SEB un Swedbank klienti otrdien, 13.jūnijā vairāk nekā stundu saskārās ar Latvijā jaunieviestā Smart-ID darbības traucējumiem. Sazinoties ar kredītiestādēm un uzņēmumu SK ID Solutions, biznesa portāls db.lv noskaidroja, ka problēmas radušās sistēmas izstrādātāju pusē.
«Tie bija īslaicīgi tehniski traucējumi, kas mēdz gadīties jebkurā tehnoloģiskajā risinājumā. Jau vakar viss tika salabots, un Smart-ID atsāka darboties bez traucējumiem,» komentēja Swedbank pārstāve Kristīne Jakubovska. «Smart-ID ieviešana noritēja veiksmīgi – patlaban mūsu bankā vien ir 63 tūkstoši klientu tikai Latvijā, kas lieto Smart-ID. Šādi rādītāji tik īsā laikā apliecina, ka rīks ir noderīgs. Arī tehniski Smart-ID darbojas labi,» norādīja kredītiestādes pārstāve.
Aplikāciju Smart-ID identiskā veidā izmanto gan SEB bankas, gan Swedbank klienti. «Šajā gadījumā kļūme bija notikusi risinājuma izstrādātāju pusē (uzņēmums SK ID Solutions), tādēļ arī SEB bankas klienti vakar saskārās ar Smart-ID darbības traucējumiem. Tie tika novērsti aptuveni pusotras stundas laikā, atjaunojot Smart-ID darbības stabilitāti,» pastāstīja SEB bankas pārstāvis Mārtiņš Panke.
Viņš uzsver, ka šī risinājuma ieviešana esot noritējusi gludi un kopš marta, kad SEB banka uzsāka to piedāvāt saviem klientiem, šādi incidenti nav bijuši. «Smart-ID strādā stabili, un arī šajā gadījumā esam vienojušies, ka izstrādātājs noskaidros un novērsīs šī incidenta iemeslus, lai turpmāk tas vairs neatkārtotos. Šobrīd Smart-ID lieto jau vairāk nekā 35 000 SEB bankas klientu,» teica M. Panke.
Savukārt, SK ID Solutions notikušo portālam db.lv komentēja īsi: «SK ID Solutions vakar veica sistēmas uzturēšanas darbus un to laikā notika sistēmas kļūme. Lai garantētu, ka līdzīgas situācijas neatkārtojas, šobrīd veicam lietotnes uzlabošanas darbus. Atvainojamies aplikācijas lietotājiem par sagādātajām neērtībām.»
Kā vēstīts, Latvijā Smart-ID, ko radījusi Igaunijas e-identitātes risinājumu kompānija SK ID Solutions, tiek izmantota kā autentifikācijas metode, piekļūstot SEB bankas un Swedbank privātpersonu internetbankām.