Investors

Spotify tirgus vērtība akciju biržas debijā pārsniegusi 26 miljardus dolāru

LETA,04.04.2018

Jaunākais izdevums

Zviedrijas mūzikas straumēšanas giganta «Spotify» tirgus vērtība otrdien sasniedza vairāk nekā 26 miljardus dolāru (21,1 miljardu eiro), uzņēmumam Ņujorkas fondu biržā īstenojot ilgi gaidīto akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO).

Vienā no visu laiku lielākajiem tehnoloģiju nozares IPO «Spotify» pirmajā akciju tirdzniecības dienā pārsniedza citu nesen akciju biržā nonākušu kompāniju, tostarp «Twitter», «Snap» un «Dropbox» tirgus kapitalizāciju.

Tirdzniecības sesijas sākumā «Spotify» akcijas cena veidoja 165,9 dolārus, uzņēmumam sniedzot tirgus vērtību 29,5 miljardu dolāru apmērā. Tirdzniecības sesijas noslēgumā kompānijas akcijas cena nokritās līdz 149,01 dolāram, noslēdzot dienu ar 26,5 miljardu dolāru vērtību.

«Spotify» Ņujorkas fondu biržā kotējis jau esošas akcijas, nevis emitējis jaunas, ļaujot kompānijas dibinātājiem un investoriem saglabāt kontroli.

Uzņēmums iepriekš vēstīja, ka tam ir 159 miljoni ikmēneša lietotāju, tostarp 71 miljons abonentu, kas ir divreiz vairāk salīdzinājumā ar tuvāko konkurentu «Apple Music».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūzikas straumēšanas platforma "Spotify" paziņojusi, ka pievienos brīdinājumu visiem podkāstiem, kuros tiek apspriests Covid-19.

"Spotify" vadītājs Daniels Eks paziņoja, ja jaunais brīdinājums novirzīs lietotājus uz koronavīrusa faktu datu centru.

"Spotify" arī publicēja esošos noteikumus, kas aizliedz dalīties platformā ar nepatiesu informāciju, kas var nodarīt kaitējumu.

Eks "Spotify" mājaslapā paziņoja, ka viņam "kļuvis skaidrs, ka mūsu pienākums ir darīt vairāk, lai nodrošinātu līdzsvaru un piekļuvi plaši pieņemtai informācijai no medicīnas un zinātnes aprindām, kas mūs vada šajā bezprecedenta laikā".

Eks paziņoja, ka "Spotify" svētdien ir publicējis savas vadlīnijas veidotājiem par to, kāds saturs tiek uzskatīts par nepieņemamu. Šos noteikumus "Spotify" izstrādāja kopā ekspertiem un tie tiek regulāri atjaunoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Ideja par mazu tumbiņu pāraug biznesā ar lielu potenciālu

Anda Asere,18.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Babbit and Friends piedāvā mūzikas atskaņošanas iekārtu, kuras vadībai tiek izmantotas kartītes vai rotaļlietas, kurās ir iestrādāts čips.

Babbit ir mūzikas atskaņotājs, kas iecerēts kā centrālā ierīce bērnu istabā, no kuras skan mūzika. «Tai esam radījuši saturu. Bērns klausās kvalitatīvu mūziku. Kopā ar profesionāļiem esam izveidojuši mūzikas sarakstu, kas kā varavīksne sadalīts pa tematiem un krāsām. Mūzika ir sagrupēta plašā spektrā sistematizētā un saprotamā veidā,» saka Aleksandrs Roga, SIA Babbit and Friends īpašnieks.

Mūzikas iekārta vadāma ar kartiņām. Komplektā ir septiņas reiz septiņas kartiņas – 49 mūzikas saraksti un aptuveni 1200 dziesmu. Bērns var izvēlēties noskaņojumam atbilstošu karti, uzlikt uz iekārtas, un tā atskaņos atbilstošā saraksta mūziku no straumēšanas platformas Spotify. Papildus jāmaksā par Spotify abonementu. «Skaidrs, ka tad, ja gribam plašu mūzikas spektru, nav iespējams sapirkt tik daudz disku. Mūzikas straumēšana ir vienīgais mūsdienīgais risinājums,» spriež Aleksandrs. Uzņēmumam ir noslēgts izstrādātāja līgums ar Spotify. Process ir bijis diezgan sarežģīts, jo Spotify ir liela kompānija ar sarežģītu, ilgu lēmumu pieņemšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants "Spotify" pirmdien paziņoja, ka likvidēs aptuveni 17% no kopējā darbavietu skaita, tādējādi cenšoties samazināt izdevumus laikā, kad strauji palēninās ekonomikas izaugsme.

