Kinoteātris Splendid Palace demonstrēs filmas 35mm formātā.
Splendid Palace kolekcijā ir 39 filmas, kas saglabātas uz klasiskās filmlentas 35mm formātā un labā kvalitātē.
2012. gadā Holivuda oficiāli paziņoja kino pasaulei par principiālu atteikšanos no filmu uzņemšanas un demonstrēšanas uz filmlentas, turpinot strādāt tikai digitālajos formātos.
Tomēr kinoteātris Splendid Palace ir saglabājis savu kinoprojektoru un to iedarbināšot nevis sentimenta, bet gan pašcieņas dēļ – lai nodrošinātu kino demonstrēšanu ne tikai jaunajos formātos, bet arī klasikas seansos.
Šā gada garumā katru mēnesi kinoteātris no sava krājuma izņems īpašu filmu, ko piedāvās tikai divos seansos un demonstrēs no 35mm filmas, kopumā izveidojot filmu izlasi sadarbībā ar filmu izplatīšanas kompāniju Acme Film. Šo izlasi tuvākajos seansos veidos Larsa fon Trīra filma par pasaules galu Melanholija / Melancholia (2011), Deivida Kronenberga trilleris par psihoanalīzes autoritāšu Junga un Freida sāncensību Bīstamā metode / A Dangerous Method (2011) un asprātīgā režisora Mišela Hazanāviča daudz godalgotā filma par kino evolūciju – Mākslinieks / The Artist (2011).
Projekts 35mm kino skapis kinoteātrī Splendid Palace tiks atklāts 6. septembrī plkst. 19:00 ar filmu Lielās cerības / Great Expectations (2012), kuru pēc Čarlza Dikensa romāna veidojis britu režisors Maiks Ņūels.
Leģendārais režisors Jānis Streičs saka: «35 milimetru filma ir veikusi grandiozu apvērsumu pasaules kultūrā, izaugot no tehniskā brīnuma, kas spēj iemūžināt kustību un laiku, līdz milzu izklaides industrijai ar pasakainu peļņu un masu suģestēšanas spējām, izaugusi kā jauns patstāvīgs mākslas veids, jauna, demokrātiska tautu saziņas valoda, bez kuras cilvēces eksistence vairs nav iedomājama.Bezgala interesanti ir atskatīties uz šī milimetros mērāmā četrstūrīša evolūcijas ceļu, kurā no cirka numura sāka attīstīties kinovaloda ar plānu maiņu, montāžu, paralēlo darbību ar līdzi augošo kinodramaturģijas nozīmi, ar skaņas un krāsas iekļaušanu šajā rāmītī – līdz telpiskuma efektam, kas spēj skatītāju gluži vai fiziski ieraut notikumu vidē.Šodien, kad kinofilma kā materiāls ir arhaisms, cilvēce dažnedažādos ekrānos un monitoros joprojām turpina sazināties senajā 35 milimetru filmiņas radītajā valodā.»