Pasaules lidsabiedrībām līdz 2030. gadam vajadzēs 33,5 tūkstošus jaunu lidmašīnu, kuru kopējā vērtība sasniegs četrus triljonus ASV dolāru, pavēstījusi ASV kompānija Boeing.
Ievērojamu daļu no tām – 11,45 tūkstošus lidmašīnu jeb 35 procentus no minētā sakaita vajadzēs Āzijas un Klusā okeāna lidsabiedrībām, ziņo AFP. «Šis ir lielākais lidmašīnu tirgus. Lai kādā veidā jūs uz to skatītos, tas ir liels, liels tirgus,» sacīja Boeing komerciālo lidmašīnu struktūrvienības viceprezidents Rendijs Tinsets (Randy Tinseth).
Lielākā daļa no lidmašīnām (60%) pasaules aviokompānijām būs nepieciešama, lai paplašinātu savu gaisa floti, savukārt atlikušās tiks izmantotas, lai to modernizētu. Āzijas un Klusā okeāna reģionā 80% jaunu lidmašīnu tiks izmantotas, lai paplašinātos.
Boeing viceprezidents norādīja, ka, lai spētu apmierināt milzīgo pasaules pieprasījumu, kompānija palielinās lidmašīnu ražošanu, tostarp arī jaunu modeļu izstrādi.
Tāpat Boeing apsver iespēju palielināt Dreamliner ražošanas apjomus un 2013. Gadā, mēnesī saražot līdz pat desmit milzīgajiem lidaparātiem, pašreizējo divu trīs vietā.
Jau vēstīts, ka Boeing Dreamliner programmu uzsāka 2004. gada aprīlī. Pirmās lidmašīnas piegāde tika paredzēta 2008. gadā, taču pēc tam uzņēmumam vairākas reizes nācās pagarināt termiņu.
Boeing jaunākais lolojums Dreamliner pirmo komerciālo lidojumu veica aizvadītā gada 26. oktobrī. Japānas aviokompānija All Nippon Airways pirmo Dreamliner lidaparātu saņēma septembrī, tomēr tas notika pēc trīs gadus ilgas kavēšanās, jo lidaparāta izstrādi vajāja dažādas problēmas.
Dreamliner programma kompānijai Boieng izmaksājusi miljardiem dolāru un vairākas aviokompānijas atteikušās no saviem pasūtījumiem. Tā, piemēram, Qatar Airways vadītājs Dreamliner nosauca par izgāšanos.