"Spotify" oktobrī pavēstīja, ka šogad trešajā ceturksnī strādājis ar 32 miljonu eiro pamatdarbības peļņu, salīdzinot ar 228 miljonu eiro zaudējumiem attiecīgajā laika periodā pērn.

Platformas ikmēneša aktīvo lietotāju skaits gada griezumā pieauga par 26% un kopumā sasniedza 574 miljonus.

"Saprotu, ka daudziem tik vērienīga darbavietu likvidēšana varētu būt pārsteigums, ņemot vērā neseno ziņojumu par mūsu pozitīvajiem finanšu un darbības rādītājiem," vēstulē darbiniekiem norāda "Spotify" vadītājs Daniels Eks.

Viņš skaidro, ka šobrīd novērojama ļoti sarežģīta darbības vide, un neskatoties uz pūliņiem pēdējā gada laikā, uzņēmuma izmaksu struktūra joprojām esot parāk liela.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants "Spotify" trešdien paziņoja, ka slēdzis biroju Krievijā un no platformas izņēmis Krievijas valsts sponsorētu saturu.

"Spotify" skaidro, ka šāds lēmums pieņemts saistībā ar Maskavas īstenoto agresiju pret Ukrainu.

"Mēs esam slēguši mūsu biroju Krievijā," norāda uzņēmums.

Tāpat kompānija kopš kara sākuma izvērtējusi tūkstošiem raidierakstu un ierobežojusi lietotāju iespēju atrast raidierakstus, kas pieder vai kurus pārvalda Krievijas valstij pietuvināti mediji.

"Spotify" piebilst, ka turpinās sniegt savus pakalpojumus Krievijas lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas uzņēmums «Spotify» trešdien paziņoja, ka iesniedzis sūdzību Eiropas Komisijā (EK) par ASV informācijas tehnoloģiju gigantu «Apple Inc.», apsūdzot to konkurences ietekmēšanā tiešsaistes mūzikas tirgū.

«Pēdējos gados »Apple« ieviesis noteikumus [lietotņu veikalā] App Store, kas apzināti ierobežo izvēli un inovācijas uz lietotāju pieredzes rēķina, principā tam darbojoties gan kā spēlētajam, gan tiesnesim, lai tīši citus lietotņu izstrādātājus nostādītu neizdevīgā stāvoklī,» skaidro «Spotify».

Uzņēmums norāda, ka tas neveiksmīgi centies atrisināt šo situāciju tieši ar «Apple», un tagad lūdz EK rīkoties, lai nodrošinātu godīgu konkurenci.

«Spotify» ir 207 miljoni ikmēneša lietotāju, tostarp 96 miljoni abonentu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants "Spotify" šogad pirmajā ceturksnī strādājis ar viena miljona eiro tīro peļņu, salīdzinot ar 142 miljonu eiro zaudējumiem attiecīgajā laika periodā pērn, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

"Spotify" norāda, ka maksas abonentu skaits pirmajā ceturksnī gada griezumā palielinājies par 31% un sasniedzis 130 miljonus.

Savukārt aktīvo lietotāju skaits kopumā sasniedzis 286 miljonus.

Ienākumi no maksas abonentiem pirmajā ceturksnī veidojuši 1,7 miljardus eiro.

Vienlaikus "Spotify" pamatdarbības zaudējumi ceturksnī samazinājušies līdz 17 miljoniem eiro, salīdzinot ar 47 miljoniem eiro pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz Zviedrijas mūzikas straumēšanas giganta "Spotify" iesniegtajām sūdzībām, Eiropas Komisija (EK) piemērojusi ASV tehnoloģiju kompānijai "Apple" 1,8 miljardu eiro naudassodu par negodīgas konkurences prakses īstenošanu attiecībā uz mūzikas straumēšanas pakalpojumu "Apple Music".

