Jaunākais izdevums

Bijušais Spotify viceprezidents un korporatīvo finanšu vadītājs Johans Bergkvists (Johan Bergqvist) kļuvis par Eiropas kopbraukšanas platformas Bolt finanšu direktoru, informē uzņēmumā.

Jaunajā amatā Johans Bergkvists būs atbildīgs par visiem Bolt izaugsmes aspektiem, tostarp finansēm, juridiskajiem un regulatīvajiem jautājumiem, darbiniekiem, uzņēmuma kultūru, kā arī finanšu piesaisti.

Kā informē uzņēmumā, iepriekš 6 gadus strādājot Spotify, Johans Bergkvists palīdzēja uzņēmumam izaugt no dažiem simtiem līdz vairāk nekā 4000 darbiniekiem. Viņš bija daļa no galvenās komandas, kas vadīja Zviedrijas uzņēmuma publisko akciju piedāvājumu (IPO) Ņujorkas Fondu biržā 30 miljardu ASV dolāru vērtībā, padarot to par vērtīgāko Eiropas jaunuzņēmumu. Johans Bergkvists ir studējis jurisprudenci Stokholmas Universitātē un finanšu zinātni Karaliskajā tehnoloģiju institūtā (KTH).

«Es priecājos par Johana pievienošanos Bolt komandai - viņam ir iespaidīga pieredze, piesaistot Spotify finansējumu vairāk nekā 2 miljardu eiro apmērā un palīdzot organizācijai augt no dažiem simtiem līdz vairākiem tūkstošiem darbinieku. Bolt turpinās savu paplašināšanos gan pilsētās Eiropā un Āfrikā, gan aptverot jaunas valstis, tāpēc finanšu direktors ar pieredzi būs liels palīgs,» stāsta Bolt vadītājs un līdzdibinātājs Markuss Villigs.

«Priecājos par iespēju pievienoties Bolt komandai, lai kopīgiem spēkiem uzņēmumu padarītu par pasaules līderi mobilitātes sektorā. Uzņēmums jau šobrīd ir paplašinājies, un es priecājos, ka varēšu dalīties ar savu pieredzi, lai palīdzētu turpināt uzņēmuma izaugsmi», papildina Bolt finanšu direktors Johans Bergkvists.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, izmantojot Google Maps, starp pārvietošanās iespējām Latvijā tiks rādīta arī iespēja nokļūt galamērķī ar Taxify.

«Kad cilvēki vēlas nokļūt galamērķī, un izmanto Google Maps pakalpojumu, viņiem ir svarīgi atrast piemērotāko un ērtāko veidu konkrētajam gadījumam. Reizēm vieglāk ir doties ar kājām, citreiz izmantot sabiedrisko transportu, dažreiz saprātīgākais ir izmantot taksometru vai kopbraukšanas pakalpojumus,» komentē Kārlis Ķezberis, Taxify reģionālais vadītājs Latvijā.

Meklējot labāko veidu, kā nokļūt galamērķī lietotnē Google Maps, turpmāk viena no piedāvātajām iespējām būs kopbraukšanas platformas, to skaitā arī Taxify. Izvēloties kopbraukšanu, Google Maps uzreiz norādīs arī aptuveno brauciena ilgumu un cenu.

Izvēloties iespēju doties ceļā ar Taxify, lietotājs varēs atvērt Taxify lietotni uzreiz no Google Maps, ar jau ievadītu sākuma atrašanās punktu un galamērķi. Lai izmantotu pakalpojumu, lietotājam ir jābūt instalētai Taxify lietotnei savā tālrunī. To var atrast App Store vai Google Play.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas platforma Taxify klientiem Baltijas valstīs sākot no 3. oktobra ieviesusi fiksētās cenas funkciju, kas nozīmē, ka turpmāk pasažieri jau pirms automašīnas izsaukšanas precīzi zinās, cik izmaksās viņu brauciens plānotajā maršrutā, informē uzņēmumā.

Otrs aplikācijā ieviestais jaunums ir atsevišķa komforta kategorija, kas ļaus braucienam izvēlēties automašīnas ar paaugstinātu ērtības līmeni.

Fiksētās cenas funkcija aizstāj iepriekš izmantoto aptuvenās cenas diapazonu un jau šobrīd ir pieejama ikvienam klientam Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, kur darbojas Taxify aplikācija. Turpretī komforta kategorija pagaidām ir ieviesta tikai Rīgā, un papildus lielākai ietilpībai, modernākam automašīnas salonam un izcilam vadītāju reitingam šajos transportlīdzekļos pēc klientu lielā pieprasījuma ir pieejami arī bērnu sēdeklīši, kas paredzēti bērniem no 4 līdz 12 gadu vecumam.

