Sakot ardievas 2010.gadam, žurnāls Fortune apkopojis sliktākos izgājienus ASV biznesa vidē 2010.gadā.
Pirmajā vietā ierindotas bijušā kompānijas BP vadītāja Tonija Heivarda (Tony Hayward) likstas, par kurām daudz rakstīts arī db.lv. Naftas platformas eksplozija un nogrimšana kļuva par pasaulslavenu katastrofu, kuru plaši atspoguļo plašsaziņas līdzekļi. Kompānija šajā sakarā saņēmusi apjomīgu kritiku. Izdevums atgādina, ka tā vēl ilgi turpināja apgalvot, ka katastrofas ietekme būs pieticīga.
Otrajā vietā ierindotas ASV mazumtirgotāja Gap nedienas ar jauno logo. Tikai vienu nedēļu pēc tā ieviešanas tirgotājs jauno logo atmeta kā nederīgu. Logo, kas tika izmantots vairāk nekā 20 gadus, redzams zils lodziņš ar baltu uzrakstu GAP. Jaunajā logo bija redzams melns uzraksts Gap, kas novietots uz gaiša fona, un p burta augšpusē - neliels zils četrstūris. Taču sociālajos tīklos un tiešsaistes forumos mazumtirgotāja jaunais logo tika «nolīdzināts līdz ar zemi». Galu galā kompānijas pārstāvis Marks Hansens norādīja, ka kompānija ir sekojusi līdzi negatīvajiem komentāriem internetā, kas atkal un atkal lūdz atjaunot veco logo. «Tāpēc mēs esam pieņēmuši lēmumu darīt tieši to,» viņš apliecināja, piebilstot - ir skaidrs, ka mazumtirgotājs šajā ziņā nav gājis pareizajā virzienā un palaidis garām iespēju par šo jautājumu apspriesties ar klientiem tiešsaistē.
Trešajā šī topa vietā ierindots kompānijas Apple vadītājs Stīvs Džobs (Steve Jobs), iPhone 4 antenas problēmas un Džobsa izteikumi par telefona nepareizu turēšanu. Sākotnēji, atbildot uz sūdzībām par telefona problēmu, Džobs strupi rakstīja: «Vienkārši izvairieties to turēt šādā veidā.» Kā norāda Fortune, tas nebija pietiekami labs komentārs. Visbeidzot preses konferencē 16.jūlijā Džobs atzina: «Mēs neesam perfekti.»
Topa veidotāji atgādina arī par Microsoft telefonu Kin neveiksmēm, Hewlett-Packard bosa Marka Hurda (Mark Hurd) aiziešanu no kompānijas pie konkurenta Oracle, un ar šo gadījumu saistītos nemākulīgos Hewlett-Packard sabiedrisko attiecību gājienus.
Topā iekļuvusi arī Yahoo vadītāja Karola Bratza (Carol Bartz, attēlā) ar savu «lielo muti». 20.maijā Bratza TechCrunch dibinātājam Maiklam Aringtonam (Michael Arrington) veltīja vārdus fuck off (intervijas laikā viņa izmantoja arī vārdu mēsls (shit)). Pirms gada vārdus fuck you no viņas mutes bija jādzird arī Wall Street Journal reportierim. Fortune konferencē oktobrī Bratza teikusi: «Es ienīstu strādāt pakaļas caurumiem (I hate working for assholes).»
Ar visu topu var iepazīties, klikšķinot šeit.