Atrast jaunu darbinieku lielākoties ir ārkārtīgi sarežģīts uzdevums un nepareiza kandidāta izvēle nozīmē lielas izmaksas.
Saskaņā ar dažādiem aprēķiniem viens darbā nepareizi pieņemts kandidāts uzņēmumam izmaksā aptuveni 15 bruto mēnešalgas. Tieši tādēļ ir svarīgi atlases procesā noteikt pareizo auditoriju un uzrunāt to ar atbilstošiem ziņojumiem. Rīkus, kā atrast un piesaistīt īstos darbiniekus, var balstīt gan uzņēmuma iekšējās, gan ārējās aktivitātēs. Vislabāk – abu kombinācijā, biznesa portālam db.lv stāsta Marta Kāle, ERDA darba devēja tēla konsultante.
Viņa par šo tematu runās DB HUB organizētajā seminārā: Kā atrast un uzrunāt īstos kandidātus?
«Sevi ir pierādījusi darbinieku ieteikšanas programma. Kā minimums tas nozīmē esošo darbinieku laicīgu informēšanu par katru jaunu vakanci. Ideālā gadījumā šai programmai pamatā ir skaidri soļi, kā darbinieks var ieteikt savus kontaktus darbam uzņēmumā. Rīki, kā pateikties darbiniekam, var plaši variēt - no maziem «paldies» līdz būtiskiem monetāriem bonusiem par piesaistītu kolēģi. Izmantojot ieteikšanas programmas jaunu darbinieku atlasei, uzņēmumi, var piesaistīt sev kultūras ziņā līdzīgākus cilvēkus. Uzņēmumos ar efektīvu darbinieku ieteikšanas programmu vismaz 50% no darbiniekiem iegūti no esošo darbinieku ieteikumiem,» stāsta M. Kāle.
Viena no metodēm, ko šobrīd izmanto tādi uzņēmumi kā Google, ir darbinieku kontaktu apzināšana speciāli šim nolūkam paredzētos iekšējos pasākumos (sourcing jam, aided recall). To laikā darbiniekiem tiek lūgts pārskatīt savus LinkedIn un Facebook kontaktus, lai ieteiktu draugus un paziņas noteiktai vakancei uzņēmumā. Šāda pieeja ne vien paplašinās sludinājumu redzējušo skaitu, bet arī palīdzēs nodrošināt, ka to redzējuši kandidāti, kuru vērtības un prasmes patiešām saskan ar uzņēmumu.
«Diemžēl visu darbu uz esošajiem darbiniekiem nevarēs uzkraut, tāpēc jāturpina aktīvi pētīt savus produktīvākos un lojālākos darbiniekus. Vai ir iespējams pamanīt tendeci, ka labākie kolēģi pārstāv kādu konkrētu skolu, vecuma grupu, ģeogrāfisko vietu? Varbūt viņiem ir kopīgas intereses un hobiji? Izmantojot sociālajos medijos pieejamās mērķauditorijas atlases funkcijas, ir iespējams uzrunāt tieši šīs konkrētās auditorijas. Patiesi iepazīstot savus darbiniekus un tādejādi arī savu mērķauditoriju, varam turpmāk meklēt radošas idejas katras auditorijas uzrunāšanai – sākot ar sociālo mediju kampaņām līdz pat nestandarta risinājumiem ar vides reklāmām un auditorijai tuviem pasākumiem,» akcentē M. Kāle.
Ja Tev interesē šī tēma un vēlies uzzināt vairāk, piesaki savu dalību DB HUB organizētajā seminārā: Kā atrast un uzrunāt īstos kandidātus?
Lai pieteiktos, klikšķini šeit.