«Taxify lietotāji jau ilgu laiku augstu novērtē iespēju redzēt aptuveno brauciena summu pirms automašīnas izsaukšanas. Strādājot pie nepārtrauktiem aplikācijas un pakalpojumu kvalitātes uzlabojumiem un ņemot vērā pasažieru vēlmes, esam pavirzījušies vēl soli uz priekšu, un nu mūsu klienti ar konkrētu brauciena tarifu var iepazīties vēl pirms pieprasījuma veikšanas. Tādējādi jaunā aplikācijas funkcija ļauj izvairīties no neparedzētiem izdevumiem un aiztaupa nepatīkamus pārsteigumus. Ticam, ka arī jaunā komforta kategorija ievērojami uzlabos iedzīvotāju ikdienas pārvietošanās kvalitāti,» komentē Taxify produktu menedžeris Dmitrijs Pivovarovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūzikas straumēšanas platforma "Spotify" paziņojusi, ka pievienos brīdinājumu visiem podkāstiem, kuros tiek apspriests Covid-19.

"Spotify" vadītājs Daniels Eks paziņoja, ja jaunais brīdinājums novirzīs lietotājus uz koronavīrusa faktu datu centru.

"Spotify" arī publicēja esošos noteikumus, kas aizliedz dalīties platformā ar nepatiesu informāciju, kas var nodarīt kaitējumu.

Eks "Spotify" mājaslapā paziņoja, ka viņam "kļuvis skaidrs, ka mūsu pienākums ir darīt vairāk, lai nodrošinātu līdzsvaru un piekļuvi plaši pieņemtai informācijai no medicīnas un zinātnes aprindām, kas mūs vada šajā bezprecedenta laikā".

Eks paziņoja, ka "Spotify" svētdien ir publicējis savas vadlīnijas veidotājiem par to, kāds saturs tiek uzskatīts par nepieņemamu. Šos noteikumus "Spotify" izstrādāja kopā ekspertiem un tie tiek regulāri atjaunoti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas platforma Taxify, kas pašlaik darbojas jau trīs Latvijas pilsētās – Rīgā, Liepājā un Daugavpilī - apsver iespēju paplašināties un šogad uzsākt darbību arī Jelgavā, informē uzņēmumā.

Liepājā uzņēmums pakalpojumus sniedz nepilnu pusgadu un dati liecinot, ka ikdienā to izmantojuši jau vairāk kā desmit tūkstoši lietotāju, norāda uzņēmumā. Novērojumi liecinot, ka Taxify Liepājā labprāt izmanto ne tikai rīdzinieki, bet arī viesi no Lietuvas, Igaunijas un citām valstīm.

Taxify ir visstraujāk augošā kopbraukšanas transporta platforma Eiropā. Uzņēmumu 2013. gadā dibināja Markuss Villigs. Taxify investoru vidū ir Daimler, Didi Chuxing, Korelya Capital un TransferWise līdzdibinātājs Taavets Hinrikus. Šobrīd Taxify apvieno vairāk kā 15 miljonus lietotāju vairāk nekā 25 valstīs visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit gados kopbraukšanas platformu tirgus daļa transporta jomā varētu sasniegt 20-40%, paredz igauņu kopbraukšanas platformas Taxify līdzdibinātājs Martins Villigs (Martin Villig).

Taxify tiek uzskatīts par vienīgo patieso Igaunijas t.s. vienradzi, jo tam izdevies pārliecināt investorus ieguldīt tieši Igaunijas kompānijā, nevis caur mātesuzņēmumu – investoru jurisdikcijā.

Fragments no intervijas, kas publicēta 15. oktobra laikrakstā Dienas Bizness:

Kas varētu mainīties nākotnē?

