Harward Business Review lēš, ka viena darbinieka mainība uzņēmumam izmaksā aptuveni 50% no šī darbinieka gada bruto algas.
Aprēķins balstīts uz resursiem un laiku, kas tiek veltīti jauna darbinieka piesaistei. Ņemts vērā arī laiks, kas tiek pavadīts apmācībās un darbinieka ievadīšanā jaunajos pienākumos un vidē, zaudējot darbinieku produktivitāti, biznesa portālam db.lv stāsta Zane Čulkstēna, ERDA un Kim? dibinātāja.
Viņa par šo tematu runās DB HUB organizētajā seminārā: Kā panākt augstāku ROI darbinieku labumu sistēmai?
Laikā, kad Latvijā darbaroku un talantīgu profesionāļu skaits ir uz «izķeršanu», svarīgi ir nodrošināt darbiniekiem ne vien stabilu un konkurētspējīgu atalgojumu, bet arī jēgpilnu, mūsdienīgu un piemērotu labumu sistēmu, kas tad arī veidos darbinieka iesaisti un piederību uzņēmumam.
«No biznesa perspektīvas - būtiskākie apsvērumi labumu sistēmai ir tās efektivitāte un ieguldītie līdzekļi pret gūto atdevi (jeb ROI – return on investment). Lai to panāktu, ir jāpārliecinās, ka uzņēmuma labumu sistēma iekļauj starptautiski atzītos pamatnostādījumus.Starptautisku uzņēmumu prakse ar vienkāršu matemātiku ir pierādījusi, ka pat 5% uzlabojums darbinieku iesaistē (engagement) var celt kopējo apgrozījumu par 0,5%, kuru veido lielāka klientu apmierinātība, pārdošanas apjomu un produktivitātes kāpums, kā arī kļūdu skaita samazinājums,» stāsta Z. Čulkstēna.
Viens no nozīmīgākajiem efektīvas labumu sistēmas priekšnoteikumiem ir četru galveno labumu kategoriju iekļaušana, aptverot gan finansiālos labumus, gan brīvā laika labumus, kā arī ar uzņēmuma kultūru saistītos labumus un valsts noteiktos labumus.
Finansiālie labumi iekļauj visus tos darba devēja nodrošinātos labumus, kas ļauj ietaupīt personīgos līdzekļus.
Brīvā laika labumi savukārt sniedz iespēju darbiniekam rast papildu brīvo laiku sev un savām interesēm, tā piemēram, tiek piedāvātas īsākas darba dienas vasarā vai papildus brīvdiena dzimšanas dienā.
«Labumi, kas saistīti ar uzņēmuma kultūru, palīdz darba devējam iedzīvināt šo kultūru starp saviem darbiniekiem, kā arī nodrošina kultūras atpazīstamību plašākā darba tirgū, tādejādi padarot šos labumus arī par komunikācijas rīku. Vērienīgi darbinieku pasākumi, dalība starptautiskās konferencēs, mājdzīvnieki birojā – tas viss palīdz efektīvi komunicēt uzņēmuma kultūru.
Tāpat nedrīkst aizmirst par pašsaprotamajiem labumiem, kas ir noteikti ar likumu. To starpā bērnu kopšanas atvaļinājums un pabalsts vai brīvdiena 1. septembrī sākumskolas bērnu vecākiem,» akcentē Z. Čulkstēna.
Pilnvērtīga labumu groza izveide ir tikai daļa no efektīvas labumu programmas. Būtiska ir arī aktīva šo labumu komunikācija, kam uzņēmumi bieži vien nevelta pietiekamu uzmanību. Šādos gadījumos arī starptautiskajā praksē ir atrodami piemēri, kad darbiniekiem tiek «atņemti» daži no labumiem, lai tikai uzsvērtu konkrēto labumu vērtību.
Ja Tev interesē šī tēma un vēlies uzzināt vairāk, piesaki savu dalību DB HUB organizētajā seminārā: Kā panākt augstāku ROI darbinieku labumu sistēmai?
Lai pieteiktos, klikšķini šeit.