Ražošana

Spodrība mēģinās iekarot Skandināvijas tirgu

Egons Mudulis,06.01.2012

Jaunākais izdevums

Lai produkti būtu konkurētspējīgi, uzņēmums tiecas pēc ekomarķējuma.

Kustība par tīru vidi un videi draudzīgiem produktiem kļūst aizvien populārāka, un mēs negribam krist ārā no aprites, bet vēlamies šajā virzienā attīstīties, nepieciešamību produkcijai iegūt Eiropas ekomarķējumu (logotips – ekopuķe) pamato sadzīves ķīmijas ražotāja a/s Spodrība izpilddirektore Baiba Megre-Ansviesule.

Viņas vadītais uzņēmums ir vienīgais mājķīmijas ražotājs Latvijā, kas aktīvi un intensīvi strādā pie šī ekomarķējuma iegūšanas. To, ka šobrīd Spodrība ir pionieris, kaut arī par to domājuši jau no 2006. gada, norāda arī Vides pārraudzības valsts biroja (VPVB) Sākotnējās izvērtējuma daļas vadītāja Iveta Jēgere. Viņa zina teikt, ka arī citiem uzņēmumiem, piemēram, tekstilu un kempingu jomā, pirms krīzes interese par ekomarķējumu bijusi.

Uzņēmumam veicot tirgus pētījumus Skandināvijas tirgū un Somijā, tostarp Stokholmā un Helsinkos, atklājies, ka tur 70–80% produktu ir ar ekomarķējumu –ekopuķi vai Skandināvijā populārāko Nordic Swan (logotipā – stilizēts gulbis). Tomēr Spodrība izvēlējusies izmantot ekopuķi, jo tai Latvijā ir pārstāvniecība.

Ekomarķējums galvenokārt domāts Skandināvijas tirgiem, norāda B. Megre-Ansviesule, taču Spodrības produkti tiek un tiks tirgoti arī Latvijā, kur «pircējs kļūst arvien gudrāks un arvien vairāk skatās uz ekoproduktiem, būdams gatavs maksāt par tiem mazliet vairāk, rezultātā iegūstot videi un cilvēkam draudzīgu produktu».

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Spodrība uzspodrina nosaukumu

Jānis Rancāns,16.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Ķīmiskā rūpnīca Spodrība mainījusi uzņēmuma nosaukumu un jaunais nosaukums ir a/s Spodrība. Nosaukuma maiņu Spodrība saista ar vēlmi īstenot prioritāti «videi draudzīgs uzņēmums».

«Uzņēmuma nosaukums nu ir kļuvis īsāks, kā arī esam atteikušies no vārdiem ķīmiskā rūpnīca, jo tie neprecīzi raksturoja uzņēmumu» nosaukuma maiņu skaidroja a/s Spodrība prokūriste Baiba Megre Ansviesule.

Spodrība uzsver, ka nosaukuma maiņa sadarbības partneriem nekādas papildus darbības neradīs, jo visi līgumi un vienošanās, kas slēgtas ar a/s Ķīmiskā rūpnīca Spodrība, ir spēkā. Līdzšinējie saglabājas gan uzņēmuma reģistrācijas numurs, juridiskā adrese, bankas konta numuri, kompānijas izpildinstitūcijas, gan arī un rekvizīti.

Tāpat B. Megre Ansviesule akcentēja, ka klientus šīs pārmaiņas skars vēl mazāk, jo uzņēmuma produkcija tiek izplatīta ar zīmolu Seal. Produkcijas tirgošana ar zīmolu Seal uzsākta kopš 2007. gada, domājot par starptautiskiem tirgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Spodrības veļas mazgāšanas līdzeklis Kastanis

Gunta Kursiša,16.05.2014

A/s Spodrība rūpnīca Dobelē atrodas kopš pagājušā gadsimta sešdesmitajiem gadiem, un pašlaik tajā tiek ražoti divi simti dažādu produktu.

Db.lv piedāvā ielūkoties šī uzņēmuma ražošanas procesā.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šķidrais veļas mazgāšanas līdzeklis Kastanis vēl aizvien ir uzņēmuma Spodrība pārdotākais produkts – Kastanis aizņem 18% no kopējā a/s Spodrība saražotā produktu apjoma. Šonedēļ Db.lv rubrikā «Kā top?» piedāvā Jums aplūkot uzņēmuma ražotni Dobelē!

Šā gada laikā jau saražotas 40 tonnas Kastaņa, un vidēji gadā tiek saražotas 250 tonnas šī produkta.

A/s Spodrība, kas tagad pazīstama arī ar preču zīmi Seal, iepriekšējos gadus noslēdza ar zaudējumiem, bet šogad apņēmusies strādāt ar peļņu. Šā gada pirmā ceturkšņa rezultāti liek domāt, ka šis mērķis tiks īstenots, Db.lv norādīja kompānijas vadītājs Raimonds Krampāns. Vidējais apgrozījuma pieaugums gadā ir 10 – 15% apjomā.