Nākotnē augs platformu tirgus daļa urbānajā transportā. Šobrīd lielākajā daļā pilsētu mobilitātes platformas veido dažus procentus no pilsētu transporta tirgus; parasti pusi veido sabiedriskais transports un otru – privātie auto. Domāju, ka nākamajos desmit gados platformu tirgus daļa palielināsies galvenokārt uz privāto auto rēķina un cilvēki vairāk lietos kopbraukšanas platformu sniegtās iespējas un mazāk savu auto. Ja skatāmies uz jaunāko paaudzi, daļa no viņiem ir uzauguši dalīšanās ekonomikā un drīzāk īrē, nevis pērk dzīvokli, izmanto tādus pakalpojumus kā Taxify un nepērk savu auto. Desmit gados platformu īpatsvars transporta jomā var sasniegt 20, 30 un varbūt 40%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk kopbraukšanas platformas Taxify vadītājus būs iespējams izsaukt arī ar telefona zvanu, informē uzņēmumā.

«Esam secinājuši, ka, lai gan viedtālruņu aplikācija ir ērtākais un populārākais veids, kā pasūtīt braucienu, tomēr gadās arī situācijas, kad to izmantot nav iespējams un ir ērtāk piezvanīt. Nepieciešamību pēc iespējas piezvanīt pauduši, piemēram, mūsu juridiskie klienti - viesnīcas, restorāni un citi uzņēmumi - kuriem nepieciešams izsaukt auto klientiem, tāpat gadās situācijas, kad klientam vienkārši izlādējies telefons vai konkrētajā vietā nav pieejams kvalitatīvs interneta savienojums. Vairāk kā divas trešdaļas Latvijas iedzīvotāju izmanto viedtālruni, vienlaikus vēl aizvien ir būtiska daļa iedzīvotāju, kuri dažādu iemeslu dēļ vienkārši neizmanto aplikācijas viedtālrunī, un vēlamies būt pieejami arī viņiem,» lēmumu skaidro Taxify reģionālais vadītājs Latvijā Kārlis Ķezberis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Igaunijas uzņēmēji izveido miljonu eiro vērtu izglītības fondu

Lelde Petrāne,05.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmēji izveidojuši filantropijas fondu, kura mērķis ir nodrošināt sākuma kapitālu inovatīvām iniciatīvām Igaunijas izglītības jomā. Trīs gados fonds plāno ieguldīt 1 miljonu eiro.

Izglītības fonda iniciatori ir Igaunijas uzņēmēji: Taxify līdzdibinātājs Martins Villigs un TransferWise līdzdibinātājs Tāvets Hinrikus, taču tajā iesaistījušies arī daudzi citi uzņēmēji. Uzņēmumi, kas līdzdarbojas fondā, ir Civitta, Contriber, Eften, Helmes, Lingvist, Monese, Pipedrive, Superangel, Taxify un TransferWise.

Saskaņā ar plāniem fonds nodrošinās gan vienreizēju, gan ilgtermiņa atbalstu izvēlētajiem projektiem. Tas sagaida ambiciozas iniciatīvas, kas sniegs pozitīvu grūdienu valsts izglītības sistēmai. Lai sasniegtu labāko rezultātu, tas plāno sadarboties ar amatpersonām, izglītības iestādēm un citiem izglītības jomas pārstāvjiem. Galvenais uzsvars tiks likts uz dažādu problēmjautājumu risināšanu. Kā viens no tādiem tiek minēta pedagogu novecošanās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas kopbraukšanas platforma Taxify maina savu nosaukumu uz Bolt, kā arī ievieš jaunu logotipu, informē uzņēmumā.

Izmaiņas pietuvina zīmola identitāti atbilstoši uzņēmuma vīzijai un redzējumam par transporta nozari kopumā, kas šobrīd piedāvā ne tikai taksometra pakalpojumus, bet arī koplietošanas motociklus un elektriskos skūterus.

«Taxify uzsāka savu darbību pirms pieciem gadiem, un mūsu uzdevums bija padarīt pilsētas transportu ērtāku un pieejamāku. Mūsu pirmais produkts bija taksometru kopbraukšanas platforma, kas uzņēmumam arī deva sākotnējo nosaukumu. Gūstot panākumus un paplašinot piedāvājumu, mēs esam pārauguši arī uzņēmuma zīmolu un nosaukumu. Ņemot vērā mūsu mērķi un ambīcijas risināt transporta problēmas arvien plašākā mērogā, vēlamies, lai zīmols atspoguļotu uzņēmuma nākotni, nevis pagātni. Mūsu jaunais nosaukums Bolt simbolizē ātru un vieglu kustību: to kādai, mūsuprāt, ir jābūt pilsētas pārvietošanās pieredzei, neatkarīgi no tā, vai pārvietošanās notiek ar auto, sabiedrisko transportu vai skūteri. Kā arī tas uzsver mūsu pārliecību, ka nākotnē sabiedrība izmantos elektriskus transporta līdzekļus», uzsver uzņēmuma dibinātājs un vadītājs Markuss Villigs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Ideja par mazu tumbiņu pāraug biznesā ar lielu potenciālu

Anda Asere,18.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Babbit and Friends piedāvā mūzikas atskaņošanas iekārtu, kuras vadībai tiek izmantotas kartītes vai rotaļlietas, kurās ir iestrādāts čips.