""Apple" ierīču lietotāji Eiropas Savienībā (ES) nevarēēja brīvi izvēlēties, kur, kā un par kādu cenu iegādāties mūzikas straumēšanas abonementus," norādīja ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere.

Piemērotais naudassods ir saistīts ar "Apple" praksi iekasēt no uzņēmumiem 30% maksu par pārdošanu, kas veikta caur lietotnēm, kas darbojas operētājsistēmā "iOS" viedtelefonos "iPhone" un planšetdatoros "iPad".

Uzņēmumiem, kas vēlas izvairīties no šīs maksas un tādējādi samazināt cenas, bija jāveic pārdošana ārpus lietotnes.

Taču "Apple" arī aizliedz uzņēmumiem izmantot "iOS", lai informētu lietotājus par cenām vai sniegtu saiti uz reģistrēšanās lapu, skaidro EK.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Spotify viceprezidents un korporatīvo finanšu vadītājs Johans Bergkvists (Johan Bergqvist) kļuvis par Eiropas kopbraukšanas platformas Bolt finanšu direktoru, informē uzņēmumā.

Jaunajā amatā Johans Bergkvists būs atbildīgs par visiem Bolt izaugsmes aspektiem, tostarp finansēm, juridiskajiem un regulatīvajiem jautājumiem, darbiniekiem, uzņēmuma kultūru, kā arī finanšu piesaisti.

Kā informē uzņēmumā, iepriekš 6 gadus strādājot Spotify, Johans Bergkvists palīdzēja uzņēmumam izaugt no dažiem simtiem līdz vairāk nekā 4000 darbiniekiem. Viņš bija daļa no galvenās komandas, kas vadīja Zviedrijas uzņēmuma publisko akciju piedāvājumu (IPO) Ņujorkas Fondu biržā 30 miljardu ASV dolāru vērtībā, padarot to par vērtīgāko Eiropas jaunuzņēmumu. Johans Bergkvists ir studējis jurisprudenci Stokholmas Universitātē un finanšu zinātni Karaliskajā tehnoloģiju institūtā (KTH).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV eksprezidenta Baraka Obamas un bijušās pirmās lēdijas Mišelas Obamas producēšanas uzņēmums «Higher Ground» parakstījis vienošanos ar mūzikas straumēšanas uzņēmumu «Spotify» par podkāsta formāta pārraižu gatavošanu šai kompānijai, kas cenšas panākt lielāku satura dažādību.

«Mēs esam saviļņoti, jo podkāsti rada īpašu iespēju sekmēt produktīvu dialogu, likt cilvēkiem smaidīt, likt cilvēkiem domāt un, cerams, pulcināt mūsu visus nedaudz ciešāk kopā,» paziņojumā, ko izplatījis «Spotify» un «Higher Ground», norādīja eksprezidents.

Arī bijusī pirmā lēdija atzina, ka ir «iepriecināta par iespēju spēcīgākas padarīt balsis, kas pārāk bieži tikušas ignorētas vai arī apklusinātas pavisam».

Obamu pāra producēšanas uzņēmums tika izveidots 2018.gadā, un tas jau ir parakstījis ekskluzīvu vienošanos ar straumēšanas uzņēmumu «Netflix» par filmu, televīzijas seriālu un dokumentālo pārraižu ražošanu šim straumēšanas lieluzņēmumam.

Aizvadītā gada laikā «Spotify», kas pamatā ir pazīstams kā mūzikas straumēšanas uzņēmums, izrādījis arvien lielāku interesi par podkāstu biznesu. Februārī tas samaksāja 230 miljonus dolāru atzītajam ASV podkāstu producēšanas uzņēmumam «Gimlet Media».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants "Spotify" šogad otrajā ceturksnī strādājis ar pmatdarbības peļņu 266 miljonu eiro apmērā, salīdzinot ar 247 miljonu eiro zaudējumiem attiecīgajā laika periodā pērn, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

"Spotify" norāda, ka maksas abonentu skaits pieaudzis par 12% un sasniedzis 246 miljonus, bet ikmēneša aktīvo lietotāju skaits kopumā veido 626 miljonus.

"Spotify" vēl nekad nav strādājis ar gada peļņu.