Tāpat uzņēmums šogad plāno pabeigt darbu pie EU Ecolabel sertifikātu iegūšanas. Kā plāno a/s Spodrība vadība, sertifikāts darbosies kā ieejas biļete Skandināvijas tirgos. Eco Seal produktu līnija ir salīdzinoši jauna, un tajā daļai produktu EU Ecolabel sertifikāts ir jau saņemts. «Tiklīdz EU Ecolabel sertifikātu iegūsim visiem produktiem, tā dosimies uz Skandināviju. Ziemeļeiropas tirgū bez šī sertifikāta nav ko darīt – tur nepietiek tikai ar uzrakstu «eko»,» norāda R. Krampāns. Ienākšana Skandināvijā tiek plānota jau šogad, taču viņš atzīst, ka sertifikāta iegūšanas process ir gana sarežģīts – gan laikietilpīgs, gan finanšu līdzekļus (viens tests maksā aptuveni 10 tūkstošus eiro) prasošs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Spodrība izstrādājusi jaunu marķējumu – Ar mīlestību no Latvijas

Jānis Rancāns,27.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas senākais un lielākais sadzīves ķīmijas ražotājs Ķīmiskā rūpnīca Spodrība, atzīmējot deviņdesmit gadu jubileju, produktu līnijai izstrādājusi jaunu marķējumu – Ar mīlestību no Latvijas, informē uzņēmums.

«Marķējums Ar mīlestību no Latvijas simbolizē deviņdesmit gadu ilgo pieredzi mājķīmijas tirgū un klientu iegūto uzticību,» stāsta a/s Ķīmiskās rūpnīcas Spodrība mārketinga vadītāja Inga Riekstiņa.

Turpmākajā darbībā uzņēmums ieplānojis aktīvi strādāt, lai paplašinātu savas pozīcijas Baltijā. Pašreiz Spodrības gatavā produkcija tiek eksportēta uz Lietuvu, Igauniju, Islandi, Krieviju un Ukrainu, norāda uzņēmums. «Ir uzsākta aktīva sadarbība ar Kieviju, kas mūsu skatījumā ir ļoti perspektīvs tirgus. Esam ieguvuši Krievijas tirgū atzītus sertifikātus 80% produktu no visa uzņēmuma mazumtirdzniecības sortimenta,» skaidro Inga Riekstiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ražotāja Spodrība turpmāko attīstību saskata eksportā; centīsies pārliecināt patērētājus Latvijā

Lelde Petrāne,16.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tīrīšanas un mazgāšanas līdzekļu ražotājs AS Spodrība pērn, salīdzinot ar 2011. gadu, palielinājis apgrozījumu par 12%, sasniedzot 1,7 miljonus latu. Šogad plānots apgrozījumu palielināt līdz 2 miljoniem latu, kā arī audzēt eksporta rādītājus.

Kopš 2006. gada, kad par AS Spodrība lielāko īpašnieku un valdes priekšsēdētāju kļuva Īslandes uzņēmējs Fridriks Ingi Fridrisksons, uzņēmuma attīstībā ir investētii 1,2 milj eiro, kuri ieguldīti uzņēmuma ražotnes un ēku atjaunošanā, kā arī produktu dizaina izstrādē. AS Spodrība attīstību ir sekmējusi jaunas eko produktu līnijas Eco Seal for Nature izveide, kuras izstrādē un virzībā ir ieguldīti aptuveni 50 000 LVL, norāda uzņēmums.

Baiba Megre - Ansviesule, AS Spodrība direktore, komentējot darbības rezultātus, stāsta: «Spodrības turpmāko attīstību saskatām eksportā, tāpēc ir īpaši būtiski ieguldīt produkcijas un produktu sortimenta attīstībā. Lai paplašinātu eksporta iespējas Skandināvijas un citu ES valstu virzienā, izveidojām Eco Seal for Nature produktu līniju. Protams, vēlamies nostabilizēt tirgus pozīcijas arī Latvijā, iegūstot arvien lielāku pircēju uzticību, lai Eco Seal produkti būtu iecienītākie eko tīrīšanas un mazgāšanas līdzekļi Latvijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eco, Bio un Naturāls zīmju vērtībai bez oficiālā sertifikāta nav pienesuma

Dienas Bizness,01.06.2015

«Nākotnē jebkuru mājķīmijas produktu vajadzētu marķēt ar brīdinājuma zīmēm un drošības norādēm. Patērētājam no tām nevajadzētu baidīties,» uzsver a/s Spodrība kvalitātes direktore Inese Vilka.

