes pie šarlatāniem,» intervijā laikrakstam pauž pazīstamais kardiologs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

The Wall Street Journal grāmatu topā nesen 1. vietu pilnīgi negaidīti ieņēma kāda sirsnīga grāmata par nāvīgi slimiem jauniem cilvēkiem. Grāmata saucās «Kļūda mūsu zvaigznēs». Cita starpā tajā rakstīts - dažas bezgalības ir lielākas par citām. Šķiet, to pašu var teikt arī par nelaimēm. Ikviens traģisks notikums ir sāpju un ciešanu ziņā bezgalīgs, tomēr dažas traģēdijas ir lielākas par citām.

Vakardienas Zolitūdes traģēdija daudziem starp mums ir vislielākā. Tiem, virs kuru galvām vakar zvaigznēs pēkšņi iestājās kļūda. Tiem, kas palika iesprostoti zem drupām, smokot un kliedzot pēc glābēju rokas. Tiem, kas devās palīgā - un paši gāja bojā. Tiem, kas paši negāja bojā, bet darīja šo pārcilvēcisko darbu un, kā pēkšņi daudzi attapa - dara tādas lietas ikdienā par atalgojumu, kas knapi turas virs minimālā. Tiem, kas pameta visu savējo, un gāja kalpot citiem slimnīcā, policijas dežūrā vai ugunsdzēsēju rindās. Tieši kalpot, nevis strādāt - jo darbs ir kas tāds, par ko cilvēks saņem puslīdz pieklājīgu naudu. Kalpot aiz tīrās cilvēcības un pienākuma apziņas pret valsti - arī kas neiedomājams, kaut neapšaubāmi vienas medmāsas vai ugusndzēsēja darbs ir stipri patriotiskāks par tūkstoti lāpām, kas reizi gadā uz svētkiem lepni izmaršē Rīgas ielās. Nemaz nerunājot par skaudro atklāsmi, kādu paver šādas traģēdijas - nelaime nepazīst cilvēku tautības, griesti brūk vienādi pār latviešiem un krieviem, un tam, kas aprakts zem drupām, būs gluži vienalga, kādā valodā runā viņa glābējs un kāda tam etniskā izcelsme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aiztur telefonkrāpnieku no Lietuvas

Dienas Bizness,07.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien aizturēts telefonkrāpnieks no Lietuvas, kurš kādai sirmgalvei Liepājā biji izkrāpis naudas summu vairāku simtu eiro apmērā, informē Valsts policijas (VP) pārstāve Signe Šteinberga.

Aizturētais vīrietis ir Lietuvas iedzīvotājs, kurš bija zvanījis sievietei uz mājas fiksēto tālruni un krievu valodā stāstījis par it kā nelaimē nonākušu tuvinieku. Izkrāptā nauda ir atgūta un tiks atdota cietušajai.

Vīrieti operatīvi izdevies aizturēt, VP Kurzemes reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas biroja un Liepājas iecirkņa darbiniekiem sadarbojoties ar kolēģiem no Rīgas. Sākts kriminālprocess, notiek izmeklēšana.

Policija pārbauda aizturētās personas iespējamo dalību arī citos noziedzīgos nodarījumos, kā arī brīdina iedzīvotājus, ka šādi krāpšanas gadījumi var atkārtoties.

Šis ir jau otrais šāda veida krāpšanas gadījums Liepājā šonedēļ - 5.oktobrī no citas sirmgalves izkrāpti 400 eiro. Sievietei uz dzīvokļa tālruni piezvanījusi kāda pagaidām nenoskaidrota persona, kura runājusi krievu valodā, apgalvojot, ka skolā smagus miesas bojājumus esot guvis kāds bērns - sirmgalves radinieks. Lai varētu viņam palīdzēt, esot nepieciešama nauda.

Komentāri

Pievienot komentāru