Uzņēmums decembrī paziņoja, ka likvidēs aptuveni 17% no kopējā darbavietu skaita, tādējādi cenšoties samazināt izdevumus laikā, kad strauji palēninās ekonomikas izaugsme.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmums varētu tikt novērtēts līdz pat 23,4 miljardu dolāru (19,2 miljardu eiro) apmērā.

Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants «Spotify» trešdien paziņoja par ilgi gaidīto akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), kurā uzņēmums varētu tikt novērtēts līdz pat 23,4 miljardu dolāru (19,2 miljardu eiro) apmērā.

ASV Vērtspapīru un biržu komisijā (SEC) iesniegtajā pieteikumā «Spotify» norāda, ka Ņujorkas fondu biržā kotēs jau esošas akcijas, nevis emitēs jaunas, ļaujot kompānijas dibinātājiem un investoriem saglabāt kontroli un izvairīties no Volstrītas galvotāju algošanas izmaksām.

Uzņēmums vēsta, ka tam ir 159 miljoni ikmēneša lietotāju, tostarp 71 miljons abonentu, kas ir divreiz vairāk salīdzinājumā ar tuvāko konkurentu «Apple Music».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi cilvēki ir zaudējuši uzticību bankām un lielām kompānijām, tāpēc vajadzīga holistiski jauna pieeja finanšu pakalpojumiem, sniedzot cilvēkiem jauna veida lietotāja pieredzi.

Tā šodien Viļņā notiekošajā finanšu tehnoloģiju konferencē "Fintech Inn" izteicās digitālās bankas "N26" vadītājs 18 valstīs Šarūns Legecks (Šarūnas Legeckas).

Viņš uzskata, ka tehnoloģijas maina dažādas nozares un kā ievērojamākos piemērus min "Spotify", "Uber", "Airbnb" un "Netflix". Līdzīga mēroga ietekme tehnoloģijām būšot pār finanšu pakalpojumiem. Septiņi no desmit jaunākās paaudzes pārstāvjiem – tā dēvētās tūkstošgades paaudzes – drīzāk būšot ar mieru iet pie zobārsta nekā uz bankas filiāli, norāda Š. Legecks, atsaucoties uz kādu ASV pētījumu. Viņam nešķiet pieņemami, ka ir bankas, kas prasa trīs eiro par PIN koda maiņu vai 50 centus par konta atlikuma apskati. Tāpēc Š. Legecks lepojas, ka cilvēkiem patīk izmantot "N26" pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ir sākusies ēra: Ko, kur un kad gribu, to lietoju!

Tele2 komercdirektors Raivo Rosts,30.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudziem noteikti ir zināma dziesma «Video killed the radio star», kuras nosaukumā minētais apgalvojums gan nav piepildījies. Šobrīd līdzīgi tiek spriests par klasiskās jeb lineārās televīzijas norietu, jo cilvēki paši vēlas noteikt, kādu saturu patērēt. Šīm runām ir zināms pamats, jo patiešām: arvien vairāk cilvēku paši pieņem lēmumu, kad un kur skatīties konkrēto video saturu, izvēloties tā saucamās video-on-demand (VOD) platformas.

Televīzijas attīstības tendenču un nākotnes perspektīvu kontekstā ir svarīgi izprast divus procesus: 1) satura piegādes/patēriņa veida attīstību; 2) iekārtu ekrānu attīstību, uz kurām saturs tiek patērēts.

Ja raugāmies uz satura piegādes veidu, tad klasiskie jeb lineārie kanāli vēl joprojām ir absolūti dominējošais satura patēriņa veids visā pasaulē, arī Latvijā. Iemesli tam ir dažādi: skatītāju ilgtermiņa ieradumi, nepieciešamība pēc TV fona trokšņa brīvdienu rītos, garantēts satura serviss, par ko parūpējusies attiecīgā kanāla redakcija, un nekas nav jāmeklē pašam.