Foto: Kristaps Kalns, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās ikdiena nav iedomājama bez veļas mazgāšanas, telpu uzkopšanas, traipu tīrīšanas līdzekļiem. Mediķu un zaļi domājošu organizāciju mudināti, aizvien biežāk izvēlamies videi draudzīgu sadzīves ķīmiju. Pētījumi liecina – aptuveni trešdaļa Latvijas iedzīvotāju izmanto ekoloģiskus (eko) mājsaimniecības tīrīšanas līdzekļus, visvairāk – ekoloģiskos trauku mazgāšanas līdzekļus. Pasaules Dabas fonds šādu iedzīvotāju īpatsvaru vērtē kā augstu rādītāju, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Vides pārraudzības valsts birojs (VPVB) Latvijā ekomarķējuma licences piešķīris tikai diviem uzņēmumiem – a/s Spodrība un Sonata Enterprise Inc. filiālei Latvijā. Kā norāda VPVB vecākā eksperte Edīte Timšane, Spodrība ir pirmais ražošanas uzņēmums Latvijā un pirmais sadzīves ķīmijas un ķermeņa kopšanas līdzekļu ražotājs Baltijas valstīs, kuram 2013. gadā tika piešķirts starptautiski atzīts – Eiropas Savienības (ES) – ekomarķējums. Marķējuma logo – Ekopuķīte (EU Flower) – simbolizē konkrētu vides un veselības aizsardzības, kā arī produktu kvalitātes standartu izpildi, kurus apstiprinājusi Eiropas Komisija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. gada 7. decembrī noslēgts apvienošanās darījums starp diviem vēsturiskiem tīrīšanas līdzekļu ražotājiem – Latvijā reģistrēto AS Spodrība un Lietuvā reģistrēto Naujoji Ringuva, AB, izveidojot vienu uzņēmumu grupu.

Apvienošanās rezultātā ir izveidots līderis Baltijas reģionā tīrīšanas līdzekļu ražošanas jomā, kas orientējas uz videi draudzīgu un inovatīvu produktu izstrādi.

"Naujoji Ringuva" kļuvusi par 100% "Spodrības" kapitāldaļu īpašnieci. Darījuma summu puses vienojušās neatklāt.

Darījuma partneri norāda, ka galvenais faktors veiksmīgam apvienošanās sarunu iznākumam bija abu partneru vēlme izveidot līderi Baltijas reģionā un izveidot spēcīgu pamatu turpmākai biznesa attīstībai.

Spodrība ir neapšaubāms līderis videi draudzīgu tīrīšanas līdzekļu izstrādē Latvijā, taču reģionāla līderība var tikt panākta ātrāk, apvienojot spēkus ar citiem reģiona tirgus spēlētājiem. Mēs uzskatām, ka Naujoji Ringuva ir labākais partneris šī mērķa sasniegšanai,” norāda AS Spodrība valdes priekšsēdētājs Fridrik Ingi Fridriksson.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

EU Ecolabel marķējuma sertifikātus rītdien svinīgā ceremonijā AS SPODRĪBA pasniegs vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards. AS SPODRĪBA ir pirmais ražotājs Baltijā, kas ir saņēmis Eiropas Savienības (ES) oficiālo ekomarķējumu ekoloģiskajai produktu līnijai ECO SEAL FOR NATURE.

Vaicāts, cik izmaksājis marķējuma iegūšanas process, AS Spodrība direktors Raimonds Krampāns biznesa portālam db.lv pastāstīja, ka kopējās izmaksas, ieskaitot produktu testēšanu, veido 5000 eiro (produktu grupai «noskalojamie kosmētikas līdzekļi»). Marķējuma iegūšanas process ildzis divus gadus.

Lai produkti būtu atpazīstami visā Eiropas Savienībā (ES), AS SPODRĪBA pieņēma lēmumu ECO SEAL FOR NATURE produktu līnijas izstrādē vadīties pēc ES oficiālā ekomarķējuma EU Ecolabel izvirzītajiem ekoloģiskajiem kritērijiem. Tie apliecina preču atbilstību augstākajiem vides standartiem. Produkti ir videi draudzīgi visā to dzīves cikla laikā.

Sertifikāti tiks piešķirti AS SPODRĪBA ekoloģiskās produktu līnijas kosmētikas grupas līdzekļiem – šķidrajām ziepēm, krēmziepēm, šampūnam un dušas želejai. Tādejādi AS SPODRĪBA kļūs par vienīgo ražotāju Baltijā, kas ES oficiālo ekomarķējumu EU Ecolabel saņems kosmētikas produktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Spodrībai pēc trīs gadu pārtraukuma peļņa

Žanete Hāka,05.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīmisko, kosmētikas preču un minerālmēslošanas līdzekļu ražotājs AS Spodrība pagājušajā gadā turpinājis attīstīties izvēlētajos mājķīmijas un kosmētikas virzienos, pagājušajā gadā noslēdzot arī sadarbības līgumus ar veikalu ķēdēm, ar kurām līdz šim nodarbojās izplatītājs, liecina Lursoft dati.

AS Spodrība pērn apgrozījusi 2,663 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar 2013.gadu, ir pieaugums par 7,86%. Pagājušo gadu, pretstatā 2013.gada 333,301 tūkstoša eiro zaudējumiem, ražotājs noslēdzis ar 25,535 tūkstošu eiro peļņu.