Babbit ir mūzikas atskaņotājs, kas iecerēts kā centrālā ierīce bērnu istabā, no kuras skan mūzika. «Tai esam radījuši saturu. Bērns klausās kvalitatīvu mūziku. Kopā ar profesionāļiem esam izveidojuši mūzikas sarakstu, kas kā varavīksne sadalīts pa tematiem un krāsām. Mūzika ir sagrupēta plašā spektrā sistematizētā un saprotamā veidā,» saka Aleksandrs Roga, SIA Babbit and Friends īpašnieks.

Mūzikas iekārta vadāma ar kartiņām. Komplektā ir septiņas reiz septiņas kartiņas – 49 mūzikas saraksti un aptuveni 1200 dziesmu. Bērns var izvēlēties noskaņojumam atbilstošu karti, uzlikt uz iekārtas, un tā atskaņos atbilstošā saraksta mūziku no straumēšanas platformas Spotify. Papildus jāmaksā par Spotify abonementu. «Skaidrs, ka tad, ja gribam plašu mūzikas spektru, nav iespējams sapirkt tik daudz disku. Mūzikas straumēšana ir vienīgais mūsdienīgais risinājums,» spriež Aleksandrs. Uzņēmumam ir noslēgts izstrādātāja līgums ar Spotify. Process ir bijis diezgan sarežģīts, jo Spotify ir liela kompānija ar sarežģītu, ilgu lēmumu pieņemšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā radītā Eiropas kopbraukšanas platforma Bolt (iepriekš Taxify), uzsāk darbību Lielbritānijas galvaspilsētā Londonā, informē uzņēmumā.

Bolt lietotnē Londonā tiks iestrādāta palīdzības izsaukšanas poga. SOS pakalpojums nodrošinās papildus drošību pasažieriem, un vajadzības gadījumā būs iespējams nekavējoties sazināties ar policiju. Mazāk steidzamos jautājumos pasažieri varēs sazināties ar Bolt diennakts klientu apkalpošanas centru Londonā. Lai no bīstamām situācijām pasargātu arī vadītājus, arī viņiem būs iespēja izmantot palīdzības izsaukšanas poga.

«Mēs esam priecīgi par iespēju uzsākt darbību Lielbritānijas tirgū, sākot ar tās dinamisko galvaspilsētu. Londonā. Londona ir pelnījusi lielāku izvēli kopbraukšanas nozarē,» uzskata Markuss Villigs, Bolt dibinātājs. «Zemākas cenas pasažieriem un labāki darba apstākļi vadītājiem atstāj pozitīvu iespaidu uz tirgu, to var novērot visā pasaulē.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc elektrisko skūteru pilotprojekta Parīzē Eiropas kopbraukšanas platforma Bolt (iepriekš Taxify) turpmāk elektrisko skūteru servisu nodrošinās arī Madridē, informē uzņēmumā.

«Bolt misija ir nodrošināt ērtāku un ātrāku pārvietošanos pilsētvidē. Sastrēgumi ir liela problēma tādās pilsētās kā Madride, tāpēc jāņem vērā, ka citi braucieni ir efektīvāki, ja tiek izmantots elektriskais skūteris nevis automašīna ar šoferi. Piedāvājot Bolt skūterus Madridē, mēs uzreiz risinām divas problēmas: samazinām automašīnu skaitu ielās un ietaupām klientu laiku un naudu», saka Bolt vadītājs un līdzdibinātājs Markuss Villigs.

