Nozare kravu kritumu šogad negaida, krievi kravas nesamazinās, tomēr riski pārvadājumiem paliek.
Ja nebūs pēkšņu negatīvu ģeopolitisku vai ekonomisku pavērsienu, tranzīta kravu apjomiem šogad nevajadzētu būt mazākiem kā pērn, liecina politiķu un biznesa pārstāvju teiktais. Nav nekādu būtisku apstākļu, kādēļ caur Latviju tranzītā nosūtītajam Krievijas izcelsmes kravu apjomam šogad būtu jāsamazinās, pagājušajā nedēļā satiksmes ministram Anrijam Matīsam norādījis kaimiņvalsts kolēģis Maksims Sokolovs. 2014. gadā šis rādītājs pieauga par 6,7% līdz 42,8 milj. t. M. Sokolovs, tāpat kā Krievijas dzelzceļa vadītājs Vladimirs Jakuņins, piekrituši piedalīties Rīgā aprīlī plānotajā 3. ASEM (Āzijas un Eiropas) valstu transporta ministru sanāksmē, kur varētu identificēt jaunas kravu plūsmas tranzītam caur Latviju.
Dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoms Ventspils virzienā, ko veic valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) meitassabiedrība SIA LDz Cargo un divi privātie dzelzceļa operatori, a/s Baltijas Tranzīta Serviss un a/s Baltijas Ekspresis (BE), varētu saglabāties pērnā gada apmērā, proti, virs 14 milj. t vai pat sasniegt 15 milj. t, lēš BE valdes priekšsēdētājs Jānis Blāze. Viņa vadītajam uzņēmumam apjomi varētu būt lielāki nekā pērn, taču tas būšot uz (LDz Cargo) kravu pārdales rēķina, ne jaunu kravu piesaistes. Viņš gan aicina vērst uzmanību uz to, ka dzelzceļa kravu pārvadājumi Ventspils virzienā samazinājušies par aptuveni sešiem milj. t trīs gadu laikā. Kopējais kravu apjoms, kas tiek apkalpots Ventspilī gan sarūk, janvārī uz ogļu un ķīmisko beramkravu rēķina samazinoties par 9,8% līdz 2,6 milj. t.
Ieviešot dzīvē stratēģiju savas kravas nosūtīt caur savām ostām, Krievija plānojot jau šā gada septembrī atklāt Bronkas ostu (pie Sanktpēterburgas), A. Matīsam norādījis M. Sokolovs. Tā pamatā apkalpos konteinerkravas, ar ko Latvijai nākotnē nāksies rēķināties, atzīst A. Matīss, uzsverot nepieciešamību kravas savlaicīgi diversificēt.
Plašāk lasiet rakstā Tranzītā pārvadājumos atgriežas optimisms trešdienas, 4. marta, laikrakstā Dienas Bizness (8. lpp.)!