Iesniegtajā vadības ziņojumā norādīts, ka 2014.gadā AS Spodrība veikusi ievērojamas strukturālās izmaiņas, kas sevī iekļāvušas gan ražošanas, gan pārdošanas departamentus. Uzņēmums pārtraucis līgumus ar distribūcijas kompāniju, izveidojot savu pārdošanas komandu.

AS Spodrība pirmsākumi meklējami 1921.gadā, kad Rīgā tika dibināta sabiedrība apavu krēma ražošanai Mednis un biedri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Spodrībai pieaug apgrozījums, bet zaudējumi nemazinās

Dienas Bizness,06.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn AS Spodrība strādājusi ar 2,469 milj. eiro (1,735 milj.Ls) apgrozījumu, kas ir par 3,32% vairāk nekā 2012.gadā. Tiesa gan, apgrozījuma pieaugums nav sekmējis uzņēmuma zaudējumu mazināšanos, un pērn ražotāja zaudējumi pēc nodokļu nomaksas pieauguši līdz 333,302 tūkst. eiro (234,246 tūkst.Ls).

AS Spodrība norāda, ka zaudējumu rašanās iemesls pagājušajā gadā bijušas neplānotās izmaksas, kas saistītas ar loģistikas pāreju uz ārpakalpojumiem, kā arī ievērojami līdzekļi tikuši iztērēti kompensāciju samaksai par darbinieku atbrīvošanu.

Ar zaudējumiem AS Spodrība strādājusi jau trīs gadus pēc kārtas.

AS Spodrība 2013.gadā turpinājusi attīstīties izvēlētajos mājķīmijas un kosmētikas virzienos, produkcijas realizāciju nodrošinot, izmantojot gan stratēģiskā vairumtirgotāja starpniecību mazumtirdzniecības tīklā, gan piegādājot produkciju bez starpnieku pakalpojumiem.

AS Spodrība norāda, ka pagājušajā gadā uzņēmums noslēdzis sadarbības līgumus ar veikalu ķēdēm, ar ko līdz šim nodarbojies preču izplatītājs, kā arī vienā no lielveikalu ķēdēm tirgojis savu produkciju ar privāto preču zīmi. Aizvadītajā gadā Dobeles uzņēmums uzsācis arī jaunās produktu līnijas Kastanis un Vito granulētā mēslojuma izplatīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas AS Spodrība nākusi klajā ar jaunu produktu līniju ECO Seal For Nature, kas ietver deviņus ekoloģiskus mazgāšanas un tīrīšanas līdzekļus.

Jauno produktu līniju veido ECO veļai (universāls), ECO krāsainai veļai, ECO melnai veļai, ECO balzams traukiem, ECO universāls, ECO vannas istabai, ECO grīdai, ECO WC un ECO krēmziepes.

AS Spodrība direktore Baiba Megre-Ansviesule norāda, ka lēmums par ECO produktu līnijas ražošanas nepieciešamību nebija nejaušība, bet gan likumsakarība. Līdz ar lielākas uzmanības pievēršanu dabai nekaitīgākai uzņēmējdarbībai ticis mainīts arī uzņēmuma nosaukums - no AS Ķīmiskā rūpnīca Spodrība uz AS Spodrība.

Uzņēmums informē, ka, nonākot dabā, visi ECO Seal For Nature produkti bioloģiski sadalās, tie nesatur fosfātus u.c. videi nelabvēlīgas vielas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadzīves ķīmijas ražotājs AS "Spodrība" pagājušajā gadā strādāja ar 7,866 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 2,3 reizes vairāk nekā 2019.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa auga 9,9 reizes un bija 2,914 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pērn "Spodrībai" viens no galvenajiem darbības virzieniem bija dezinfekcijas līdzekļu ražošana un pārdošana saistībā ar Covid-19 pandēmiju. Tika iegādātas jaunas ražošanas iekārtas, lai būtiski kāpinātu ražošanas kapacitāti.

Tāpat pērn visiem "Eco Seal for Nature" produktiem tika iegūts oficiālais Eiropas ekomarķējums.

Šogad "Spodrība" plāno turpināt ražošanas un laboratorisko procesu būtisku uzlabošanu, jaunu produktu izstrādi un eksporta izaugsmi.

2019.gadā "Spodrība" strādāja ar 3,494 miljonu eiro apgrozījumu un guva 294 739 eiro peļņu.

Kompānijas "Spodrība" pirmsākumi meklējami 1921.gadā Rīgā, savukārt 1960.gadā fabrikas ražotnes tika pārvietotas uz Dobeli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Spodrība ir pirmais mazgāšanas un tīrīšanas līdzekļu ražotājs Baltijā, kurš ieviesis dabai un cilvēkam draudzīgu produktu līniju.

Sekojot tirgus tendencēm, jau kopš 2000. gada Spodrība savu produktu ražošanā un jaunu formulu izstrādē izmanto videi draudzīgas izejvielas. Uzņēmuma iekšienē laika gaitā nostiprinājās pārliecība, ka ir jāsper nākamais solis - jārada iespēja pircējiem iegādāties Latvijā ražotus ekoloģiskus mājas tīrīšanas un kopšanas līdzekļus. Rezultātā ir tapusi jauna produktu līnija Eco Seal for Nature, ko a/s Spodrība ir pieteikusi Eksporta un inovācijas balvas kategorijā Inovatīvākais produkts.

