Tuvāko divdesmit gadu laikā avio pārvadājumu attīstība radīs vajadzību pēc vairāk nekā 28 tūkstošiem jaunu lidaparātu, bet vairāk nekā desmit tūkstoši lidmašīnu tiks aizstātas ar jaunākiem un efektīvākiem modeļiem, prognozē kompānija Airbus. Savukārt absolūti lielākā daļa lidojumu notiks starp gandrīz simts lielpilsētām.
Savā jaunākajā Globālā tirgus prognozē (Global Market Forecast) Airbus paredz, ka līdz 2031. gadam pasaulē tiks saražoti aptuveni 28,2 tūkstoši jaunu lidaparātu (ar 100 un vairāk vietu ietilpību), kuru kopējā vērtība būs teju četri triljoni ASV dolāru. No tiem vairāk nekā 27,3 tūkstoši būs pasažieru lidmašīnas ar kopējo vērtību 3,7 triljoni ASV dolāru.
Kopumā nākamo divdesmit gadu laikā pasažieru aviopārvadājumu apjoms pieaugs par aptuveni 4,7% gadā un šajā laika posmā aptuveni 10,3 tūkstoši pašreizējo lidaparātu tiks nomainīti pret jaunākiem un efektīvākiem modeļiem.
Savukārt pasaules aviokompāniju pasažieru lidaparātu flote līdz 2031. gadam būs palielinājusies par 110%, no pašreizējiem aptuveni 15,5 tūkstošiem lidaparātu pieaugot līdz aptuveni 32,5 tūkstošiem. Līdz 2031. gadam dubultosies kravas lidaparātu flote, kas sasniegs trīs tūkstošus lidaparātu pašreizējo 1,6 tūkstošu vietā.
Airbus paredz, ka vairāk nekā pusi aviācijas nozares attīstības nākamo divdesmit gadu laikā nodrošinās jaunattīstības valstis. Izaugsmi veicināšot arī pieaugoša urbanizācija un vidusšķiras pieaugums pasaulē līdz pieciem miljardiem cilvēku. Tāpat kompānija prognozē, ka līdz 2031. gadam būs dubultojies arī pasaules megapilsētu skaits, sasniedzot 92 un starp šīm lielpilsētām tiks īstenots vairāk nekā 90% pasaules gaisa satiksmes.
Kompānija arī prognozē, ka 2031. gadā četras lielākās gaisa satiksmes plūsmas būs vietējā mēroga. «Pēc divdesmit gadiem Ķīnas iekšējās gaisa satiksmes intensitāte būs pārspējusi ASV, jo aviosatiksmei ir liela nozīme ne tikai starpkontinentālos un starpvalstu ekonomikas sakaros, bet arī vietējās ekonomikas veicināšanai,» sacīja Airbus Klientu operāciju vadības direktors Džons Līhijs.
Airbus arī norāda, ka 35% no visām lidaparātu piegādēm veidos Āzijas un Klusā okeāna reģiona valstis, kam sekos Eiropa un ASV ar 21% katra.