Tā saucamie cordcutters jeb cilvēki, kas pilnībā ir pārgājuši uz VOD saturu, Latvijā ir ap 10–15%. Citviet pasaulē šie dati ir līdzīgi vai nedaudz augstāki, kad vienīgi VOD saturu patērē ap 15–20% skatītāju. Latvijai no pasaules tendencēm ir dažu gadu nobīde VOD platformu satura patēriņā. To ietekmē ne tikai tehnoloģiskā attīstība, bet samērā augstais pirātisma līmenis. Ar pirātismu TV industrijā ir jācīnās atbilstošajām valsts institūcijām, taču arī pakalpojumu kvalitātes līmenis šo situāciju noteikti mainīs. Proti, pakalpojumiem kļūstot ērtākiem un vieglāk pieejamiem, cilvēki pārskatīs arī savus ieradumus. Lielisks piemērs ir Spotify. Pirms gadiem ļoti daudzi mūziku lejuplādēja nelegāli, taču tagad liela klausītāju daļa izmanto Spotify, jo tā ir ļoti ērta un lietotājiem draudzīga platforma. Turklāt lietotāji par to ir gatavi arī maksāt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudziem noteikti ir zināma dziesma "Video Killed the Radio Star", kuras nosaukumā minētais apgalvojums gan nav piepildījies. Šobrīd līdzīgi tiek spriests par klasiskās jeb lineārās televīzijas norietu, jo cilvēki paši vēlas noteikt, kādu saturu patērēt.

Šīm runām ir zināms pamats, jo patiešām: arvien vairāk cilvēku paši pieņem lēmumu, kad un kur skatīties konkrēto video saturu, izvēloties tā saucamās video on demand (VOD) platformas.

Televīzijas attīstības tendenču un nākotnes perspektīvu kontekstā ir svarīgi izprast divus procesus: pirmkārt, satura piegādes/patēriņa veida attīstību un, otrkārt, satura patēriņam izmantoto iekārtu ekrānu attīstību.

Ja raugāmies uz satura piegādes veidu, tad klasiskie jeb lineārie kanāli vēl joprojām ir absolūti dominējošais satura patēriņa veids visā pasaulē, arī Latvijā. Iemesli tam ir dažādi: skatītāju ilgtermiņa ieradumi, nepieciešamība pēc TV fona trokšņa brīvdienu rītos, garantēts satura serviss, par ko parūpējusies attiecīgā kanāla redakcija, un nekas nav jāmeklē pašam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Samsung Gear Fit2 Pro

Jānis Vēvers,01.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung jaunākā viedā aproce vilina ar iespēju ienirt pussimts metru dziļumā un noglabāt mūziku iebūvētajā atmiņā

Viedās aproces kopš pirmsākumiem bijis visnotaļ savdabīgs produkts valkājamo tehnoloģiju tirgū. Lielākoties to funkcionalitāte aprobežojas ar fizisko aktivitāšu mērīšanu, un tām ir pagrūti spēkoties ar viedajiem pulksteņiem. Iespējams, tādēļ vairāki spēlētāji pamājuši ardievas aproču ražošanai. Samsung gan vēl turas un, rudenī piesakot savu jauno aproci Gear Fit2 Pro, centies paplašināt tās pielietojumu. Ar to var nirt dziļāk ūdenī, iebūvētajā atmiņā noglabāt mūziku un klausīties bez telefona iesaistīšanas. Vai ar to pietiek?

Dizains

Tos, kuri turējuši rokās pērnā gada Gear Fit2, jaunais modelis nepārsteigs, jo tas izskatās identiski. Plānā, ar ieliektu SuperAmoled ekrānu apveltītā 34 gramus smagā aproce cieši piekļaujas pie plaukstas locītavas un ikdienā netraucē. Ekrāns nemanāmi saplūst ar gumijoto siksniņu, kam personību piešķir rombu formas reljefs. To var nomainīt pāris sekunžu laikā, nospiežot korpusa apakšā esošās fiksācijas «austiņas». DB rīcībā pabijusī sarkanmelnā versija izskatās gana glīta, lai to nebūtu neērti nēsāt kopā ar ikdienas uzvalku. Pie svinīgāka apģērba gan tā neiederēsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV informācijas tehnoloģiju gigants «Apple Inc.» ved pārrunas, lai iegādātos populāro dziesmu atpazīšanas aplikāciju «Shazam», uzņēmumam cenšoties konkurēt ar straumēšanas līderi «Spotify», vēsta tehnoloģiju portāls «TechCrunch».

Jau kopš 1999.gada, kad «Shazam» tika izveidots, šī aplikācija palīdzējusi cilvēkiem noteikt dziesmas, izmantojot savu telefonu mikrofonus.