Uzņēmuma direktore Baiba Merge-Ansviesule piekrīt, ka Eiropā tā nav nekāda inovācija, bet gan dzīves nepieciešamība. Piemēram, Zviedrijā 80-90% sadzīves ķīmija ir ar ekomarķējumu. «Tā ir pasaules, Eiropas tendence. Kāpēc mēs kā Latvijas ražotāji nevarētu būt pirmie Baltijā, kas šo procesu sāk?» tā viņa. Līdz šīs vasaras vidum uzņēmuma nosaukums bija a/s Ķīmiskā rūpnīca Spodrība, tagad - a/s Spodrība. «Likās, ka ar norādi «ķīmiskā rūpnīca» dodam pārprotamu ziņu pircējiem, jo «ķīmiskā» saistās ar kaut ko agresīvu; tas nebija tas, uz ko virzāmies. Visi mūsu produkti bioloģiski sadalās, produktu portfelis ir videi un cilvēkiem draudzīgs,» stāsta B. Merge-Ansviesule.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Maina Spodrības valdi un padomi

Žanete Hāka,25.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmaiņas valdē un padomē reģistrētas AS Spodrība, liecina Lursoft dati.

Līdzšinējais AS Spodrība valdes loceklis Hrobjarturs Darri Karlssons iecelts par uzņēmuma padomes priekšsēdētāja vietnieku un viņa vietā valdē darbu uzsākusi Baiba Megre. B. Megrei pieder arī 50% 2012.gadā dibinātā mežistrādes uzņēmuma SIA GB Forest, kurā viņa ieņem arī valdes locekles amatu.

Dati rāda, ka līdz ar jaunā AS Spodrība padomes priekšsēdētāja vietnieka iecelšanu amatā, pilnvaru termiņš pagarināts arī līdzšinējam padomes priekšsēdētājam Fridrikam Hrobjartssonam, savukārt par padomes locekli iecelts Thorvardurs Godi Valdimarssons.

AS Spodrība 2012.gadā strādājusi ar 2,389 miljonu eiro apgrozījumu, gadu noslēdzot ar 92,075 tūkstošu eiro zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nostiprinās ķīmiskā rūpniecība

Kristīne Stepiņa,05.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dobelē stabili attīstās ķīmijas nozare, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijas tautsaimniecībā ķīmiskās rūpniecības nozarei jau izsenis ir bijusi būtiska loma – tā ir starp četrām lielākajām ražošanas nozarēm. Dobelē ir koncentrējušies vairāki šīs nozares uzņēmumi – SIA Tenachem, kas DB un Lursoft veidotajā uzņēmumu TOP 500 pērn bija trešais lielākais nozares uzņēmums pēc apgrozījuma, kā arī SIA Baltic Candles, kas ieņēma astoto vietu, un a/s Spodrība – 21. vietu.

SIA Baltic Candles gadā saražo aptuveni 5000 tonnas sveču, informē SIA Baltic Candles direktore Zita Sāviča. Uzņēmuma pircēji pārstāv dažādus tirdzniecības segmentus – no starptautisku interjera priekšmetu populāru zīmolu radītājiem, līdz lielveikalu tīkliem un vairumtirgotājiem, tāpēc tam ir liels izaicinājums rūpēties par plašu produktu klāstu. «Īpaši varam izcelt šīs sezonas aktualitāti – sveces, pildītas dažādos traukos, un sveces interesantās un ģeometriski askētiskās formās, kā arī sveces ar dažādu struktūru,» norāda Z. Sāviča. Pēc viņas stāstītā, šobrīd lielāka interese ir par aromātiskajām svecēm. Pat tik konservatīvajā Skandināvijas tirgū klienti biežāk izvēlas aromātus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Higiēnas preču rezerves atbilst vairāku mēnešu vidējam patēriņam

Ilze Žaime,19.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apzinot pirmās nepieciešamības higiēnas preču krājumus lielo tirgotāju un izplatītāju noliktavās, tirgotāji apliecinājuši, ka šo preču krājumi gan veikalos, gan noliktavās ir būtiski lielāki kā parasti, informē Ekonomikas ministrija.

Jau šobrīd šo preču krājumi atbilstot vairāku mēnešu vidējam Latvijas patēriņam, līdz ar to neesot pamata bažām, ka esošie satiksmes traucējumi Eiropā būtiski ietekmēs šo preču pieejamību Latvijas veikalos.

Ekonomikas ministrija pastāvīgā dialogā ar tirgotājiem saņēmusi informāciju, ka tirgotāji pat pirms šī uzdevuma saņemšanas ir izveidojuši pirmās nepieciešamības preču krājumus ar rezervi.

