Jelgavā topošās dzelzceļa kravas vagonu rūpnīcas produkcijas noiets nākotnē varētu būt arī rietumos. To sarunā ar DB norāda a/s UVZ Baltija valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks.
Viņš šodien līdz ar Latvijas Valsts prezidentu Andri Bērziņu, Krievijas rūpniecības un tirdzniecības ministru Denisu Manturovu, māteskompānijas UralVagonZavod ģenerāldirektoru Oļegu Sijenko un UVZ Baltija padomes priekšsēdētāju Konstantīnu Djominu Jelgavā piedalās vagonbūves rūpnīcas simboliskās kapsulas ielikšanas ceremonijā, kuras laikā tiks atstāts vēstījums nākamajām paaudzēm, tostarp šis Dienas Biznesa numurs.
Šobrīd dzelzceļa kravas vagonu ražotne vairs nav tikai idejas līmenī, bet jau ir gatavs tās skiču projekts, un pirmā Baltijas un NVS valstu tirgum domātā produkcija no konveijera varētu noripot 2015. gada sākumā, kad rūpnīca sāks strādāt ar pilnu jaudu. Taču UVZ Baltija jau kaļ nākotnes plānus un turpmāko attīstību redz rietumvalstu tirgu virzienā, stāsta A. Sačiks. Šo mērķu realizācijai uzņēmums pēta iespējas iegādāties aktīvus ES valstīs. «Tai brīdī, kad izlemsim doties ES tirgū, būsim tam pilnībā gatavi,» tā viņš.
Šobrīd tiek izskatīti dažādi varianti, kas svārstās no konstruktoru izstrādātas dokumentācijas pasūtīšanas līdz pat kāda Eiropā pazīstama uzņēmuma akciju iegādei. DB jau rakstījis, ka UVZ Baltija ir atradusi sadarbības partneri, lai izveidotu īpašu platformu, kas paredzēta kravas auto pārvadāšanai, neizmantojot tam specializētus termināļus. UVZ International S.a.r.l., kurai pieder 100% UVZ Baltija akciju un kuru vada Konstantīns Djomins, kurš ir UralVagonZavod vadītāja padomnieks ārējās ekonomikas politikas jautājumos un UVZ Baltija padomes priekšsēdētājs, strādā pie projektiem ES – Francijā un Luksemburgā, kā arī tai pieder liels bizness Ķīnā.