«Mūsu uzņēmuma pieredze Parīzē, kur mēs sadarbojāmies ar pilsētu, lai noteiktu labu skūteru izmantošanas praksi, ir parādījusi, ka labas darba attiecības ar vietējo pašvaldību ir ļoti būtiskas. Tādā veidā patiešām ir iespējams vērst uzmanību uz pilsētas satiksmes saspringtajiem punktiem un sniegt labāko risinājumu pilsētas iedzīvotājiem. Madridē mēs ne tikai koncentrējamies uz pilsētas centru, bet cenšamies paplašināt mūsu pakalpojumus arī tajās pilsētas vietās, kur transporta iespējas ir ierobežotas», papildina Pauls Avarezs (Paul Avarez), Bolt procesu vadītājs Spānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) uzdevis taksometru un citu transporta pakalpojumu platformai "Bolt" par uzņēmumu ienākuma nodokļa nemaksāšanu valsts budžetā ieskaitīt 1,4 miljonus eiro, svētdien vēstīja LTV raidījums "De facto".

Šī ir otrā reize, kad Latvijas iestāde soda Igaunijas firmu par uzņēmumu ienākuma nodokļa nemaksāšanu Latvijā. Tikmēr firma "Yandex", kas vēl nesen bija "Bolt" konkurents, no Latvijas aizgāja, uzņēmumu ienākuma nodoklī nesamaksājot ne centu, taču sods no VID par to nedraud.

"Bolt", toreiz ar nosaukumu "Taxify", Latvijā ienāca 2016.gadā. Jau sākumā jaunā uzņēmējdarbības forma, caur lietotni izsaucot šoferi, radīja problēmas ar Valsts ieņēmumu dienestu. Tagad sadarbība ar nodokļu iekasētājiem ir labāka, tomēr joprojām pastāv strīds par uzņēmumu ienākuma nodokli.

"Bolt" lietotne Latvijā reģistrēta uz Igaunijas uzņēmuma "Bolt Operations" vārda. Savukārt kopš 2016.gada kompānijai Latvijā ir sava pastāvīgā pārstāvniecība, kas nav uzņēmums, taču kam tik un tā par darbību Latvijā būtu jāmaksā uzņēmumu ienākuma nodoklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Jaunā transportēšanas iepakojuma sistēma ļauj ietaupīt resursus

Andris Skakauskis, SIA BEPCO vadītājs Latvijā,26.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms daudziem gadiem transportēšanas iepakojuma nozarē bija tik liela neskaidrība, ka tas pat varēja apdraudēt galapatērētāju. Tagad, it īpaši Baltijā, situācija ir pavisam citāda.

Aprites ekonomika vairs nav svešs termins. Kā arī līdz šim dīvainais termins "koplietošanas ekonomika" vairs nešķiet dīvains. Koplietošanas ekonomika ir starptautiski strauji augoša nozare, kas maina tradicionālās ekonomiskās vides darbību un nozīmi. Mobilās ierīces (Uber, Bolt (Taxify)) koplietošana, dzīves telpas koplietošana (Airbnb), līdzfinansējums un citas platformas ir palīdzējušas cilvēkiem pārdot brīvus vai pārpalikušos resursus. Tas ir kā pretējs risinājums tradicionālajai pakalpojumu ekonomikai, kur uzņēmums pārdod pakalpojumu ar saviem līdzekļiem – taksometru uzņēmumiem, viesnīcām, restorāniem, rīkjoslām, bankām u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru un citu transporta pakalpojumu platforma "Bolt" tiesā apstrīdējusi Valsts ieņēmumu dienesta (VID) piemēroto 1,4 miljonu eiro nodokļu uzrēķinu, informē Administratīvajā rajona tiesā.

Tiesā informē, ka lieta ir ierosināta, bet izskatīšanas datums vēl nav zināms.

VID uzdevis taksometru un citu transporta pakalpojumu platformai "Bolt" par uzņēmumu ienākuma nodokļa nemaksāšanu valsts budžetā ieskaitīt 1,4 miljonus eiro.

Šī ir otrā reize, kad Latvijas iestāde soda Igaunijas firmu par uzņēmumu ienākuma nodokļa nemaksāšanu Latvijā. Tikmēr firma "Yandex", kas vēl nesen bija "Bolt" konkurents, no Latvijas aizgāja, uzņēmumu ienākuma nodoklī nesamaksājot ne centu, taču sods no VID par to nedraud.

"Bolt", toreiz ar nosaukumu "Taxify", Latvijā ienāca 2016.gadā. Jau sākumā jaunā uzņēmējdarbības forma, caur lietotni izsaucot šoferi, radīja problēmas ar Valsts ieņēmumu dienestu. Tagad sadarbība ar nodokļu iekasētājiem ir labāka, tomēr joprojām pastāv strīds par uzņēmumu ienākuma nodokli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants "Spotify" pirmdien paziņoja, ka likvidēs aptuveni 17% no kopējā darbavietu skaita, tādējādi cenšoties samazināt izdevumus laikā, kad strauji palēninās ekonomikas izaugsme.