Pastiprināti Ekonomikas ministrija uzrauga situāciju tirgū attiecībā uz higiēnas preču - ziepju, mitro salvešu, autiņbiksīšu, zobu pastu, zobu birstu, papīra dvieļu, tualetes papīra un higiēnas preču sievietēm - pietiekamību. Vienlaikus komersanti ir informēti, ka tiklīdz kāda no precēm (jebkurām) sasniedz zemu līmeni, nekavējoši tiek iesniegta informācija Ekonomikas ministrijai, lai sniegtu maksimālo atbalstu un veicinātu preču pietiekamību valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Spodrība kļūs par pirmo ekoloģisko mazgāšanas un tīrīšanas produktu ražotāju Baltijā

Lelde Petrāne,06.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Spodrība 7.septembrī atklās jauno ekoloģisko mazgāšanas un tīrīšanas produktu līniju ECO SEAL FOR NATURE.

Uzsākot ECO SEAL FOR NATURE produktu līnijas ražošanu, Spodrība kļūs par pirmo ekoloģisko mazgāšanas un tīrīšanas produktu ražotāju Baltijā.

Jaunā produktu līnija ECO SEAL FOR NATURE aptver 9 ekoloģiskus mazgāšanas un tīrīšanas līdzekļus: ECO veļai universāls, ECO veļai krāsainai, ECO veļai melnai, ECO balzams traukiem, ECO universāls, ECO vannas istabai, ECO grīdai, ECO WC un ECO krēmziepes.

ECO SEAL FOR NATURE ražošana aptver atbildīgu izejvielu izvēli, produktu ietekmes uz vidi izvērtēšanu un to darbības testēšanu, norāda uzņēmums. Jaunie produkti nesatur fosfātus, krāsvielas, alergēnus un citas kaitīgas piedevas, mazgājošās vielas bioloģiski sadalās. Jaunie mazgāšanas un tīrīšanas līdzekļi ir koncentrēti, kas samazina to lietošanas izmaksas un ietekmi uz vidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Spodrība pirmā Latvijā iegūst jaunās redakcijas ISO 14001:2015 sertifikātu

Lelde Petrāne,12.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Balstoties uz starptautiskās auditorfirmas Bureau Veritas Latvia pārsertifikācijas audita rezultātiem, AS Spodrība februāra sākumā ir saņēmusi sertifikātus, kas apliecina uzņēmuma integrētās pārvaldības sistēmas atbilstību jaunās redakcijas starptautisko standartu ISO 9001:2015 un ISO 14001:2015 prasībām.

AS Spodrība ir pirmā Latvijā, kam Bureau Veritas ir izsniegusi starptautiskā standarta ISO 14001:2015 sertifikātu, kas apliecina uzņēmuma nopietnu atbildību pret vidi, izstrādājot un ražojot plaša patēriņa preces, skaidroja uzņēmumā.

Neatkarīgais novērtējums esot nozīmīgs uzņēmuma sadarbībai ar esošajiem un potenciālajiem partneriem un klientiem ne tikai Latvijā, bet arī ārzemēs.

Pērn uzņēmums ir ieviesis jaunu kosmētikas līniju Seal cosmetics, kā arī papildinājis ekoloģisko produktu līniju ECO SEAL FOR NATURE ar jauniem produktiem. Vairākiem līnijas produktiem ir piešķirts ekomarķējums EU Ecolabel.

AS Spodrība ir lielākais tīrīšanas un kosmētikas līdzekļu ražotājs Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

AS Spodrība izveidojusi jaunu roku krēmu līniju

Žanete Hāka,26.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Spodrība uzsākusi jaunu roku un kāju krēmu ražošanu, informē uzņēmums.

Produktu līnijā Seal cosmetics iekļauti pieci dažādi krēmi: Dzērvene, Auza, Ingvers, Smiltsērkšķis un Vita.

Līdz šim uzņēmums krēmus pildīja liela tilpuma iepakojumā un alumīnija tūbās. Taču tās nav gana kompaktas, lai kļūtu par ikdienā lietojamu krēmu. Ņemot vērā pircēju lielo interesi, uzņēmums nolēmis krēmus pildīt kompaktās, vieglās plastmasas tūbiņās, skaidro uzņēmuma pārstāvji.

Līdz rezultātam esam nonākuši pakāpeniski, darba gaitā pārvarot dažādus tehniskos šķēršļus. Piemēram, piegādātāju noslodzes dēļ tūbas nācies gaidīt vairākus mēnešus. Mēs pārplānojām savus darbus. Produktus rūpīgi un ilgstoši testējām. Laiks un radošā izdoma tika veltīti iepakojuma dizaina izveidei, piebilst uzņēmuma valdes loceklis Raimonds Krampāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Spodrība saņems ekomarķējuma sertifikātu Ekopuķīte

Sanita Igaune,22.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM) piektdien ražošanas uzņēmumam AS Spodrība pasniegs Eiropas Savienības oficiālā ekomarķējuma sertifikātu Ekopuķīte, kas ir apliecinājums uzņēmuma produktu atbilstībai augstākajiem vides standartiem. AS Spodrība ir pirmais uzņēmums Latvijā, kas saņems attiecīgo sertifikātu.

