Gandrīz gadu pēc tam, kad medijus pāršalca vēsts par meteorīta nokrišanu Latvijas ziemeļos, eksperti vērtē vai mobilo sakaru operatora Tele2 reklāmas kampaņa sasniegusi mērķi. 7.guru.lv apkopotie secinājumi ir pretrunīgi.
Viens no kampaņas veiksmīguma rādītājiem pavisam noteikti ir klientu skaita pieaugums īsi pēc «meteora» nokrišanas. Mēneša laikā tika iegūti 55 tūkstoši jaunu klientu. Tomēr bez ievērības nedrīkst atstāt arī faktu, ka gada laikā operators zaudējis 25 tūkstošus klientu. Turklāt uzņēmumu Reputācijas topā Tele2 kritis par 18 pozīcijām.
Kā informējis Jānis Spoģis, Tele2 mārketinga un tirdzniecības direktors, jau pirmajā nedēļā, salīdzinot ar iepriekšējā mēneša attiecīgo periodu, citu operatoru klientu interese par Tele2 tarifu plāniem bija pieaugusi par 175%. Direktors arī atzīst, ka jaunā tarifu plāna pārdošanas rezultāti bija ievērojami lielāki nekā cerēts un mēneša prognozes tika pārsniegtas dažu dienu laikā.
Tikmēr Tele2 izplatītajā informācijā masu medijiem teikts, ka par 14.4% samazinājies uzņēmuma 2010. gada deviņu mēnešu apgrozījums, salīdzinot ar iepriekšējā gada šo pašu periodu. Operators norāda, ka apgrozījuma samazinājums galvenokārt saistīts ar starpsavienojuma tarifu izmaiņām saskaņā ar ES prasībām un vienlīdz ietekmē arī citus operatorus.
Db.lv vairākkārt rakstījis par šo kampaņu, kuras realizēšanā pret pašu gribu tika iesaistīti arī vairāki valsts dienesti. Sabiedrības viedoklis par šo kampaņu joprojām nav no spožākajiem, bet starptautiskos reklāmas konkursos kampaņa tiek vērtēta atzinīgi.
«Meteorīts ir ieguvis vairākas gan vietējā, gan starptautiskā mēroga apbalvojumus. Par vienu no nozīmīgākajiem mārketinga sasniegumiem uzskatām konkursā Password 2010 piešķirto Grand Prix. Šajā konkursā vērtēja sasniegto rezultātu salīdzinot ar ieguldītajām mārketinga investīcijām. Meteorīta kampaņa ieguva zeltu arī Golden Hammer 2010 un sudrabu Kijevas Starptautiskajā reklāmas festivālā,» kampaņas idejas autora, mediju aģentūras Inspiored vadītājs informē Kārlis Gedrovics.
Tomēr iegūtie apbalvojumi nav pasargājuši Tele2 no krituma Reputācijas Topā. Salīdzinot 2009.gada topa vietu sadalījumu ar šā gada, uzņēmums nokritis par 18 pozīcijām – no 9.vietas 2009.gadā uz 27. vietu 2010.gadā.
Aigars Nords, Nords Porter Novelli vadītājs, uzskata, ka viltus meteorīts ir bijis galvenais iemesls, kāpēc Tele2 pazuda no topa pirmā desmitnieka: «Atšķirībā no marketinga profesionāļiem, kas ļoti novērtēja Tele2 Meteorīta kampaņu un pat piešķīra tai balvas, vidējais Latvijas iedzīvotājs, ko aptaujā SKDS, lai iegūtu datus Reputācijas Topam, bija pretējās domās. Acīmredzot kampaņas ideja vidējam latvietim šķita pārāk drosmīga, iespējams, aizskaroša un augstprātīga, kā rezultātā iedzīvotāji viena gada laikā būtiski mainīja savu attieksmi par Tele2 un kļuva kritiskāk noskaņoti pret šo zīmolu.»
Savukārt Db.lv jau februārī rakstīja, ka Kampaņas rezultātā vismaz pagājušā gada nogalē nav izdevies atgūt 2008.gada beigās un 2009.gada sākumā zaudētos aptuveni 50 tūkstošus klientu. Db rīcībā esošie datorikas institūta (DIVI) dati liecināja, ka Meteorīta akcija uz pāris mēnešiem vien apstādinājusi straujo klientu pāriešanu pie citiem operatoriem.