"Spotify" oktobrī pavēstīja, ka šogad trešajā ceturksnī strādājis ar 32 miljonu eiro pamatdarbības peļņu, salīdzinot ar 228 miljonu eiro zaudējumiem attiecīgajā laika periodā pērn.

Platformas ikmēneša aktīvo lietotāju skaits gada griezumā pieauga par 26% un kopumā sasniedza 574 miljonus.

"Saprotu, ka daudziem tik vērienīga darbavietu likvidēšana varētu būt pārsteigums, ņemot vērā neseno ziņojumu par mūsu pozitīvajiem finanšu un darbības rādītājiem," vēstulē darbiniekiem norāda "Spotify" vadītājs Daniels Eks.

Viņš skaidro, ka šobrīd novērojama ļoti sarežģīta darbības vide, un neskatoties uz pūliņiem pēdējā gada laikā, uzņēmuma izmaksu struktūra joprojām esot parāk liela.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants "Spotify" šogad pirmajā ceturksnī strādājis ar viena miljona eiro tīro peļņu, salīdzinot ar 142 miljonu eiro zaudējumiem attiecīgajā laika periodā pērn, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

"Spotify" norāda, ka maksas abonentu skaits pirmajā ceturksnī gada griezumā palielinājies par 31% un sasniedzis 130 miljonus.

Savukārt aktīvo lietotāju skaits kopumā sasniedzis 286 miljonus.

Ienākumi no maksas abonentiem pirmajā ceturksnī veidojuši 1,7 miljardus eiro.

Vienlaikus "Spotify" pamatdarbības zaudējumi ceturksnī samazinājušies līdz 17 miljoniem eiro, salīdzinot ar 47 miljoniem eiro pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants "Spotify" trešdien paziņoja, ka slēdzis biroju Krievijā un no platformas izņēmis Krievijas valsts sponsorētu saturu.

"Spotify" skaidro, ka šāds lēmums pieņemts saistībā ar Maskavas īstenoto agresiju pret Ukrainu.

"Mēs esam slēguši mūsu biroju Krievijā," norāda uzņēmums.

Tāpat kompānija kopš kara sākuma izvērtējusi tūkstošiem raidierakstu un ierobežojusi lietotāju iespēju atrast raidierakstus, kas pieder vai kurus pārvalda Krievijas valstij pietuvināti mediji.

"Spotify" piebilst, ka turpinās sniegt savus pakalpojumus Krievijas lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz Zviedrijas mūzikas straumēšanas giganta "Spotify" iesniegtajām sūdzībām, Eiropas Komisija (EK) piemērojusi ASV tehnoloģiju kompānijai "Apple" 1,8 miljardu eiro naudassodu par negodīgas konkurences prakses īstenošanu attiecībā uz mūzikas straumēšanas pakalpojumu "Apple Music".

""Apple" ierīču lietotāji Eiropas Savienībā (ES) nevarēēja brīvi izvēlēties, kur, kā un par kādu cenu iegādāties mūzikas straumēšanas abonementus," norādīja ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere.

Piemērotais naudassods ir saistīts ar "Apple" praksi iekasēt no uzņēmumiem 30% maksu par pārdošanu, kas veikta caur lietotnēm, kas darbojas operētājsistēmā "iOS" viedtelefonos "iPhone" un planšetdatoros "iPad".

Uzņēmumiem, kas vēlas izvairīties no šīs maksas un tādējādi samazināt cenas, bija jāveic pārdošana ārpus lietotnes.

Taču "Apple" arī aizliedz uzņēmumiem izmantot "iOS", lai informētu lietotājus par cenām vai sniegtu saiti uz reģistrēšanās lapu, skaidro EK.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants "Spotify" šogad otrajā ceturksnī strādājis ar pmatdarbības peļņu 266 miljonu eiro apmērā, salīdzinot ar 247 miljonu eiro zaudējumiem attiecīgajā laika periodā pērn, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

"Spotify" norāda, ka maksas abonentu skaits pieaudzis par 12% un sasniedzis 246 miljonus, bet ikmēneša aktīvo lietotāju skaits kopumā veido 626 miljonus.

"Spotify" vēl nekad nav strādājis ar gada peļņu.

Uzņēmums decembrī paziņoja, ka likvidēs aptuveni 17% no kopējā darbavietu skaita, tādējādi cenšoties samazināt izdevumus laikā, kad strauji palēninās ekonomikas izaugsme.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas uzņēmums «Spotify» trešdien paziņoja, ka iesniedzis sūdzību Eiropas Komisijā (EK) par ASV informācijas tehnoloģiju gigantu «Apple Inc.», apsūdzot to konkurences ietekmēšanā tiešsaistes mūzikas tirgū.

«Pēdējos gados »Apple« ieviesis noteikumus [lietotņu veikalā] App Store, kas apzināti ierobežo izvēli un inovācijas uz lietotāju pieredzes rēķina, principā tam darbojoties gan kā spēlētajam, gan tiesnesim, lai tīši citus lietotņu izstrādātājus nostādītu neizdevīgā stāvoklī,» skaidro «Spotify».

Uzņēmums norāda, ka tas neveiksmīgi centies atrisināt šo situāciju tieši ar «Apple», un tagad lūdz EK rīkoties, lai nodrošinātu godīgu konkurenci.

«Spotify» ir 207 miljoni ikmēneša lietotāju, tostarp 96 miljoni abonentu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV eksprezidenta Baraka Obamas un bijušās pirmās lēdijas Mišelas Obamas producēšanas uzņēmums «Higher Ground» parakstījis vienošanos ar mūzikas straumēšanas uzņēmumu «Spotify» par podkāsta formāta pārraižu gatavošanu šai kompānijai, kas cenšas panākt lielāku satura dažādību.

«Mēs esam saviļņoti, jo podkāsti rada īpašu iespēju sekmēt produktīvu dialogu, likt cilvēkiem smaidīt, likt cilvēkiem domāt un, cerams, pulcināt mūsu visus nedaudz ciešāk kopā,» paziņojumā, ko izplatījis «Spotify» un «Higher Ground», norādīja eksprezidents.

Arī bijusī pirmā lēdija atzina, ka ir «iepriecināta par iespēju spēcīgākas padarīt balsis, kas pārāk bieži tikušas ignorētas vai arī apklusinātas pavisam».

Obamu pāra producēšanas uzņēmums tika izveidots 2018.gadā, un tas jau ir parakstījis ekskluzīvu vienošanos ar straumēšanas uzņēmumu «Netflix» par filmu, televīzijas seriālu un dokumentālo pārraižu ražošanu šim straumēšanas lieluzņēmumam.

Aizvadītā gada laikā «Spotify», kas pamatā ir pazīstams kā mūzikas straumēšanas uzņēmums, izrādījis arvien lielāku interesi par podkāstu biznesu. Februārī tas samaksāja 230 miljonus dolāru atzītajam ASV podkāstu producēšanas uzņēmumam «Gimlet Media».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi cilvēki ir zaudējuši uzticību bankām un lielām kompānijām, tāpēc vajadzīga holistiski jauna pieeja finanšu pakalpojumiem, sniedzot cilvēkiem jauna veida lietotāja pieredzi.

Tā šodien Viļņā notiekošajā finanšu tehnoloģiju konferencē "Fintech Inn" izteicās digitālās bankas "N26" vadītājs 18 valstīs Šarūns Legecks (Šarūnas Legeckas).

Viņš uzskata, ka tehnoloģijas maina dažādas nozares un kā ievērojamākos piemērus min "Spotify", "Uber", "Airbnb" un "Netflix". Līdzīga mēroga ietekme tehnoloģijām būšot pār finanšu pakalpojumiem. Septiņi no desmit jaunākās paaudzes pārstāvjiem – tā dēvētās tūkstošgades paaudzes – drīzāk būšot ar mieru iet pie zobārsta nekā uz bankas filiāli, norāda Š. Legecks, atsaucoties uz kādu ASV pētījumu. Viņam nešķiet pieņemami, ka ir bankas, kas prasa trīs eiro par PIN koda maiņu vai 50 centus par konta atlikuma apskati. Tāpēc Š. Legecks lepojas, ka cilvēkiem patīk izmantot "N26" pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilajai lietotnei ēdiena pasūtīšanai Qfer ir vairāk nekā 250 tūkstoši reģistrēto lietotāju un mēneša auditorija svārstās no 50 līdz 70 tūkstošiem.

Tipiskais Qfer lietotājs ir 25 līdz 31 gadu jauns rīdzinieks, kam seko 18 līdz 24 gadus jauni cilvēki. SIA Qfer vadītājs Artūrs Burņins stāsta, ka šis risinājums ir mērķēts uz biroja darbiniekiem, kuri ikdienā ir aizņemti un novērtē iespēju ietaupīt laiku, lai ieturētu maltīti darba laikā vai arī pēc tā. Lielākā daļa klientu – aptuveni 70% – izvēlas ēdienu līdzņemšanai. Aptuveni 30% pasūtījumu ir ar piegādi. Tā kā cilvēki bija sākuši interesēties, vai Qfer var piedāvāt arī piegādi, uzņēmums nolēma ieviest arī šādu pakalpojumu. Sākumā piegādi nodrošināja restorāni, bet, tā kā cilvēki uzdeva dažādus jautājumus, piemēram, cik tālu ir kurjers un pēc cik ilga laika piegādās, un bija jāiegulda resursi klientu atbalsta nodrošināšanā, Artūrs secināja, ka ar piegādi jānodarbojas pašiem. Šobrīd uzņēmumam ir 15 kurjeri. «Šīs ir platforma līdzīgi kā Taxify, un jebkurš var pieteikties par kurjeru, iziet apmācības un strādāt,» viņš saka. Qfer lietotāji to biežāk izmanto ēdiena līdzņemšanas pasūtīšanai, un Artūrs uzskata, ka pagaidām ēdiena piegāde vēl ir premium segmenta pakalpojums. Lai arī cenas kļuvušas pieejamākas, tas vēl nav kļuvis par ikdienišķu pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Mana pieredze: Atrast meistaru mobilajā lietotnē

Anda Asere,11.06.2019

Partly līdzīpašnieks Artis Ērglis (no kreisās) un Arnis Celitāns, SIA Partly līdzdibinātājs

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzņēmums Partly izstrādājis mobilo lietotni uzticama meistara vai palīga atrašanai dažādu mājsaimniecības darbu veikšanai.

«Piedāvājam aplikāciju, kurā ikviens lietotājs var publicēt dažādu darbu piedāvājumus un atrast nepieciešamo pakalpojuma sniedzēju. Savukārt pakalpojuma sniedzēji var apskatīt šos piedāvājumus un pieteikties sev vēlamajiem darbiem, balstoties uz savām prasmēm, darba vietu un izpildes termiņu. Tas darbojas līdzīgi kā Bolt (Taxify), bet domāts īstermiņa mājsaimniecības darbiem,» stāsta Arnis Celitāns, SIA Partly līdzdibinātājs. Ideja par šādu risinājumu viņam radās jau ap 2012. gadu, bet tolaik tā arī palika plauktā krājam putekļus. Pēc dažiem gadiem viņš iepazinās ar Arti Ērgli, kam arī bija ienākusi prātā līdzīga doma, un abi nolēma pievērsties šīs ieceres attīstīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments, Eiropas Savienības Padome un Eiropas Komisija ir pieņēmušas regulu par taisnīguma un pārredzamības veicināšanu komerciālajiem lietotājiem paredzētos tiešsaistes starpniecības pakalpojumos, radot jaunu nosacījumus tiem uzņēmumiem un tirgotājiem, kuri sniedz savus pakalpojumus, izmantojot tiešsaistes platformas, informē Ekonomikas ministrija.

Regulas izpratnē «tiešsaistes platformas» ir tiešsaistes tirdzniecības vietas, tiešsaistes lietojumprogrammu tirdzniecības vietas un sociālie mediji, kā arī tiešsaistes meklētājprogrammas, neatkarīgi no to reģistrācijas vietas, ciktāl tie sniedz pakalpojumus ES reģistrētiem komerciālajiem lietotājiem (komersantiem), kas savukārt piedāvā preces vai pakalpojumus ES patērētājiem (piemēram, Google Play, Apple App Store, Facebook, Instagram, Uber, Youtube, Amazon, eBay, Taxify, City24, PērkamKopā, u.c.).

Tiešsaistes platformas ir galvenās digitālās tirdzniecības veicinātājas un tās kļūst arvien populārākas ES. Eiropas Komisija, konstatējot problēmas ES tiešsaistes platformu darbībā, kas saistītas ar negodīgu tirdzniecības metožu izmantošanu un efektīvu tiesiskās aizsardzības līdzekļu trūkumu platformu lietotājiem, izstrādāja Regulu, kas tagad būs juridiskais ietvars, lai šīs problēmas risinātu.

Komentāri

Pievienot komentāru