Sertifikāts Ekopuķīte tiks piešķirts diviem AS Spodrība jaunās produktu līnijas ECO SEAL FOR NATURE produktiem, ar kuru uzņēmums klajā nāca 2012.gada septembrī.

Tā kā jaunie produkti radīti, lai saudzētu cilvēkus un vidi, tie nesatur krāsvielas, fosfātus un alergēnus. Turklāt produkti ir videi draudzīgi no ražošanas līdz nonākšanai atkritumos, Db skaidro VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Kristīne Barševska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Visvairāk krāpjas ar Volvo un Volkswagen automašīnu patieso nobraukumu

Zane Atlāce - Bistere,18.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada deviņos mēnešos Latvijā no Skandināvijas valstīm ievestas 1000 lietotas automašīnas, kurām nodzēsti 78,3 miljoni nobrauktu kilometru, liecina portālu autoDNA.lv un AutoDetektīvs rīcībā esošā informācija.

Skandināvijas tirgus ir salīdzinoši neliels lietoto automašīnu importētājiem, taču ir bagāts ar ekstrēmiem piemēriem, kuri Latvijā nonāk ar klasisko nobraukumu zem 200 000 kilometru. autoDNA.lv pārstāvis Agris Dulevičs informē, ka Latvijas pircēji šajā periodā ir iegādājušies ievērojamu skaitu automašīnu, kurām oriģinālais nobraukums sniedzas krietni pāri 500 000 kilometru atzīmei.

Ja no Vācijas un tai blakus esošajām valstīm katru mēnesi Latvijā tiek ievesti vairāk nekā 4000 lietotu automašīnu, tad no Skandināvijas šis skaits ir būtiski mazāks - vidēji 111 automobiļi mēnesī.

Saskaņā ar portālu rīcībā esošo informāciju par ievestajiem automobiļiem no Skandināvijas, laika periodā no šā gada 1. janvāra līdz 30. septembrim, ir ievesti nedaudz vairāk par 1000 spēkratiem. Taču 64% ievesto automašīnu no odometriem ir pazuduši 78,3 miljoni kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukraina ir liels tirgus, taču jāņem vērā, ka, pēc Pasaules Bankas uzņēmējdarbības vides reitinga Doing Business datiem, tā ir 137. vietā no 185 pasaules ekonomikām

Tas nozīmē, ka ir daudzas citas valstis, kur uzņēmējdarbības veikšana varētu būt vienkāršāka, vide – vairāk sakārtota.

2012. gadā Ukraina bija Latvijas 20. lielākais preču eksporta un 18. lielākais preču importa partneris, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Pērn Latvijas kopējais preču un pakalpojumu tirdzniecības apgrozījums ar Ukrainu sasniedza 214,3 miljonus latu, kas ir par 49% vairāk nekā 2011. gadā.

Tirdzniecības apjomi aug, taču šobrīd mēs no Ukrainas vairāk importējam, nekā eksportējam, saka Andris Pārups, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Ārējās tirdzniecības veicināšanas departamenta Eksporta veicināšanas nodaļas vadītājs. Pēdējos gados Ukrainas tirgus aug par 5% gadā. «Tās ir labas ziņas. Tas nozīmē, ka viņi kļūst turīgāki, un augošā tirgū preces un pakalpojumus ir vieglāk pārdot,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

A/s Spodrība direktore: labi vadītāji jāpārvilina no cita uzņēmuma

Dienas Bizness,06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Atrast pamatdarba, kam nav nepieciešamas īpašas profesionālās darba iemaņas, darītājus nav problēmu. Tiešām ir tā, ka cilvēki rindā stāv. Savukārt, kas attiecas uz dažāda līmeņa vadību, tad darbinieku atrašana ir problemātisks jautājums,» intervijā laikrakstam Diena sacījusi a/s Spodrība direktore Baiba Megre - Ansviesule.

«Pagājušajā gadā ļoti ilgi meklējām mārketinga un pārdošanas vadītāju, arī labu finanšu vadītāju atrast grūti,» viņa atklājusi.

«Laba līmeņa vadītāju Latvijā vispār ir maz, esošie parasti jau darbu atraduši un strādā, turklāt situāciju sarežģī tas, ka atrodamies Dobelē. Ne jau ikviens profesionāls vadības līmeņa speciālists ir gatavs braukt katru rītu no Rīgas uz Dobeli, katru vakaru - no Dobeles atkal uz Rīgu. Daudz cilvēku no Dobeles brauc uz Rīgu, un tas liekas normāli, bet, ja brauc no Rīgas uz Dobeli, tad tas šķiet savdabīgi,» skaidrojusi a/s Spodrība direktore.

