Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) kopš šā gada sākuma ir saņēmusi 119 sūdzības par dažādiem jautājumiem saistībā ar elektronisko sakaru pakalpojumiem, pavēstīja SPRK pārstāvji.
Sūdzības sniegtas par SIA "Bite Latvija", SIA "Tele2", SIA "Baltcom", SIA "Latvijas mobilais telefons" (LMT), SIA "Tet", AS "Balticom", SIA "Livas KTV" un citiem pakalpojumu sniedzējiem.
Vienlaikus starp mobilo sakaru pakalpojumu sniedzējiem visvairāk jeb 50 sūdzību saņemtas par "Bite Latvija", no kurām 15 gadījumos sūdzības bijušas par interneta pakalpojuma kvalitāti. Savukārt par "Tele2" kopumā šogad saņemtas 24 sūdzības, no kurām trijos gadījumos tās bijušas par interneta pakalpojuma kvalitāti.
Saistībā ar LMT sniegtajiem elektronisko sakaru pakalpojumiem SPRK līdz šim šajā gadā saņēmusi 12 sūdzības, no kurām piecos gadījumos sūdzības bija par interneta pakalpojumu kvalitāti. Pārējās bija par rēķiniem, numura lietošanu, galalietotāja tiesībām un ierīcēm.
Vienlaikus SPRK atzīmē, ka regulatora pakalpojumu lietotāji visbiežāk vēršas tad, kad nav izdevies atrisināt problēmsituāciju ar elektronisko sakaru pakalpojuma sniedzēju. Proti, pēc saziņas ar elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzēju, lietotājs, atkarībā no pakalpojuma sniedzēja saņemtās atbildes, ir tiesīgs vērsties ar oficiālu sūdzību SPRK.
SPRK vērš uzmanību, ka lietotājam ir tiesības saņemt samazinātu maksu par pakalpojuma nodrošināšanu no operatora vai izbeigt līgumu bez līgumsoda piemērošanas, ja pakalpojuma kvalitāte neatbilst līguma nosacījumiem un galalietotājs par to ir informējis operatoru, iesniedzot iesniegumu.
Tādos gadījumos ir nekavējoties jāziņo operatoram un jāiesniedz rakstveida sūdzība līgumā noteiktajā iesnieguma iesniegšanas kārtībā, ja problēmu vai sūdzību gadījumā, tiek konstatētas neatbilstības līguma nosacījumiem, norāda SPRK.