«Shazam» pērn pavēstīja, ka viedtelefonos aplikācija sasniegusi vienu miljardu lejupielāžu.

Taču vien nesen uzņēmums sācis gūt peļņu, aplikācijā ieviešot aplikācijas un sadarbojoties ar citām kompānijām, tostarp «Spotify» un «Apple».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV informācijas tehnoloģiju gigants «Apple Inc.» paziņojis, ka iegādāsies populāro dziesmu atpazīšanas aplikāciju «Shazam», tādējādi saasinot cīņu straumēšanas pakalpojumu tirgū.

«Apple», kura straumēšanas pakalpojums ir piedzīvojis strauju izaugsmi, taču joprojām ievērojami atpaliek no straumēšanas līdera «Spotify», norāda, ka «Shazam» pastāvīgi bijusi viena no pieprasītākajām aplikācijām «App Store».

Abi uzņēmumi darījuma finanšu nosacījumus gan neatklāj. Tikmēr tehnoloģiju ziņu portāli «Recode» un «TechCrunch» vēsta, ka darījuma summa varētu veidot aptuveni 400 miljonus dolāru (339 miljonus eiro).

Jau kopš 1999.gada, kad «Shazam» tika izveidots, šī aplikācija palīdzējusi cilvēkiem noteikt dziesmas, izmantojot savu telefonu mikrofonus.

«Shazam» pērn pavēstīja, ka viedtelefonos aplikācija sasniegusi vienu miljardu lejupielāžu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā radītās mobilās bankas N26 mērķis ir radīt jaunus standartus banku nozarē

N26 ir piesaistījusi vairāk nekā 55 miljonus dolāru lielas investīcijas, tostarp no Li Ka-Shing’s Horizons Ventures, Battery Ventures, Valar Ventures, Zalando vadības komandas, Earlybird Venture Capital un Redalpine Ventures.

N26 uzskata, ka ir liels pieprasījums pēc moderniem bankas pakalpojumu risinājumiem. Kompānija spriež, ka banku pakalpojumi Eiropā tuvākajos piecos līdz desmit gados ievērojami mainīsies. Dažas tradicionālās bankas vairos savus ieguldījumus digitalizācijā, un kopumā no tās caurskatāmības, zemākām cenām un labākas apkalpošanas lielākie ieguvēji būs lietotāji. Īpaši mākslīgā intelekta izmantošana padarīs iespējamu piedāvāt banku pakalpojumus par labākām cenām un pielāgotus patērētāju individuālajām vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) piektdien izvirzījusi apsūdzības ASV tehnoloģiju kompānijai "Apple", jo uzņēmuma īstenotā prakse aplikāciju veikalā "App Store" negatīvi ietekmē konkurenci.

"Nosakot striktus noteikumus "App Store", kas negatīvi ietekmē mūzikas straumēšanas pakalpojumus, "Apple" liedz lietotājiem piekļuvi lētāku mūzikas straumēšanas pakalpojumu izvēlēm un kropļo konkurenci," norāda Eiropas Savienības (ES) konkurences komisāre Margrēte Vestagere.

EK izmeklēšana balstīta uz sūdzību, ko iesniedzis Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants "Spotify" un citi uzņēmumi, apsūdzot "Apple" par negodīgu "App Store" izmantošanu, lai veicinātu savu "Apple Music" pakalpojumu.

"Spotify" sūdzību iesniedza 2019.gadā, apsūdzībā norādot, ka "Apple" arī negodīgi iekasē 30% maksu no uzņēmumiem, kas izmanto tā aplikāciju veikalu.

Tagad "Apple" tiek dota iespēja sniegt atbildes un piedāvājumus EK, lai apmierinātu ES prasības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Akciju cenu kritums Metas vērtību samazina par 200 miljardiem ASV dolāru

LETA--AFP,04.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas pasaules biržās ceturtdien kritās, ko veicināja "Facebook" māteskompānijas "Meta" akciju cenas strauja samazināšanās pēc vājiem peļņas rādītājiem, kā arī pazīmes, ka centrālās bankas varētu rīkoties agresīvāk procentlikmju celšanā.

Volstrītā investoru uzmanība bija stingri pievērsta "Meta", kuras akcijas cena kritās par apmēram 25%, samazinot uzņēmuma vērtību par 200 miljardiem ASV dolāru.