Uz jautājumu, vai vadītāju trūkums ir izglītības sistēmas vaina, viņa atbildējusi: «Daļēji tiešām redzami izglītības sistēmas trūkumi. Latvijas augstākās izglītības sistēmai ir tāda tendence, ka cilvēki netiek sagatavoti par labiem vadītājiem, kas spētu uzņemties atbildību, domāt stratēģiski, pieņemt tālredzīgus lēmumus un sistemātiski strādāt, bet tiek sagatavoti tikai par labiem izpildītājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Zviedrijas Biznesa gada blavu saņem Livonia Print, Lattelecom, Ērenpreiss un Spodrība

Dienas Bizness,16.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Zviedrijas Biznesa gada balvas 2012» ieguvēji – kategorijā «Stabili augošs un ilgtspējīgs uzņēmums» uzvaras laurus plūc Livonia Print, kategorijā «Korporatīvās sociālās atbildības iniciatīva» atzinību saņem Lattelecom iniciatīva interneta prasmju mācīšanai gados vecākiem cilvēkiem «Pieslēdzies, Latvija!», par «Gada jauno uzņēmēju» atzīts Toms Ērenpreiss no Ērenpreiss Original, savukārt «Vides balvu» saņem uzņēmums Spodrība.

«Zviedrijas Biznesa gada balvu» jau ceturto gadu Latvijā pasniedz Zviedrijas vēstniecība un Zviedrijas Eksporta padome Latvijā sadarbībā ar Swedbank, lai akcentētu abu valstu kopīgās vērtības un izceltu idejām bagātākos un ilgtspējīgākos Latvijas uzņēmumus. Kopumā šogad balvai pieteikti 98 uzņēmumi, kas liecina par arvien lielāku uzņēmēju atsaucību.

Kategorijā «Stabili augošs un ilgtspējīgs uzņēmums» šogad bija iesniegts lielākais pieteikumu skaits - 30 uzņēmumi. Balvas ieguvējs ir poligrāfijas uzņēmums Livonia Print, kas specializējas dažāda veida grāmatu ražošanā un izceļas ne tikai ar augošiem pārdošanas apjomiem un ievērojamiem eksporta rādītājiem, bet arī atbalstu studentiem no Latvijas reģioniem, labdarības projektiem un rūpēm par vidi visā ražošanas procesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbalstot ilgtspējīgus pieeju un risinājumus, kā arī atsaucoties Rimi pircēju vēlmei dzīvot arvien videi draudzīgāk, Rimi kā pirmais mazumtirgotājs Baltijā uzsāk Latvijā ražotu saimniecības un higiēnas produktu tirdzniecību bez iepakojuma, informē uzņēmumā.

Pilotprojekta ietvaros sadarbībā ar vietējiem ražotājiem atsevišķos Rimi veikalos speciāli aprīkotos stendos būs iespēja iegādāties saimniecības un ķermeņa kopšanas produktus bez iepakojuma. Sākotnēji šādi stendi būs pieejami Rimi veikalā t/c Spice, taču nākotnē plānots tos izvietot arī citos veikalos.

Speciālajos stendos varēs iegādāties tādas preces kā šampūnus, ziepes, zobu pastas un zobu birstes, dezodorantus, tualetes papīru, trauku mazgāšanas līdzekļus, higiēnas preces u. c. Pirmie partneri šajā projektā būs lielākais sadzīves ķīmijas un kosmētikas līdzekļu ražotājs Latvijā Spodrība un Latvijas kosmētikas ražotājs STENDERS, kuru produktus pircēji varēs iegādāties specializētajos stendos, izmantojot līdzi paņemto iepakojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mežsaimniecība

Globālie procesi «apēd» rentabilitātes procentus

Māris Ķirsons,23.01.2017

SIA Rettenmeier Industry Latvia un SIA Rettenmeier Baltic Timber valdes loceklis Rolands Rimicāns

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā strādājošo kokzāģētavu neto apgrozījums pēdējo piecu gadu laikā pieaudzis, tomēr sarukusi to rentabilitāte attiecībā pret apgrozījumu

To liecina DNB bankas ekspertu aprēķini, vērtējot Latvijas lielāko kokzāģētavu (ar gada neto apgrozījumu 10 milj. eiro vai vairāk – SIA AKZ, SIA Kurekss, SIA Vika Wood, SIA Gaujas koks, SIA BSW Latvia, SIA Lameko Impex, SIA Timberex Group, AS Pata Saldus, SIA Jēkabpils mežrūpsaimniecība, SIA Rettenmeier Industry Latvia, SIA Rettenmeier Baltic Timber) gada pārskatus. Šie uzņēmumi ir lieli zāģētās produkcijas ražotāji un arīdzan eksportētāji, to vidū ir gan tādi, kuri tikai ražo, gan tādi, kuri saviem ārvalstu partneriem piegādā citu ražotāju saražoto (iepērk un eksportē). Bez tam teju vai visi šajā sarakstā minētie uzņēmumi pēdējo piecu gadu (2011.-2015.) laikā ir īstenojuši vērienīgus investīciju projektus, kuri ir bijuši vērsti ne tikai uz darba ražīguma paaugstināšanu, koksnes resursu ekonomiskāku un racionālāku izmantošanu, bet arī jaunu produktu ražošanas uzsākšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru