Latvijā šūšanas pakalpojumu sniedzēji ir specializējušies, galvenokārt strādā eksporta tirgos, kur ir lielāki pasūtījumi un maksātspējīgāki klienti, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Latvijā šūšanas uzņēmumu darba kvalitāte un izmaksas atšķiras. «Mums ir bijusi gan ļoti pozitīva, gan negatīva pieredze, kad gatavās produkcijas kvalitāte ir tik zema, ka nākas to pilnībā atgriezt šūšanas uzņēmumam, un līdz ar to tiek kavēti piegādes termiņi un tālākā sadarbība ar iepircējiem tiek apdraudēta. Vairāku gadu laikā ir atlasīti sadarbības partneri – rūpnīcas, kuras zina mūsu prasības, ievēro izpildes termiņus un piedāvā pieņemamas izmaksas. Jebkurā gadījumā ir jārēķinās, ka katram pasūtījumam ir jāveic kvalitātes kontrole, jo mēs par to atbildam iepircēju – veikalu – un gala patērētāja priekšā,» teic Alise Trautmane, modes nama Narciss dizainere.
«Latvijas tirgus ir ārkārtīgi fragmentēts, pārsvarā ir ļoti mazi vai mazi uzņēmumi, kuros strādā līdz 100 darbiniekiem. Katrā no industriālās šūšanas pakalpojumu apakšsadaļām ir pa vienam līdz diviem uzņēmumiem, kuros ir vairāk nekā 200 darbinieku,» raksturo Inga Zemdega-Grāpe, SIA Nemo valdes priekšsēdētāja.
«Ja skatās uz biznesu no kapitāla viedokļa, ienesīgums ir vājš un investīcijām neinteresants. Kopbildi turklāt bojā nestabilais noieta tirgus Krievijā un ārkārtīgi zemais ražīgums,» viņa norāda.
Visu rakstu Šuj pārsvarā aizjūras dizaineriem lasiet 29. marta laikrakstā Dienas Bizness.