«Mēs burta kalpību joprojām esam pacēluši uz pjedestāla tik lielā mērā, ka birokrātija tiek vērtēta augstāk par veselo saprātu. Nebūtiska kļūda dokumentā var būt par iemeslu tam, ka ierēdņi uzņēmumu grib slēgt,» intervijā laikrakstam Diena sacījis loģistikas eksperts, Stena Line reģionālais direktors Aivars Tauriņš.
«Eiropas Savienības regulu un direktīvu prasības mēs arī cenšamies ievērot daudz fanātiskāk nekā Centrāleiropas valstīs. Latvijā mēs pat nevis dažreiz, bet vienmēr birokrātiju paceļam pāri tam, kas izdevīgs uzņēmējdarbības izaugsmei. Ja kādam uzņēmējam iestādes grib radīt problēmas, tad tās arī rada - formāli, nevis pēc būtības, jo pēc būtības kaut ko aizrādīt visbiežāk nav iemesla. Bet tas ir pilnīgi aplams ceļš!» skaidrojis A. Tauriņš.
«Tā kā esmu iepazinis darba vidi Vācijā, varu teikt, nav tur cilvēki ne īpaši gudrāki, ne enerģiskāki par Latvijas iedzīvotājiem, bet Vācijā daudziem uzņēmumiem veicas labāk, jo visa valsts sistēma vērsta uz attīstību. Piemēram, Vācijā par formālu kļūdu muitas dokumentos, ja vien nav bijusi ļaunprātība, nevienam ierēdnim pat neienāk prātā uzņēmēju sodīt. Ierēdnis pasaka: «Izlabosim, un viss.» Jo tur ierēdņi atzīst, ka kļūdās ne tikai uzņēmēji, bet arī viņi paši, ierēdņi, un kļūdas jānovērš, nevis par tām jāsoda.
Latvijā ierēdnis saka uzņēmējam: «Man ir pienākums par kļūdām jūs sodīt.» Vācijā ierēdnis uzņēmējam saka: «Man ir pienākums palīdzēt kļūdas novērst.» Lai panāktu nodokļos iekasēto naudas summu pieaugumu, būtu jāatbalsta jaunu darbvietu rašanās, nevis jārada nodokļu maksātājiem problēmas formālu sīkumu dēļ,» Dienai paudis eksperts.
Viņš arī akcentējis: «Protams, ja no ierēdņiem Latvijā prasa skrupulozu normu ievērošanas pārbaudi, viņi arī prasības izpilda. Bet, ja ierēdņiem Valsts prezidents Andris Bērziņš, premjers Valdis Dombrovskis un finanšu ministrs Andris Vilks pateiktu: «Koncentrēsimies uz valsts attīstību, uz konstruktīvu pieeju, formālās prasības vērtēsim no veselā saprāta viedokļa», tad visa sistēma mainītos pozitīvā virzienā.»