OANDA analītiķis Kreigs Erlams sacīja, ka "Meta" un mūzikas straumēšanas servisa "Spotify" vāji peļņas rādītāji "ar troksni lika nolaisties investoriem atpakaļ uz zemes". "Spotify" akcijas cena kritās par 16,8%.

"Amazon" akcijas cena līdz tirdzniecības sesijas beigām saruka par 7,8%, investoriem nervozējot pirms tās peļņas rezultātu publicēšanas, bet pēc tam tā pieauga par vairāk nekā 15%, jo šie rezultāti izrādījās labi.

Lielbritānijas centrālā banka - Anglijas Banka - ceturtdien otro sanāksmi pēc kārtas paaugstināja bāzes procentu likmi, tādējādi cenšoties apkarot augsto inflāciju. Centrālā banka bāzes procentu likmi palielināja no 0,25% līdz 0,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Lietuvas auto koplietošanas uzņēmums CityBee brauc uz jaunu tirgu

Anda Asere,15.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas auto koplietošanas uzņēmuma CityBee autoparkā šobrīd ir 700 mašīnu, un līdz gada beigām to plānots palielināt līdz 1000 auto

Biznesu kompānija sāka 2013. gadā ar 50 auto. Šobrīd tai ir vairāk nekā 150 tūkstoši reģistrētu lietotāju. «Šis skaitlis varbūt nav liels, salīdzinot ar tādu valstu tirgu kā Vācija, Francija, Lielbritānija, taču tas ir aptuveni 8% no urbānā transporta Lietuvā, kas ir diezgan daudz,» laikrakstam Dienas Bizness saka Luks Īla (Lukas Yla), CityBee (UAB Prime Leasing) vadītājs. Katru mēnesi par 5 līdz 7% pieaug lietotāju veikto braucienu skaits un apgrozījums. «Esam labā formā,» viņš norāda, bet konkrētu apgrozījumu neatklāj. Jūnijā CityBee notika 130 tūkstoši braucienu, un lielākā daļa no tiem ir īsi, līdz 30 minūtēm.

Lietuvu uzņēmums redz kā savu smilšukasti, kur testēt tehnoloģiju. Kompānija vairākkārt ir mainījusi biznesa modeli un attīstījusi pakalpojumu. Sākumā mašīna bija jānogādā turpat, kur tā tika paņemta, vēlāk to varēja atstāt citās noteiktās vietās, bet tagad auto var atstāt teju jebkur. «Visu laiku testējam jaunus pakalpojumus. Protams, mums ir attīstības plāni. Rudenī plānojam ieiet jaunā tirgū,» atklāj L. Īla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par digitālā nodokļa ieviešanu, ar kuru apliktu starptautiskās interneta kompānijas, vislabāk būtu panākt starptautiska līmeņa vienošanos, taču, ja tā nenotiks, Eiropas Savienība (ES) nāks klajā ar iniciatīvu par šāda nodokļa ieviešanu visas savienības līmenī, intervijā sacīja EK viceprezidents Valdis Dombrovskis.

Viņš norādīja, ka patlaban notiek ekonomikas digitālā transformācija, un digitālās ekonomikas īpatsvars kopējā tautsaimniecībā pieaug.

"Taču efektīvā nodokļu likme, kuru maksā digitālie uzņēmumi, veido tikai aptuveni vienu trešo daļu no tā nodokļu apmēra, kuru maksā tradicionālie uzņēmumi. Jo digitālās ekonomikas īpatsvars kļūst lielāks, jo lielāka šī problēma kļūst gan no nodokļu ieņēmumu, gan godīgas konkurences viedokļa," uzsvēra Dombrovskis.

EK viceprezidents norādīja, ka visbiežāk digitālie uzņēmumi strādā pārrobežu līmenī, tādēļ ideālā gadījumā būtu jāpanāk starptautiska vienošanās.

"Pie šiem iespējamajiem risinājumiem notiek darbs Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijā (OECD). No ES puses mēs skaidri esam pateikuši, ka šo starptautisko darbu pilnīgi atbalstām. Taču, ja šāda starptautiskā vienošanās netiks panākta, mēs virzīsimies uz priekšu ES līmenī, un tādēļ ir EK priekšlikums par digitālo nodokli," stāstīja Dombrovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr vien kompānija pati saprot, kas tai būtu jāizdara, lai tā nonāktu pie peļņas, peļņas gūšanai nevajadzētu notikt uz izaugsmes rēķina. Tā sarunā par globālajiem un Eiropas akciju tirgiem db.lv saka par Eiropas uzņēmumu kotāciju Ziemeļvalstīs un Baltijā atbildīgais Nasdaq vecākais viceprezidents Adams Kostjals (Adam Kostyal).

Viņa vērtējumā pēdējos dažos gados finanšu tirgos ir izveidojusies ideālajai tuva situācija sākotnējiem publiskajiem piedāvājumiem jeb IPO. Tā aizvien var vērtēt arī par spīti notikumiem vairāku mēnešu garumā ar tarifu kariem un diskusijām par Irānas kodolprogrammas līgumu un sankcijām, kas līdzi nes nenoteiktību – IPO tirgus lielāko ienaidnieci.

Šovasar Ziemeļvalstīs un Baltijā Nasdaq biržās kotēto kompāniju skaits ir pārsniedzis tūkstoti. Gada laikā (līdz 7. augustam) Nasdaq Baltijas un Ziemeļvalstu biržās to oficiālajos un First North sarakstos ir 59 jaunpienācēji, un kompāniju kopējais piesaistītais kapitāls ir 2,643 miljardi EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīsarpus gadu laikā t.s. sviedru kapitāla investīciju kompānija "VNTRS" ieguldījusi 15 Zviedrijas jaunuzņēmumos; līdzīgu uzņēmumu iecerēts izveidot arī Latvijā

"Pirmssēklas stadijā, kad jaunuzņēmumi pie pāris miljonu eiro novērtējuma piesaista dažus simtus tūkstošus eiro, naudas sadalījums ir aptuveni šāds: 30% vajadzīgi programmēšanai, 40% algām un 30% mārketingam. Mēs ar "sviedru" kapitālu pievienojamies citiem investoriem, uzņemoties tieši to sadaļu, kas attiecas uz programmēšanu. Mēs nedodam naudu, bet strādājam sindikātā ar citiem eņģeļinvestoriem," skaidro Kristaps Prūsis, Zviedrijas investīciju kompānijas "VNTRS" partneris.

Viņš Zviedrijā dzīvo kopš bērnības, kad viņa vecāki no Latvijas pārcēlās uz turieni. "Uzaugu Zviedrijā, studēju inženierzinātnes un ekonomiku. Man bija doma kļūt par investīciju baņķieri, bet tad nāca finanšu krīze, es pārdomāju un pēc universitātes sāku strādāt vadības konsultāciju jomā," stāsta K. Prūsis. Viņš iesaistījās vairākos jaunuzņēmumos un secināja, ka Zviedrijā ir grūti atrast labus programmētājus – viņi visi strādā "Spotify" vai "Klarna".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mobilitātes uzņēmums AS Renti ar auto abonēšanas pakalpojumu Renti plus plāno mainīt mobilitātes tirgu Latvijā un mazināt jaunu auto modeļu pieejamības problēmu.

Sākotnējās biznesa investīcijas auto abonēšanas pakalpojuma izveidē ir plānotas 6,5 miljoni eiro apmērā.

"Līdzīgi kā uz noteiktu periodu ir iespējams abonēt žurnālus, Netflix vai Spotify, tagad Latvijā būs iespējams abonēt arī jaunākos automašīnu modeļus. Auto abonements būtībā ir viens no veidiem, kā piemēroties jaunajiem tirgus izaicinājumiem, pilnībā saglabājot kontroli pār izmaksām. Visas auto apkopes un uzturēšanas izmaksas ir iekļautas vienā ikmēneša abonēšanas cenā. Interesējošos auto modeļus var izmēģināt testa braucienā un katru mēnesi var izvēlēties jaunu automašīnu. Latvijas tirgū auto abonēšanas iespēja ir pilnībā jauns pakalpojuma veids. Par tuvākajiem konkurentiem varam uzskatīt īstermiņa un ilgtermiņa auto nomu, kā arī auto līzingu," stāsta AS Renti vadītājs Krišjānis Znotiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru