Kopējais komerctransporta parka stāvoklis pamazām uzlabojas; par to liecina pēdējos gados Ceļu satiksmes drošības direkcijā veiktās tehnisko apskašu analīzes, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Tehniskā kārtībā (ar derīgu tehnisko apskati) esošo transportlīdzekļu skaits pēdējos gados ir nedaudz pieaudzis, ko var uzskatīt par sava veida apliecinājumu tam, ka transporta joma atdzīvojas, informē Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Jānis Aizpors.
«Piemēram, 2011. gadā ir reģistrēti vairāk nekā 102 tūkst. tehniskā kārtībā esošu kravas automobiļu, autobusu un piekabju (puspiekabju), 2012. gadā – gandrīz 109,7 tūkst., bet 2013. gadā – 116,5 tūkst. Tajā pašā laikā šo transportlīdzekļu procentuālajā sadalījumā trijos gados būtiskas izmaiņas nav notikušas. Proti, 57% ir kravas automobiļi, 39% – piekabes un puspiekabes, 4% – autobusi. Savukārt tehnisko apskati ar pirmo reizi izgājušo komerctransportlīdzekļu skaits pēdējo trīs gadu laikā ir pieaudzis par 3%. Tas varētu būt viens no apliecinājumiem, ka transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis kopumā pēdējos gados ir uzlabojies,» viņš raksturo.
Autoparka pārvaldītāju attieksme un finansiālā rocība ir divi galvenie priekšnoteikumi tam, lai Latvijas ceļos mēs ieraudzītu tehniski kvalitatīvākus auto. Pēc definīcijas autoparka īpašnieki labi apzinās, ka darba auto ir jābūt tehniskā kārtībā un visi servisa darbi ir jāplāno savlaikus. Pretējā gadījumā neparedzēts servisa apmeklējums ir neplānota dīkstāve, kas automātiski nozīmē finansiālus zaudējumus.
Volvo Truck Latvia Pēcpārdošanas nodaļas vadītājs Arvis Krasts DB atklāj, ka šobrīd ievērojama daļa uzņēmuma klientu vairāk uzmanības pievērš sava autoparka apkopšanai, uzraudzībai un savlaicīgai tehnisko problēmu risināšanai. «Vēl pirms četriem, pieciem gadiem, kad bijām krīzes bezdibenī, daudziem uzņēmējiem bija citas prioritātes, tomēr dārgo kļūdu mācība ļāva labāk saprast, ka auto ir darba instruments, kas pelna naudu tikai kustībā,» uzsver A. Krasts.
Visu rakstu Uzlabojas uzņēmumu autotransporta tehniskais stāvoklis lasiet 16. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.