Darīt, nevis tikai sapņot - Enno Ence, SIA Milzu! īpašnieks un zīmola radītājs, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras Eksporta padomes priekšsēdētājs.
Enno Ences darba pieredze galvenokārt ir saistīta ar tirdzniecību – viņš bijis gan tirdzniecības pārstāvis, gan uzņēmuma vadītājs vairumtirdzniecības uzņēmumos, līdz ar to viņam bijusi iespēja piedzīvot, kā vēl Latvijā nezināmi, bet pasaulē labi atpazīstami zīmoli iekaro savu vietu vietējā tirgū. Tā ir bijusi ļoti laba un neatsverama pieredze E. Ences profesionālajā darbībā, viņš dzīvē saskāries ar visu to, kas pašam ir ļoti noderējis. Tāpat ir bijusi noderīga pieredze, strādājot B2B sektorā telekomunikācijas nozarē. E. Ence strādājis uzņēmumā Tele2. Tas arī bijis laiks, kad radusies ideja par savu uzņēmumu.
Ilgstoši strādājot tirdzniecībā, ar laiku E. Ence sapratis, ka noteikti nākotnē vēlēsies pats savu ražošanas uzņēmumu, atlicis tikai nonākt pie īstās idejas un laika tās īstenošanai. “Kad ģimenē parādījās bērni, ar sievu sapratām, ka bērniem paredzētie produkti bieži vien ir pārsaldināti, tiem pievienotas dažādas E vielas, kas mūsos radīja ideju par veselīgo brokastu pārslu izveidošanu, jo nevēlējāmies bērniem dot ko tādu, ko paši neēstu. Tad arī sākām eksperimentēt mūsu pašu virtuvē, līdz nonācām pie zinātnieku piesaistes produktu izveidošanā,” stāsta E. Ence. Tas ir uzņēmuma Milzu! sākums.
“Sekojot līdzi uzņēmuma Milzu! attīstībai Enno Ences vadībā, nevar nepamanīt, ka līdzās precīzai biznesa domāšanai viņam būtiskas ir arī citas vērtības. Tā ir vēlme darboties ilgtspējīgas pārtikas ražošanas jomā, kurā veiksmīgi izdevies atrast savas nišas. Ņemot vērā bioloģiskās lauksaimniecības pieaugošo lomu pārtikas ražošanā Latvijā, Eiropas Savienībā un visā pasaulē, var sacīt, ka uzņēmums Milzu! ir nākotnes uzņēmums, kas strādā jau šodien. Tā kā sabiedrības izglītotība par pārtikas ražošanas negatīvo ietekmi uz dabas daudzveidību un sabiedrības veselību pieaug, var prognozēt, ka bioloģiskā pārtika ieņems arvien nozīmīgāku lomu gan katra pircēja iepirkumu grozā, gan pārtikas uzņēmumu struktūrā. Sabiedrības izpratnes palielināšanos veicinājusi arī Covid-19 pandēmija, kas liek uzdot jautājumus par cilvēka attiecībām ar dabu,” komentē Latvijas Bioloģiskās lauksaimniecības asociācijas lauksaimniecības politikas eksperts Raivis Bahšteins.
Visu rakstu lasiet 13.aprīļa žurnālā "Dienas Bizness"!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!